ΚΥΠΡΙΑΚΟΣ ΟΜΙΛΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΥΠΡΟΥ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΣΧΕΣΕΙΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ-ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Advertisements

ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 1.1 Τεχνικές δεξιότητες και προσόντα.
Β’ Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Ιωαννίνων Όμιλος Αγγλικής γλώσσας για μαθητές πρώιμης παιδικής ηλικίας: μια μελέτη περίπτωσης Αχιλλέας Κωστούλας.
ΗΜΕΡΙΔΑ «Λόγος και Αντίλογος για την Επιλογή και Αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών : Τάσεις και Προβληματισμοί» Σάββατο, 13 Απριλίου 2013 Ανάπτυξη Μηχανισμών.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – • Λειτουργεί.
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΜΕΣΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
Μάριος Στυλιανίδης Εκπαιδευτική Ημερίδα ΑΚΙΔΑ 26/2/2011
Κατάθεση εμπειριών από την πρώτη χρονιά λειτουργίας:
ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ Μαρια Κουτάτζη ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012.
Πρόγραμμα εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης για ένταξη μαθητών με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες» στο πλαίσιο των αξόνων προτεραιότητας.
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012 Δουλεύοντας με Σχέδια Εργασίας – Η μέθοδος Project Γιάννης Ρουσσάκης / Μαρία Κουτάτζη.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
Η φιλοσοφία του Pro-Skills
Αξιολόγηση του Πανεπιστημίου Μακεδονίας από την CRE Χρονικό πλαίσιο αξιολόγησης Αυτοαξιολόγηση: Αξιολόγηση από CRE: Δημοσίευση εκθέσεων:
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
Συνεργατική τέχνη, αφήγηση και συμπεριληπτική εκπαίδευση
Ικανότητες Εκπαιδευτικών 6 Οκτωβρίου 2014 Caroline Kearney Ανώτερη Υπεύθυνη Έργου και Εκπαιδευτική Αναλύτρια.
Ενότητα 2.2 Σύγχρονες προσεγγίσεις στη Διδακτική μεθοδολογία
Η ομάδα στις ερευνητικές εργασίες. Τι είναι μια ομάδα; Πως μπορούμε να την προσδιορίσουμε; Η ομάδα έχει τουλάχιστον δυο στόχους α) Πραγματοποίηση ενός.
Staff Appraisal/Αξιολόγηση Προσωπικού
Global Campaign for Education 4-10 May Education ahd Disability.
ΣΤΟΧΟΙ ΚΑΙ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ. Το εργαστήρι στηρίζεται στην ενεργητική παρουσία των συμμετεχόντων. Οι συμμετέχοντες έχουν τη δυνατότητα μέσα από την ανταλλαγή.
Learning to Learn Το σχέδιο αυτό χρηματοδοτήθηκε με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η παρούσα δημοσίευση(ανακοίνωση) δεσμεύει μόνο τον συντάκτη.
Ο ρόλος του βοηθού διευθυντή στο σημερινό σχολείο. Ψηλές προσδοκίες – Σκληρή πραγματικότητα Σχολική Ηγεσία Σάββατο 10 Μαρτίου 2012 Δημοτικό Κωνσταντινουπόλεως.
ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΓΟΝΕΩΝ – ΣΧ.ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ –ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ 1/3/2004 Σκοπός – στόχοι της Συνάντησης Ο ρόλος του Σχολικού Συμβούλου (Παιδαγωγική ευθύνη λειτουργίας.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
1 ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ Σ.Ε.Ε. στο πλαίσιο του προγράμματος «Πληροφόρηση φοιτητριών και νέων επιστημονισσών για το επάγγελμα του ερευνητή» ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ «Η.
Center for Collaboration and Exchange (cce): Ένα εργαλείο για την υποστήριξη κοινοτήτων δράσης Χ. Κυνηγός, Ε. Τρούκη, Ν. Γιαννούτσου, Μ. Φουντάνα, Τ. Αθανασίου.
Μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο: Ανάπτυξη ουσιαστικής συνεργασίας ανάμεσα στους γονείς και τους εκπαιδευτικούς Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών.
ΚΟΙΤΑΖΩ ΜΕΣΑ ΜΟΥ ΚΟΙΤΑΖΩ ΓΥΡΩ ΜΟΥ. Η Διαδικασία της λήψης απόφασης στην επιλογή σπουδών και επαγγελμάτων ΓΡΑΣΕΠ Γ/σιο Ερασμίου Ξάνθης.
Ερευνητικές Εργασίες Παιδαγωγικό πλαίσιο. Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία; Προσεγγίζουν διερευνητικά την γνώση και τη μάθηση Προϋποθέτουν.
Μέθοδος Project Μια εναλλακτική μορφή διδασκαλίας απέναντι στην παραδοσιακή, στο μάθημα της Έκφρασης-΄Εκθεσης. Προσανατολισμός: Ανθρωπιστικός - Παιδοκεντρικός.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΣΤΟΧΟΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
Δεύτερη συνάντηση Μάχιμων Εκπαιδευτικών ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ.
Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία;
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ Τ.Ε.Π.Α.Ε.Σ Μάθημα: Ανάπτυξη Εκπαιδευτικών & Παραγωγικών Δραστηριοτήτων και Πρακτική Άσκηση Τίτλος: Καταγραφή.
ΣΕΡΡΕΣ, ΕΙΣΑΓΩΓΗ Σύγχρονη και κορυφαία πρόκληση για τον κλάδο της διοίκησης ανθρώπινου δυναμικού. Σκοπός: η μελέτη μεθόδων προσέλκυσης και άσκησης.
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Σχολή Θετικών Επιστημών Τμήμα Βιολογίας Mάθημα Παιδαγωγικών Ενισχυτική Εργασία Υπεύθυνη μαθήματος: Ζαχαρούλα.
Εκπαιδευτική Ημερίδα ΑΚΙΔΑ « Σχολική Ηγεσία » 14/3/2013, CIIM Λευκωσία Δρ Μάριος Στυλιανίδης.
ΑΞΙΕΣ, ΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5. Πώς αντιλαμβάνεστε την έννοια της στάσης (attitude);
Grundtvig Learning Partnership Parents-School-Children: Learning by doing together Γονείς – Σχολείο – Παιδιά: Μαθαίνουμε μέσα από κοινές δραστηριότητες.
Ανάπτυξη – Βελτίωση του Ανθρώπινου Δυναμικού
Η σύγχρονη παιδαγωγική σκέψη βρίσκεται ανάμεσα σε δύο ρεύματα, της κοινωνικής ανανέωσης και της κοινωνικής συντήρησης. Τα νέα άτομα στη διαδικασία της.
Κώστας Θεριανός, Δρ. Επιστημών της Αγωγής Το σχέδιο δράσης (project) και η σύνδεση του με την Επαγγελματική Συμβουλευτική.
Δρ. Μάριος Παντελή (EdD)
Αυτονομία σχολικής μονάδας στο κυπριακό εκπαιδευτικό συγκείμενο Δρ Θεόδωρος Θεοδώρου Παρουσίαση στο συνέδριο «Εκπαιδευτική διοίκηση και ηγεσία στην Κύπρο.
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Εγω,εσυ,αυτοσ, εμεις,εσεισ, αυτοι… ειμαστε ολοι και ολες διαφορετικοι
Υγεία και Ευεξία Μαθητών/τριών
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
Αυτονομία Σχολικών Μονάδων στο Κυπριακό Εκπαιδευτικό Σύστημα
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ-ΗΓΕΤΕΣ ΚΑΙ Η ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΤΟΥΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης Μάθημα 6
ΚΟΙΝΗ ΓΝΩΜΗ & ΠΕΙΘΩ.
1ος υπό έμφαση στόχος - ΥΠΠ
H ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ THΣ ΕΝΤΑΞΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΑΠΩΛΕΙΑ ΑΚΟΗΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Οργάνωση & Διοίκηση Αθλητισμού
Εναλλακτικές μορφές εκπαιδευτικής αξιολόγησης
σχολικη αυτονομια μεσα στον συγκεντρωτισμο (. ;)
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ (30%)
Σχολικός Σύμβουλος Ν. Φλώρινας
Αποτελέσματα έρευνας πολιτικών απόψεων 18ο κύμα
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Η ανοιχτή μέθοδος συντονισμού (ΑΜΣ)
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΚΥΠΡΙΑΚΟΣ ΟΜΙΛΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΥΠΡΟΥ

ΚΥΠΡΙΑΚΟΣ ΟΜΙΛΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΥΠΡΟΥ

ΔΟΜΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ  Εισαγωγή  Εκπαιδευτική Ηγεσία  Μεθοδολογία  Αποτελέσματα  Συμπεράσματα

Εκπαιδευτική Ηγεσία   “το πλέγμα εκείνων των συμπεριφορών που χρησιμοποιείς με τους άλλους όταν προσπαθείς να επηρεάσεις τη δική τους συμπεριφορά” (Πασιαρδής, 2004)   “ κοινωνική διαδικασία κατά την οποία ένα μέλος μιας ομάδας ή ενός οργανισμού επηρεάζει την ερμηνεία των εσωτερικών και εξωγενών γεγονότων, την επιλογή των στόχων ή των επιδιωκόμενων αποτελεσμάτων, την οργάνωση των δραστηριοτήτων, την ατομική παρώθηση και τις ικανότητες, τις σχέσεις εξουσίας και τους κοινούς προσανατολισμούς” (Yukl, 1998)

Εκπαιδευτική Ηγεσία Things we want to do Things we have to do

Διαπίστωση της σύμπτωσης και διαφοροποίησης των απόψεων των διευθυντικών ομάδων των δύο χωρών σε θέματα εκπαιδευτικής ηγεσίας Έμμεση συγκριτική αποτίμηση του συγκεντρωτικού κυπριακού εκπαιδευτικού συστήματος με το αντίστοιχο αποκεντρωτικό αγγλικό εκπαιδευτικό σύστημα

Ημιδομημένες ομαδικές συνεντεύξεις με Άγγλους και Κύπριους Διευθυντές Ανάλυση των ποιοτικών δεδομένων με το λογισμικό Weft QDA Υποθετικό Σενάριο Παρουσίαση Κυπριακού Εκπαιδευτικού Συστήματος (ΚΕΣ) Ερωτηματολόγιο

Μέσος όρος χρόνων υπηρεσίας Μέσος όρος χρόνων υπηρεσίας στη θέση ΦύλοΆνδρεςΓυναίκες Άγγλοι Κύπριοι30,83,432

Προετοιμασία συμμετεχόντων Στόχοι έρευνας Εννοιολογικό πλαίσιο συνέντευξης Κοινή αντιμετώπιση και των δύο ομάδων Δείγμα Χρόνος Περαιτέρω έρευνα (case studies, shadowing)

ΣενάριοΑποτελέσματα 1.Παρατήρηση διευθυντή σε καθυστέρηση του ερευνητή 2.Εντολή για συγκέντρωση του προσωπικού το διάλειμμα 3.Προσωπική επαφή και οδηγίες σε Β. Διευθυντή για θέμα αλκοολικού δασκάλου μετά από τηλεφωνική παρέμβαση από γονιό 4.Τηλεφωνική επικοινωνία με τον Πρόεδρο του Συνδέσμου Γονέων 5.Επαφή με τη γραμματέα του για αλληλογραφία 6.Παρακολούθηση μαθήματος (θεατρικό παιγνίδι) 7.Επεμβαίνει στο μάθημα με διευκρινιστικές ερωτήσεις και συμμετέχει στις δραστηριότητες 8.Θετικά σχόλια και εισηγήσεις στη δασκάλα 9.Παρακολούθηση μαθήματος Επιστήμης (καινοτομία  συνδιδασκαλία  διαδίκτυο) 10.Ο διευθυντής φεύγει χωρίς σχόλια 11.Ο διευθυντής επισημαίνει την ανάγκη δημιουργίας θετικού κλίματος στο σχολείο

ΣενάριοΑποτελέσματα Σημεία σεναρίου Δ/ντές ΑΓΓΛΟΙ e1e1νν e2ν e3νν e4ννν e5νν ΚΥΠΡΙΟΙ c1νννν c2νν c3ννννν c4ννν c5ν

ΣενάριοΑποτελέσματα  Ομοιότητες Περίπτωση αλκοολικού δασκάλου Περιφορά Διευθυντή Καινοτομία μεθόδου διδασκαλίας Αρνητικά χαρακτηριστικά  Διαφορές «Α» ουσιαστική κριτική διευθυντή, εισηγήσεις για λύση «Κ» ακύρωση σεναρίου, προσωπικές ιστορίες, κριτική ΚΕΣ π.χ. γονείς, γραμματειακό προσωπικό

Σενάριο Αποτελέσματα – Περιφορά Διευθυντή  Άγγλοι Ο διευθυντής έχει την καλή συνήθεια να περιφέρεται στο σχολείο και να εμπλέκεται στις διάφορες διαδικασίες.  Κύπριοι Ο διευθυντής πρέπει να παρακολουθήσει όλο το έργο που συντελείται στο σχολείο και πρέπει να έχει ιδίαν άποψη για το καθετί που τεκταίνεται μέσα στο σχολείο...

Αποτελέσματα  Σύμπτωση Σύστημα προαγωγών Συγκεντρωτισμός Αυτονομία (Οικονομική διαχείριση, επιλογή δασκάλων)  Διαφοροποίηση «Α» σημασία στον άνθρωπο, σχέσεις, αξίες  ελευθερία, δημοκρατία «Κ» γραμματειακό προσωπικό, επιθεώρηση, αξιολόγηση, λανθασμένη εισαγωγή καινοτομιών Κυπριακό Εκπαιδευτικό Σύστημα

Αποτελέσματα – Προαγωγές  Άγγλοι κληρωτίδα «Το θέμα είναι ακόμα πιο βαθύ. Πρέπει να δείτε τον τρόπο με τον οποίο διορίζονται οι Διευθυντές οι οποίοι πρέπει να έχουν τις ικανότητες να εξυπηρετούν αποτελεσματικά το σχολείο και την κοινότητα στην οποία υπηρετούν. Δεν πρέπει η διαδικασία προαγωγής να είναι μια κληρωτίδα, κάτι τυχαίο, αλλά πρέπει οι φιλοδοξίες και το όραμα του Διευθυντή να συνταιριάζουν με τις φιλοδοξίες και το όραμα της κοινωνίας και των ανθρώπων που θα εξυπηρετήσει».  Κύπριοι «Αρνητικό ακόμη, είναι και οι προαγωγές. Φυσικά τώρα έχουν γίνει και κάποιοι νεαροί, αλλά συνήθως προάγεται κάποιος σε πολύ μεγάλη ηλικία, υπάρχει εξίσωση των βαθμολογιών, που έχει ένα άλλο καλό, αλλά γίνεσαι διευθυντής για 2-5 χρόνια και μετά αφυπηρετείς. Όταν δεν έχει πια όρεξη, κι ούτε και δυνάμεις για να παρουσιάσεις έργο». Κυπριακό Εκπαιδευτικό Σύστημα

Αποτελέσματα  Άγγλος Διευθυντής «Δώστε μου 5 χρόνια. Μην αλλάξετε τους δασκάλους τώρα. Οργανώστε το διορισμό των δασκάλων μέσα στα 5 χρόνια. Εκπαιδεύστε τους καλύτερους δασκάλους τώρα για να γίνουν διευθυντές σε 5 χρόνια – εκπαιδεύστε τους να διοικούν σχολεία σε οικονομικά και διοικητικά θέματα. Ετοιμάστε ένα κατάλογο προτύπων (standards agenda) ώστε να ελέγχεται το επίπεδο του σχολείου. Κάντε τα όλα αυτά και θα αλλάξετε το σύστημα εντελώς. Πρώτα από όλα όμως πρέπει να έχετε το όραμα... Όσον αφορά τους υφιστάμενους Διευθυντές… θα τους έδινα κίνητρα (bonus) να ‘φύγουν’ από τη θέση, με γνώμονα πάντα το καλό του συνόλου. Δεν είναι ανάγκη να φύγουν. Μπορεί κάποιοι εξαίρετοι απ’ αυτούς να είναι μέρος του προγράμματος» «Δώστε μου 5 χρόνια. Μην αλλάξετε τους δασκάλους τώρα. Οργανώστε το διορισμό των δασκάλων μέσα στα 5 χρόνια. Εκπαιδεύστε τους καλύτερους δασκάλους τώρα για να γίνουν διευθυντές σε 5 χρόνια – εκπαιδεύστε τους να διοικούν σχολεία σε οικονομικά και διοικητικά θέματα. Ετοιμάστε ένα κατάλογο προτύπων (standards agenda) ώστε να ελέγχεται το επίπεδο του σχολείου. Κάντε τα όλα αυτά και θα αλλάξετε το σύστημα εντελώς. Πρώτα από όλα όμως πρέπει να έχετε το όραμα... Όσον αφορά τους υφιστάμενους Διευθυντές… θα τους έδινα κίνητρα (bonus) να ‘φύγουν’ από τη θέση, με γνώμονα πάντα το καλό του συνόλου. Δεν είναι ανάγκη να φύγουν. Μπορεί κάποιοι εξαίρετοι απ’ αυτούς να είναι μέρος του προγράμματος» Κυπριακό Εκπαιδευτικό Σύστημα - Αλλαγή

ΗγεσίαΑποτελέσματα  Σύμπτωση Έμφαση στο παιδί (μαθησιακά αποτελέσματα, τι είδους πολίτη θέλουμε) Ευθύνες - Λογοδότηση Συμμετοχικό όραμα  Διαφοροποίηση Έμφαση στο όραμα Εκχώρηση εξουσίας Σχέσεις με γονείς Συμμετοχή στη λήψη απόφασης επιλογής προσωπικού

Ηγεσία Συμμετοχικό όραμα  Άγγλοι συνέπεια «Επίσης, συνέπεια... όταν έχεις το πλήρωμά σου στο πλοίο είναι πολύ σημαντικό όλοι να συμμετέχουν, δεν πρέπει να έχεις ούτε ένα άτομο που κάνει τα δικά του και δεν ακολουθεί τη γενική πολιτική. Τα παιδιά πρέπει επίσης να καταλάβουν ότι βρίσκονται σ’ ένα σταθερό, συνεπέστατο περιβάλλον. Και είναι εύκολο να πετύχεις τη συνέπεια... το δύσκολο είναι να τη διαχειριστείς και να τη διατηρήσεις.»  Κύπριοι «Εγώ πιστεύω ότι είμαστε υπέρ του συμμετοχικού μοντέλου, αλλά από ότι ακούω πάρα πολλοί συνάδελφοι το εγκαταλείπουν, είναι το πιο δύσκολο να το εφαρμόσεις, διότι αρκεί ένας δάσκαλος να σου χαλάσει τη συνεργασία με τους συναδέλφους.»

Ηγεσία Συμμετοχή στη λήψη απόφασης για πρόσληψη προσωπικού  Άγγλοι «οι Διευθυντές μπορούν να επιλέξουν προσωπικό που έχει κοινό όραμα μ’ αυτούς... και σ’ αυτό το σημείο μπορείς να σπρώξεις το σχολείο μπροστά και να αναπτύξεις τη μαθησιακή ικανότητα των παιδιών»  Κύπριοι «Πρέπει να έχουμε λόγο για το προσωπικό του σχολείου μας. Σε συνεννόηση με το Επαρχιακό Γραφείο Παιδείας να βρούμε κάποιο προσωπικό το οποίο τουλάχιστον θα υποσχεθεί ότι θα μείνει για ένα χρονικό διάστημα σ’ ένα σχολείο για να παράγουμε κάποιο έργο»

Ευρωπαϊκή διάσταση της ηγεσίας στην εκπαίδευση Αποτελέσματα  Σύμπτωση Εννοιολογική ασάφεια – σύγχυση Διαφορετικές κουλτούρες Διαφορετικές κουλτούρες Κοινοί στόχοι  Διαφοροποίηση Πλαίσιο αρχών (αξίες) Δημοκρατία, Ειρήνη... Διαφορετική οπτική γωνία  Σύμπτωση Εννοιολογική ασάφεια – σύγχυση Διαφορετικές κουλτούρες Διαφορετικές κουλτούρες Κοινοί στόχοι  Διαφοροποίηση Πλαίσιο αρχών (αξίες) Δημοκρατία, Ειρήνη... Διαφορετική οπτική γωνία

Ευρωπαϊκή διάσταση της ηγεσίας στην εκπαίδευση Αποτελέσματα – Διαφορετικές κουλτούρες  Άγγλοι «Υπάρχουν διαφορετικές κουλτούρες, διαφορετικές συνθήκες σε κάθε χώρα. Έστω κι αν τεθούν κάποιοι κοινοί στόχοι, θα χρησιμοποιηθούν ίσως διαφορετικοί τρόποι για να φτάσουμε εκεί. Δημιουργία σκεπτόμενων ανθρώπων. Σεβασμό στην ιδιαιτερότητα των άλλων.»  Κύπριοι «Το να αποδεχτεί τον άλλο, τον ξένο, τη ξένη κουλτούρα, το ξένο, να αποφύγει τον εθνικισμό, να αποδεχτούμε ότι υπάρχει κοινή συμβίωση...»

Συμπεράσματα: Όραμα Στοιχείο το οποίο συνοδεύει τον ηγέτη Απαραίτητο σ’ αυτόν που αναλαμβάνει την εξουσία σε κάποιο εκπαιδευτικό ίδρυμα Εξαιρετικά σημαντικό να έχει ο Διευθυντής μαζί του τους εκπαιδευτικούς Αλλά οι ΑΔ δεν κάνουν «εκπτώσεις» σ’ αυτό Και οι ΚΔ έδειξαν απογοητευμένοι από τις ευκαιρίες που τους δίδονται για να μετασχηματίσουν το σχολείο τους

Συμπεράσματα - Ηγεσία

Συμπεράσματα:Συγκεντρωτισμός - Αποκεντρωτισμός Αγγλικό Εκπαιδευτικό Σύστημα micro-centralized system ή ψευδο-αποκεντρωτικό Κυπριακό Εκπαιδευτικό Σύστημα micro-decentralized system ή ψευδο- συγκεντρωτικό

Συμπεράσματα: Διορισμός - Τοποθέτηση Εκπαιδευτικών Ξένισε τους ΑΔ Οι ΚΔ έδειξαν έτοιμοι να αναλάβουν την ευθύνη, αλλά θεώρησαν ότι κάτι τέτοιο είναι πρακτικά πολύ δύσκολο Οι ΑΔ μίλησαν για τομές που πρέπει να γίνουν ώστε να διασφαλιστεί ότι το σύστημα έχει στις σωστές θέσεις τα κατάλληλα άτομα «give me five years»

Συμπεράσματα: Ευρωπαϊκή Διάσταση Η ΕΕ, έχει ασχοληθεί με ό,τι έχει να κάνει με το θέμα της ηγεσίας (leadership), μόνο όσον αφορά στον επιχειρηματικό και στο διοικητικό τομέα, αλλά παρουσιάζεται απούσα όσον αφορά στην εκπαιδευτική ηγεσία (educational leadership). Οι ΚΔ τόνισαν τη σημασία δημιουργίας ενός ευρωπαϊκού φορέα («εκπαιδευτική ευρωπαϊκή επιτροπή») για κοινή βάση συζήτησης με ασχολία την ηγεσία στον ευρωπαϊκό χώρο

Συμπεράσματα Κύπριοι έμφαση στο διοικητικό ρόλο (get the job done) δύσκολα εκχωρούν ευθύνες (η ευθύνη παραμένει στους ώμους τους) ζητούν περισσότερη αυτονομία αναφέρουν μόνο αρνητικά του ΚΕΣ «εκπτώσεις» στο όραμα (π.χ. Κτιριακά προβλήματα, γραμματειακό προσωπικό) ευρωπαϊκή εναρμόνιση (εμπειρίες  πρακτικές εισηγήσεις  θετική στάση

Συμπεράσματα Άγγλοι έμφαση στον ηγετικό τους ρόλο (όραμα) αυξημένες εξουσίες διευθυντή εκχώρηση ευθυνών, ανάληψη πρωτοβουλιών προσωπικού (στο τέλος όμως αποφασίζει ο διευθυντής) μικρο-συγκεντρωτισμός με κέντρο το διευθυντή εντοπίζουν θετικά και αρνητικά του ΚΕΣ ευρωπαϊκή εναρμόνιση (σαρκασμός  δυσκολίες  αποδοχή της διαφορετικότητας)

Συμπεράσματα Παρατηρείται μεγάλη σύμπτωση (ή και ταύτιση) απόψεων Κοινός χώρος - εκπαίδευση Κοινοί στόχοι - παιδιά

Καταληκτικό σχόλιο “Transformation has recently become the language of educational policymakers in England and other places. They seem very comfortable with the term, though I am not at all sure they know what they are talking about. When virtually every new development is allegedly transformative, it is vital to ask what the term really means. For transformation has to mean more than just continuing improvement if it is to be more than a rhetorical device for selling the latest educational initiative. Transformation implies a profound or fundamental change, a metamorphosis that involves some radical innovation, not just incremental innovation. The difference is important. Incremental innovation keeps you in the game; but it is radical innovation that puts you ahead of the game and indeed often changes the rules of the game. Incremental innovators swim with the tide; radical innovators swim against it. Incremental innovation starts from the present and works steadily forwards: radical innovation starts from the future and works backwards.” (Hargreaves, 2003)