Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Σεμινάρια Επιθεωρητών Σεπτεμβρίου Σχολική χρονιά
Advertisements

Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
ΣΥΝΕΔΡΙΟ «ΠΡΟΩΘΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ: ΜΙΑ ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ» του Διεθνούς Ερευνητικού Προγράμματος: “Ανάπτυξη θεωρητικού σχήματος κατανόησης.
ΗΜΕΡΙΔΑ «Λόγος και Αντίλογος για την Επιλογή και Αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών : Τάσεις και Προβληματισμοί» Σάββατο, 13 Απριλίου 2013 Ανάπτυξη Μηχανισμών.
Εξατομικευμένα Εκπαιδευτικά Προγράμματα Στήριξης μαθητών/τριών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή και αναπηρία Πηλείδου Κωνσταντίνα Σχολική Σύμβουλος ΕΑΕ.
ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ 4ΕΤΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – Επιστημονική.
Ειδικά θέματα διδακτικής των Οικονομικών Συνέχεια… Μεθοδολογικές προσεγγίσεις 4 η διάλεξη.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
«Ενδυναμώνοντας την Παιδαγωγική Αυτονομία
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ.  Κ ανένα παιδί απ’ έξω  Ό λα τα παιδιά ενταγμένα στη μαθησιακή διαδικασία εκπαιδευτικός συνδιαμορφωτής του υλικού  Ο.
ΠΡΟΩΘΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ: ΜΙΑ ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Συμμετοχή στο πρόγραμμα : «Η Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη ως πλαίσιο Εκπαίδευσης Νεοδιορισθέντων Εκπαιδευτικών: Ποιοτικοί Εκπαιδευτικοί για Ποιοτική.
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
Συνεργατική τέχνη, αφήγηση και συμπεριληπτική εκπαίδευση
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Στέλλα Καραολιά Βαλεντίνα Θεοδοσίου 20 Απριλίου 2013
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
ΑΤΟΜΙΚΟΣ ΦΑΚΕΛΟΣ ΜΑΘΗΤΗ – ΦΑΚΕΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΜΑΘΗΤΗ
Δημιουργία θετικής ατμόσφαιρας μάθησης Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης & Αυτοδιοίκησης Περιφερειακό Ινστιτούτο Επιμόρφωσης Θεσσαλονίκης Παπαδόπουλος Πάρης.
ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΓΟΝΕΩΝ – ΣΧ.ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ –ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ 1/3/2004 Σκοπός – στόχοι της Συνάντησης Ο ρόλος του Σχολικού Συμβούλου (Παιδαγωγική ευθύνη λειτουργίας.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο: Ανάπτυξη ουσιαστικής συνεργασίας ανάμεσα στους γονείς και τους εκπαιδευτικούς Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών.
Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΩΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΠΡΑΞΗ
Το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του ελληνικού Νηπιαγωγείου
Στόχοι και επιδιώξεις της εκπαίδευσης ενηλίκων(L6)
Εποπτεία και διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΣΤΟΧΟΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΤΑΡΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΟΥ ΔΟΚΙΜΙΟΥ ΝΕΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
Κοινότητες Πρακτικής και Μάθησης
Ο Διαδραστικός Πίνακας ως διδακτικό εργαλείο Από τη βιβλιογραφία προκύπτουν μια σειρά από οφέλη από τη χρήση του ΔΠ τα οποία αφορούν τον εκπαιδευτικό,
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
ΑΝΑΛΥΟΝΤΑΣ ΜΙΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
«Φυσικές Επιστήμες και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Βιβλιογραφική επισκόπηση και ζητήματα που αναδύονται» Βασιλούδης Ιωάννης, Δάσκαλος, MSc Βιώσιμης Ανάπτυξης.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Σχολή Θετικών Επιστημών Τμήμα Βιολογίας Mάθημα Παιδαγωγικών Ενισχυτική Εργασία Υπεύθυνη μαθήματος: Ζαχαρούλα.
«« Promoting Quality and Equity: a dynamic approach to school improvement (PROMQE)» Προωθώντας την ποιότητα και την ισότητα: μία δυναμική προσέγγιση βελτίωσης.
Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής, Πανεπιστήμιο Κύπρου Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ : ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ.
1 Σχέδια Εργασίας & Φυσική Αγωγή. 2 Σκοπός της συνάντησης η παρουσίαση, ανάπτυξη & εφαρμογή της μεθόδου διδασκαλίας με σχέδια εργασίας στη Φυσική Αγωγή.
Στόχος του μαθήματος είναι να γνωρίσουν οι φοιτητές την Ειδική Αγωγή και να εξοικειωθούν με τις ποικίλες εκπαιδευτικές προσαρμογές που απαιτούνται σε κάθε.
Αποτελεσματικότητα της σχολικής μονάδας: ο ρόλος του διευθυντή Μαργαρίτα Χριστοφορίδου 14 Μαρτίου 2013.
Παιδαγωγική Ψυχολογία Φ. Αντωνίου
Αντικείμενο και κλάδοι της Παιδαγωγικής Επιστήμης.
Άντρη Μιχαήλ (Διευθύντρια Δημοτικού Σχολείου)
Κώστας Θεριανός, Δρ. Επιστημών της Αγωγής Το σχέδιο δράσης (project) και η σύνδεση του με την Επαγγελματική Συμβουλευτική.
Δρ. Μάριος Παντελή (EdD)
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
Βιολογία Γυμνασίου.
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
Η αξιοποίηση των tablets στη βελτίωση των μαθησιακών αποτελεσμάτων
Αυτονομία Σχολικών Μονάδων στο Κυπριακό Εκπαιδευτικό Σύστημα
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Ραχήλ Μαρτίδου Σχ. Σύμβουλος 37ης Εκπαιδευτικής Περιφέρειας
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Φάκελος Αξιολόγησης για Νηπιαγωγείο
1ος υπό έμφαση στόχος - ΥΠΠ
Παναγιώτης Σαραντόπουλος Σχολικός Σύμβουλος Φυσικών Επιστημών
ΗΜΕΡΙΔΑ 49ης Περιφέρειας Δ. Ε
ΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΚΟΛΥΜΒΗΣΗΣ ΣΤΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΗΣ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ.
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ-ΓΟΝΕΩΝ Γιαλυράκη Πόπη Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας(Msc), Play Therapist Θεραπεύτρια ζευγαριών (ICEEFT), Εκπαιδεύτρια ομάδων γονέων(Gordon-Fillial)
΄Ερευνα Δράσης (Action Research)
Συνεργασία νηπιαγωγείου -οικογένειας
Διεθνείς έρευνες (PISA) και κυπριακό εκπαιδευτικό σύστηµα: δεδοµένα και προβληµατισµοί Δρ Αθ. Μιχαηλίδου Διευθύντρια Παιδαγωγικού Ινστιτούτου.
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Αξιολόγηση της διδασκαλίας – Αναστοχασμός του εκπαιδευτικού
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής, Πανεπιστήμιο Κύπρου

ΕΙΣΑΓΩΓΗ H δημιουργία εκπαιδευτικών συστημάτων τα οποία μεγιστοποιούν τη μαθησιακή πρόοδο των μαθητών στο σύνολό τους (ποιότητα) και ταυτόχρονα παρέχουν ίσες εκπαιδευτικές ευκαιρίες (ισότητα), αποτελεί πάγιο αίτημα στο χώρο της εκπαίδευσης και της εκπαιδευτικής πολιτικής διεθνώς. Η ερευνητική ομάδα για την εκπαιδευτική αποτελεσματικότητα του Πανεπιστημίου Κύπρου ασχολείται με την: Ανάπτυξη και εγκυροποίηση θεωρητικών σχημάτων της έρευνας για την εκπαιδευτική αποτελεσματικότητα: το Δυναμικό Μοντέλο Εκπαιδευτικής Αποτελεσματικότητας (ΔΜΕΑ). Ανάπτυξη στρατηγικών βελτίωσης της αποτελεσματικότητας των σχολείων. Διατύπωση εισηγήσεων για χάραξη εκπαιδευτικής πολιτικής σε σχέση με την προώθηση της ποιότητας και την παροχή ίσων εκπαιδευτικών ευκαιριών τόσο σε επίπεδο σχολικής μονάδας όσο και σε επίπεδο εκπαιδευτικού συστήματος.

ΤΟ ΔΥΝΑΜΙΚΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ (ΔΜΕΑ) Το ΔΜΕΑ έχει αναπτυχθεί έχοντας ως κύρια επιδίωξη να καθορίσει συσχετίσεις και συνδέσεις ανάμεσα στη θεωρία (δηλαδή, τη μοντελοποίηση και κατανόηση της αποτελεσματικότητας) και στην πράξη (δηλαδή, τις προσπάθειες βελτίωσης της αποτελεσματικότητας). Το ΔΜΕΑ αναφέρεται σε παράγοντες που σχετίζονται με τα μαθησιακά αποτελέσματα και βρίσκονται σε διαφορετικά επίπεδα: α) μαθητής, β) τάξη, γ) σχολείο, και δ) εκπαιδευτικό σύστημα (βλ. Διάγραμμα 1).

Διάγραμμα 1. Το δυναμικό μοντέλο εκπαιδευτικής αποτελεσματικότητας

ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΣΤΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΤΟΥ ΜΑΘΗΤΗ: ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ Α) Προσδοκίες Οι προσδοκίες καθορίζουν το βαθμό στον οποίο το παιδί παραμένει επικεντρωμένο στη σχολική εργασία κατά τη διάρκεια της διδασκαλίας. Οι προσδοκίες του κάθε μαθητή καθορίζουν την προσπάθεια που καταβάλει για μάθηση. Οι γονείς χρειάζεται να ενισχύουν τις προσδοκίες των παιδιών από το σχολείο δείχνοντας άμεσα αλλά και έμμεσα πόσο σημαντικό θεωρούν ότι είναι το έργο που γίνεται στο σχολείο. Απαραίτητο να φτάνουν μηνύματα από γονείς ότι όλα τα μαθήματα και στόχοι του αναλυτικού προγράμματος θεωρούνται σημαντικοί. Πρακτικές εισηγήσεις – συζήτηση.

ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΣΤΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΤΟΥ ΜΑΘΗΤΗ: ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ Β) Κίνητρα Τα κίνητρα καθορίζουν και καθορίζονται από τη σχολική επιτυχία. Γονείς και εκπαιδευτικοί χρειάζεται να στηρίζουν τα παιδιά, ώστε να αναπτύξουν θετικές στάσεις απέναντι σε κάθε γνωστικό αντικείμενο. Δείχνω την εκτίμηση μου σε κάθε επιτυχία του παιδιού και στηρίζω το παιδί μου όταν προκύπτουν αποτελέσματα που δεν είναι ικανοποιητικά. Παροχή τόσο εξωτερικών όσο και εσωτερικών κινήτρων για μάθηση στο κάθε παιδί (σε κάθε γνωστικό αντικείμενο). Η έγκαιρη ενασχόληση του παιδιού με κάθε αντικείμενο και η επίδρασή της στην επίδοση του παιδιού στο αντικείμενο αυτό (Perseverance).

ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΣΤΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΤΟΥ ΜΑΘΗΤΗ: ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ Γ) Ευκαιρίες μάθησης Οι γονείς μπορούν να αξιοποιούν κατάλληλα το χρόνο που τα παιδιά είναι μαζί τους για να στηρίζουν τη μάθηση παρέχοντας στα παιδιά την ευκαιρία να ασχοληθούν με δραστηριότητες που σχετίζονται (άμεσα ή/και έμμεσα) με το αναλυτικό πρόγραμμα. Συμμετοχή του παιδιού σε συζήτηση με γονείς και άλλα μέλη της οικογένειας για θέματα που αφορούν την οικογένεια (δημοκρατικός διάλογος - συμμετοχικό μοντέλο στη λήψη αποφάσεων).

ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΣΤΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΤΟΥ ΜΑΘΗΤΗ: ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ Δ) Η κατ’ οίκον εργασία Η ενασχόληση του παιδιού με την κατ’ οίκον εργασία αυξάνει το χρόνο ενασχόλησης με το γνωστικό αντικείμενο. Οι γονείς πρέπει να βοηθούν τα παιδιά να οργανώσουν το χρόνο τους και να ασχοληθούν έγκαιρα με την κατ’ οίκον εργασία τους. Το είδος της κατ’ οίκον εργασίας καθορίζεται και από το επίπεδο των μαθητών. Δυνατότητες παροχής κατ’ οίκον εργασίας με διαφοροποιημένο τρόπο. Σημασία του ελέγχου της κατ’ οίκον εργασίας τόσο από γονείς όσο και από εκπαιδευτικούς. Ενημερώνω τους καθηγητές για τυχόν δυσκολίες που αντιμετωπίζει το παιδί με την κατ’ οίκον εργασία καθώς και για τον τρόπο με τον οποίο εργάζεται.

ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΣΤΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ: ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ Α) Συνεργασία σχολείου και οικογένειας Καθορισμός πολιτικής για το ρόλο των γονέων σε σχέση με την ενασχόληση των παιδιών με κατ’ οίκον εργασία. Εντοπισμός τρόπων εμπλοκής των γονέων στο έργο του σχολείου. Συμμετοχή των γονέων στην ανάπτυξη και υλοποίηση σχεδίων δράσης των σχολείων. Συμμετοχή των γονέων σε προγράμματα διαμορφωτικής αξιολόγηση της σχολικής μονάδας και σε προγράμματα δράσης για βελτίωση της αποτελεσματικότητας του σχολείου.

ΚΑΤΑΛΗΚΤΙΚΑ ΣΗΜΕΙΑ Το αποτελεσματικό σχολείο στηρίζει τους γονείς να κατανοήσουν καλύτερα το ρόλο τους και να συμβάλλουν στη προώθηση της μάθησης των παιδιών τους. Κλειδί στην επιτυχία είναι η ανάπτυξη θετικών στάσεων προς τη μάθηση και η συνεχής προσπάθεια βελτίωσης μέσο διαδικασιών αυτοαξιολόγησης. Το σχολείο μαζί με τους γονείς μπορούν να βοηθήσουν σημαντικά τα παιδιά να αναπτύξουν θετικές στάσεις απέναντι στη μάθηση και να προσπαθούν πάντα να επιτυγχάνουν τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα (τόσο κατά τη φοίτησή τους στο σχολείο όσο και αργότερα στην επαγγελματική και προσωπική τους ζωή).

Σας ευχαριστώ για την προσοχή σας και εύχομαι καλή συνέχεια και επιτυχία στο έργο μας!