 Πώς παρουσιάζεται η πόλη στον κινηματογράφο;  Πώς εμφανίζεται η διεθνική πόλη;  Ποια είναι τα χαρακτηριστικά της;

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Εκπαιδευτικά υλικά.
Advertisements

Πρόγραμμα Εκπαίδευσης Μουσουλμανοπαίδων
Ο Κλάδος Μαρμάρου σε Αναζήτηση Διεξόδων από την Κρίση Ανάγκες σε Εκπαίδευση – Κατάρτιση Ανθρώπινου Δυναμικού στον κλάδο Μαρμάρου ΟΣΜΕ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ.
« Βελτιστοποιώντας τη χρήση της γνώσης στη διαμόρφωση δημοσίων πολιτικών και στην ανάπτυξη επιχειρηματικής δραστηριότητας. Η στρατηγική σημασία της ανοιχτής.
Η Κύπρος ετοιμάζεται για το ευρώ… …το νόμισμα της Ευρωπαϊκής Ένωσης
Η προστιθέμενη αξία των Ιδρυμάτων μέσω της παροχής εξ αποστάσεως εκπαίδευσης Κυριακή Μπαλτά.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΤΑΘΕΡΟΤΗΤΑΣ
Ο Κλέφτης Ποδηλάτων (1948) του Βιτόριο Ντε Σίκα
ΔΙΑΚΡΑΤΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ & ΦΟΡΕΩΝ ΘΕΜΑΤΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ
Θέματα Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης
ΜΕ ΤΟΥΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥΣ ΕΤΑΙΡΟΥΣ
Οι μεγάλες πόλεις της Ευρώπης
21 Μαρτίου Παγκόσμια ημέρα κατά του ρατσισμού.
Πρόσφυγας είναι «κάθε πρόσωπο, το οποίο, επειδή έχει δικαιολογημένο φόβο διωγμού λόγω φυλής, θρησκείας, εθνικής προέλευσης, πολιτικών πεποιθήσεων ή συμμετοχής.
 Oρισμός trafficking  Tρόποι μελέτης του και προβλήματα.
Κοινωνικό κράτος και κρίση Με έμφαση στις ανισότητες ανάμεσα στα φύλα Χρήστος Κουτσαμπέλας Κέντρο Οικονομικών Ερευνών, Πανεπιστήμιο Κύπρου.
ΑΝΑΠΤΥΞΗ AΓΡΟΤΙΚΟΥ ΧΩΡΟΥ Εισαγωγή στο θέμα,για το Αναπτυξιακό Συνέδριο Ηπείρου 24/6/05.
ΜΑΡΑΓΓΙΔΗΣ ΣΥΜΕΩΝ ΓΙΑΝΝΙΚΟΣ ΧΡΗΣΤΟΣ. ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΩΝ ΔΙΗΓΗΜΑΤΩΝ ΤΗΣ ΜΑΡΩΣ ΔΟΥΚΑ.
European Commission 1 Μετανάστευση: Αποτελεσματική Πολιτική και Ανοιχτή Κοινωνία ΟΜΙΛΙΑ ΤΗΣ ΑΝΔΡΟΥΛΛΑΣ ΚΑΜΙΝΑΡΑ ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ ΤΗΣ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΙΑΣ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ.
 Πώς ο κινηματογράφος αντιμετώπισε τη μετανάστευση πριν το 1990  Υπήρξε ενιαία αντιμετώπιση ή διαπιστώνονται διαφορές ανάμεσα σε Αμερική και Ευρώπη;
ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ Σύνδεση Έρευνας και Παραγωγής – Συνεργασία ΑΕΙ, ΤΕΙ, Ερ. Φορέων με Παραγωγικές Μονάδες, Διοίκηση και Διαχείριση.
ΧΡΟΝΙΑ UNESCO.
Βίκυ Σμπαρούνη Accounting & Taxation Manager ΕΒΕΑ - 14/04/2010
 Aν και το διεθνικό έχει συνδεθεί με τις συνθήκες που έχουν διαμορφωθεί στην εποχή της παγκοσμιοποίησης, σε πολλές περιπτώσεις έχει συνδεθεί με απειλές.
Κοινωνικές και πολιτικές διαστάσεις της βιομηχανικής επανάστασης
ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ β’ λυκείου Μεγάλοι ποιητές της γενιάς του 1880, του Γ.Ροϊλού (στο μέσον ο Παλαμάς)
Παγκόσμια Ημέρα Κινουμένων σχεδίων
Εμείς κι ο Ρατσισμός Μοιάζουμε γιατί διαφέρουμε και η διαφορετικότητα
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚEΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΑΓΩΝΩΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ: ΜΑΓΓΟΥ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΠΑΣΙΑΚΑ ΧΡΥΣΟΒΑΛΑΝΤΩ ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΠΑΣΤΕΦΑΝΟΥ ΧΡΗΣΤΟΣ ΤΖΑΝΑΣ ΝΙΚΟΣ.
Μετανάστης είναι αυτός που έχει μεταναστεύσει, ιδίως με κίνητρο την εργασία. Οι μετανάστες ωθούνται από τη φτώχεια και την ανέχεια να αφήσουν τη χώρα.
Γ. Η ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ 1. Η Επιτροπή Αποκαταστάσεως Προσφύγων
ΥΠΟΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΥΠΟΚΟΥΛΤΟΥΡΑ
ΜΑΘΗΜΑ 3 Το κράτος, το έθνος και οι υπερεθνικοί οργανισμοί.
Μάθημα: Κοινωνιολογία του Τουρισμού
Ορισμός του "ρεμπέτη" Ο όρος ρεμπέτης σημαίνει επαναστάτης που ζει ζωή εκτός νόμου. Μεγάλοι μουσικοί όπως ο Μάνος Χατζιδάκις και ο Μίκης Θεοδωράκης προσπάθησαν.
Η παράγραφος Είναι το βασικό δομικό στοιχείο ενός κειμένου.
ΛΙΘΟΞΟΪΔΗΣ ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ Α.Ε.Μ  Ένα βασικό κι αναγνωρισμένο πεδίο εισαγωγής της στα προγράμματα σπουδών και της γενικής εκπαίδευσης.  Ένα συχνό θέμα.
Μετανάστες, πρόσφυγες και η «εθνική τάξη πραγμάτων»
 Σήμερα θα ασχοληθούμε με θέματα ταυτότητας.  Αλλά τι είναι η ταυτότητα; Τι εννοούμε με τον όρο/ έννοια ταυτότητα;  Σε τι αναφερόμαστε όταν μιλάμε.
Η ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΣΗΜΕΡΑ
Αναπτυξιακή Ψυχολογία
ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΤΗΣ ΕΤΕΡΟΤΗΤΑΣ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ 20 ου ΑΙΩΝΑ. Η ΠΟΡΕΙΑ ΠΡΟΣ ΤΗΝ « ΠΟΛΥΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟΤΗΤΑ » ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΘΡΑΚΗΣ. Φωτεινή Τσιμπιρίδου …  Καθηγήτρια.
Mάθημα 2ο Η ανάπτυξη των ΜΜΕ. Από την Επικοινωνία στα μαζικά Μέσα Ο όρος «μέσα μαζικής επικοινωνίας» αναφέρεται σε μέσα που έχουν οργανωθεί για να μεταδίδουν.
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΣ - ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Η ΠΡΟΣΦΥΓΙΚΗ ΚΡΙΣΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ. ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ Πρόσφυγας, λοιπόν, είναι κάποιος που αναγκάζεται να εγκαταλείψει τη χώρα του εξαιτίας πολιτικής, εθνικής, φυλετικής.
DYNAMIC IDENTITY Αυτό το έργο έχει χρηματοδοτηθεί με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Το έγγραφο αυτό αντικατοπτρίζει τις απόψεις μόνο του συγγραφέα,
ΠΜΣ Ευρωπαϊκή Κοινωνική Πολιτική Ευρωπαϊκές Πολιτικές Μετανάστευσης και Κοινωνικής Ενσωμάτωσης Θεματική ενότητα 2 ου εξαμήνου / 3 τρίωρα σεμινάρια.
2 η Εργασία «ΟΙ ΕΜΠΟΡΟΙ ΤΟΥ ΔΡΟΜΟΥ» Πάνος Πλαγάκης Έφη Φλώρου.
Αφήγηση αφήγηση.
ΩΣ ΤΡΙΤΟΣ ΠΥΛΩΝΑΣ ΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ
Κοινωνικό Ζήτημα
ΚΕΙΜΕΝΑ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ
Στρατηγική Ανάπτυξης του Ελληνικού Τουρισμού
Εθνικό Σημείο Επαφής για το πρόγραμμα "Ορίζοντας 2020“
Ο ΚΟΣΜΟΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΣΤΗ ΔΕΥΤΕΡΗ ΝΕΩΤΕΡΙΚΟΤΗΤΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΝΕΩΤΕΡΙΚΟΤΗΤΑ
Ποια χρονιά προσχώρησε η Ελλάδα στην Ε.Ε.;
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΥΝΕΔΡΙΩΝ ΚΑΙ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ 13
ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΤΣΑΡΔΑΝΙΔΗΣ Αναπληρωτής Καθηγητής Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών
ΒΑΣΙΚΟΙ ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΑΞΟΝΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΣ ΣΤΗΝ PRAKSIS
ΓΝΩΡΙΖΕΤΑΙ ΤΑ ΑΙΤΙΑ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗΣ/ΠΡΟΣΦΥΓΙΑΣ;
Ευρωπαϊκός Χώρος Ανώτατης Εκπαίδευσης και Έρευνας – Εισαγωγή στη Μεθοδολογία Έρευνας Μάθημα 3.
Η ΝΕΑ ΓΕΩΟΙΚΟΝΟΜΙΑ Ή ΓΕΩΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ
Διδάσκουσα : Μαρία Φακίρη. Η έννοια της κατοίκησης Κατοίκηση : κατοικία Ανάγκες : Aσφάλεια Φυσιολογία Κοινωνικός χαρακτήρας Εργασία Ελεύθερος χρόνος.
Διαπολιτισμική Προσέγγιση και Παγκοσμιοποίηση
Προσβασιμότητα για ΑμεΑ
Στρατηγική Ανάπτυξης του Ελληνικού Τουρισμού
Μεταγράφημα παρουσίασης:

 Πώς παρουσιάζεται η πόλη στον κινηματογράφο;  Πώς εμφανίζεται η διεθνική πόλη;  Ποια είναι τα χαρακτηριστικά της;

 Η ιστορία της μετανάστευσης και γενικότερα η ιστορία της Ευρώπης μπορεί να γραφτεί μέσα από την ιστορία των πόλεων, τη δημιουργία, τη διαμόρφωση, και την ανάπτυξη τους.  Έτσι ρόλος που παίζουν στον κινηματογράφο είναι σημαντικός, όχι μόνο ως εικόνα αλλά και οικονομικά κέντρα, πχ Λος Άντζελες- Χόλλυγουντ, Ρώμη Τσινετσιτά  Σήμερα παρατηρούμε και το αντίστροφο, η κινηματογραφική εικόνα μπορεί να γίνει πόλος έλξης για γνωριμία με συγκεκριμένες πόλεις

 Γερμανικός Εξπρεσιονισμός (1930) › Σημαντική ταινία για τις πόλεις είναι το Μετρόπολις του Φ. Λάνγκ (1926)  Πόλη και βιομηχανική ανάπτυξη  Ανθρώπινες και ταξικές σχέσεις (αποξένωση, συλλογικότητα, άτομο-κοινωνία)  Πόλη και ουτοπία  Ιταλικός Νεορεαλισμός (1950) › Μεταπολεμική Ιταλία › Ανασυγκρότηση και ανάπτυξη › Ανισότητες και επιβίωση › Αστικό τοπίο

 Φιλμ Νουάρ › Πόλη και περιθώριο › Πόλη και έμφυλες σχέσεις › Πόλη και δημόσιος χώρος › Αμερικανοί σε ξένες πόλεις (πχ Παρίσι, Βιέννη κτλ)

 Έλλειψη εξωτισμού  Αποφυγή ‘τουριστικών’ τοπίων (πχ έμφαση σε εργατικές συνοικίες, προάστια) ή παρουσίασή τους με άλλον τρόπο (ιστορικά κέντρα ως χώροι μεταναστών) Αυτό γίνεται είτε με αποφυγή των γνωστών σημείων ή με έλλειψη γενικών πλάνων  Έμφαση στην πολυπολιτισμικότητα μέσα από το συχνά αιματηρό παρελθόν που συνδέεται με αυτή (εθνικισμοί, αποικιοκρατία)

 Προβληματισμός για το νέο ευρωπαϊκό τοπίο (προβλήματα ενσωμάτωσης)  Η ματιά προς την πόλη συχνά προέρχεται από κάποιον χαρακτήρα που ανήκει σε ‘παραδοσιακά’ μη κυρίαρχα υποκείμενα (μετανάστης, πρόσφυγας, μη λευκός, γυναίκα, παιδία, lgbt)  Προβληματισμός για την αναπαράσταση της μετανάστευσης ως εγκληματικής (ευθύνες της κυρίαρχης κοινωνίας)

 Προβληματισμός και κριτική σε πολιτικές εθνικές ή διεθνικές όπως οι τεχνολογίες ελέγχου, ΕΕ και πολιτικές μετανάστευσης και ασύλου, ανοχή της ευρύτερης κοινωνίας, προβλήματα του καπιταλισμού και της παγκοσμιοποίησης  Διαπραγμάτευση του θέματος των συνόρων (ορατά /αόρατα, πραγματικά/συμβολικά)  Ρεαλιστικό, συχνά ντοκιμενταρίστικο στυλ  Ο χώρος παίζει συχνά σημαντικό ρόλο στην ταινία

 Πόλης–παράδειγμα ανάπτυξης μετά τουw Ολυμπιακούς του 1992  Παράδειγμα για την αυτονομία του τοπικού σε σχέση με το εθνικό  Πόλος έλξης για εκατομμύρια τουρίστες -από τα μεγαλύτερα (city-break destinations)

 Ισπανο-Μεξικανική παραγωγή του 2010  Alejandro Gonzalez Inarritu (1963-)  Συμμετοχή όχι μόνο διεθνών αλλά και τοπικών οργανισμών στην παραγωγή  Διακρίνετε στοιχεία της διεθνικής πόλης.  Πώς σας φαίνεται η αναπαράσταση της Βαρκελώνης;

 While Biutiful is perhaps not the most obvious text for any self- respecting tourist board to  use as advertisement for the Barcelona trademark, the film itself ultimately feeds into the  discourse of the modern global city and contributes to the visibility of Barcelona as an  interesting and exciting destination for toutistsm, foreign investment and international  cultural events. The apparent contradiction between the film’s endorsement of the ‘product  Barcelona’ and its moving dissection of the forms of injustice and oppression generated by  contemporary global phenomena ultimately constitutes an example of the multifaceted and  paradoxical nature of the modern city as discourse( Deleyto, Lσpez, 2012, 14)

 Η μεταπολεμική αστυφιλία κάνει την πόλη σημαντικό κινηματογραφικό τοπίο (Συνοικία το όνειρο, όμορφη Πόλη, ο Δράκος, Κάλπικοι Λίρα) › Προβλήματα της εσωτερικής μετανάστευσης (ερήμωση υπαίθρου, φτώχεια, ανισότητες, περιθώριο) › Κρίση της ελληνικής οικογένειας › Νέες μορφές αστικής κατοικίας (πολυκατοικία)

 Η Νικολαϊδου μιλώντας για την Αθήνα στον κινηματογράφο του 1990 κάνει διάκριση ανάμεσα σε δύο κατηγορίες που σχετίζουν την πόλη με τον κινηματογράφο  -Η πόλη ως μέρος της αφήγησης  -Η πόλη ως απουσία στην αφήγηση

 Σινεμά προαστίων ή γειτονιάς  Κινηματογραφικές τεχνικές (όχι γενικά πλάνα που γνωρίζουν στο θεατή την πόλη, γρήγορο μοντάζ, έμφαση στα σώματα) που δεν δίνουν έμφαση στα τοπόσημα και την μνημειακή αναπαράσταση

 Εσωτερικά πλάνα ενός διακριτού μικροαστισμού που μοιάζουν τελικά με σκηνικό  Εξαφάνιση του δημόσιου και εξωτερικού χώρου

 Προσπαθήστε να αναγνωρίσετε κάποια από τα χαρακτηριστικά που συζητήσαμε,  Τι ρόλο παίζει το αστικό τοπίο;

 Kristin Thompson λανσάρει τον όρο για να τονίζει ότι πολλές φορές υπάρχουν στοιχεία σε ένα φιλμ (λεπτομέρειες, διάρκειες που μπορούσαν να εκλείπουν και να μην δημιουργούνταν κάποιο πρόβλημα αφήγησης και όμως υπάρχουν και ενώνουν το θεατή με το εντός και εκτός της οθόνης  Τέτοιου είδους στοιχεία χρησιμοποιούνται συχνά από του νέους Έλληνες κινηματογραφιστές σαν το Οικονομίδη (πχ λεπτομέρειες στους δρόμους ή στο ντεκόρ) για να μιλήσουν για τη σχέση ανθρώπου και πόλης

 Η επιτυχία κάποιων ταινιών και ηρώων που σχετίζονται με συγκεκριμένα τοπία, μνημεία, πόλεις, περιοχές άμεσα ή έμμεσα (πχ υπάρχουν τα στούντιο, σκηνικά Μάλτα-Μονομάχος, Νέα Ζηλανδία-Ο Άρχοντας των Δαχτυλιδιών) έχουν ως συνέπεια την αύξηση της επισκεψιμότητας στις πόλεις αυτές  Σήμερα ένα πεδίο που αναπτύσσεται είναι ο κινηματογραφικός τουρισμός

 Τρανσυλβανία ως ο γενέθλιος τόπος του Δράκουλα  Ο πύργος του Μπραν ως ο Πύργος του Δράκουλα (1960/1970) ακόμη και ένα ο Τουριστικός Οργανισμός της Ρουμανίας το διαφήμιζε απλά ως δείγμα της Μεσαιωνικής φεουδαρχίας . Οι προσδοκίες και οι μυθολογία που είχε αναπτυχθεί έστελνα τουρίστες να αναζητήσουν ίχνη του Δράκουλα, πράγμα που στα χρόνια του υπαρκτού σοσιαλισμού αντιμετωπιζόταν με σκεπτικισμό από τις ρουμανικές αρχές

 Αντίθετα η μετα-σοσιαλιστική Ρουμανία αγκάλιασε το μύθο θέλοντας να φτιάξει ένα θεματικό πάρκο παρά τις κριτικές για το ότι συνέδεε τη Ρουμανία με ένα οπισθοδρομικό παρελθόν και ότι βρίσκοντας λίγα χλμ από ένα προστατευόμενο από την Ουνέσκο πάρκο  Το 2002 η πρόταση αποσύρθηκε

 Γερμανικός εξπρεσιονισμός/ ιταλικό νεορεαλισμός και φιλμ νουάρ και πόλη, διεθνική πόλη και χαρακτηριστικά, ελληνική πόλη και κινηματογράφος, η πόλη ως αφήγηση και ως απουσία στον νέο ελληνικό κινηματογράφο, κιν.πλεόνασμα και πόλη, κινηματογραφικό τουρισμός και το κάστρο του Δράκουλα