Φροντιστήριο Πρώτο από το 1936 1 1.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Γραφήματα & Επίπεδα Γραφήματα
Advertisements

Οι κατευθύνσεις είναι τρεις ( 3 ) Θεωρητική Κατεύθυνση Θετική Κατεύθυνση Τεχνολογική Κατεύθυνση κάθε κατεύθυνση, προετοιμάζει τους μαθητές.
Το νέο Λύκειο και το νέο σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση
ΕΠΑΛ - ΕΠΑΣ Επαγγελματικά Λύκεια & Σχολές
Ο ρόλος των Μαθηματικών στο Νέο Γενικό Λύκειο και ΕΠΑ.Λ.
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΡΑΜΑΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ.
Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός (Σ.Ε.Π.)
ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ 2014
ΣΧΟΛΕΣ ΚΑΙ ΤΜΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΑΠΑΙΤΟΥΝΤΑΙ ΕΙΔΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Όσοι επιθυμούν να είναι υποψήφιοι για τα Τμήματα: ●Αρχιτεκτόνων Μηχανικών, Φωτογραφίας και.
Κέντρο Συμβουλευτικής και Προσανατολισμού ΚΕ.ΣΥ.Π ΡΟΔΟΥ(Κωστής Ν.) ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΤΗ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ.
Πρόσβαση στην Τριτοβάθμια
Συμπλήρωση μηχανογραφικού δελτίου 2014
Πανελλαδικές. Ποιες κρίσιμες αποφάσεις πρέπει να πάρω; αν θα συμμετάσχω στις πανελλαδικές ή αν θα εξεταστώ ενδοσχολικά αν εξεταστώ πανελλαδικά ποιο ή.
Ερευνητική Εργασία Β2 Λυκείου Γ.Ε.Λ. Βαθέος Αυλίδος.
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΕΣ ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΓΕΩΠΟΝΙΚΕΣ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΕΣ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ 2ΟΥ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΥ ΠΕΔΙΟΥ
Σημαντικές Λεπτομέρειες στο Mηχανογραφικό
ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΣΧΟΛΩΝ
Συστήματα Στήριξης Αποφάσεων Η Διαδικτυακή Εφαρμογή ESOG
Τομέας Πληροφορικής ΙΕΚ ΔΕΛΤΑ Θεσσαλονίκη - Ιωάννινα
Εφαρμογές πληροφοριακών συστημάτων στα Ακαδημαϊκά Ιδρύματα Μυλωνάς Θεόφιλος Διευθύνων Σύμβουλος Διπλ. Ηλεκτρολόγος Μηχ/κος MSC MIS.
ΤΥΠΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Καλύτερη σχολή και κατ΄ επέκταση επάγγελμα είναι εκείνο που ταιριάζει στην προσωπικότητα, τα ενδιαφέροντα και τις δεξιότητες μας. Μόνο όταν εργαζόμαστε.
Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας Θράκης ∆ιαχείριση έργων επίβλεψης µε σύγχρονα µέσα και επικοινωνία C2G, B2G, G2G Γενική Δ/νση Εσωτερικής Λειτουργίας.
Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας Τμήμα
Α. Τα εξεταζόμενα μαθήματα σε πανελλαδικό επίπεδο Β. Την επιλογή του δεύτερου μαθήματος γενικής παιδείας και των επιστημονικών πεδίων Γ. Μαθήματα αυξημένης.
Πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Γενικά… ► H Γ΄ Τάξη είναι η τάξη προετοιμασίας για την τριτοβάθμια εκπαίδευση. ► Υπάρχουν 3 (+1) κατευθύνσεις που.
ΤΟ ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ.
ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗMΑ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΚΕΣΥΠ ΚΕΡΚΥΡΑΣ
Ο τομέας της Πληροφορικής
ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ στην Ανώτατη και Ανώτερη Εκπαίδευση Κύπρου και Ελλάδας
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ Νόμος 4186/2013 Φ.Ε.Κ. 193 τ.Α'
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ 2ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΧΑΙΔΑΡΙΟΥ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΜΑΘΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ.
1ο γενικο λυκειο μαρκοπουλου
 Καταγραφή όλων των τμημάτων που ενδιαφέρουν τον/την υποψήφιο/α από τα πεδία που μπορεί να δηλώσει.  Κριτήρια: το ενδιαφέρον για το αντικείμενο σπουδών.
ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΟΚΟΜΙΑ!!.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΥΠΡΟΥ ΚΑΙ ΕΛΛΑΔΑΣ
Δ/ΝΣΗ Δ.Ε. ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ ΗΜΕΡΙΔΑ ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΚΑΔ. ΕΤΟΣ ΝΕΑΠΟΛΗ 20 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ
MHXANOΓPAΦIKO 2012.
Αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και λοιπές διατάξεις
ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΜΥΡΙΝΑΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ Νόμος 4186/ Εισήγηση: Τζαννή Βασιλική Κυριλλίδου Φωτεινή.
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΠΟΥΔΩΝ ΚΑΙ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗ ΜΗΧΑΝΟΓΡΑΦΙΚΟΥ
ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗMΑ
Η Α΄ τάξη Γενικού Λυκείου, η οποία είναι τάξη προσανατολισμού, περιέχει μαθήματα Γενικής Παιδείας συνολικής διάρκειας τριάντα τριών (33) ωρών εβδομαδιαίας.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΥΠΡΟΥ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΥΠΡΟΥ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΥΠΡΟΥ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΥΠΡΟΥ Εισδοχή Ελλαδιτών Υποψηφίων στο Πανεπιστήμιο Κύπρου και στο Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο.
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΜΗΧΑΝΙΚΗ
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΟ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Εργασία στο Σχολικό Επαγγελματικό Προσανατολισμό
Επιμέλεια-Παρουσίαση: Κερούλης Μανώλης Ειδικός Πληροφόρησης και Τεκμηρίωσης Ιανουάριος 2011 ΚΕΣΥΠ Ν. Ηρακλείου Γενικό Λύκειο και Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
ΕΠΑΛ Γιατί να πάω στο Επάλ;;;;. Πώς Αποφασίζω σε ποιο λύκειο θα πάω Ανάλογα με το τι θέλω να σπουδάσω Ανάλογα με το τι θέλω να σπουδάσω Ανάλογα με το.
Το Νέο Επαγγελματικό Λύκειο
 Η ΟΜΑΔΑ ΜΑΣ  ΠΑΝΑΓΙΩΤΙΔΟΥ ΔΗΜΗΤΡΑ ΣΚΑΛΙΔΗΣ ΝΙΚΟΣ ΚΥΡΙΑΚΙΔΟΥ ΣΤΕΛΑ ΨΩΜΙΑΔΟΥ ΜΑΓΔΑ  ΤΣΟΥΡΑ ΜΑΡΙΝΑ ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΔΟΥ ΕΛΕΝΗ  ΚΑΤΣΑΜΠΙΡΗ ΣΤΕΛΑ ΠΑΤΡΙΚΕΛΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ.
9 ο ΓΕΛ Ιωαννίνων Σχολικό έτος : Γ’ Λυκείου Δομή Ωρολογίου Προγράμματος - Ομάδες Προσανατολισμού – Επιστημονικά Πεδία – Μαθήματα Επιλογής.
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ Ωρολόγιο Πρόγραμμα Α’,Β’,Γ’ ΓΕΛ & Πρόσβαση στα ΑΕΙ 2016 Ιούνιος 2015.
1 ο ΓΕΛ ΟΡΕΣΤΙΑΔΑΣ Παρουσίαση Γ Τάξης Νέου Γενικού Λυκείου ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟ ΝΟΜΟ 4327, ΦΕΚ 50/ΤΕΥΧΟΣ Α ́/ Σεπτέμβριος 2015.
ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ  ΝΟΜΟΣ:4327/2015 (ΦΕΚ 50/Α ́, 14/05/2015), τροποποίηση του Ν. 4186/2013«Επείγοντα μέτρα για την Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια και.
ΕΠΑ.Λ ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΟΜΑΔΑ Β΄. ΤΡΟΠΟΣ ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΠΕΔΙΑ ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΒΑΡΥΤΗΤΑΣ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ.
ΑΙΤΗΣΕΙΣ-ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΣΤΙΣ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ ΚΕΣΥΠ ΚΕΡΚΥΡΑΣ.
Παρουσίαση των Ημερησίων ΕΠΑ.Λ.
Το Νέο Επαγγελματικό Λύκειο
Γενικό Λύκειο και ΕΠΑΛ.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΕΣΠΕΡΙΝΩΝ ΕΠΑ.Λ
Το Νέο Επαγγελματικό Λύκειο
Ενημέρωση μαθητών Γ Λυκείου 2ο ΓΕΛ ΛΕΥΚΑΔΑΣ Σχ. Έτος
«ΑΘΗΝΑ» ΙΔΡΥΜΑ ΣΧΟΛΗ ΤΜΗΜΑ ΚΑΙ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ
ΝΕΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ο ΓΕΛ ΣΠΑΤΩΝ
Το Νέο Επαγγελματικό Λύκειο
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Φροντιστήριο Πρώτο από το 1936 1 1

ΥΠΟΒΟΛΗ ΜΗΧΑΝΟΓΡΑΦΙΚΟΥ ΔΕΛΤΙΟΥ 2014

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΥΠΟΒΟΛΗΣ 1. Κάθε υποψήφιος με τον 8ψήφιο κωδικό εξετάσεων που είχε κατά τη συμμετοχή του στις πανελλήνιες και τον προσωπικό κωδικό ασφαλείας (password),που έχει δημιουργήσει στο Λύκειό του, επισκέπτεται την ηλεκτρονική διεύθυνση  http://exams.minedu.gov.gr και συμπληρώνει (πρόχειρα) το μηχανογραφικό του δελτίο. 2. Παράλληλα, κάθε υποψήφιος για το ποσοστό 10% των θέσεων εισακτέων (ΓΕΛ ή ΕΠΑΛ Β΄), μπορούν να προσέρχονται σε οποιοδήποτε ημερήσιο ΓΕΛ ή ΕΠΑΛ και να δημιουργήσουν και αυτοί το δικό τους προσωπικό κωδικό (password). 3 3

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΥΠΟΒΟΛΗΣ 3. Ο υποψήφιος μπορεί πλέον, με τον προσωπικό κωδικό ασφαλείας (password), μέσω διαδικτύου να επισκέπτεται την ηλεκτρονική διεύθυνση  http://exams.minedu.gov.gr, για να υποβάλει – οριστικοποιήσει το μηχανογραφικό δελτίο όταν αισθάνεται ότι έχει κάνει τις τελικές του επιλογές και είναι έτοιμος να τις οριστικοποιήσει. Στην ίδια ηλεκτρονική διεύθυνση  (http://exams.minedu.gov.gr), παρέχονται στους υποψηφίους αναλυτικές οδηγίες επεξεργασίας και υποβολής του μηχανογραφικού, Χρήσιμοι Σύνδεσμοι, Στατιστικά, Βάσεις Εισακτέων και Συχνές Ερωτήσεις. Με όλους αυτούς τους συνδέσμους, ο υποψήφιος θα έχει στη διάθεσή του οποιαδήποτε πληροφορία που αφορά τα προγράμματα σπουδών, τις επαγγελματικές προοπτικές, την ισχύουσα νομοθεσία κλπ. 4 4

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΥΠΟΒΟΛΗΣ Μετά από την επιτυχή είσοδο ο υποψήφιος θα βλέπει τις πρώτες σελίδες του μηχανογραφικού του δελτίου με τα πλήρη στοιχεία του και θα του ζητείται να συμπληρώνει πρόσθετα ατομικά στοιχεία π.χ. ταχυδρομική διεύθυνση και τηλέφωνο, όλα με αναλυτικές οδηγίες βήμα – βήμα. Στην συνέχεια εμφανίζονται  τα επιστημονικά πεδία (ΓΕΛ & ΕΠΑΛ Β΄) ή οι τομείς (ΕΠΑΛ Α΄) που του επιτρέπονται να επιλέξει. Κατόπιν συμπληρώνει τις σχολές- τμήματα προτίμησής του, με τη σειρά που επιθυμεί. Όταν τελειώσει με τις προτιμήσεις,  μπορεί να εκτυπώνει ή να αποθηκεύει το μηχανογραφικό στον προσωπικό του υπολογιστή. Ο υποψήφιος, πριν την οριστική υποβολή, μπορεί να δημιουργήσει ηλεκτρονικά περισσότερα τους ενός πρόχειρα μηχανογραφικά, με διαφορετικά σενάρια προτιμήσεων και συνδυασμών σχολών ή τμημάτων. Το καθένα συνοδεύεται από έναν μοναδικό κωδικό αριθμό δελτίου. Ο υποψήφιος, όμως, θα οριστικοποιήσει ένα μηχανογραφικό, με το οποίο  επιθυμεί να κριθεί για την επιλογή του στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση.  Με την πράξη της οριστικοποίησης διαγράφονται αυτόματα, από την κεντρική βάση δεδομένων,  όλα τα υπόλοιπα πρόχειρα μηχανογραφικά για λόγους ασφαλείας.

Mετεγγραφές πολύτεκνων - τρίτεκνων Αυτόματη διαδικασία μετεγγραφής χωρίς την υποβολή σχετικής αίτησης θα έχουν οι υποψήφιοι φοιτητές, που είναι παιδιά πολύτεκων και τρίτεκνων οικογενειών. Θα ισχύει το εισοδηματικό κριτήριο των 9.000 ευρώ κατ' άτομο στην οικογένεια ως επιπρόσθετο στοιχείο της οικονομικής δυσκολίας. Άρα μιλάμε για πολύτεκνους, τρίτεκνους, ορφανά παιδιά, παιδιά γονέων με βαριές ασθένειες, παιδιά από οικογένεια με παιδί που σπουδάζει σε άλλη πόλη συν τα οικονομικά κριτήρια. Προσοχή Ο αριθμός των επιτυχόντων που θα δικαιούνται μεταγραφής, με βάση αυτό το κριτήριο, δεν θα ξεπερνά το 10% επί των εισαχθέντων στα Πανεπιστήμια - ΤΕΙ υποδοχής. Σε περίπτωση που ο αριθμός των δικαιουμένων μεταφοράς θέσεων (μεταγραφής) είναι ανώτερος του ποσοστού του 10% μοναδικό κριτήριο κατάταξης θα είναι ο βαθμός εισαγωγής.

ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΟ ΜΗΧΑΝΟΓΡΑΦΙΚΟ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΠΕΔΙΟ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ, ΤΕΙ Τμήμα ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ (ΛΑΡΙΣΑ) − ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ (ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ: 1. ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ, 2. ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΡΓΩΝ) του ΤΕΙ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ προστίθεται η κατεύθυνση προχωρημένου εξαμήνου ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ και έτσι γίνεται ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ(ΛΑΡΙΣΑ) − ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ (ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ: 1. ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ, 2. ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ, 3. ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΡΓΩΝ). ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΠΕΔΙΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Τμήματα της Ανωτάτης Σχολής Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.) αντικαθίσταται ως εξής: ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ − ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ − ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ και ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ.

ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΟ ΜΗΧΑΝΟΓΡΑΦΙΚΟ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΠΕΔΙΟ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ, ΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ και ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΠΕΔΙΟ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ Προστίθεται το Τμήμα ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΜΕΣΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ Τ.Ε. του ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ με έδρα το Αργοστόλι Δηλαδή έχουμε : 1] Μια νέα κατεύθυνση προχωρημένου εξαμήνου 2] Διόρθωση ονομάτων των τμημάτων της Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. 3] Nέο τμήμα στο 1ο Πεδίο.

Επιλέγω τις σχολές της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης λαμβάνοντας υπόψη τα παρακάτω κριτήρια: 1.Τα ενδιαφέροντα μου και την προσωπικότητα μου 2.Το αντικείμενο σπουδών και το πρόγραμμα σπουδών των σχολών. 3.Τις ικανότητες, τις δεξιότητες και τις επιδόσεις μου. 4.Τα οικογενειακά και οικονομικά δεδομένα, ο τόπος σπουδών. 5.Τα επαγγελματικά δικαιώματα 6.Τις μεταπτυχιακές σπουδές 7.Την αγορά εργασίας – Τις επαγγελματικές προοπτικές των σπουδών

Η ΣΩΣΤΗ ΤΕΧΝΙΚΗ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗΣ ΜΗΧΑΝΟΓΡΑΦΙΚΟΥ ΔΕΛΤΙΟΥ 1.Δημιουργώ μια λίστα με όλα τα τμήματα που πραγματικά με ενδιαφέρουν (ως αντικείμενο σπουδών και ως επάγγελμα) στο μηχανογραφικό δελτίο και στα επιστημονικά πεδία που πρόκειται να «ανοίξω», ανεξάρτητα από τις εκτιμήσεις για τις βάσεις εισαγωγής. 2.Επιλέγω ένα Τμήμα κάθε φορά, το πρώτο στις προτιμήσεις μου, το αντιγράφω σε μια νέα κατάσταση και το σβήνω από την αρχική λίστα. Από τα εναπομείναντα τμήματα, επιλέγω την επόμενη πρώτη επιλογή μου μέχρι να αντιγράψω όλα τα επιθυμητά τμήματα από την αρχική κατάσταση στη νέα. 3.Σημειώνω δίπλα σε κάθε τμήμα σε ποιο πεδίο ανήκει. 4.Αριθμώ τις προτιμήσεις μου, είτε με βάση το Τμήμα που με ενδιαφέρει σε όλες τις πιθανές πόλεις είτε με βάση το Τμήμα της προτίμησής μου και άλλα εναλλακτικά τμήματα που έχουν έδρα στην πόλη που με ενδιαφέρει συνεκτιμώντας οικονομικούς, κοινωνικούς και οικογενειακούς παράγοντες.

Μη αντίστοιχα θεωρούνται τα παρακάτω λειτουργούντα πανεπιστημιακά τμήματα 1.«Τουρκικών Σπουδών και Σύγχρονων Ασιατικών Σπουδών» του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. 2. «Ισπανικής Γλώσσας και Φιλολογίας» του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. 3. «Μεθοδολογίας Ιστορίας και Θεωρίας της Επιστήμης» του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, 4. «Μουσικών Σπουδών» του Εθνικού και Καποδιστρι− ακού Πανεπιστημίου Αθηνών. 5. «Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών» του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου. 6. «Μηχανικών Μεταλλείων Μεταλλουργών» του Εθνι− κού Μετσόβιου Πολυτεχνείου. 7. «Εφαρμοσμένων Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών» του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου. 8. «Θεωρίας και Ιστορίας της Τέχνης» της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών. 9. «Κινηματογράφου» του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. 10. «Μουσικών Σπουδών» του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. 11. «Θεάτρου» του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. 12. «Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας» του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών. 13. «Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας» του Οι− κονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών. 14. «Στατιστικής» του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών. 15. «Βιοτεχνολογίας» του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών. 16. «Επιστήμης Τροφίμων και Διατροφής του Ανθρώπου» του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών. 17. «Οικονομικής και Περιφερειακής Ανάπτυξης» του Παντείου Πανεπιστημίου Κοινωνικών και Πολιτικών Επι− στημών. 18. «Δημόσιας Διοίκησης» του Παντείου Πανεπιστημίου Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών. 19.«Βιομηχανικής Διοίκησης και Τεχνολογίας» του Πανεπιστημίου Πειραιώς. 20. «Ψηφιακών Συστημάτων» του Πανεπιστημίου Πειραιώς. 21. «Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης» του Πανεπιστηίου Μακεδονίας. 22. «Βιολογικών Εφαρμογών και Τεχνολογιών» του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. 23. «Μηχανικών Επιστήμης Υλικών» του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. 24. «Πλαστικών Τεχνών και Επιστημών της Τέχνης» του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων.

Μη αντίστοιχα θεωρούνται τα παρακάτω λειτουργούντα πανεπιστημιακά τμήματα 25. «Διοίκησης Επιχειρήσεων Αγροτικών Προϊόντων και Τροφίμων» του Πανεπιστημίου Πατρών (Αγρίνιο). 26. «Διαχείρισης Πολιτισμικού Περιβάλλοντος & Νέων Τεχνολογιών» του Πανεπιστημίου Πατρών (Αγρίνιο). 27. «Μοριακής Βιολογίας και Γενετικής» του Δημοκρι− τείου Πανεπιστημίου Θράκης. 28. «Γλώσσας, Φιλολογίας και Πολιτισμού Παρευξεινίων Χωρών» του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης. 29. «Επιστήμης Τροφίμων και Διατροφής» του Πανε− πιστημίου Αιγαίου 30. Εισαγωγική κατεύθυνση «Εφαρμοσμένων Μαθηματικών» του Τμήματος «Μαθηματικών και Εφαρμοσμένων Μαθηματικών» του Πανεπιστημίου Κρήτης. 31. «Μηχανικών Ορυκτών Πόρων» του Πολυτεχνείου Κρήτης. 32. «Μεσογειακών Σπουδών» του Πανεπιστημίου Αιγαίου. 33. «Μηχανικών Οικονομίας και Διοίκησης» του Πανεπιστημίου Αιγαίου. 34. «Μηχανικών Σχεδίασης Προϊόντων και Συστημάτων» του Πανεπιστημίου Αιγαίου. 35. «Επιστημών της Θάλασσας» του Πανεπιστημίου Αιγαίου. 36. «Περιβάλλοντος» του Πανεπιστημίου Αιγαίου. 37. «Πολιτισμικής Τεχνολογίας και Επικοινωνίας» του Πανεπιστημίου Αιγαίου. 38. «Ξένων Γλωσσών Μετάφρασης και Διερμηνείας» του Ιονίου Πανεπιστημίου. 39. «Αρχειονομίας, Βιβλιοθηκονομίας και Μουσειολογίας» του Ιονίου Πανεπιστημίου. 40. «Τεχνών Ήχου και Εικόνας» του Ιονίου Πανεπιστημίου. 41. «Μουσικών Σπουδών» του Ιονίου Πανεπιστημίου. 42. «Ειδικής Αγωγής» του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. 43. «Βιοχημείας και Βιοτεχνολογίας» του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. 44. «Επιστήμης Διαιτολογίας και Διατροφής» του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου.

Απαντήσεις σε κρίσιμα ερωτήματα Εχω δηλώσει το τμήμα Μαθηματικών Θεσσαλονίκης 15η επιλογή. Αν κάποιος άλλος υποψήφιος το έχει δηλώσει 1η επιλογή, ευνοείται; Ευνοείται εκείνος από τους δύο που έχει περισσότερα μόρια. Αν ένας υποψήφιος έχει περισσότερα μόρια από τον άλλον υποψήφιο, ο πρώτος θα πάρει τη θέση. Bασικό κριτήριο για την εισαγωγή είναι τα μόρια. Με ποια μόρια εισάγονται οι υποψήφιοι σε σχολές που περιλαμβάνονται σε δύο επιστημονικά πεδία; Εάν κάποιος έχει διαφορετικά μόρια σε δύο πεδία, αλλά θέλει να δηλώσει μια σχολή που περιλαμβάνεται και στα δύο πεδία, τότε θα μετρήσουν τα υψηλότερα μόρια για τη σχολή. Αν έχω εξεταστεί σε δύο ξένες γλώσσες, ποιος βαθμός λαμβάνεται υπόψη για την εισαγωγή σε τμήματα που απαιτούν εξέταση σε μία από τις 4 ξένες γλώσσες; Λαμβάνεται υπόψη η ξένη γλώσσα με τον μεγαλύτερο βαθμό.

Απαντήσεις σε κρίσιμα ερωτήματα Τι γίνεται σε περίπτωση ισοβαθμίας με άλλους υποψηφίους; Σε περίπτωση ισοβαθμίας στην τελευταία θέση κάποιου τμήματος, προηγείται ο υποψήφιος με τον μεγαλύτερο βαθμό πρόσβασης και, αν υπάρχει και εδώ ισοβαθμία, προηγείται αυτός με το μεγαλύτερο άθροισμα βαθμών στα δύο μαθήματα αυξημένης βαρύτητας του επιστημονικού πεδίου στο οποίο ανήκει το τμήμα. Αν και πάλι υπάρχει ισοβαθμία, εισάγονται όλοι οι ισοβαθμούντες, ανεξάρτητα από τη σειρά που δήλωσε το συγκεκριμένο τμήμα κάθε υποψήφιος. Η σειρά προτίμησης λαμβάνεται υπόψη ως τρίτο κατά σειράν κριτήριο μόνο στις Στρατιωτικές και Αστυνομικές Σχολές. Πώς ξέρω ότι πράγματι οι σχολές δηλώθηκαν με τη σειρά που ήθελα; Λίγο πριν την οριστική κατάθεση του μηχανογραφικού, θα πρέπει να πάρεις αντίγραφο της δήλωσής σου, το οποίο πρέπει να ελέγξεις σχολαστικά για τυχόν λάθη.

Απαντήσεις σε κρίσιμα ερωτήματα Οι Στρατιωτικές και Αστυνομικές Σχολές δεν έχουν ειδικά μαθήματα; Οι Στρατιωτικές Σχολές έχουν προκαταρκτικές εξετάσεις, που σημαίνει ότι ο υποψήφιος δεν παίρνει βαθμό (που δίνει μόρια), αλλά εάν επιτύχει στις προκαταρκτικές εξετάσεις αποκτά δικαίωμα να είναι υποψήφιος για τις Στρατιωτικές και Αστυνομικές Σχολές. Αν ο υποψήφιος περάσει τις προκαταρκτικές εξετάσεις, πρέπει να δηλώσει τις Στρατιωτικές Σχολές που δήλωσε στην αίτηση του Φεβρουαρίου. Δεν επιτρέπεται να δηλώσει επιπλέον σχολές, μπορεί όμως να τους αλλάξει τη σειρά προτίμησης.

Τα πιο συχνά λάθη στη συμπλήρωση του μηχανογραφικού - «Αφού δεν μπορώ να εισαχθώ σε πανεπιστήμιο θα δηλώσω μόνο ΤΕΙ. Αν τα βάλω πρώτα πρώτα, θα έχω περισσότερες πιθανότητες να πετύχω». Δεν έχει σημασία η σειρά προτίμησης της σχολής, παρά μόνο στις Στρατιωτικές και Αστυνομικές και αυτό μόνο σε περίπτωση ισοβαθμίας. Σε όλες τις άλλες περιπτώσεις δεν έχει σημασία αν έχεις βάλει πρώτη ή δέκατη τη σχολή, αλλά μόνο αν έχεις τα μόρια για να εισαχθείς στη σχολή και δεν έχεις βάλει άλλη σχολή με λιγότερα μόρια πριν από αυτήν.

Τα πιο συχνά λάθη στη συμπλήρωση του μηχανογραφικού - «Εχω 16.000 μόρια, άρα, σύμφωνα με τις περσινές βάσεις, περνάω στην τάδε σχολή που είχε 15.995 μόρια». Αυτές είναι οι περσινές βάσεις. Οι φετινές βάσεις μπορεί να έχουν πολύ μεγάλη διαφορά. Αυτό δεν εξαρτάται μόνο από τον βαθμό δυσκολίας των θεμάτων, αλλά και από τις προτιμήσεις των υποψηφίων, οι οποίες μεταβάλλονται από χρονιά σε χρονιά

Τα πιο συχνά λάθη στη συμπλήρωση του μηχανογραφικού - «Ευτυχώς πήγα καλά κι έτσι δε χρειάζεται να δηλώσω καθόλου ΤΕΙ». Το σωστό είναι να δηλώσεις και ΤΕΙ, γιατί δεν ξέρεις τι μπορεί να συμβεί με τις βάσεις, που κάθε χρόνο αυξομειώνονται. Ειδικά φέτος που έχουμε ανακατανομή των εισακτέων εις βάρος των σχολών της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, κανείς δεν μπορεί να είναι σίγουρος για τη διαμόρφωση των βάσεων. Μη ρισκάρεις λοιπόν.

Τα πιο συχνά λάθη στη συμπλήρωση του μηχανογραφικού «Δυστυχώς, δεν πήγα καλά φέτος. Θα ξαναδώσω πανελλήνιες εξετάσεις του χρόνου, οπότε δεν έχει νόημα να δώσω ιδιαίτερη προσοχή στο μηχανογραφικό δελτίο». Κάθε πράγμα στον καιρό του. Τώρα θα συμπληρώσεις σωστά το μηχανογραφικό σου, τον Αύγουστο θα δεις σε ποια σχολή θα περάσεις κι αν δεν σου αρέσει, αφού πρώτα γραφτείς στη σχολή που πέτυχες, αποφασίζεις να ξαναδώσεις εξετάσεις.

Τα πιο συχνά λάθη στη συμπλήρωση του μηχανογραφικού - «Επειδή έχω λίγα μόρια, δεν υπάρχει περίπτωση να περάσω σε καλή σχολή». Πρόσεξε τα μικρά διαμάντια που υπάρχουν με χαμηλή βάση και έχουν καλές επαγγελματικές προοπτικές. Συνήθως είναι ΤΕΙ σε μικρές επαρχιακές πόλεις, τα οποία έχουν θετικές επαγγελματικές προοπτικές, αλλά χαμηλή ζήτηση γιατί είναι απομακρυσμένα.

Τα πιο συχνά λάθη στη συμπλήρωση του μηχανογραφικού - «Θέλω να περάσω σε πανεπιστήμιο γιατί είναι καλύτερα από τα ΤΕΙ». Αυτό δεν είναι γενικά σωστό. Εξαρτάται από τις συγκεκριμένες σχολές ή τμήματα που συγκρίνουμε. Ως προς τις επαγγελματικές προοπτικές μπορεί ένα πανεπιστήμιο να μην έχει καλές επαγγελματικές προοπτικές, ενώ ένα ΤΕΙ μπορεί να έχει άριστες επαγγελματικές προοπτικές. Εξαρτάται, κυρίως, από το αντικείμενο σπουδών και όχι από το αν είναι πανεπιστήμιο ή ΤΕΙ.

Τα πιο συχνά λάθη στη συμπλήρωση του μηχανογραφικού - «Για να μην κάνω κανένα λάθος, θα δηλώσω όλες τις σχολές». Όσοι το κάνουν αυτό, είναι πιθανόν να εισαχθούν σε σχολή που δεν τους αρέσει. Το σωστό είναι να δηλώσεις σχολές απ’ όλη την γκάμα των βάσεων, δηλαδή υψηλόβαθμες, μεσαίες και χαμηλές, ώστε να πετύχεις σε κάποια ό, τι κι αν συμβεί με τις βάσεις. Δήλωσε, όμως, από κάθε βαθμολογική κλίμακα βάσεων, μόνο όσες σχολές σου αρέσουν.

Τα πιο συχνά λάθη στη συμπλήρωση του μηχανογραφικού - «Πήγα πιο καλά απ’ ό, τι περίμενα. Αντί για Φυσικομαθηματικά θα δηλώσω Ιατρική». Ο υποψήφιος είναι έτοιμος να αλλάξει στόχο. Αν το κάνει υπό την πίεση του κοινωνικού περίγυρου για να μην πάει «χαμένο» το 19, τότε κάνει λάθος επιλογή.

Σχολές με προβληματικά επαγγελματικά δικαιώματα Ενδεικτικά παραδείγματα σχολών ή τμημάτων, ο τίτλος των οποίων μπορεί να μπερδέψει τους υποψηφίους σε σχέση με τα επαγγελματικά τους δικαιώματα είναι τα ακόλουθα:

Σχολές με προβληματικά επαγγελματικά δικαιώματα - Φιλοσοφίας Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας στα Πανεπιστήμια Αθηνών και Ιωαννίνων. Δεν δίνουν άδεια ασκήσεως επαγγέλματος ψυχολόγου. Οι απόφοιτοι μπορεί να απασχοληθούν ως φιλόλογοι. - Μηχανικών Επιστήμης Υλικών Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Το ΤΕΕ δεν εγγράφει τους αποφοίτους του ως μέλη και συνεπώς δεν έχουν τα δικαιώματα του μηχανικού. - Μηχανικών Οικονομίας και Διοίκησης Πανεπιστημίου Αιγαίου (με έδρα στη Χίο). Το ΤΕΕ δεν δέχεται τους αποφοίτους του. Αντίθετα, τους δέχεται ως μέλη το Οικονομικό Επιμελητήριο, άρα είναι Οικονομολόγοι. - Μηχανικών Σχεδίασης Προϊόντων και Συστημάτων Αιγαίου (με έδρα στη Σύρο). Οι απόφοιτοι δεν γίνονται δεκτοί στο ΤΕΕ.

Σχολές με προβληματικά επαγγελματικά δικαιώματα - Οργάνωσης και Διαχείρισης Αθλητισμού Παν. Πελοποννήσου (με έδρα στη Σπάρτη). Οι απόφοιτοι δεν εγγράφονται στο Οικονομικό Επιμελητήριο. - Εφαρμοσμένων Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών Μετσόβιου Πολυτεχνείου. Παρότι οι απόφοιτοί του τελειώνουν Πολυτεχνείο, δεν είναι μηχανικοί αλλά μαθηματικοί ή φυσικοί ανάλογα με την κατεύθυνση που επιλέγουν. - Τουρκικών και Σύγχρονων Ασιατικών Σπουδών. Δεν λειτουργεί το σκέλος των Σύγχρονων Ασιατικών Σπουδών. - Στατιστικής και Αναλογιστικών-Χρηματοοικονομικών Μαθηματικών Αιγαίου (με έδρα στη Σάμο), Στατιστικής και Ασφαλιστικής Επιστήμης Πειραιά, Στατιστικής Οικονομικού Παν. Αθήνας. Οι απόφοιτοί τους δεν είναι μαθηματικοί, όπως αφήνει να εννοηθεί ο τίτλος τους, αλλά οικονομολόγοι, που εγγράφονται στο Οικονομικό Επιμελητήριο.

Σχολές με προβληματικά επαγγελματικά δικαιώματα - Προσχολικής Αγωγής ΤΕΙ Αθήνας. Το πτυχίο του τμήματος δεν είναι πτυχίο νηπιαγωγού, αλλά βρεφονηπιοκόμου. Πτυχίο νηπιαγωγού δίνουν μόνο τα ΑΕΙ. - Ανώτερες Σχολές Τουριστικής Εκπαίδευσης Ρόδου και Αγ. Νικολάου Κρήτης. Πρόκειται για σχολές του πρώην ΕΟΤ που δεν είναι ισότιμες με τα ΤΕΙ Τουριστικών Επιχειρήσεων, γιατί δεν παρέχουν τετραετείς σπουδές, αλλά τριετείς.

Γραφείο Επαγγελματικού Προσανατολισμού Πρόγραμμα ΜΕΝΤΩΡ Το πρόγραμμα ΜΕΝΤΩΡ είναι μια τράπεζα πληροφοριών επαγγελματικού προσανατολισμού. Είναι ένα software που περιέχει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για όλα τα τμήματα και τις σχολές που υπάρχουν στο μηχανογραφικό δελτίο αλλά και επιπλέον πληροφορίες σχετικά με τις βάσεις, τις επαγγελματικές διεξόδους των σχολών, το Πανεπιστήμιο της Κύπρου, τα μεταπτυχιακά κ.ά. 28 28

Γραφείο Επαγγελματικού Προσανατολισμού  Πρόγραμμα Keystone Τις αντιστοιχίες των τμημάτων ανάμεσα στα οποία θα υπάρχει δυνατότητα μετεγγραφής για τις ειδικές κατηγορίες υποψηφίων, μετά την κατάργηση του ξεχωριστού αριθμού εισακτέων για τις ειδικές κατηγορίες. Τον αριθμό εισακτέων για τις κατηγορίες υποψηφίων παλαιότερων ετών Όλες τις αλλαγές που έγιναν από πέρσι στο χάρτη της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Τα προβλεπόμενα στο ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΜΗΧΑΝΟΓΡΑΦΙΚΟΥ του Υπουργείου Παιδείας.