Υπουργείο Παιδείας Επιθεώρηση Γεωγραφίας Σχολική χρονιά 2011 – 2012 Γεωγραφία Α’ γυμνασίου.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Δημοτικό σχολείο Χρυσελεούσας (Κ.Β)
Advertisements

10 Αγαπημένα μου ζώα Χριστίνα Στ ΄1.
Ας διοργανώσουμε ένα πάρτι...
Πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
Στρατηγικές διδασκαλίας και σχεδιασμός μαθήματος
Παρουσίαση από τους μαθητές της 5Α Τάξης Anna Thomas Οι απόψεις των παιδιών και των δασκάλων για τη σχολική στολή.
Η δομή του μαθήματος των μαθηματικών στο σύγχρονο ΤΕΙ Σάλτας Βασίλειος, Τσιάντος Βασίλειος Γενικό Τμήμα Θετικών Επιστημών ΤΕΙ Καβάλας.
Διήμερο επιμορφωτικό σεμινάριο με θέμα :
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Το νερό και η εξοικονόμησή του.
Στρατηγικές διδασκαλίας και σχεδιασμός μαθήματος/ Ήχος
Πάντα ακούμε τους «κανόνες» των γυναικών
Η αξιολόγηση των σχολικών βιβλίων Κοινωνικών Επιστημών της Πέμπτη τάξης Akdoğan Dr. Fazıl Küçük Τάξη 5 Rabiya Mentes.
Πως Γράφω Σωστά Επιστημονικές Ερμηνείες - Πως Γράφω Σωστά Επιστημονικές Ερμηνείες Βασίλης Γαργανουράκης
Οι Εσκιμώοι Βασίλης Δεμίρης ΣΤ’1.
ΚΡΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΚΕΨΗ Σεμινάρια Φεβρουαρίου 2009 Μ. Τορτούρης
Στρατηγικές Πρόσληψης των Μορφοσυντακτικών Φαινομένων
Μοντέλο Διδασκαλίας Φυσικών Επιστήμων, για την Υποχρεωτική Εκπαίδευση, στην Κατεύθυνση της Ανάπτυξης Γνώσεων και Ικανοτήτων. Π. Κουμαράς.
EDUE 240: Βάσεις και Βασικές Έννοιες των Φυσικών Επιστημών στο Δημοτικό Maria Evagorou Fall UNIC, Συνάντηση 2η.
Διδασκαλία των Φ.Ε. στο Νηπιαγωγείο
Με θέμα την έλλειψη νερού στην Αφρική
ΕΠΙΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΕΣΚΙΜΩΟΙ ΝΙΚΟΣ ΖΑΧΑΡΑΚΗΣ.
ΒΑΣΙΚΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ (ΚΕΦ. 1) ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ ΕΛΙΣΑΒΕΤ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΣ.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 ΠΕΡΙ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ
Αναλυτικά Προγράμματα για τα Δημόσια Σχολεία της Κυπριακής Δημοκρατίας Σεμινάρια Σεπτεμβρίου 2010 Κουτσίδης Γιώργος 1.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΞΑΝΘΑΚΗΣ
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΞΑΝΘΑΚΗΣ
Ερμηνεία δεδομένων και εξαγωγή συμπερασμάτων
Δεύτερη συνάντηση Μάχιμων Εκπαιδευτικών ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ.
ΑΥΤΟΧΘΟΝΕΣ ΠΛΗΘΗΣΜΟΙ ΣΤΕΛΙΟΣ ΣΤ1.
Δραμπάλα Κόνη Χριστοπούλου Δανάη.
Ποταμός Νείλος Από τους μαθητές της Στ΄ τάξης
3/4/2015Μαθηματικές έννοιες και Φυσικές Επιστήμες 1 ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ Συνάντηση 5η.
Τμήματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Περιβαλλοντική Εκπαίδευση Axαΐας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Καινοτόμο Σεμινάριο Περιβαλλοντικής.
Τα μεγαλύτερα ποτάμια και οι μεγαλύτερες λίμνες της Γης
ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
Harry Potter Η μαγεία της ψυχολογίας
Κοινωνικές και Οικονομικές Διαστάσεις της Διατροφής των παιδιών στο Σχολείο Στ’ Τάξη του 7 ου Δημοτικού Σχολείου Καρδίτσας.
Αυτόχθονες Λαοί Αυτόχθονες ή ιθαγενείς ονομάζονται στις μέρες μας οι μειονοτικοί πληθυσμοί ενός κράτους, στην περίπτωση που κατοικούσαν στο έδαφός του.
Γιάννης Τζωρτζάκης Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ12 Αξιολόγηση με Πίνακες Διαβαθμισμένων Κριτηρίων (rubrics) στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
1 η Ενότητα 2 η Ενότητα 3 η Ενότητα.  Μαθητής που εργάστηκε: Μουχταρόπουλος Πέτρος  Μαθητής που εργάστηκε: Μουχταρόπουλος Πέτρος.
ΤΡΟΠΟΣ ΣΥΓΓΡΑΦΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
Κώστας Θεριανός, Δρ. Επιστημών της Αγωγής Το σχέδιο δράσης (project) και η σύνδεση του με την Επαγγελματική Συμβουλευτική.
ΜΑΡΙΑ ΣΥΡΓΙΑΝΝΗ, ΣχολιΚΗ Συμβουλοσ Θεολογων
Ανάλυση κρίσιμου συμβάντος
Μοντέλο Ωριαίας Διδασκαλίας
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
Βιολογία Γυμνασίου.
Δομή ερευνητικής εργασίας
«το διδάσκω σημαίνει λέγω-πληροφορώ και το μαθαίνω σημαίνει
επίλυση προβλημάτων Γ΄& Δ΄ δημοτικού
Α.ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΟΥ –ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ ΑΝ.ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ ΚΟΙΝΟΤΙΚΗΣ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ:
Εφαρμογές, πειράματα, εμπειρίες που σχετίζονται με τις θεωρίες μάθησης
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 9η Σύνταξη Πτυχιακής Εργασίας
Ενότητα 2:Η παρέα Μάθημα:Τάσος το σαλιγκάρι Ι ΄Δημοτικό Λεμεσού (ΚΑ) Θεοδούλου Αφροδίτη Θεοδούλου Αφροδίτη Χατζηκυπρή Εύα Χατζηκυπρή Εύα.
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Προσχολική Παιδαγωγική
ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΜΕΘΟΔΟΙ ΕΠΙΛΥΣΗΣ Στην τεχνολογική εκπαίδευση, η διδασκαλία μέσω επίλυσης προβλημάτων έχει γίνει το επίκεντρο των διδακτικών.
Η Αξιολόγηση στα φύλλα εργασίας 5, 8 και 9
Τα μεγαλύτερα ποτάμια και οι μεγαλύτερες λίμνες της Γης
Η σκέψη και πράξη του εκπαιδευτικού
Εννοιολογική Χαρτογράφηση
ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΡΓΥΡΟΥ ΧΡΥΣΑΝΘΟΣ ΧΡΥΣΑΝΘΟΥ ΣΤ’
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
«το διδάσκω σημαίνει λέγω-πληροφορώ και το μαθαίνω σημαίνει
Αυτόχθονες λαοί Εσκιμώοι.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Υπουργείο Παιδείας Επιθεώρηση Γεωγραφίας Σχολική χρονιά 2011 – 2012 Γεωγραφία Α’ γυμνασίου

Περιπτωσιακή Μελέτη Ο όρος «Περιπτωσιακή Μελέτη» αναφέρεται στη συλλογή και παρουσίαση λεπτομερών πληροφοριών για ένα συγκεκριμένο θέμα ή ένα σύνολο/εθνότητα/ομάδα ανθρώπων (Γεωγραφία). Τα ποιοτικά συμπεράσματα της Π.Μ., που εξάγονται, αφορούν μόνο τη συγκεκριμένη περίπτωση την οποία ερευνά. Η έμφαση της Π.Μ. δίνεται στην έρευνα και περιγραφή του θέματος με το οποίο διαπραγματεύεται.

Δύο είδη Π.Μ. Περιγραφική Π.Μ. Σκοπός μιας τέτοιας μελέτης είναι να προσφέρει γνώσεις και να εισαγάγει ορολογία για ένα συγκεκριμένο θέμα. Π.Μ. Κριτικής ανάλυσης Αυτή η μέθοδος χρησιμοποιείται για περιπτώσεις όπου εξετάζονται οι αιτίες και τα αποτελέσματα ενός θέματος.

…Στις περιοχές που ζουν, τα φυτά είναι λιγοστά. Έτσι οι Ινουί είναι αποκλειστικά κυνηγοί και ψαράδες. Κυνηγούν τάρανδους, φώκιες, θαλάσσιους ελέφαντες, πολικές αρκούδες, πουλιά κ.ά. Ψαρεύουν διάφορα ψάρια αλλά και φάλαινες… Περιπτωσιακή μελέτη εθνότητας (Περιγραφή): Οι Ινουί – ο λαός των πάγων της Αρκτικής

Αλληλεπίδραση ανθρώπου με το περιβάλλον: Ο τρόπος ζωής, η διατροφή, οι δραστηριότητες και η εφευρετικότητα του ανθρώπου σε αντίξοες συνθήκες Δεν πετάνε τίποτα από ένα ζώο που σκότωσαν. Το κρέας είναι τροφή και το δέρμα χρησιμοποιείται για να φτιάχνουν ρουχισμό, καγιάκ (δερμάτινες μικρές βάρκες) και σκηνές. Με τα εντόσθια της φώκιας και του θαλάσσιου ελέφαντα, αφού τα επεξεργαστούν όπως αυτοί ξέρουν, φτιάχνουν αδιάβροχα ρούχα και μπότες. Χρησιμοποιούν ακόμα και τα κόκκαλα των ζώων. Οι πιο ξακουστές εφευρέσεις τους είναι τα Ιγκλού (μικρά καταφύγια από πάγο) και τα έλκηθρα που σέρνουν ομάδες σκύλων.

Περιπτωσιακή μελέτη συγκεκριμένου θέματος ( κριτική ανάλυση): Το γλυκό νερό του πλανήτη μας Λίγο περισσότερο από το 97% του νερού που υπάρχει στον πλανήτη μας είναι αλμυρό θαλασσινό νερό το οποίο και δεν μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε ούτε στην άρδευση ούτε στην ύδρευση (εκτός αν το αφαλατώσουμε, δηλ. αν του αφαιρέσουμε το αλάτι). Λιγότερο από 3% του νερού του πλανήτη μας είναι γλυκό νερό και από αυτό εξαρτάται η επιβίωση όλων των ανθρώπων.

Ανθρώπινες δραστηριότητες και κατανάλωση γλυκού νερού Εικόνα 1

Ανθρώπινες δραστηριότητες και κατανάλωση γλυκού νερού Μελετήστε την εικόνα 1 και τη γραφική παράσταση κατανάλωσης γλυκού νερού. Σκεφτείτε λόγους που να δικαιολογούν τη χρήση τόσης πολλής ποσότητας νερού για την παραγωγή των προϊόντων που φαίνονται στην εικόνα 1. Ακολούθως απαντήστε στις ερωτήσεις που ακολουθούν.

Σκοποί της Π.Μ. Ο βασικός σκοπός της Π.Μ. είναι η χρήση της ως εκπαιδευτικής στρατηγικής. «Η ευθύνη της μάθησης μεταφέρεται από το διδάσκοντα στο μαθητή, ο ρόλος του οποίου διαφοροποιείται και από παθητικός δέκτης γίνεται ενεργά δημιουργικός» (Boehrer 1990). Οι μαθητές μέσα από την Π.Μ. ταυτίζονται με τα πρόσωπα και τα θέματα που ερευνούν διότι βασίζονται στην πραγματικότητα και είναι υπαρκτά. Χρησιμοποιούν τη φαντασία τους και «μπαίνουν» μέσα στην ιστορία.

Οι μαθητές μαθαίνουν να κατανοούν τα προβλήματα, να ονομάζουν τις παραμέτρους-κλειδιά και τους κύριους πρωταγωνιστές και να αναγνωρίζουν τους λόγους και αιτίες που δημιουργούν το πρόβλημα. (Merseth 1991) Π.Μ.: Μετανάστευση -Η ιστορία του Σέμεν Σουμάνο Αντίς Αμπέμπα, Αιθιοπία ©UNFPA/Antonio

Μεταναστεύοντας, αψηφώντας τους κινδύνους: Η ιστορία του Σέμεν Σουμάνο Στην Αφρική, στην Αντίς Αμπέμπα, την πρωτεύουσα της Αιθιοπίας, λειτουργεί ένα προσωρινό καταφύγιο για νέους και νέες – πολλοί από αυτούς είναι ανήλικοι έφηβοι- που προσπάθησαν και απέτυχαν να δραπετεύσουν από τη φτώχια κάνοντας μια επικίνδυνη και εξουθενωτική πορεία πάνω από στεριά και θάλασσα προς τη Σαουδική Αραβία τη χώρα που πίστευαν πως θα βρουν δουλειά. Οι περισσότεροι προέρχονται από την Αιθιοπία η οποία μαστίζεται από λειψυδρία και πείνα και τη Σομαλία που εκτός από τη φτώχια μαστίζεται και από διαμάχες και πόλεμο. Στο καταφύγιο προσφέρεται, από τη UNICEF, στους νέους αυτούς τροφή, στέγη και ιατροφαρμακευτική περίθαλψη μέχρι να βρουν τρόπο να επιστρέψουν στις οικογένειές τους.

Ο Σέμεν Σουμάνο είναι ένας Αιθίοπας έφηβος που ζει στο καταφύγιο και ο οποίος έκανε το επικίνδυνο ταξίδι για τη Σαουδική Αραβία με την ελπίδα να βρει δουλειά είτε στα χωράφια είτε σαν βοσκός. Το ταξίδι του ξεκίνησε με πορεία μιας εβδομάδας από τη Νότια Αιθιοπία μέχρι τις ακτές του Τζιμπουτί και τον κόλπο του Άντεν. Επιβίωνε τρώγοντας χυλό από αλεύρι και νερό. Στον κόλπο του Άντεν επιβιβάστηκε σε βάρκα που τον πήρε στην Υεμένη και από την Υεμένη περπάτησε μέχρι τη Σαουδική Αραβία. Τρεις μήνες μετά τον συνέλαβε η αστυνομία της Σαουδικής Αραβίας και τον απέλασε σαν παράνομο μετανάστη στέλνοντας τον στην Υεμένη από όπου αναγκάστηκε γυρίσει πίσω στη χώρα του. Ο Σέμεν ντρέπεται να γυρίσει στην οικογένειά του διότι για να κάνει το ταξίδι που έκανε, ο αδελφός του πούλησε ένα βόδι. Για τους φτωχούς Αιθίοπες τα βόδια είναι εξαιρετικά πολύτιμα όχι μόνο σαν περιουσία αλλά και σαν μέσα επιβίωσης (για όργωμα της γης/γεωργία και για το γάλα). Μεταναστεύοντας, αψηφώντας τους κινδύνους: Η ιστορία του Σέμεν Σουμάνο

Εργασίες Ζωγράφισε με μια κόκκινη γραμμή την πορεία του Σέμεν Σουμάνο πάνω στο χάρτη 2. Βρες τη σημασία των λέξεων που ακολουθούν και γράψε την στο τετράδιό σου: Οικονομικός μετανάστης, περιβαλλοντικός μετανάστης, πρόσφυγας, πολιτικός πρόσφυγας. Αφού διαβάσεις τα κείμενα, μελετήσεις το Χάρτη 1 και 2 και τα στοιχεία που σου δίνονται γράψε στο τετράδιό σου μερικούς λόγους για τους οποίους, πιστεύεις, πως μεταναστεύουν άνθρωποι. ΑΙΘΙΟΠΙΑ ΥΕΜΕΝΗ Κ. ΑΝΤΕΝ ΤΖΙΜΠΟΥΤΙ ΣΑΟΥΔΙΚΗ ΑΡΑΒΙΑ Χάρτης 2

Οι μαθητές ενθαρρύνονται να εξάγουν τα δικά τους συμπεράσματα, να κάνουν ανάλυση του θέματος και να μπορούν να εφαρμόζουν τις γνώσεις που απόκτησαν σε παρόμοιες υποθέσεις. (Boyce 1993) Βραζιλία: Αστικοποίηση, Φαβέλες, Φτώχεια

Οι μαθητές μπορούν να μάθουν από τους συμμαθητές τους με την αλληλεπίδραση που ασκείται, κατά τη διάρκεια του μαθήματος, με την έκφραση ιδεών, τη διατύπωση ερωτημάτων και την αμφισβήτηση συμπερασμάτων. Οι μαθητές προκαλούνται να διατυπώσουν ιδέες και συμπεράσματα, να ακούσουν κριτική από συμμαθητές τους και, ακολούθως, να τελειοποιήσουν τις απαντήσεις τους.

Μπορείς να εισηγηθείς τρόπους με τους οποίους θα μπορούσε να μειωθεί η οικονομική και περιβαλλοντική μετανάστευση ανθρώπων; Συζήτησε τις απόψεις σου, με τους συμμαθητές σου στην τάξη σας. Μία σύγχρονη ηρωίδα – Ουανγκάρι Ματάι, Κένυα (Wangari Maathai) - Οργάνωση συζήτησης σε ομάδες κοριτσιών και αγοριών: διακρίσεις σε βάρος γυναικών, ισότητα, περιβάλλον. Το γλυκό νερό του πλανήτη – σύνδεση με εμπειρίες και βιώματα μαθητών. Σε σχέση με το νερό, η πατρίδα μας, αντιμετωπίζει καθόλου προβλήματα; Ποια είναι αυτά και τι πρέπει να κάνουμε για να τα αντιμετωπίσουμε;

Μεθοδολογία Αναλυτική προσέγγιση Λύση προβλήματος Μια επιτυχημένη Π.Μ. αναλύει πραγματικές καταστάσεις/τάσεις όπου υπάρχοντα προβλήματα ζητούν λύση. Απαιτείτε σύνδεση της θεωρίας με πραγματική κατάσταση.

Στάδια Π.Μ.: Αναγνώριση και περιγραφή των προβλημάτων Επιλογή των κυριοτέρων προβλημάτων Εισηγήσεις λύσεων στα κυριότερα προβλήματα Επιλογή της καλύτερης εφικτής λύσης Προτάσεις εφαρμογής της καλύτερης εφικτής λύσης.

Περιπτωσιακή μελέτη συγκεκριμένου θέματος: Το γλυκό νερό του πλανήτη μας - Προβλήματα. Οι εικόνες 1 και 2 παρουσιάζουν δύο αφίσες των Ηνωμένων Εθνών σχετικά με το ακάθαρτο νερό. Ποιο είναι το μήνυμα που θέλει να δώσει ο Ο.Η.Ε. με αυτές τις αφίσες; Εικόνα παιδιά πεθαίνουν κάθε μέρα από ασθένειες που σχετίζονται με το πόσιμο νερό. Εικόνα 2

Με ποιους τρόπους θα μπορούσαμε σαν Ανθρωπότητα: να διαχειριστούμε με σωφροσύνη το νερό του πλανήτη μας; να μειώσουμε στο ελάχιστο ή και να εξαφανίσουμε ασθένειες που οφείλονται στο ακάθαρτο νερό; να αποφύγουμε πολέμους και διαμάχες για το νερό; Γράψε τις εισηγήσεις σου στο τετράδιό σου. Λέξεις κλειδιά: συνεργασία, εκπαίδευση, περιβαλλοντικές μελέτες, εξοικονόμηση, ευαισθητοποίηση, χρηματοδότηση. Περιπτωσιακή μελέτη συγκεκριμένου θέματος: Το γλυκό νερό του πλανήτη μας - Προβλήματα

Η διερεύνηση σε μια Π.Μ. γίνεται με: Αναγνώριση των προβλημάτων του θέματος Κάθε ανάλυση του κάθε ενός προβλήματος πρέπει να στηρίζεται σε τεκμήρια και γεγονότα Να συνοδεύεται η ανάλυση από θεωρία, επιστημονικούς ορισμούς και ορολογία Να ξεχωρίζουν οι πραγματικές αιτίες και να μην συγχύζονται με αποτελέσματα.

Τα στατιστικά στοιχεία είναι από την ιστοσελίδα του Ο.Η.Ε. : – The state of World populationwww.unfpa.org

Περιπτωσιακή μελέτη συγκεκριμένου θέματος: Το γλυκό νερό του πλανήτη μας Πώς ονομάζονται τα προϊόντα που χρησιμοποιούνται για την παραγωγή άλλων καταναλωτικών προϊόντων; Πρ………………… Ύλ………………… Τι μπορεί να παράγει ο άνθρωπος χρησιμοποιώντας τη ροή και υδατόπτωση (δηλ. την κίνηση και πτώση του νερού από μεγάλο ύψος) στους μεγάλους ποταμούς; Υδρ…………………………… Εν…………………………… Τι σημαίνει η λέξη Άρδευση (δες την εικόνα δίπλα): Τι σημαίνει η λέξη Ύδρευση (δες την εικόνα δίπλα):

Η συζήτηση αναπόσπαστο μέρος της Π.Μ. Περίληψη των προβλημάτων υπό διερεύνηση Σύντομη περιγραφή των προτεινόμενων λύσεων Αξιολόγηση των προτεινόμενων λύσεων (τα υπέρ και τα κατά) Επιλογή των/της καλύτερης δυνατής λύσης.

Αυτοκίνητο (μοντέλα 2011) BMW 328 ci Mercedes -Benz c350 Volkswage n Golf Toyota Prius Υβριδικό * Ενεργειακό αποτύπωμα (Ετήσια εκπομπή CO2 σε τόνους) Ετήσια κατανάλωση καυσίμων (σε βαρέλια πετρελαίου) Περιπτωσιακή μελέτη συγκεκριμένου θέματος: Βιώσιμη ανάπτυξη - επιλογή

*Υβριδικό αυτοκίνητο. Το υβριδικό αυτοκίνητο έχει σαν βάση του διπλό τρόπο κίνησης -μπορεί είτε να κινείται όπως ένα απλό αυτοκίνητο δηλαδή με βενζινοκινητήρα είτε με ηλεκτροκινητήρα. Ο ηλεκτροκινητήρας, το πιο σημαντικό κομμάτι του υβριδικού που το κάνει να ξεχωρίζει από άλλα αυτοκίνητα, λειτουργεί με μπαταρίες. Τις μπαταρίες δεν χρειάζεται να τις φορτίζει ο ιδιοκτήτης διότι φορτίζονται αυτόματα. Κάθε φορά που ο οδηγός πατάει φρένο παράγεται ενέργεια η οποία δεν πάει χαμένη αλλά φορτίζει τις μπαταρίες του αυτοκινήτου.

Περιπτωσιακή μελέτη συγκεκριμένου θέματος: Βιώσιμη ανάπτυξη - επιλογή Ερώτηση: Μελετώντας τον πίνακα με το ενεργειακό αποτύπωμα μερικών μοντέλων αυτοκινήτων τι νομίζετε πως πρέπει κάποιος να προσέξει, όταν αγοράζει ένα αυτοκίνητο, για να έχει η επιλογή του τη λιγότερη δυνατή επιβάρυνση στην ατμόσφαιρα;

Τελικό στάδιο της Π.Μ. στην τάξη Περίληψη: Τα κύρια σημεία των αποτελεσμάτων της έρευνας και της συζήτησης. Πρόταση: Ποιες λύσεις είναι οι καλύτερες και γιατί θα μπορούσαν να επιλύσουν τα υπό διερεύνηση προβλήματα. Εφαρμογή: Ανάθεση εργασιών - Τι πρέπει να γίνει, από ποιόν και πότε.

1. Από ποια τμήματα αποτελείται αυτό που μελετώ; 2. Τι θα συνέβαινε αν έλειπε κάποιο από αυτά; 3. Ποιο ρόλο παίζει το κάθε ένα ξεχωριστά στη λειτουργία του συνόλου; 4. Ποια η σχέση μεταξύ τους; 5. Γιατί λειτουργεί, όπως λειτουργεί το σύνολο; Μια μικρή παρένθεση: Διευκρινίζοντας τη σχέση του Συνόλου με τα μέρη που το αποτελούν.

Μια μικρή παρένθεση – Τρόπος ανάλυσης Διευκρινίζοντας τη σχέση του Συνόλου με τα μέρη που το αποτελούν. ΤΜΗΜΑΤΑ – ΜΕΡΗ ΤΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ: Μέρος αντικειμέ νου Ποια είναι η κύρια λειτουργία αυτού του τμήματος: ΤΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ/ ΘΕΜΑ ΜΕΛΕΤΗΣ: Τι θα συνέβαινε στο αντικείμενο αν έλειπε αυτό το μέρος: Τμήμα – μέρος υπό μελέτη:

Σύγκριση και αντιπαράθεση (δύο αντικειμένων, εννοιών, φαινομένων κ.ά.)  Σε ποια σημεία παρουσιάζουν ομοιότητες;  Σε ποια σημεία παρουσιάζουν διαφορές;  Ποιες ομοιότητες και ποιες διαφορές είναι σημαντικές;  Ποιες βασικές έννοιες προβάλλονται μέσα από τις σημαντικότερες ομοιότητες και διαφορές;  Ποια συμπεράσματα εξάγονται μέσα από την σύγκριση και αντιπαράθεση των σημαντικότερων ομοιοτήτων και διαφορών;

Τρόπος ανάλυσης: Σύγκριση και Αντιπαράθεση

ΤΕΛΟΣ Ευχαριστώ για την προσοχή σας