ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ ΤΟΝ ΤΑΦΟ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΣΤ1 ΕΙΡΗΝΗ ΓΕΩΡΓΙΑ ΔΕΣΠΟΙΝΑ
Advertisements

Καραγιαρίδη Αλεξάνδρα Μούρτζιου-Καρρά Ναταλία
Συνθετική Εργασία Αναζητώντας τον Τάφο του
Η κατεχόμενη Αμμόχωστος Εργασία από τον Εμμανουήλ Βαμβατσούλη
ΟΙ ΤΕΧΝΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΤΑ ΕΛΛΗΝΙΣΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΑ
Πάντα οι άνθρωποι αναζητούν την αλήθεια.
Οι Φιλόσοφοι της αρχαίας Ιωνίας
ΕΛΕΝΗ.  Η Αγορά ήταν, στις αρχαίες ελληνικές και ρωμαϊκές πόλεις, το οικονομικό, διοικητικό, κοινωνικό και πνευματικό κέντρο του άστεως. Στην αγορά γινόταν.
(και επανάληψη πόλη-κράτος)
ΣΥΝΘΕΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Β’ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ. ΕΚΔΟΧΕΣ ΘΑΝΑΤΟΥ ΜΕΓΑΛΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ Ο Αλέξανδρος επέστρεψε στην Βαβυλώνα και άρχισε να οργανώνει τον περίπλου της Αραβίας.
Ο θάνατος του Μ. Αλεξάνδρου
. Συνθετική Εργασία 4 ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ - Α ’ ΛΥΚΕΙΟΥ Μυστικά της Ιστορίας - Μυστικά της Τάξης μου. Αναζητώντας τον Τάφο του Μεγάλου Αλεξάνδρου.
ΣΥΝΘΕΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Β’ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ. ΕΚΔΟΧΕΣ ΘΑΝΑΤΟΥ ΜΕΓΑΛΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ Ο Αλέξανδρος επέστρεψε στην Βαβυλώνα και άρχισε να οργανώνει τον περίπλου της Αραβίας.
Οι μαρτυρίες της εξέλιξης
Ομαδα : Δ ΜΠΟΥΚΑ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΚΑΛΟΥΔΗ ΜΑΡΙΑ ΠΑΥΛΙΔΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ
Λευτέρης Δάλπης Ε΄2 1ο πρότυπο Πειραματικό σχολείο Θεσσαλονίκης
ΑΙΓΥΠΤΟΣ ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ  5η χιλιετία λαοί διαφορετικής προέλευσης και οικισμοί νεολιθικού χαρακτήρα (καλλιεργούν τη γη και κυνηγάνε/ ψαρεύουν) 4η χιλιετία
ΡΟΤΟΝΤΑ-ΚΑΜΑΡΑ-ΓΑΛΕΡΙΑΝΟ ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑ
ΜΝΗΜΕΙΑ & ΑΞΙΟΘΕΑΤΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Μεγάλοι Ευρωπαίοι Θαλασσοπόροι
Η Ρωμαϊκή και Βυζαντινή Φυσιογνωμία της Θεσσαλονίκης
Μονή Κύκκου.
Ε2’ 1ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης Π. Τ. Δ. ΕΑ. Π
Ροτόντα, Καμάρα, ανάκτορο Γαλέριου
Η Πόλη της Πάφου Θέση Ιστορία Πληθυσμός Πολιτιστικές εκδηλώσεις
Νομός Τρικάλων Τα Μετέωρα είναι ένα σύμπλεγμα από τεράστιους σκοτεινόχρωμους βράχους που υψώνονται έξω από την Καλαμπάκα, κοντά στα πρώτα υψώματα της Πίνδου.
Ρωμαϊκά μνημεία στην Θεσσαλονίκη
Μαρία , Δημήτρης Μαρία , Μαργαρίτα
Ο δήμος μας Ε΄ τάξη 3 ου Δ.Σ. Γλυκών Νερών. Πού βρισκόμαστε στο Ν. Αττικής.
H αυτοκρατορία του Μ. Αλεξάνδρου χωρίζεται Βασικά σημεία του μαθήματος.
ΟΙ ΘΕΟΙ ΤΟΥ ΟΛΥΜΠΟΥ -ΑΔΗΣ(ΝΙΚΟΣ ΜΕΛΙΤΣΙΩΤΗΣ)
Κώστας Μπάρτζης Ε2 1 Ο Πρόυπο Πειραματικό Δημοτικό σχολείο Θεσ/νικης
ΤΑ ΕΠΤΑ ΘΑΥΜΑΤΑ ΤΟΥ ΑΡΧΑΙΟΥ ΚΟΣΜΟΥ
ΔΩΔΩΝΗ Γιώργος Καρανάσιος Ε2 1ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσ/νίκης ΠΤΔΕ-ΑΠΘ
ΜονH της ΧΩραΣ Βυζαντινά Μονοπάτια.
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ: Παλαιοχριστιανικά και Βυζαντινά μνημεία της Θεσσαλονίκης
Ρωμαϊκά μνημεία στην Θεσσαλονίκη
1Ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό σχολείο Θεσσαλονίκης Π.Τ.Δ.Ε. Α.Π.Θ.
Αρχαία Δωδώνη.
Μυρσίνη Μαλιόγκα Ε H Ροτόντα είναι κτίσμα το οποίο προοριζόταν για μαυσωλείο του Γαλέριου. Λόγω της μη χρήσης του αργότερα μετατράπηκε σε χριστιανικό.
Η ΑΡΧΑΙΑ ΑΜΑΘΟΥΝΤΑ Μαρίνος Νεοκλέους Νικόλας Γερολέμου Χριστόφορος Πολυστυπιώτης.
ΠΡΟΣΚΥΝΗΣΗ ΤΩΝ ΛΕΙΨΑΝΩΝ…ΓΙΑΤΙ ;. Και πήρε μαζί του ο Μωϋσής τα οστά του Ιωσήφ, γιατί είχε ορκίσει με όρκο τους υιούς Ισραήλ λέγοντας. Ο Θεός βεβαίως θα.
10 ΑΠΟ ΤΙΣ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΕΣ ΑΡΧΑΙΕΣ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΑΠΟΙΚΙΕΣ!
Παλαιοντολογικό μουσείο
Αρχαιολογικό Πάρκο Πάφου
Αντρέας Αθανασιάδης Δ΄1
ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ Αρχαία Εποχή.
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας
Μέγας Αλέξανδρος Η μεγάλη εκστρατεία.
ΑΓΙΑ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ.
Εργασία στην Ιστορία Έτος Πράππα Κωνσταντίνα Ροπόκη Στέλλα
ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑ Με την εργασία ασχολήθηκαν οι μαθητές: Αλέξανδρος Φράγκος, Γαβριήλ Χαϊδεμένος, Κώστας Σταθόπουλος, Χρηστογιάννης Πρεβεζάνος, Kωνσταντίνος Χρυσανθακόπουλος.
Αξιοθέατα Θεσσαλονίκης
Ο όρος Αρχαία Ελλάδα χρησιμοποιείται για να περιγράψει τον ελληνικό κόσμο κατά την περίοδο της αρχαιότητας. Αναφέρεται όχι μόνο στις περιοχές του σύγχρονου.
1. Η Μινωική Κρήτη.
Τα 7 θαύματα του αρχαίου κόσμου
Πρότυπο Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης
ΤΑ 7 ΘΑΥΜΑΤΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ.
ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ
ΣΑΡΚΟΦΑΓΟΙ Οι σαρκοφάγοι είναι κιβωτιόσχημες λάρνακες, με σαμαρωτό κάλυμμα κατασκευασμένες από μάρμαρο συνήθως, κάποτε όμως και από πορφυρίτη λίθο ή από.
2ο Δημοτικό Σχολείο Σιάτιστας
Η ρωμαϊκή αγορά.
Το μεγαλοπρεπές μνημείο
ΒOΝΙΤΣΑ Η σύγχρονη πόλη είναι χτισμένη πολύ κοντά στο αρχαίο Ανακτόριο, γι'αυτό άλλωστε και ο δήμος έδρα του οποίου είναι η Βόνιτσα ονομάζεται Δήμος Ανακτορίου.
ΤΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΤΗΣ ΒΙΒΛΙΚΗΣ ΠΛΗΜΜΥΡΑΣ ΣΤΗ ΜΑΥΡΗ ΘΑΛΑΣΣΑ
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΜΠΗΙΑ
Αγα-Πάμε Αρχαιολογικό Μουσείο Μεγάρων;
ΟΙ ΠΤΟΛΕΜΑΙΟΙ
ΑΜΦΙΠΟΛΗ
Κλεοπάτρα
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ ΤΟΝ ΤΑΦΟ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ. ΜΕΓΑΛΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ.

H περιπέτεια της ζωής του Μεγάλου Αλεξάνδρου δεν τελείωσε με τον θάνατο του. Η σορός του Αλεξάνδρου πέρασε από μια ολόκληρη Οδύσσεια μέχρι να βρει την ησυχία που αρμόζει και ο τάφος του μετατράπηκε σε αξιοθέατο και προσκύνημα, ώσπου χάθηκαν τα ίχνη του. Τότε ξεκίνησε μια νέα Οδύσσεια για την ανακάλυψή του, που συνεχίζεται μέχρι σήμερα.

Εξαιτίας μιας προφητείας που υποσχόταν ευημερία στον τόπο, όπου θα θαβόταν ο Στρατηλάτης, η σορός του έγινε… ανάρπαστη. Μεταφέρθηκε με μια μεγαλοπρεπή άρμα-άμαξα στην Αίγυπτο. Το τελευταίο ταξίδι του Αλεξάνδρου δεν κατέληξε στον τόπο όπου ο ίδιος είχε εκφράσει την επιθυμία να ταφεί την όαση Σίουα όπου βρισκόταν το Μαντείο του Αμμωνα Δία.

Η ταριχευμένη σορός του θάφτηκε προσωρινά στη Μέμφιδα, πρωτεύουσα του αρχαίου βασιλείου της Φαραωνικής Αιγύπτου, κοντά στο Κάιρο (το 320 π.Χ. με φροντίδα του Πτολεμαίου Α’ Σωτήρος). Κατόπιν, μεταφέρθηκε στην Αλεξάνδρεια από τον ίδιο Πτολεμαίο      και εκεί παρέμεινε θαμμένος γύρω στα 700 χρόνια

Στην αρχή, αναπαυόταν μέσα σε μία χρυσή λάρνακα, που ήταν τοποθετημένη σ’ έναν μεγαλοπρεπή τάφο, ένα μαυσωλείο σε κεντρικό σημείο της πόλης. Έναν αιώνα αργότερα, ο Πτολεμαίος Φιλοπάτωρ συγκέντρωσε σ’ έναν μοναδικό τάφο τα λείψανα των προγόνων του γύρω από αυτά του Στρατηλάτη.

Κατά μία εκδοχή, το Σώμα, ο αρχικός τάφος του Αλεξάνδρου έμεινε κενός. Ένας Ρωμαίος ιστορικός αναφέρει ότι ο Αύγουστος τον 1ο αι. π.Χ. στην επιθυμία του να δει το (ταριχευμένο) σώμα του Αλεξάνδρου άγγιξε τη μύτη του και του προξένησε κάποια ζημιά.

Δεν υπάρχει κανείς που να μπορεί να ισχυριστεί ότι έχει δει τον τάφο του Αλέξανδρου μετά το τέλος του 4ου αιώνα.

Κανείς... εκτός από τον Αμβρόσιο Σκυλίτση, διακεκριμένο μέλος της ελληνικής κοινότητας Αλεξάνδρειας του προπερασμένου αιώνα, ο οποίος, σε μια έκθεση του σημείωνε ότι «κατάφερε να εισχωρήσει το 1850 στον τάφο του Μεγάλου Αλεξάνδρου, ακολουθώντας υπόγειες μυστικές στοές κάτω από τζαμί στο κέντρο της πτολεμαϊκής Αλεξάνδρειας».

Η πιθανότητα να βρισκόταν σε αυτό το σημείο, ο τάφος μειώθηκε αισθητά μετά τις ανασκαφές Πολωνών (το 1956), που έδειξαν ότι δεν υπάρχει πτολεμαϊκό αρχαιολογικο στρώμα σ’ αυτή την περιοχή.

Σποραδικές μαρτυρίες Αράβων αναφέρουν στην έξοδο της πόλης ένα τέμενος με την ονομασία -Τέμενος του Δικέρατου» (Αλεξάνδρου) το 871 μΧ και την ύπαρξη ενός μαρμάρινου βάθρου του τάφου τού Αλεξάνδρου το 954 μ.Χ.

Παρά την επιστημονική πρόοδο στον τομέα της έρευνας και τις συνεχείς ανασκαφές, το μυστήριο του τάφου του Μεγάλου Αλεξάνδρου καλά κρατεί, καθώς ο εντοπισμός του τάφου του αποτελεί μια αδύνατη αποστολή για τους αρχαιολόγους.

Άραγε υπάρχει ελπίδα να βρεθεί κάποτε ο τάφος του Μεγάλου Αλεξάνδρου; Κι αν ναι, πού; Μα, στην Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου, συμφωνούν οι περισσότεροι ιστορικοί συγγραφείς και ερευνητές, παλιότεροι και σύγχρονοι Ελληνες και Ρωμαίοι, Αραβες, Δυτικοί περιηγητές, αρχαιολόγοι όλων των εθνών.

Ιστορικοί Σπηλιόπουλος Γρηγόρης Νικολόπουλος Γιώργος Ντούσας Γιάννης Αλέξίου Χρήστος Κόγκας Βασίλης.