Αφιέρωμα στα θαύματα της Παναγίας και τις ιερές εικόνες

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Παναγία η Κανακαριά Στη Λυθράγκωμη, ένα χωριό της επαρχίας Αμμοχώστου στη περιφέρεια της τουρκοκρατούμενης Καρπασίας βρίσκεται ένα σπάνιο δείγμα της.
Advertisements

“…ΟΤΑΝ ΟΙ ΑΓΓΕΛΟΙ ΚΑΤΕΒΗΚΑΝ ΣΤΗ ΓΗ”
Παραμονές των Χριστουγέννων, ενώ όλοι προετοιμαζόμασταν να γιορτάσουμε τη Γέννηση του Θεανθρώπου Χριστού, του σαρκωμένου Θεού της Αγάπης…
Α΄ Προς Κορινθίους Επιστολή
Μάθημα 10. Οι κατακόμβες: τόπος καταφυγής και μνήμης
Ο Τριαδικός Θεός Οι γιορτές της Πεντηκοστής και του Αγίου Πνεύματος
4. Η Καινη Διαθηκη Β΄: Οι Επιστολες και η Αποκαλυψη
Ηθικά θέματα.
Η παρουσΙα του Θεού στην ανθρωπινη ιστορια
Χριστούγεννα όπως πραγματικά έγιναν
ΤΑ ΓΕΝΕΘΛΙΑ ΜΟΥ ΦΕΤΟΣ..
«ποιήσωμεν ἄνθρωπον. Κατ' εἰκόνα Θεοῦ καί ὁμοίωσιν»
«ποιήσωμεν ἄνθρωπον. Κατ' εἰκόνα Θεοῦ καί ὁμοίωσιν»
ΑΓΙΟΣ ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ ΠΑΝΤΕΛΕΗΜΩΝ ΖΩΤΤΗΣ Δ΄1.
Το θαύμα της γέννησης Η ιστορία ενός παιδιού.
ΠΑΥΛΟΣ Β. Ε 2  Το Άγιο Όρος ή επισήμως Ιερά Κοινότης Αγίου Όρους είναι μια « Αυτόνομη Μοναστική Πολιτεία » εντός των ελλαδικών συνόρων με δικό της διοικητικό.
« Ποιήσωμεν ἂνθρωπον…»
H εκκλησία της Παναγίας Κανακαριάς
O γέρος και τα τρία αδέλφια
Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΣΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
Το θαύμα της γέννησης Η ιστορία ενός παιδιού
Οι Άγιοι Άγγελοι στην Ορθόδοξη Πίστη και Παράδοση
ΜΙΑ ΤΡΑΓΩΔΙΑ ΠΟΥ ΣΥΓΚΛΟΝΗΣΕ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ
20. Η αποσαφήνιση της αλήθειας για τις εικόνες
Βυζαντινή Ζωγραφική H βυζαντινή ζωγραφική περιλαμβάνει τις ακόλουθες κατηγορίες: Τοιχογραφίες, Εικόνες, Ψηφιδωτά, Χειρόγραφα. τοιχογραφίες ψηφιδωτά χειρόγραφα.
Ήταν μια φορά σ' ένα δάσος τρία δέντρα.
ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΙΕΡΑΡΧΕΣ ΜΑΡΙΑ ΒΛΑΣΣΗ.
Π.Π.Γ. ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ
ΝΤΙΝΙΑΚΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ
Το Πάθος και η Ανάσταση του Χριστού
Β’ ΜΕΡΟΣ: (Να γραφτούν στο τετράδιο)
Περιμένοντας το Χριστό
Μετάνοια - Εξομολόγηση
ΕΝΤΟΛΕΣ ΚΑΙ ΔΟΓΜΑΤΑ. ΣΥΝΤΑΓΕΣ ΣΚΛΑΒΙΑΣ Ή ΔΡΟΜΟΙ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ;
10. Ο Ιησούς βαπτίζεται στον Ιορδάνη:
Ισαβέλλα Παπαδοπούλου ΄Β3
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΤΟΥ ΘΡΗΣΚ.ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ 1.Αρχή της παιδοκεντρικότητας. 2.Αρχή της βιωματικότητας 3. Αρχή της εποπτείας.
Τα παιδικά χρόνια του Ιησού
17. Χριστιανικά άσκηση- Μοναχισμός
Ο ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΜΑΡΙΑΣ  Διηγηθείτε με συντομία το κείμενο α΄.  Υπογραμμίστε τις λέξεις με τις οποίες ο άγγελος χαιρετά τη Μαρία.  Ποιο μήνυμα της.
ΜΑΘΗΜΑ 21 ΙΩΑΝΝΑ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ Β’2.  Μκ2,1 Ύστερα από μερικές μέρες μπήκε πάλι ο Ιησούς στην Καπερναούμ και διαδόθηκε ότι βρίσκεται σε κάποιο σπίτι  2Αμέσως.
ΣΑΒΒΑΤΟ ΤΟΥ ΛΑΖΑΡΟΥ Το Σάββατο του Λαζάρου γιορτάζουμε την ανάσταση του Λαζάρου. Καθώς ο Χριστός ετοιμαζόταν για το ταξίδι του στα Ιεροσόλυμα έμαθε ότι.
« ένα άλλο πιθανό … τέλος ». Την κρίσιμη μέρα τύλιξε τα παπούτσια, τα πήρε στο σπίτι και τα έκρυψε. Προς το απόγευμα έβαλε τα καλά του, ετοιμάστηκε και.
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΝΑΟΣ;. Ο Θεός, που έκανε τον κόσμο και όλα όσα υπάρχουν μέσα σ΄ αυτόν, αυτός που είναι ο Κύριος του ουρανού και της γης, ΔΕΝ ΚΑΤΟΙΚΕΙ ΣΕ ΧΕΙΡΟΠΟΙΗΤΟΥΣ.
Η ΚΑΤΑΠΑΥΣΗ ΤΗΣ ΤΡΙΚΥΜΙΑΣ- ΤΑ ΘΑΥΜΑΤΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΩΣ ΣΗΜΑΔΙΑ ΤΟΥ ΚΑΙΝΟΥΡΙΟΥ ΚΟΣΜΟΥ Π.Γ.Ε.Σ.Σ.Β2ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 20 ΟΜΑΔΑ: CaptainΑκης ΜΕΛΗ: ΚΑΡΝΑΡΟΥ.
Παιχνίδι γνώσεων 2. Το νόημα και η εξέλιξη της χριστιανικής λατρείας Α΄ Λυκείου Δρ Ιωάννα Κομνηνού (ΠΕ01)
Ισαβέλλα Παπαδοπούλου ΄Γ3
Το νόημα των Χριστουγέννων.
Ονόματα της Θεοτόκου Σχολικό έτος: Μάθημα: Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας Διδάσκων: Πέτσας Νικόλαος Συνεργάστηκαν οι μαθητές: Καραδούκας Κωνσταντίνος,
 Γενικά στοιχεία  Οι Αρκούδες είναι τα θηλαστικά της οικογένειας των Αρκτιδών (Ursidae) — από το αρχαίο ελληνικό άρκτος, και το λατινικό « ursus» αντίστοιχα.
Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΣΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
ΤΑ ΕΠΤΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ Π.Γ.Ε.Σ.Σ. Β2 ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΟΜΑΔΑ: CaptainΑκης
ΑΙΝΟΣ-ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ
8. Χριστούγεννα, η γιορτή της ενανθρώπησης του Θεού
Ο Απόστολος Παύλος στην Ελλάδα
Ο νέος Οσιομάρτυρας του Χριστού Αγαθάγγελος
Ο Ιησούς Βαπτίζεται Πρoτυπο Γυμνaσιο Ευαγγελικhσ Σχολησ Σμυρνησ
ΒΙΟΓΡΑΦΙΕΣ-ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΠΑΥΛΟΣ
ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΤΟΥ ΘΡΗΣΚ.ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Ο Ναζιανζηνός ως ποιητής ΟΙ ΣΘΕΝΑΡΟΊ ΘΕ 2 ΚΕ
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΚΕΙΜΕΝΟΥ ΠΓΕΣΣ ΝΙΚΟΛΑΣ ΜΠΟΘΟΣ-ΒΟΥΤΕΡΑΚΟΣ Γ2
Θρησκευτικά Γ Γυμνασίου
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Μυρσινη Ανδρινοπουλου Β1 25/2/2016.
Ευαγγελισμός της Θεοτόκου
Ο Ευαγγελισμός στην ορθόδοξη και δυτική ζωγραφική
Τί γιορτάζουμε ;. Το Σάββατο αυτό είναι αφιερωμένο στην νεκρανάσταση του Λαζάρου, το θαύμα που έκανε ο Ιησούς λίγο πριν αναστηθεί ο ίδιος εκ νεκρών. Σε.
Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΣΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
Ημέρα Μνήμης Εθνάρχη Μακαρίου Γ’ 19 Ιανουαρίου
Μύθοι –Θρύλοι Παραμύθια της Λέσβου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Αφιέρωμα στα θαύματα της Παναγίας και τις ιερές εικόνες Η Παναγία μας Αφιέρωμα στα θαύματα της Παναγίας και τις ιερές εικόνες

Η Πορταΐτισσα της Μονής Ιβήρων, φανερώθηκε με μεγάλη λάμψη να πλέει όρθια πάνω στη θάλασσα, απέναντι από τη Μονή Ιβήρων. Οι μοναχοί πήγαν και την έβγαλαν με βάρκα. Στον τόπο που την ακούμπησαν οι μοναχοί ανέβλυσε αγίασμα. Η βυζαντινή αυτή εικόνα, βρισκόταν αιώνες κρυμμένη στη θάλασσα, από τα χρόνια της εικονομαχίας. Μια χήρα την είχε ρίξει στη θάλασσα, για να τη σώσει από τη μανία των εικονομάχων. Ο γιος της έγινε εκεί μοναχός και διηγήθηκε τα σχετικά με την εικόνα. Μετά από αιώνες η εικόνα φανερώθηκε. Η εικόνα είναι μεγάλη σαν πόρτα και ονομάζεται Πορταΐτισσα. Έχει κάνει πολλά θαύματα. Όταν το καντήλι της κινείται ρυθμικά, η Παναγία τους φανερώνει ότι θα συμβεί κάτι καλό. Όταν κινείται άστατα, φανερώνει κάτι κακό που θα συμβεί.

Πορταΐτισσα

Η εικόνα «Άξιον εστί» βρίσκεται στις Καρυές Αγίου Όρους και είναι προστάτιδα όλου του Αγίου Όρους. Ονομάστηκε έτσι, γιατί ο αρχάγγελος Γαβριήλ παρουσιάστηκε με μορφή μοναχού και έψαλε τον ύμνο «Άξιον εστίν ως αληθώς μακαρίζειν Σε την Θεοτόκον…». Όταν είχε πιάσει μια μεγάλη πυρκαγιά στο Άγιο Όρος, περιέφεραν αυτήν την εικόνα και αμέσως έσβησε.

Ακόμη και τα αντίγραφα της εικόνας θαυματουργούν Ακόμη και τα αντίγραφα της εικόνας θαυματουργούν. Ένα αντίγραφο που έδωσαν οι μοναχοί στη Ρωσία, θεράπευσε την κόρη του τσάρου, που ήταν παράλυτη.

Η εικόνα αυτή της Παναγίας ονομάζεται «Γερόντισσα», δηλαδή Ηγουμένη Η εικόνα αυτή της Παναγίας ονομάζεται «Γερόντισσα», δηλαδή Ηγουμένη. Φροντίζει για τους μοναχούς, σα Μητέρα. Κάποτε που δεν είχαν τίποτε, ούτε αλεύρι, ούτε λάδι για τα καντήλια, προσευχήθηκαν θερμά μπρος στην εικόνα αυτή και ακούστηκε η φωνή της Παναγίας από την εικόνα να λέει: «Μην ανησυχείτε, η Γερόντισσά σας, φρόντισε για σας». Πήγαν στο κελάρι και είδαν σακιά με αλεύρι και το βαρέλι με το λάδι είχε γεμίσει τόσο, που χυνόταν. Ο Θεός μας δείχνει ότι φροντίζει για μας, για την ψυχή και το σώμα μας.

Η εικόνα αυτή λέγεται «Παναγία εσφαγμένη», διότι πριν πολλά χρόνια, ένας μοναχός, που φρόντιζε το παρεκλήσι Της, την κτύπησε με το μαχαίρι, πάνω στο θυμό του. Είχε θυμώσει γιατί έμενε νηστικός, διότι περιποιόταν το παρεκλήσι και δεν προλάβαινε να πάει στην τράπεζα για φαγητό. Από την πληγή της εικόνας, έτρεξε άφθονο αίμα και ο μοναχός μετάνιωσε. Τρία χρόνια τα πέρασε μπρος στην εικόνα ζητώντας συγνώμη από την Παναγία. Εκείνη φανερώθηκε στον ηγούμενο και είπε ότι έχει συγχωρήσει το μοναχό, αλλά το χέρι που την χτύπησε, θα μείνει άλιωτο, μέχρι τη Δευτέρα Παρουσία. Το άλιωτο χέρι, το βλέπουν ως σήμερα οι προσκυνητές.

Η Παναγία η Τριχερούσα βρίσκεται στη Μονή Χιλανδαρίου Αγίου Όρους Η Παναγία η Τριχερούσα βρίσκεται στη Μονή Χιλανδαρίου Αγίου Όρους. Είναι βυζαντινή εικόνα, θαυματουργή. Ο άγιος Ιωάννης ο Δαμασκηνός, ήταν πολύ μορφωμένος. Έγραφε πολύ ωραίους ύμνους στην Παναγία και δίδασκε ότι πρέπει να τιμούμε τις άγιες εικόνες, γιατί έτσι τιμούμε τους φίλους του Θεού, τους αγίους. Ακόμη, οι εικόνες του Χριστού φανερώνουν ότι ο Υιός του Θεού έγινε αληθινά άνθρωπος, με αληθινό σώμα, γι’ αυτό μπορούμε να Τον ζωγραφίζουμε. Τον άγιο τον κατηγόρησαν στον αρχηγό της Δαμασκού και εκείνος του έκοψε το χέρι. Ο άγιος Ιωάννης προσευχήθηκε στην εικόνα αυτή και η Παναγία του ένωσε ξανά το χέρι του. Εκείνος της αφιέρωσε ένα ασημένιο τρίτο χέρι και ονομάστηκε τριχερούσα.

Η Παναγία Αντιφωνήτρια ονομάστηκε έτσι, διότι αντιφώνησε στην αυτοκράτειρα Ζωή, όταν πήγε στο Άγιον Όρος, για να φέρει την Αγία Ζώνη της Θεοτόκου και να προσκυνήσει. Της είπε: «Στάσου και μην προχωράς παραπέρα, εδώ είναι ο τόπος της Βασίλισσας του Ουρανού».

Η Παναγία Σουμελά μεταφέρθηκε στο μοναστήρι στο Βέρμιο από τη Μονή Σουμελά στον Πόντο. Κάνει πολλά θαύματα και δέχεται χιλιάδες προσκυνητές κάθε χρόνο.

Η Παναγία της Νέας Μηχανιώνας

Η Παναγία Μυρτιδιώτισσα

Παναγία Αγία Σιών, της Αγιάσου Λέσβου.

Παναγία η Βοήθεια, από τη Χίο

Παναγία Βηθλεεμίτισσα

Παναγία Γλυκοφιλούσα της Μονής Φιλοθέου.

Παναγία Ιεροσολυμίτισσα

Η Παναγία του Χάρου ή Παναγιά του Πάθους Η Παναγία του Χάρου ή Παναγιά του Πάθους. Βρίσκεται στους Λειψούς, ένα νησάκι στα Δωδεκάνησα. Κρατά το Χριστό εσταυρωμένο.

Κανείς δεν αγάπησε το Θεό, όσο η Παναγία μας Κανείς δεν αγάπησε το Θεό, όσο η Παναγία μας. Κανείς δεν πόνεσε τόσο όσο η Παναγιά κάτω απ’ το Σταυρό. Γι’ αυτό καταλαβαίνει όλους τους πονεμένους και τους βοηθά.

Οι άνθρωποι, εικόνες του Θεού Εμείς οι ορθόδοξοι τιμούμε τις ιερές εικόνες, όχι για την πέτρα ή το ξύλο τους, αλλά για να τιμήσουμε το πρόσωπο που εικονίζουν. Τιμούμε τον άγιο, όχι το ξύλο, το χρώμα ή το ασήμι. Ομολογούμε έτσι ότι κάθε πρόσωπο, κάθε άνθρωπος, είναι άξιος τιμής, γιατί κάθε ένας από μας είναι εικόνα του Θεού.

Να μοιάσουμε στο Χριστό Ο Χριστός μας είναι «εικών του Θεού του αοράτου», όπως είπε ο Απόστολος Παύλος. Μας φανερώνει ποιος είναι ο Θεός. Είμαστε όλοι πλασμένοι «κατ’ εικόνα Θεού», δηλαδή κατά την εικόνα του Θεού, δηλαδή πλασμένοι να μοιάσουμε στο Χριστό, την τέλεια εικόνα του Πατέρα, την προαιώνια και ακατασκεύαστη, που είναι ο Υιός Του. Λέγοντας εικόνα τον Χριστό, δεν εννοούμε δημιούργημα, αλλά Αυτόν που μας φανερώνει το Θεό. Βλέποντάς Τον, βλέπουμε το Θεό.

Τα θαύματα τα επιτελούν οι άγιοι μέσω των εικόνων Τα θαύματα τα επιτελούν οι άγιοι μέσω των εικόνων. Κάθε εικόνα είναι ιερή γιατί έχει πάνω της τη μορφή ενός αγίου, είτε είναι χάρτινη, ξύλινη , μικρή ή μεγάλη, καινούρια ή παλιά. Αν προσευχηθούμε με πίστη, ο άγιος μπορεί να κάνει το θαύμα , αν θέλει, μέσα από οποιαδήποτε εικόνα. Γιατί όμως μόνο ορισμένες εικόνες κάνουν τα πιο πολλά θαύματα; Ίσως γιατί οι άγιοι θέλουν να συγκεντρωνόμαστε στα ιερά προσκυνήματα, ίσως γιατί οι εικόνες αυτές αγιογραφήθηκαν με πολλή προσευχή, ίσως γιατί «μαρτύρησαν» από τους εικονομάχους . Έχουν πάνω τους ιδιαίτερη χάρη. Είναι λουσμένες στο Φως του Θεού, όπως κι οι άγιοι. Η εικόνα της Παναγίας της Μαλεβή, τρέχει ιαματικό μύρο.

Όλοι οι άνθρωποι είναι εικόνες του Θεού, είτε άνδρες, είτε γυναίκες, είτε φτωχοί, είτε πλούσιοι, είτε λευκοί, είτε μελαψοί. Όλοι.

Μερικοί άνθρωποι όμως έχουν πάνω τους ιδιαίτερη χάρη από το Θεό, γιατί έγιναν άγιοι. Ο Ίδιος ο Θεός κατοικεί μέσα τους, γιατί του έκαναν τόπο στην καρδιά τους. Ακτινοβολούν το Θεό. Γι’ αυτό ζωγραφίζουμε τους αγίους με φωτοστέφανο. Είναι ο Θεός που φωτίζει τις μορφές τους.

Αυτό το ουράνιο φως της Θεϊκής Χάριτος το είδαν πολλοί άγιοι Αυτό το ουράνιο φως της Θεϊκής Χάριτος το είδαν πολλοί άγιοι. Ένας από αυτούς είναι ο Γέροντας Πορφύριος. Όταν ήταν νέο καλογεροπαίδι στο Άγιον Όρος, είχε πάει στο Ναό ξημέρωμα, όταν κανείς δεν ήταν εκεί, για να προσευχηθεί. Ένα γεροντάκι, ήταν εκεί και προσευχόταν με λυγμούς στο Θεό. Ο νεαρός καλόγερος είδε τότε ένα ουράνιο φως να βγαίνει από τον γέρο μοναχό και να έρχεται πάνω του. Λούστηκε στο φως, ποτίστηκε η ύπαρξή του, γιατί ήταν αγνή ψυχή και αποφασισμένος να υπακούει στον ηγούμενο μέχρι θανάτου για το Χριστό. Όταν κάνουμε κάτι στο όνομα του Χριστού με αγνή καρδιά, δεχόμαστε θεία χάρη. Αυτό μας διδάσκουν όλοι οι άγιοι. Όμως η υποκρισία, μας εμποδίζει να τη γευτούμε. Παριστάνουμε τους καλούς, δε γινόμαστε καλοί. Όλοι είμαστε σεβαστές εικόνες του Θεού. Όμως για να ακτινοβολούμε το Θεό, χρειάζεται πολλή προσπάθεια.