Χειμερινό Τρίμηνο 2005 Η ΒΙΒΛΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ ΚΥΡΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΝΗΛΙΚΩΝ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Το Πάσχα και η Ανάσταση του Χριστού
Advertisements

Χειμερινό Τρίμηνο 2005 Η ΒΙΒΛΟΣ
Εισαγωγη στην εκκλησιαστικη ιστορια – 2ο κεφαλαιο
Α΄ Προς Κορινθίους Επιστολή
Μάθημα 10. Οι κατακόμβες: τόπος καταφυγής και μνήμης
Η Καινή Διαθήκη Α΄: Τα Ευαγγέλια και οι Πράξεις των Αποστόλων
Ο Τριαδικός Θεός Οι γιορτές της Πεντηκοστής και του Αγίου Πνεύματος
ΚΑΙ ΟΙ ΔΙΑΘΗΚΕΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ
4. Η Καινη Διαθηκη Β΄: Οι Επιστολες και η Αποκαλυψη
Η παρουσΙα του Θεού στην ανθρωπινη ιστορια
ΕΙΔΙΚΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗ Μάθημα 7
Οι συγγραφείς της Π. Διαθήκης τι είδους άνθρωποι ήταν;
ΚΥΡΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΝΗΛΙΚΩΝ Η Ε Κ Κ Λ Η Σ Ι ΑΗ Ε Κ Κ Λ Η Σ Ι ΑΗ Ε Κ Κ Λ Η Σ Ι ΑΗ Ε Κ Κ Λ Η Σ Ι Α ΕΑΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ 2008 Ελληνική Εκκλησία Ευαγγελική Κατερίνης.
1. Η Π.Δ. ως «Γραφή» της πρώτης εκκλησίας 2. Οι απαρχές της Κ.Δ. ως «Γραφής» 3. Οι πρώτες συλλογές βιβλίων της Κ.Δ. 4. Τέλη 2 ου αι. – Σταθμός στην ιστορία.
Μέγας Κωνσταντίνος ( μ. Χ
Ειρήνη Peace Paix Frieden Pace Paz Vbh
Η ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΤΗΣ ΕΙΚΟΝΟΜΑΧΙΑΣ
Χειμερινό Τρίμηνο 2005 Η ΒΙΒΛΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ ΚΥΡΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΝΗΛΙΚΩΝ.
Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΣΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 1 : ΓΙΑΤΙ ΜΕΛΕΤΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ
Γιατί μελετούμε την Αγία γραφή;
Δ.Ε.7 Η Αποστολική Σύνοδος: συλλογική λήψη αποφάσεων
ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΙΕΡΑΡΧΕΣ ΜΑΡΙΑ ΒΛΑΣΣΗ.
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ Π.ΔΙΑΘΗΚΗΣ 1.Αίτια και αφορμές: ο εθνικιστικός φανατισμός στην Γερμανία, ο οποίος έβλεπε τον Χριστιανισμό ως επιβίωμα.
ΕΙΝΑΙ ΑΡΑΓΕ Ο ΘΕΟΣ ΜΕ ΤΟ ΜΕΡΟΣ ΕΝΟΣ ΛΑΟΥ;
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ ΚΥΡΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΝΗΛΙΚΩΝ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΚΑΙ ΟΙ ΔΙΑΘΗΚΕΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ Χειμερινό Τετράμηνο 2006 Χειμερινό Τετράμηνο 2006.
Η ΠΡΟΣΔΟΚΙΑ ΤΗΣ Β’ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣ Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης Κωνσταντίνος Οικονομίδης Γ΄2 17/2/14 Θρησκευτικά ΘΕ6: Από την αρχή.
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
Φανατισμός και ανεξιθρησκία
8. Ο ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ ΓΙΝΕΤΑΙ ΕΠΙΣΗΜΗ ΘΡΗΣΚΕΙΑ
ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΙΕΡΑΡΧΕΣ.
Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης Παρασκευή-Ανδριάννα Μαρούτσου Α΄ Θρησκευτικά ΘΕ5: Η ιστορία του Αβραάμ: η μεγάλη κλίση,
ΤΟ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΚΟ ΕΙΔΟΣ ΤΩΝ ΒΙΒΛΙΩΝ ΤΗΣ ΚΑΙΝΗΣ ΔΙΑΘΗΚΗΣ ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ  Από πλευράς περιεχομένου Φάκελος μαρτυρικών καταθέσεων  Από πλευράς εξωτερικής μορφής.
ΤΟ ΚΑΤΑ ΜΑΤΘΑΙΟΝ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ
Ο Χριστιανισμός επίσημη θρησκεία. Κεφ. 8
13. Χριστιανισμός – Ελληνισμός : μια ιδιότυπη συνάντηση
ιουδαϊσμοσ Θε 2: το ζητημα τησ θρησκειασ στη συγχρονη ευπωπη
Ο προφήτης Ησαΐας Μαθητής: Άρης Χατζηαργύρης Καθηγητής: Γ.Καπετανάκης
Οι πρώτοι ιστορικοί Ηρόδοτος ( π. Χ.): Η ιστορία του διαιρέθηκε από τους Αλεξανδρινούς σε 9 βιβλία, στα οποία έδωσαν τα ονόματα των 9 μουσών Επικέντρωση.
 Ένα συγκλονιστικό βιβλίο για τη ζωή και τον αγώνα ενός Μουσουλμάνου που μετεστράφη στο Χριστιανισμό. Ο πόλεμος δύο κόσμων μας παρουσιάζεται ανάγλυφος.
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ Οι Εβδομήντα μεταφράζουν την εβραϊκή λέξη berith στα ελληνικά διαθήκη Απαντάται στις εκφράσεις.
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΝΑΟΣ;. Ο Θεός, που έκανε τον κόσμο και όλα όσα υπάρχουν μέσα σ΄ αυτόν, αυτός που είναι ο Κύριος του ουρανού και της γης, ΔΕΝ ΚΑΤΟΙΚΕΙ ΣΕ ΧΕΙΡΟΠΟΙΗΤΟΥΣ.
Εβραϊσμός και Ισλάμ Λεωνίδας Κ. 1 ο Πειραματικό Δημοτικό Θεσσαλονίκης ΣΤ2 –
 Το ευαγγελικό κήρυγμα στην αρχή διαδίδονταν μόνο προφορικά.  Οι Χριστιανοί είχαν τη συνείδηση ότι αυτό που διδάσκονταν από τους αποστόλους ήταν λόγος.
1 Ο Χριστιανός ως Επαγγελματίας Άκης Τρίγκας (οδοντίατρος)
Εισαγωγή στην Κ.Δ. και ιστορία εποχής της Καινής Διαθήκης
Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΣΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
Ελληνισμος και χριστιανισμοσ
Αναγέννηση και χριστιανισμός
Η ιστορία της Εκκλησίας και η μελέτη της
Κεφ. 5 Ο πνευματικός κόσμος στη Λατρεία.
Συνέπειες της Β’ Βατικανής Συνόδου
Η ετυμολογία της λέξης «Εκκλησία»
Οι πρώτοι ιστορικοί Ηρόδοτος ( π.Χ.):
ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ ΠΑΛΑΙΑ ΔΙΑΘΗΚΗ Παρασκευή Πυρπιρή A2 ΠΓΕΣΣ Κλασσική Μουσική
8. Χριστούγεννα, η γιορτή της ενανθρώπησης του Θεού
ΑΓΙΑ ΤΡΙΑΔΑ.
Στης Ζωής τη Θάλασσα Ταξιδεύοντας
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ Π.ΔΙΑΘΗΚΗΣ
1ο Πειραματικό δημοτικό 12\Θ
«Οι Τρεις Ιεράρχες μιλούν για την ειρήνη και τον πόλεμο»
ΤΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ ΤΩΝ ΜΕΔΙΟΛΑΝΩΝ
Η συνΑντηση του ΧριστιανισμοΥ με τον ΕλληνισμΟ
ΧΩΡΟΙ ΛΑΤΡΕΙΑΣ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΩΝ ΠΡΙΝ ΤΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ ΤΩΝ ΜΕΔΙΟΛΑΝΩΝ
Οικονόμου Γιώργος Γ’2 29/11/14 Θ.Ε.:2Η Θρησκευτικά
Δειγµατική διδακτική προσέγγιση του λογισµικού "Όψεις της Θρησκείας"
Κεφάλαιο Β΄ Η Έξοδος.
Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΣΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΗΣ ΗΘΙΚΗΣ.
Ο Χριστιανισμός επίσημη θρησκεία. Κεφ. 8 ΟΥΡΔΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ 2011.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Χειμερινό Τρίμηνο 2005 Η ΒΙΒΛΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ ΚΥΡΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΝΗΛΙΚΩΝ

Κυριακή 9 Οκτωβρίου 05 Είναι η ΠΔ μυθολογία και ιστορία των Εβραίων;

«Όλη η Γραφή είναι θεόπνευστος, και ωφέλιμος προς διδασκαλίαν, προς έλεγχον, προς επανόρθωσιν, προς εκπαίδευσιν την μετά της δικαιοσύνης, διά να ήναι τέλειος ο άνθρωπος του Θεού, ητοιμασμένος εις παν έργον αγαθόν.» Β’ Τιμόθεον γ’ 15-17

Αμφισβήτηση της ΠΔ από κοσμικής πλευράς - 1 Η ΠΔ είναι μυθολογία και ιστορία των Εβραίων. Τι σχέση έχει με εμάς τους Έλληνες;

Υπόβαθρο της αμφισβήτησης Ελληνοκεντρισμός, αναζήτηση της παράδοσης ως αντίδραση στην παγκοσμιοποίηση. Νεοπαγανισμός διεθνής και ελληνικός: επιστροφή στις αρχαίες εθνικές θρησκείες. Αντισημιτισμός: Σε μια σύγχρονη μορφή του αντισημιτισμού ο χριστιανισμός παρουσιάζεται ως εβραϊκή θρησκεία που αφάνισε τον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό.

Παραδείγματα Θεωρία συνωμοσίας. “Πρωτόκολλα των Σοφών της Σιών.” (1897) Εκδόσεις αρχαιολατρών: π.χ. «Δαυλός», «Δίαυλος Έψιλον», «Απολλώνειο Φως», «Ελληνική Αγωγή», «Ιδεοθέατρο» κ.ά. Βιβλία κατά της Βίβλου όπως: ΒΙΒΛΙΚΗ ΘΡΗΣΚΕΙΑ – ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΨΕΜΑ του Μ.Καλόπουλου (Βλ. Απαντητικό βιβλίο από εκδ. Πέργαμος). Δηλώσεις ανθρώπων του πολιτισμού κατά της διδασκαλίας της ΠΔ στα σχολεία: Μαρκόπουλος, Θεοδωράκης κ.ά.

Αμφισβήτηση της ΠΔ από κοσμικής πλευράς - 2 Η ΠΔ είναι γεμάτη πολέμους και ωμότητες κατ’ υπόδειξη του Θεού. Τι σχέση έχει με τον Θεό της αγάπης της ΚΔ;

Αμφισβήτηση της ΠΔ από θρησκευτικής πλευράς Αρχαίες αιρέσεις  Γνωστικοί: Μαρκίων  Μάνης και μανιχαϊσμός: Δίδασκαν τον δυαλισμό = ότι υπάρχουν δύο θεοί ο κατώτερος και κακός δημιουργός-θεός της ΠΔ, ο ανώτερος και αγαθός Θεός της ΚΔ.

Νεότερα θεολογικά ρεύματα  Ακραία θεολογία των Οικονομιών: Ο Θεός έχει δύο λαούς: 1) επίγειο τον Ισραήλ και 2) επουράνιο την εκκλησία Η ΠΔ αφορά τον λαό Ισραήλ, όχι εμάς. Υπόσχεση επίγειας βασιλείας στον Ισραήλ κατά τη χιλιετή βασιλεία. Η ΚΔ αφορά την εκκλησία. Υπόσχεση ουράνιας βασιλείας. Περιορισμός της σημασίας της ΠΔ για την εκκλησία από χριστιανικής πλευράς

Απάντηση 1η σε Μαρκιωνίτες και όσους θεωρούν την ΠΔ ασυμβίβαστη με τον Θεό της αγάπης της ΚΔ Η ΠΔ ήταν η Αγία Γραφή του Ιησού Χριστού και των αποστόλων. Η ΠΔ υπήρξε τμήμα της Αγίας Γραφής της χριστιανικής Εκκλησίας από την ίδρυσή της.

«Και αρχίσας (ο Ιησούς) από Μωυσέως και από πάντων των προφητών, διηρμήνευεν εις αυτούς τα περί εαυτού γεγραμμένα εν πάσαις ταις γραφαίς» Λουκάς κδ’ 27

Τόσο στην ΠΔ όσο και στην ΚΔ ο Θεός αποκαλύπτεται ως α) Θεός αγάπης αλλά και β) Θεός δίκαιος, στον οποίο ανήκει η κρίση. Στην ΚΔ η αγάπη και η χάρη του Θεού αποκαλύπτονται με περισσότερο φως και σε όλο τους το μεγαλείο στο πρόσωπο του Χριστού. Στην ΠΔ η κρίση και η τιμωρία του Θεού επάνω σε άτομα (π.χ. Κορέ) και έθνη (π.χ. Αμορραίοι) έρχεται μέσα στην ιστορία στην ώρα του Θεού. Απάντηση 2η σε Μαρκιωνίτες και όσους θεωρούν την ΠΔ ασυμβίβαστη με τον Θεό της αγάπης της ΚΔ

Η τιμωρία του Θεού αφορά αδιακρίτως τόσο τα έθνη όσο και τον λαό του και συχνά έρχεται μέσω του πολέμου. (Αμαληκίτες από Ισραήλ, Ισραήλ από Ασσυρίους κ.λπ.) Στην ΚΔ τονίζεται περισσότερο όχι η κρίση του Θεού στο παρόν, αλλά η τελική μελλοντική κρίση, ενώ δίνεται έμφαση στο γεγονός ότι η τωρινή περίοδος είναι περίοδος χάριτος. Δεν λείπουν ωστόσο και από την ΚΔ περιπτώσεις άμεσης κρίσης του Θεού (Ανανίας- Σαπφείρα, Ηρώδης στις Πράξεις)

Απάντηση 1η σε όσους θεωρούν την ΠΔ ιστορία των Εβραίων και σε όσους θεωρούν ότι η ΠΔ δεν αφορά την Εκκλησία Η ΠΔ δεν αφορά την ιστορία των Εβραίων, αλλά την ιστορία του λαού του Θεού. Παρουσιάζει τη λυτρωτική επέμβαση του Θεού μέσα στην ανθρώπινη ιστορία και την πρόθεσή Του να δημιουργήσει έναν δικό του λαό από όλα τα έθνη της γης.

Παρ’ όλες τις διαφορές ανάμεσα στην Παλαιά και Καινή Οικονομία, υπάρχει μόνο μία διαθήκη χάριτος που εκτείνεται από την ΠΔ ως την ΚΔ. Ένα σχέδιο λύτρωσης, ένας λαός του Θεού από την ΠΔ ως την ΚΔ. Η ΚΔ δεν μπορεί να ερμηνευθεί χωρίς την ΠΔ.Ο Χριστός παρουσιάζεται ως η εκπλήρωση των υποσχέσεων και των προφητειών της ΠΔ. Απάντηση 2η σε όσους θεωρούν την ΠΔ ιστορία των Εβραίων και σε όσους θεωρούν ότι η ΠΔ δεν αφορά την Εκκλησία

« Ο δε Κύριος είπε προς τον Άβραμ, … θέλουσιν ευλογηθεί εν σοι πάσαι αι φυλαί της γης» Γένεσις ιβ’ 1-3

«Προϊδούσα δε η Γραφή ότι εκ πίστεως δικαιόνει τα έθνη ο Θεός, προήγγειλεν εις τον Αβραάμ, ‘ότι θέλουσιν ευλογηθή εν σοι πάντα τα έθνη’». Απ. Παύλος, Προς Γαλάτας γ’ 8

«…δι’ αποκαλύψεως εφανέρωσεν (ο Θεός) εις εμέ το μυστήριον … να ήναι τα έθνη συγκληρονόμα και σύσσωμα και συμμέτοχα της επαγγελίας αυτού εν τω Χριστώ διά του ευαγγελίου.» (Απ. Παύλος, Προς Εφεσίους γ’ 3-6)

Απάντηση σε όσους θεωρούν ότι ο χριστιανισμός ευθύνεται για την πτώση του αρχαιοελληνικού πολιτισμού Είναι γεγονός ότι ενώ στις αρχές του 4ου αι. μ.Χ. η χριστιανική θρησκεία ήταν υπό διωγμόν στη ρωμαϊκή αυτοκρατορία, στα τέλη του 4ου αι. βρισκόταν υπό διωγμό η εθνική θρησκεία. Ο χριστιανισμός μεταβάλλεται σε επίσημη κρατική θρησκεία. Είναι ωστόσο επίσης γεγονός ότι η αρχαία ελληνική θρησκεία βρισκόταν στους ύστερους ρωμαϊκούς χρόνους ήδη σε παρακμή. Ο χριστιανισμός ήταν απλώς η χαριστική βολή.

Οι χριστιανοί αρχικά αρνήθηκαν τον αρχαιοελληνικό πολιτισμό και τη φιλοσοφία του (Τερτυλλιανός) και τελικά δεν ανέχτηκαν μορφές του που συνδέονταν με την εθνική θρησκεία (φιλοσοφία, Ολυμπιακοί αγώνες). Ωστόσο, οι Μεγάλοι Πατέρες του 4ου αι. (Τρεις Ιεράρχες) δημιουργούν μια γόνιμη σύνθεση χριστιανισμού και ελληνικής παιδείας (φιλοσοφία, ρητορική). Δεν πρέπει ακόμη να ξεχνάμε ότι ό,τι διασώζεται από τα κείμενα του ελληνικού πολιτισμού, το χρωστούμε στους χριστιανούς λογίους του Βυζαντίου που το διέσωσαν. (π.χ. Μυριόβιβλος του Φωτίου).

Βιβλιογραφία Νεοπαγανισμός και Βίβλος, Αστήρ της Ανατολής τεύχος Σεπτ Μ. Κωνσταντίνου, «Παλαιά Διαθήκη: ‘Ιστορία της Θείας Οικονομίας’ ή ‘Μυθολογία των Εβραίων’;» στον Αστέρα της Ανατολής, ό.π. Κ.Γ. Βάσσης, «Σύντομη ιστορία του αντισημιτισμού» στον Αστέρα της Ανατολής, τεύχη Σεπτ.-Οκτ Β. Στεφανίδου, Εκκλησιαστική Ιστορία (1978) κεφ. Β’ (Γνωστικοί και Μαρκίων) σελ. 61 κ.ε. Berkhof, Θέλετε γνωρίσει την αλήθειαν, σελ. 84 κ.ε. (Η Διαθήκη της χάριτος). Iστοσελίδα:

Προσευχή και περισυλλογή Ευχαριστία στον Θεό για τον λόγο του και το σχέδιο της λύτρωσης του λαού του που ξεδιπλώνεται σε όλη την Αγία Γραφή. Ευχαριστία για το ότι ο λαός μας ήταν από τους πρώτους που τιμήθηκαν με το μήνυμα και τον λόγο του Χριστού. Δέηση για τους συμπατριώτες μας, να γνωρίσουν τον λόγο του Θεού, ΠΔ και ΚΔ, στην ενότητά του. Να αναγνωρίσουν ότι η Αγία Γραφή στο σύνολό της και η χριστιανική πίστη έχει αποτελέσει ευλογία για το έθνος μας. Να αναγνωρίσουν ότι η Ελλάδα και οι Έλληνες δεν θα βρουν τον εαυτό τους και το μέλλον τους στην αρχαία θρησκεία ή φιλοσοφία αλλά στον λόγο του Θεού.