ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΄΄ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ΄΄ « ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΩΝ: Α) ΕΘΝΙΚΟ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Βιβλιοθήκες, ένα παράθυρο στον κόσμο Προϋποθέσεις και απαιτήσεις Σπύρος Πιέρρος Δημοτική Βιβλιοθήκη Θεσσαλονίκης.
Advertisements

Υποδομές Ανοικτής Πρόσβασης: Το μέλλον της επιστημονικής επικοινωνίας, ΕΚΤ, Αθήνα, Δεκεμβρίου 2008 Πρωτοβουλίες Ανοικτής Πρόσβασης στη Βιβλιοθήκη.
Οι Ακαδημαϊκές Βιβλιοθήκες της Περιφέρειας: Φορείς γνώσης και πολιτιστικής ανάπτυξης Βιβλιοθήκη Τ.Ε.Ι. Καλαμάτας 18 Δεκεμβρίου 2008 ΑΒΕΚΤ 5.6 Νέα έκδοση.
Το έργο «Εθνικό Πληροφοριακό Σύστημα Έρευνας και Τεχνολογίας (ΕΠΣΕ+Τ) - Γ' ΦΑΣΗ "Αποθετήρια και Επιστημονικά Ηλεκτρονικά Περιοδικά Ανοικτής Πρόσβασης"»
Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών Η μετεξέλιξη της βάσης δεδομένων του ΕΚΤ σε μια ολοκληρωμένη πύλη υπηρεσιών και περιεχομένου Διαδικτυακή ΔιαχείρισηΠεριοδικών.
«ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΝΟΠΟΙΗΜΕΝΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΩΝ ΔΗΜΩΝ ΑΤΤΙΚΗΣ: ΣΕΛΙΔΑ»
1 Horizon List Μια δεύτερη ματιά... Κώστας Βίγλας ΥΚΒ.
Ερευνα και Ανάπτυξη σε Ψηφιακές / Εικονικές Βιβλιοθήκες Ημερίδα 18 Μαϊου ΕΚΤ Ψηφιακές / Νοητές Βιβλιοθήκες και Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης Φίλιππος.
Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης Ιωάννινα, Ιούνιος 2004 Μ. Κουτροκόη Πρόσβαση στη γνώση.
Αρχειοθέτηση του Ιστού Nordic Web Archive Toolset Ηλεκτρονική δημοσίευση Διδάσκοντες : Σ. Καπιδάκης, Μ. Γεργατσούλης Μαρίνα Κομπολύτη Εαρινό εξάμηνο 2003/2004.
Καλώς ήρθατε ! Ετοιμάζεστε να παρακολουθήσετε την παρουσίαση της εφαρμογής Copyright © iBS LTD, all rights reserved.
1 iPac Μια πρώτη γνωριμία Κώστας Βίγλας ΥΚΒ. 26/6/2002 Ενημέρωση πάνω στις νέες ψηφιακές υπηρεσίες 2 Περιεχόμενα 1 iPac  Τί είναι το iPac  Δυνατότητες.
#dyas_collections password: academyofathens1926. Πώς προβάλλω τις συλλογές μου μέσα από το ΔΥΑΣ Παρουσίαση των στοιχείων καταγραφής των συλλογών στην.
ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΈΝΑ ΦΑΣΜΑ ΤΗΣ ΔΙΑΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑΣ (A SPECTUM OF INTEROPERABILITY) Βαρειά Βασιλική (Β ) Βαρειά Βασιλική (Β )
Παπαδάτου Φιερούλα Φραντζή Μαρία Βιβλιοθήκη & Υπηρεσία Πληροφόρησης Πανεπιστήμιο Πατρών Ηλεκτρονικά Περιοδικά και Υπηρεσίες Διαδανεισμού: Αντίπαλοι ή.
Σεπτέμβριος  Το ΕΚΤ είναι ο εθνικός οργανισμός για την τεκμηρίωση, την πληροφόρηση και την υποστήριξη σε θέματα επιστήμης, έρευνας και τεχνολογίας.
Ψηφιακές Βιβλιοθήκες Θέμα εργασίας: Υπηρεσίες Ψηφιακών Βιβλιοθηκών προς τους χρήστες (Συγκριτική προσέγγιση) Ασκητή Βασιλική Αθήνα, 12/12/2005.
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης του Πανεπιστημίου Κρήτης
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας & Βιβλιοθηκονομίας Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας: Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
Ενίσχυση της έρευνας στο “ΕΠ. Εκπαίδευση και δια βίου μάθηση ” Νίκος Μαρούλης, Logotech AE Καρδίτσα 18 Σεπτεμβρίου 2008.
Η Πύλη για τις Λαϊκές Βιβλιοθήκες Αθήνα 21Μαρτίου 2005 Ημερίδα για τις Λαϊκές Βιβλιοθήκες Βιβλιοθήκες και Κοινωνία της Πληροφορίας Πλήθος πληροφοριών (επιλογή.
H ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΨΗΦΙΑΚΗ ΕΠΟΧΗ
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ» ΘΕΜΑ «ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗΣ» ΚΑΝΤΑΡΕΛΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ.
ΨΗΦΙΑΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΕΚΤ
Η ένταξη των ψηφιακών βιβλιοθηκών στον χώρο της εκπαίδευσης Επιμέλεια-Παρουσίαση Μαρία-Ειρήνη Καραχάλιου Β Ανδρομάχη Νοτοπούλου Β
η σημασία & ο ρόλος τους»
Οργάνωση πληροφοριών Ευρετηρίαση Μέρος Β Σχεδιασμός ευρετηρίων.
…………………………………………………………. ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ Το κλειδί για τη δια βίου μάθηση 14 – 16 Ιουνίου 2006 Goethe-Institut Athen Μαθαίνοντας δια βίου Βιβλιοθήκες.
Πλαίσιο ανάπτυξης ΕΠΣΕ+Τ Διεθνείς τάσεις για την ανοικτή πρόσβαση Διεθνείς πρωτοβουλίες και δράσεις για ανοικτή πρόσβαση Νέες πρακτικές για επιστημονικές.
1. 2 Τι είναι το ΕΚΤ Το Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης (ΕΚΤ)είναι ο εθνικός οργανισμός για την συγκέντρωση, την τεκμηρίωση, την πληροφόρηση και την υποστήριξη.
Ακαδημαϊκή Ηλεκτρονική Δημοσίευση: η σημερινή κατάσταση και μια αναφορά των project που ασχολούνται με αυτή Κάτση Εγλεντίνα (Β )
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας «Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών με έμφαση στις Νέες Τεχνολογίες της Πληροφορίας» «Ψηφιακός.
CALIS (China Academic Library and Information System) Κοινοπραξία ακαδημαϊκών βιβλιοθηκών της Κίνας Σύστημα παροχής πληροφοριών 1998.
ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΤΜΗΜΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ iBYZANTINE: Χρήση Προηγμένων Εφαρμογών.
Μια σύντομη παρουσίαση της Ψηφιακής Συλλογής της Βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Κρήτης (Ρέθυμνο) Μια σύντομη παρουσίαση της Ψηφιακής Συλλογής της Βιβλιοθήκης.
«Υπηρεσία Υποστήριξης Βιβλιοθηκονόμου και Διαχείρισης, Διάχυσης και Ανάπτυξης Λογισμικών Βιβλιοθηκών» Φωτεινή Ευθυμίου, Δημήτρης Κουής.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ " Διοίκηση και Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ- ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ «ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΣΕ ΨΗΦΙΑΚΟ ΠΕΡΙΒΒΑΛΟΝ» ΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ – ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας «Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
Η συνδυασμένη μορφή εκπαίδευσης (blended learning)
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ & ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΩΝ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΣΕ.
Η αξία και η αξιοποίηση ελληνικών ιστορικών εφημερίδων – Θέματα σχεδιασμού ψηφιακών συλλογών Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων 17 ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών.
Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων Γενικά Αρχεία του Κράτους Ιστορικό Αρχείο Μακεδονίας.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ «ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ» ΘΕΜΑ: «ΣΧΕΔΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΚΥΠΡΟΥ ΓΙΑ ΤΑ ΕΤΗ ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ.
ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ «Επιστήμη της Πληροφορίας-Υπηρεσίες Πληροφόρησης σε Ψηφιακό Περιβάλλον» Τμήμα Αρχειονομίας-Βιβλιοθηκονομίας Ιόνιο Πανεπιστήμιο.
1 Τίτλος παρουσίασης ……………………………… ……………………………… ……………………………… …………………………… Ξαναγνωρίζοντας τον Ελληνικό Πολιτισμό: Υπηρεσίες Διάθεσης Ψηφιακού Πολιτιστικού.
«Πρόγραμμα Αναμόρφωσης Προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών Γ.Π.Α» Σεμινάριο Ενημέρωσης Διδακτικού Προσωπικού Οι τεχνολογίες της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών.
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας - Βιβλιοθηκονομίας Ομαδική Εργασία στο υποχρεωτικό μάθημα του ΣΤ΄ Εξαμήνου: «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ»
ΑΝΩΤΑΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΙΔΡΥΜΑΤΑ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΕΙ Συνολικού προϋπολογισμού €
Οδηγός Αναζήτησης Ιδρυματικού Αποθετηρίου
Ενίσχυση και εμπλουτισμός Βιβλιοθηκών Εκσυγχρονισμός του Συστήματος Βιβλιοθηκών Γ’ Κ.Π.Σ. Κωνσταντίνος Μανωλίκας.
Γκρίζα βιβλιογραφία Διονύσης Κόκκινος, Βιβλιοθηκονόμος, MSc Εργαστηριακός συνεργάτης ΤΕΙ Αθήνας e-Class:
Ιδρυματικό Αποθετήριο Τμήμα Εκδόσεων & Βιβλιοθήκης Τ.Ε.Ι. Κεντρικής Μακεδονίας 2015.
“Οδηγίες για τη διατήρηση των οπτικοακουστικών υλικών της Βιβλιοθήκης του Κογκρέσου” Γκουτή Αγοραστή Ευαγόρου Αθηνούλα Κονταξάκη Στυλιανή.
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης του Πανεπιστημίου Κρήτης Ημέρες Γνωριμίας με το Πανεπιστήμιο Κρήτης Ηράκλειο, 3 Απριλίου 2014.
DSpace:ένα ψηφιακό αποθετήριο ανοικτής πρόσβασης Φοιτήτρια : Νικολέττα Μπίζου Μάθημα: Ηλεκτρονική δημοσίευση Διδάσκοντες: Σαράντος Καπιδάκης Μανώλης Γεργατσούλης.
Μάθημα: «Ψηφιακές Βιβλιοθήκες» Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας Ιόνιο Πανεπιστήμιο Κωνσταντόπουλος Παναγιώτης
CALIFORNIA DIGITAL LIBRARY CALIFORNIA DIGITAL LIBRARY ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ» ΣΤ΄ ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΤ΄ ΕΞΑΜΗΝΟ Μαρία Καραδήμα Μαρία Καραδήμα.
Τμήμα Αρχειονομίας και Βιβλιοθηκονομίας Ιόνιο Πανεπιστήμιο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα στην Επιστήμη της Πληροφορίας Ψηφιακές Βιβλιοθήκες Διδάσκων: Σαράντος.
16ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών 1-3 Οκτωβρίου ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΑΙΤΗΣΕΩΝ ΔΙΑΔΑΝΕΙΣΜΟΥ ΓΙΩΡΓΟΣ ΒΕΡΑΝΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ &
ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ Σχολή Νομικών Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών. Τμήμα Νομικής ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ Σεμινάριο.
Φιλολογία και Ψηφιακές Ερευνητικές Υποδομές: Από τη Θεωρία στην Πράξη Λεωνίδας Παπαχριστόπουλος Νεφέλη Χατζηδιάκου
1 Apothesis : Νέο Ακαδημαϊκό Αποθετήριο ΕΑΠ Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης.
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης του Πανεπιστημίου Κρήτης Ακαδημαϊκό έτος Ηράκλειο.
Cloud Computing Το cloud computing παρέχει υπηρεσίες υπολογισμού, λογισμικού, πρόσβασης σε δεδομένα και αποθήκευσης που δεν απαιτούν ο τελικός χρήστης.
Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Αθηνών
Ηλεκτρονικά Περιοδικά
Ψηφιακά Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών
ΑΝΑΣΚΟΠΗΣΗ ΤΗΣ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΄΄ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ΄΄ « ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΩΝ: Α) ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗΣ Β) VIRGINIA POLYTECHNIC INSTITUTE Γ) WEST VIRGINIA UNIVERSITY ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ – ΣΥΓΚΡΙΣΗ – ΣΥΖΗΤΗΣΗ» ΧΑΛΕΠΛΙΟΓΛΟΥ ΆΡΤΕΜΙΣ ΑΘΗΝΑ 2004

1) ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗΣ  1985: Ν.1566/1985  1986: ΄΄ΕΘΝΙΚΟ ΑΡΧΕΙΟ ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΩΝ ΔΙΑΤΡΙΒΩΝ΄΄   1998 – 1999: ΄΄ΨΗΦΙΑΚΗ ΒΙΒΛ/ΚΗ ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΩΝ ΔΙΑΤΡΙΒΩΝ΄΄  1999: ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΕΡΓΟΥ ΨΗΦΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΥΛΙΚΟΥ

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΙ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΨΗΦΙΟΠΟΙΗΣΗ  ΠΟΙΟ ΣΚΟΠΟ ΘΑ ΕΞΥΠΗΡΕΤΕΙ Η ΨΗΦΙΟΠΟΙΗΣΗ  ΠΟΙΟ ΥΛΙΚΟ ΘΑ ΨΗΦΙΟΠΟΙΗΘΕΙ  ΌΛΟ Ή ΜΕΡΟΣ ΑΥΤΟΥ?  ΠΟΙΕΣ ΟΙ ΙΔΙΑΙΤΕΡΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΥΛΙΚΟΥ  ΥΠΑΡΧΕΙ Η ΤΕΧΝΟΓΝΩΣΙΑ?  ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΟΙ ΥΠΟΔΟΜΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΨΗΦΙΟΠΟΙΗΣΗ?  ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΟΙ ΧΡΗΜΑΤΙΚΟΙ ΠΟΡΟΙ?  ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΑΝΑΛΑΒΕΙ ΤΗΝ ΨΗΦΙΟΠΟΙΗΣΗ?

Η ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΄΄ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ΄΄  Η ΔΙΕΠΑΦΗ ΜΕ ΤΟ ΧΡΗΣΤΗ  ΣΥΣΤΗΜΑ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ & ΑΝΑΚΤΗΣΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ  Η ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ  ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ ΤΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ  ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ & ΕΥΡΕΤΗΡΙΑΣΗ  ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ  ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΑ & ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ

ΣΗΜΕΡΑ... ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΑΝΤΙΤΥΠΑ ΔΙΑΤΡΙΒΩΝ ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΄΄ΑΡΓΩ΄΄ ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΔΙΑΚΟΠΗ ΕΛΕΥΘΕΡΗΣ ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ ΑΠΟ 7/01-11/02 ΔΙΑΡΚΗΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ & ΑΓΓΛΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ NDLTD

ΨΗΦΙΑΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΩΝ ΔΙΑΤΡΙΒΩΝ - ΕΚΤ

ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ 1)ΑΠΛΗ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ 2)ΕΝΔΙΑΜΕΣΗ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ 3)ΣΥΝΘΕΤΗ ΑΝΑΖΗΤΣΗ

ΕΜΦΑΝΙΣΗ ΕΓΓΡΑΦΗΣ: MARC ΕΜΦΑΝΙΣΗ ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΕΜΦΑΝΙΣΗ ΠΛΗΡΗΣ ΕΜΦΑΝΙΣΗ

2) VIRGINIA POLYTECHNIC INSTITUTE & STATE UNIVERSITY Το 1997 δημιουργεί Ψηφιακή Βιβλιοθήκη με Διδακτορικές Διατριβές & Μεταπτυχιακές Εργασίες. Η κατάθεση αυτών από τους δημιουργούς γίνεται υποχρεωτικά σε ηλεκτρονική μορφή. Ιδρυτικό μέλος του NDLTD.

Γιατί σε Ηλεκτρονική Μορφή? Δίνονται στο συγγραφέα περισσότερες δυνατότητες να ΄΄δημιουργήσει΄΄ με το πόνημά του. Πιο ευέλικτος τρόπος παρουσίασης, λόγω της χρήσης των πολυμέσων και των υπερσυνδέσμων. Δυνατότητα πρόσβασης σε απομακρυσμένους χρήστες, είτε αυτοί είναι οι τελικοί (χρήστες), είτε ακόμα και τα μέλη της επιτροπής που διορθώνουν την εργασία. Δυνατότητα συχνών αποθηκεύσεων, γεγονός που παρέχει ασφάλεια και αξιοπιστία. Εξοικείωση των σπουδαστών με τις τεχνολογίες αιχμής. Άμεση πρόσβαση μέσω Παγκόσμιου Ιστού σε μεγάλο όγκο πληροφορίας που σε αντίθετη περίπτωση θα παρέμενε άγνωστη και άρα ανεκμετάλλευτη. Μείωση κόστους παραγωγής τελικού ΄΄προϊόντος΄΄ για τον δημιουργό.

Γιατί σε Ηλεκτρονική Μορφή? (συνέχεια) Δημιουργία Ψηφιακής Βιβλιοθήκης αξιώσεων Παραγωγή περισσότερης ΄΄τρέχουσας έρευνας΄΄ Παροχή υπηρεσίας 7/24 Εξοικονόμηση χώρου με τη φύλαξη του έντυπου υλικού σε ράφια Μείωση των φωτοτυπιών Μείωση εξόδων για το δέσιμο των εργασιών, την καταλογογράφηση, το δανεισμό τους, τη μικροφωτογράφησή τους

ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ: A.Πολιτική Απεριόριστης/ Ελεύθερης Χρήσης (Unrestricted access policy) B.Πολιτική Ελεγχόμενης Πρόσβασης (Restricted access policy) C.Μικτή Πολιτική Πρόσβασης (Mixed access policy ) D.Πολιτική Απαγορευμένης Πρόσβασης (Withheld access policy )

VT Electronic Theses & Dissertations

3) WEST VIRGINIA UNIVERSITY Το 1998 δημιουργεί τη δεύτερη στον κόσμο Ψ.Β. με Διδακτορικές & Μεταπτυχιακές εργασίες. Η κατάθεσή τους γίνεται υποχρεωτικά σε ηλεκτρονική μορφή. Μέλος του NDLTD.

ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ: A.Πολιτική Ελεύθερης Πρόσβασης (World access or world distribution) B.Πρόσβαση και Διάθεση μόνο μέσα στο Πανεπιστημιακό Campus (Campus only access or WVU only distribution) C.Ελεγχόμενη Πρόσβαση εντός του Πανεπιστημιακού Campus (Campus encrypted access) D.Απαγορευμένη ή Περιορισμένη Πρόσβαση (No access or restricted access)

West Virginia University Electronic Theses & Dissertations

ΣΥΓΚΡΙΣΕΙΣ (1α) ΕΠΙΛΟΓΗ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΕΚΤVTWVU Τύπος ΤεκμηρίουΧΧ Ταυτότητα ΕγγραφήςΧΧ Τίτλος ΕργασίαςΧΧΧ Μεταφρασμένος Τίτλος Εργασίας Χ Όνομα ΣυγγραφέαΧΧΧ ΣυγγραφέαΧ Τμήμα που ΕκπονήθηκεΧΧ Τίτλος που ΑποκτήθηκεΧΧ Επιτροπή ΕξέτασηςΧΧ Επικεφαλής Επιτροπής Χ

ΣΥΓΚΡΙΣΕΙΣ (1β) ΕΠΙΛΟΓΗ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ Ημερομηνία ΥποστήριξηςΧΧ Θέματα/ Λέξεις – ΚλειδιάΧΧΧ Πολιτική ΔιάθεσηςΧΧ Φυσική ΠεριγραφήΧ ΣημειώσειςΧ ΠερίληψηΧΧΧ Ηλεκτρονική Τοποθεσία/ Πρόσβαση ΧΧ ΑντίτυπαΧ

ΣΥΓΚΡΙΣΕΙΣ (2α): ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ ΠΟΛΙΚΗΙΔΡΥΜΑΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΣ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΧΡΟΝΙΚΟΙ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΙ Μη ελεγχόμενη Πρόσβαση VTΔιαδικτυακάΌχι Παγκόσμια ΠρόσβασηWVUΔιαδικτυακάΌχι Ελεύθερη ΠρόσβασηNDCΔιαδικτυακά/ Διαδανεισμός ΌχιΜέχρι 3 χρόνια Ελεγχόμενη ΠρόσβασηVTΔιαδικτυακάΌχιΜέχρι 3 χρόνια Πρόσβαση από το Campus WVUΔιαδικτυακά/ Διαδανεισμός/ Αποθήκευση ΌχιΜέχρι 5 χρόνια Με κωδικό πρόσβαση από το Campus WVUΔιαδικτυακά/ Διαδανεισμός ΌχιΜέχρι 5 χρόνια Μικτή ΠρόσβασηVTΔιαδικτυακάΝαιΌχι ΄΄Αναχαιτισμένη΄΄ Πρόσβαση VT-Όχι Μη ελεγχόμενη Πρόσβαση WVU-ΌχιΜέχρι 2 χρόνια

ΣΥΓΚΡΙΣΕΙΣ (2α): ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΙΔΡΥΜΑΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΤΑ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΤΟ ΠΛΗΡΕΣ ΚΕΙΜΕΝΟ Χρήστες Εντός Δικτύου Χρήστες Εκτός ΔικτύουΧρήστες Εντός Δικτύου Χρήστες Εκτός Δικτύου Μη ελεγχόμενη Πρόσβαση VTΝαι Παγκόσμια Πρόσβαση WVUΝαι Ελεύθερη Πρόσβαση NDCΝαι Ποικίλει Ελεγχόμενη Πρόσβαση VTΝαι Όχι Πρόσβαση από το Campus WVUΝαι Όχι Με κωδικό πρόσβαση από το Campus WVUΝαι Όχι Μικτή ΠρόσβασηVTΝαι Ποικίλει ΄΄Αναχαιτισμένη΄ ΄ Πρόσβαση VTΌχι Απαγορευμένη Πρόσβαση WVUΌχι

ΚΑΤΑΛΗΚΤΙΚΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ Η δημιουργία μιας Ψηφιακής Βιβλιοθήκης στο πλαίσιο ενός ευρύτερου φορέα, απεικονίζει την κουλτούρα, τους στόχους, τις προοπτικές και τις ανάγκες μιας συγκεκριμένης κατηγορίας κοινού, αυτού που εξυπηρετεί ο φορέας. Επίσης, είναι ενδεικτική του περιβάλλοντος στο οποίο εντάσσεται ο φορέας, καθώς και των λοιπών δυνατοτήτων του, όπως οικονομικών, ανθρωπίνου δυναμικού, εξοπλισμού κλπ. Περισσότερο, όμως, δίνει το στίγμα – και αν είναι κανείς έμπειρος το αντιλαμβάνεται – της κοινωνίας στους ευρύτερους κόλπους της οποίας αναπτύσσεται, των πληροφοριακών αναγκών αυτής, του μορφωτικού επιπέδου των μελών που την αποτελούν και των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών και αναζητήσεών τους. Από την άλλη πλευρά, εργασίες ανώτατου επιπέδου, όπως είναι οι μεταπτυχιακές και οι διδακτορικές διατριβές, καταδεικνύουν και, πολλές φορές, ορίζουν το επίπεδο των επιστημόνων που γεννά η κάθε κοινωνία και αποτελούν αλάνθαστο χάρτη των ενδιαφερόντων τους. Επίσης, οι εργασίες αυτού του είδους αποτελούν και πυξίδα που δείχνει το προς τα που κινούνται τα επιστημονικά ενδιαφέροντα, ποια θέματα έχουν τη μεγαλύτερη απήχηση στο ερευνητικό κοινό και τι ανάγκες ερευνητικές βαίνει προς το να καλύψει μια επιστημονική κοινότητα. Κάθε τέτοια προσπάθεια υλοποίησης, εκτός από τις πληροφοριακές ανάγκες που πρακτικά καλύπτει, αποτελεί και ένα όχημα μέσω του οποίου ο Φορέας που φιλοξενεί την υλοποίηση καθίσταται, αρχικά, βιώσιμος στην Αγορά της πληροφόρησης, αργότερα, όμως και ανταγωνιστικός. Σε έναν κόσμο που όλα υπολογίζονται με βάση την αγορά και τη ζήτηση ενός προϊόντος, οι Ψηφιακές Βιβλιοθήκες διδακτορικών καλούνται να αποτελέσουν ένα ΄΄δυνατό΄΄ προϊόν στην πληροφοριακή αγορά. Για αυτό, ακριβώς, το λόγο είναι αναγκαίο να αναπτυχθούν κάτω από τις πλέον βέλτιστες συνθήκες.

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΙ Εκτός από την περίπτωση του ΕΚΤ πώς μπορεί να διαμορφωθεί στον Ελληνικό Ακαδημαϊκό χώρο ένα Δίκτυο με τις Διδακτορικές Διατριβές και τα αποτελέσματα της λοιπής επιστημονικής έρευνας που παράγουν; Κάτι τέτοιο είναι υλοποιήσιμο με τα δεδομένα της σημερινής υφισταμένης κατάστασης που επικρατεί στο χώρο των Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών; Ποιος θα μπορούσε να αναλάβει την υλοποίηση ενός εγχειρήματος αυτής της εμβέλειας; Οι έλληνες επιστήμονες είναι διατεθειμένοι να συνεργαστούν σε ενδεχόμενη υλοποίηση αυτού του εγχειρήματος; Ποια πολιτική πρόσβασης και ποια πολιτική στην επιλογή των μεταδεδομένων θα ακολουθηθεί σε περίπτωση υλοποίησης; Μήπως υπάρχει ανάγκη προτυποποίησης και συγγραφής σχετικών εγχειριδίων και οδηγιών προς τις βιβλιοθήκες; Ποιος θα αναλάβει την ΄΄εκστρατεία΄΄ ενημέρωσης των συμβαλλομένων μερών; Οι διαχειριστές της Γνώσης είμαστε κοινωνοί των πλεονεκτημάτων που μια τέτοια ενδεχόμενη υλοποίηση μπορεί να αποφέρει και αν ναι, εμείς ως κοινότητα, τι κάνουμε για αυτό;..