Βιολογικές και Ψυχολογικές αλλαγές

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
2η Κοινότητα Ανιχνευτών Αιγίου
Advertisements

Ορμόνες των όρχεων Ανδρογόνα τεστοστερόνη ανδροστενδιόνη
Διατροφικές Διαταραχές και εφηβεία
ΕΡΓΟΜΕΤΡΙΑ ΚΑΙ ΔΙΑΤΡΟΦΗ
Διάγραμμα μείωσης του αριθμού των χρωματοσωμάτων κατά την
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΦΙΛΙΠΠΟΥ ΕΛΛΗ -ΨΥΧΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ
Δανιήλ Πέτρη Γυμνάσιο Κοκκινοχωρίων
Αναπαραγωγή και Ανάπτυξη
Aκμή και εφηβεία.
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΦΗΒΕΙΑΣ ΠΟΥ ΣΧΕΤΙΖΟΝΤΑΙ ΜΕ ΤΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ
Αναβολικά.
Ντοπινγκ και αθλητισμοσ
Προετοιμάζομαι για την ζωή
Το μεγάλο ταξίδι προς την ανακάλυψη του εαυτού μας
Μεταβολικός ρυθμός ηρεμίας (RMR)
Η ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΡΙΣΗ. Μέλη ομάδας : Οικονόμου Γιώργος Σαμαρά Νατάσα Φίτσιου Χριστίνα Χρήστου Γιάννης Χρυσοστομίδου Έλσα ΟΜΑΔΑ Α΄: ΟΙ ΚΑΤΑΧΡΕΩΜΕΝΟΙ.
5Ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΕΡΚΥΡΑΣ ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ Β’ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ
Πανεπιστήμιο Κρήτης Υπουργείο Υγείας Υπουργείο Παιδείας&Πολ/μού.
ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΘΕΜΑ:ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΑ ΠΟΤΑ ΚΑΙ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ. ΟΜΑΔΑ:ΧΧΧΕ.
Π.Π.Σ.Π.Α ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Β’ ΛΥΚΕΙΟΥ Θέμα : ‘’ Ο σωματότυπος των αθλητών ‘’ Εκτομορφία Ενδομορφία Μεσομορφία.
ΕΦΗΒΕΙΑ,Η ΑΓΡΙΑ ΗΛΙΚΙΑ Αρίφι Ιωάννα, α4/γ.
ΑΣΚΗΣΗ ΚΑΙ ΥΓΕΙΑ ΣΤΗΝ ΕΦΗΒΕΙΑ
ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΕΦΗΒΕΙΑ.
Φ Α Ρ Μ Α Κ Ο Δ Ι Ε Γ Ε Ρ Σ Η.
Άρρεν αναπαραγωγικό σύστημα
Ερευνητικη εργασια: «ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΚΑΙ εξαρτησεισ»
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ: AITIA KAI ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΜΠΡΙΓΚΕΛ ΣΕΛΕΝΙΤΣΑ
ΤΑ ΟΦΕΛΗ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ
Οι κίνδυνοι, οι τρόποι προφύλαξης και γενικές πληροφορίες
ΕΦΗΒΕΙΑ.
Η θερμοκρασία Ο σφυγμός Η αναπνοή Η αρτηριακή πίεση
Κεφάλαιο 5ο.
ΟΡΜΟΝΕΣ ΚΑΙ ΕΝΔΟΚΡΙΝΕΙΕΣ ΑΔΕΝΕΣ
Διατροφή 6-12 ετών: τα χρόνια του Δημοτικού
Πιεστικά έλκη - Κατακλίσεις
ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΙΚΗ ΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΟ ΕΦΗΒΟ ΑΓΟΡΙ - ΚΟΡΙΤΣΙ 5o γενικό λύκειο Ηρακλείου ΔΙΔ. ΕΤΟΣ: Β. ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ Ομάδα εργασίας Μάριος.
Βιταμίνες & Οφέλη.
ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΑΣΚΗΣΗ Εργαλείο για τη ζωή μας.
Ποιο φόβο αγάπησες πάλι;
ΑΛΚΟΛ ΚΙ ΥΓΕΙΑ Τι θα δούμε σε αυτή την παρουσίαση :
Αύξηση-Ανάπτυξη των παιδιών
Σύλληψη , τοκετός και έμμηνος κύκλος
ΣΚΟΠΟΙ ΤΗΣ ΠΡΟΠΟΝΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΚΑΛΑΘΟΣΦΑΙΡΙΣΗ η φυσική προετοιμασία των παικτών η ψυχοπνευματική τους προετοιμασία η εκμάθηση της βασικής τεχνικής η θεμελίωση.
Τι είναι τα αναβολικά στεροειδή; Τα αναβολικά στεροειδή είναι συνθετικά παράγωγα της τεστοστερόνης. Στους άντρες, η τεστοστερόνη παράγεται από τους όρχεις.
ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΣΩΜΑΤΟΣ ΙΙΙ ΟΡΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΠΑΧΥΣΑΡΚΙΑΣ
Βιολογία Γ’ Λυκείου Γενικής Παιδείας
Ανάπτυξη Εμβρύου - Τοκετός
Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΕΦΗΒΟΥ (ΣΩΜΑΤΙΚΗ, ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ,ΨΥΧΟΚΟΙΝΩΝΙΚΗ)
ΑΝΑΠΑΡΑΓΩΓΗ –ΕΓΚΥΜΟΣΥΝΗ ΓΟΝΙΜΟΤΗΤΑ - ΣΥΛΛΗΨΗ Μαγδαληνή Αγγέλικα Γιώτα Γκαγιάννη Κατερίνα Καμβρογιάννη Μάτα Γεωργούδη Δήμητρα Ρούση ΓΕΛ ΖΑΓΟΡΑΣ ΤΑΞΗ : Α’
ΕΦΗΒΕΙΑ - Η ΑΓΡΙΑ ΗΛΙΚΙΑ Γιώργος Δούλαλας ΠΕ04.01.
Εργασία βιολογίας Σχολικό Έτος 2016/17 Γ. Αντώνης Α1
ΚΑΛΙΟΝΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΤΜΗΜΑ Α1 4Ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΧΑΡΙΛΑΟΥ
Το κινητό τηλέφωνο και οι επιπτώσεις του.
ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ΑΝΙΑ ΠΑΠΑΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΑ ΡΟΥΦΟΥ ΔΗΜΗΤΡΑ
Καρδιαγγειακό και αναισθησία!
ΟΙ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΤΗΣ ΡΙΨΟΚΙΝΔΥΝΗΣ ΕΦΗΒΙΚΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ Αγκαζαριάν Μαρία Παπαδημητρίου Χριστίνα Πολυχρόνη Χαρά Μακρή Εύη Ρέτζιου Αθηνά.
ΕΝΔΟΚΡΙΝΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ.
ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ.
Παχυσαρκία.
Ανατομια και λειτουργιεσ δερματοσ & τριχων
ΤΟ ΑΛΚΟΟΛ ΚΑΙ ΟΙ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΜΑΣ
2η Κοινότητα Ανιχνευτών Αιγίου
ΙΔΙΑΙΤΕΡΟΤΗΤΕΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ ΠΑΙΔΩΝ - ΠΡΟΕΦΗΒΩΝ - ΕΦΗΒΩΝ
Ομάδες προετοιμασίας γονεϊκότητας
Εικονογράφηση: Πριάμη Ευγενία
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Βιολογικές και Ψυχολογικές αλλαγές Μουσικό Σχολείο Αλίμου Διερευνητική Εργασία Α΄ Τετραμήνου Εφηβική Ηλικία: Βιολογικές και Ψυχολογικές αλλαγές

Η εφηβεία είναι μια φάση κρίσης, επειδή υπάρχει άμεση και οριστική αλλαγή στο σώμα και στον ψυχισμό... Ωστόσο, η κρίση είναι πάντα μια πρόκληση για μια νέα αρχή…

ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ Στόχος: Έρευνα σχετικά με τις βιολογικές αλλαγές και τον τρόπο που αυτές επηρεάζουν την ψυχολογία και τη συμπεριφορά των εφήβων   Μέθοδος: 1. Αναζήτηση βιβλιογραφίας 2. Βιντεοσκοπημένες συνεντεύξεις 3. Ερωτηματολόγιο 4. Στατιστική επεξεργασία των αποτελεσμάτων του ερωτηματολογίου 5. Γραφική απεικόνιση των αποτελεσμάτων 6. Παρακολούθηση εφηβικού θεάτρου  Τελικό προϊόν εργασίας: 1. Θεατρικό σκετς 2. Έντυπη εργασία 3. Powerpoint 4. Διάχυση πληροφοριών 5. Ανάρτηση της τελικής εργασίας στο διαδίκτυο

ΒΙΟΛΟΓΙΚΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΗΣ ΕΦΗΒΕΙΑΣ ΒΙΟΛΟΓΙΚΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΗΣ ΕΦΗΒΕΙΑΣ Ομάδα Βιολογίας: ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΝΔΡΕΑΣ ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΔΗΜΟΓΕΡΟΝΤΑΚΗ ΕΛΒΙΡΑ ΚΟΥΡΕΛΑΚΟΥ ΑΛΚΥΟΝΗ ΧΟΝΔΡΟΓΙΑΝΝΗ-ΜΠΟΥΡΑ

ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΔΕΥΤΕΡΟΓΕΝΩΝ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΓΕΝΝΗΤΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΩΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΔΕΥΤΕΡΟΓΕΝΩΝ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΓΕΝΝΗΤΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΩΝ Στα αγόρια: Αύξηση μεγέθους των γεννητικών οργάνων Εμφάνιση τρίχωσης στο πρόσωπο, στις μασχάλες και στα γεννητικά όργανα Μεταφώνηση (βαθιά χροιά στη φωνή) Διόγκωση των μαστών Στα κορίτσια: Διόγκωση στήθους Εμφάνιση τρίχωσης στις μασχάλες Έναρξη εμμήνου ρήσης

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΤΗΣ ΚΑΤΑ ΜΗΚΟΣ ΑΥΞΗΣΗΣ Ο ετήσιος ρυθμός αύξησης ύψους των εφήβων είναι 5-6 cm. Το μέσο ολικό ύψος που αποκτούν τα αγόρια είναι 28 cm. Το μέσο ολικό ύψος που αποκτούν τα κορίτσια είναι 25 cm. ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΗ ΣΥΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ, ΣΤΑ ΟΡΓΑΝΑ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ Μυϊκή μάζα: Στα κορίτσια αυξάνεται στα 6 τους χρόνια και σταματά στην εμμηναρχή. Στα αγόρια αυξάνεται στα 9 τους χρόνια και συνεχίζεται καθόλη τη διάρκεια της εφηβείας.

Αυξάνεται: ο αιματοκρίτης το μέγεθος καρδιάς και πνευμόνων η αρτηριακή πίεση η διάμετρος του θώρακα και των ώμων (αγόρια) η διάμετρος της λεκάνης (κορίτσια) η λιπώδης μάζα (διπλασιάζεται στα κορίτσια)

ΚοιΝΕς αλλαΓΕς σε αγΟρια και κορΙτσια ΚοιΝΕς αλλαΓΕς σε αγΟρια και κορΙτσια Αύξηση μυών, βάρους και ύψους Ωρίμανση γεννητικών οργάνων Η φωνή αποκτά βαθιά χροιά Οι αδένες του δέρματος λειτουργούν με πιο έντονο ρυθμό (ακμή) Ανάπτυξη ιδρωτοποιών αδένων

ΟΙ ΟΡΜΟΝΕΣ ΣΤΗΝ ΕΦΗΒΕΙΑ Η ποιοτική και ποσοτική αλλαγή των ορμονών: διαρκεί 4-7 χρόνια προξενούν αλλαγές στο σώμα έχουν επιπτώσεις στην ψυχολογία και στη συμπεριφορά του εφήβου

ΟρμονικΕς μεταβολΕς στην εφηβεΙα ΟρμονικΕς μεταβολΕς στην εφηβεΙα Αυξάνονται: Οι γοναδοτροπίνες (ορμόνες αναπαραγωγής) Οι ορμόνες φύλου (οιστρογόνα, τεστοστερόνη) Η αυξητική ορμόνη

ΕΓΚΕΦΑΛΙΚΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ Μαζική ανάπτυξη εγκεφάλου Αλλαγή στις περιοχές του εγκεφάλου που δραστηριοποιούνται για: τη λήψη αποφάσεων, τον προγραμματισμό και την κοινωνική συνείδηση

ΑφΗστε τον Εφηβο να κοιμηθεΙ! Οι έφηβοι έχουν ανάγκη να κοιμούνται περισσότερο από τους ενήλικες και από τα παιδιά. Κατά τη διάρκεια του ύπνου, εκκρίνεται η αυξητική ορμόνη, η οποία είναι πολύ σημαντική για την ανάπτυξή τους. Κοιμούνται, όμως, λιγότερο απ’ ό,τι θα έπρεπε λόγω της μελατονίνης, η οποία εκκρίνεται στη 1 το πρωί, ενώ κανονικά θα έπρεπε να εκκρίνεται στις 10 το βράδυ. Η έλλειψη ύπνου προκαλεί: Κακή διάθεση Παρορμητικότητα Κατάθλιψη

ΠΗΓΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ Ξανθή Χ. Σούλου, Ενδοκρινολόγος Δρ Σάρα Μπλάκμορ Περιοδικό Νational Geographic (Οκτώβριος 2011) www.specialeducation.gr www.cyfamplan.org www.youth-health.gr www.iatronet.gr www.inews.gr

ΕΦΗΒΕΙΑ και ΡΙΨΟΚΙΝΔΥΝΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΕΦΗΒΕΙΑ και ΡΙΨΟΚΙΝΔΥΝΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ Νίκος Αλιάι Μιχάλης Γιούλης Μάριος Καπηλίδης Γιώργος Μαντέλος Θωμάς Μαυρομάτης

Ποσοστά κατανάλωσης αλκοόλ

Ποσοστα γεννΗσεων απΟ Εφηβες στην ΕλλΑδα Ποσοστα γεννΗσεων απΟ Εφηβες στην ΕλλΑδα ΗΛΙΚΙΑ ΜΗΤΕΡΑΣ ΣΥΝΟΛΟ ΓΕΝΝΗΣΕΩΝ 2000 2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 15-50 103.274 102.282 103.596 104.420 105.655 107.545 112.042 111.926 <15 47 74 89 92 75 60 80 76 15-19 3.034 3.724 3.495 3.416 3.302 3.031 3.231 3.129

ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ (ΚΡΥΦΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ)

1 στουΣ 2 εφΗβουΣ Εχει καπΝΙσει 1 στουΣ 2 εφΗβουΣ Εχει καπΝΙσει

Έφηβοι και συνομήλικοι Ομάδα: Έφηβοι και συνομήλικοι Επιμέλεια Γκρούτση Ελένη Ευλογημένος Θανάσης Λιλής Πέτρος Ρουμελιώτη Αγγελική

Από την παιδική ηλικία στην εφηβεία… Κατά τη διάρκεια της παιδικής ηλικίας, το αγόρι ή το κορίτσι, μπορεί να πει για ένα παιδί ότι είναι ο καλύτερóς του φίλος αλλά, στην πραγματικότητα, τα περισσότερα δεν έχουν αντίρρηση να παίξουν με οποιονδήποτε. Γύρω στα 13 τους, αγόρια και κορίτσια συνήθως σχηματίζουν παρέες τριών ή τεσσάρων κολλητών φίλων του ιδίου φύλου, με τους οποίους έχουν κοινά στοιχεία (ενδιαφέροντα, συνήθειες ή χόμπι). Βασική αιτία προσκόλλησης στις παρέες: η ίδια στάση που κρατούν όλοι απέναντι στους γονείς και στο σχολείο.

Οι παρέες είναι πολύ σημαντικές για τους εφήβους, διότι: αποτελούν την άλλη τους οικογένεια, τους προσφέρουν σιγουριά και εμπιστοσύνη στον εαυτό τους, αποτελούν το καλύτερο αντίδοτο στη μοναξιά, στη στεναχώρια, στην ανία και στην αδιαφορία.

Παρέες… Στην παρέα δε γίνονται δεκτοί όλοι. Οι παρέες των νέων έχουν μια τάση προς το σνομπισμό, προς την ταξική διάκριση, το διαχωρισμό των ανθρώπων σε κατηγορίες, που δεν μπορούν να αναμειχθούν μεταξύ τους. Οι «φύτουλες» δεν κάνουν παρέα με τα «πρεζόνια», οι «μπούληδες» δε δέχονται «πανκιά». Πολλές φορές, οι μη αποδεκτοί έφηβοι στην προσπάθειά τους να γίνουν αποδεκτοί, προβαίνουν σε ενέργειες που δε θα ήθελαν να κάνουν, δηλαδή μπαίνουν σε μία διαδικασία ψυχολογικού εξαναγκασμού από τους άλλους!

Οι έφηβοι που είναι κοινωνικά αποδεκτοί είναι Είναι αναγκαίο για τους περισσότερους έφηβους να είναι αποδεκτοί στις ομάδες συνομηλίκων τους. Λίγοι είναι αυτοί που διαθέτουν ανοσία στην κοινωνική απόρριψη. «Αποδεκτοί» έφηβοι Οι έφηβοι που είναι κοινωνικά αποδεκτοί είναι συνήθως άτομα κοινωνικά, με ανεκτικότητα, ευελιξία σκέψης, συμπόνια, χιούμορ, μειωμένο άγχος, αυτοπεποίθηση, στόχους και φιλοδοξίες. Μη «αποδεκτοί» έφηβοι Οι έφηβοι που δε γίνονται αποδεκτοί δεν πιστεύουν στον εαυτό τους, μειώνεται η αυτοεκτίμησή τους, βιώνουν ψυχική ένταση λόγω της απόρριψης και πολλές φορές εκδηλώνουν άσχημη συμπεριφορά, π.χ. νευρικότητα, εχθρική στάση, κ.α.

Ο ρόλος των συνομηλίκων κατά την εφηβεία είναι καθοριστικός Γονείς ή συνομήλικος για φίλος; Ο ρόλος των συνομηλίκων κατά την εφηβεία είναι καθοριστικός και ικανός να λειτουργήσει είτε ευεργετικά είτε ανασταλτικά στην ανάπτυξη της προσωπικότητας του εφήβου, γεγονός που προβληματίζει πολλούς γονείς. Ο γονιός αναρωτιέται: «Ποιες είναι οι παρέες του παιδιού μου;» «Γιατί δε μου μιλάει όσο ανοιχτά μου μιλούσε παλαιότερα;» «Γιατί επιλέγει να μοιράζεται τα μυστικά του με τους φίλους του, που στο κάτω-κάτω είναι ξένοι;». «Μα γιατί δε μας ακούει πια; Προτιμάει τους φίλους του από την οικογένειά του;» 

Μα γιατί επηρεάζεται τόσο από τους φίλους; Οι φίλοι - συνομήλικοι: τον καταλαβαίνουν συμπάσχουν μαζί του είναι πηγή από την οποία αντλούν δύναμη διασκεδάζουν μαζί του τον βοηθούν να κοινωνικοποιηθεί μοιράζονται απορίες τον βοηθούν να πειραματιστεί στη διαμόρφωση της ταυτότητάς του και την ανάπτυξη της προσωπικότητάς του (π.χ. μια φιλία θέτει όρια στον εγωισμό)

Ερωτηματολόγιο Στα πλαίσια της εργασίας της oμάδας «΄Εφηβοι και συνομήλικοι», κατασκευάστηκε και δόθηκε σε δείγμα μαθητών του σχολείου μας ένα ερωτηματολόγιο για τη διερεύνηση των σχέσεων των εφήβων μεταξύ τους.

Ερωτηματολόγιο 1. Τι φύλο είσαι; 2. Πόσων χρονών είσαι; 3. Πιστεύεις ότι σύμφωνα με την ηλικία σου είσαι ώριμος; 4. Θέλεις να γίνεις ενήλικας; 5. Αν ναι, θεωρείς ότι είσαι έτοιμος; 6. Πιστεύεις ότι αν προβείς σε συγκεκριμένες ενέργειες που κάνουν οι ενήλικοι , αυτό θα σε βοηθήσει να «μεγαλώσεις γρηγορότερα»; 7. Πόσο σημαντικό είναι για σένα να ενταχθείς σε μία ομάδα συνομηλίκων; 8. Γιατί αναζητάς φίλους ανάμεσα στους συνομήλικους σου; α) οι γονείς σε απορρίπτουν β) οι γονείς δε σε καταλαβαίνουν γ) οι συνομήλικοι σε καταλαβαίνουν καλύτερα; 9. Το άλλο φύλο το αντιμετωπίζεις διαφορετικά απ’ ό,τι τα προηγούμενα χρόνια; Αν ναι, ποιες είναι οι διαφορές; α) δε σε αφορά το άλλο φύλο, β) αναζητάς μία σχέση, γ) θέλεις να έχεις φίλους του αντίθετου φύλου; δ) β και γ 10. Υπάρχουν σημαντικά θέματα, τα οποία δεν εκμυστηρεύεσαι στους συνομηλίκους σου; 11. Ανοίγεσαι στους συνομηλίκους σου; 12. Κλείνεσαι στον εαυτό σου; 13. Οι φίλοι σου σε παρακινούν να κάνεις πράγματα που δε θέλεις πραγματικά; 14. Θεωρείς ότι έχεις βρει τους κατάλληλους φίλους; 15. Έχεις τάσεις αυτοτραυματισμού; Αν ναι, γιατί; α) για εκτόνωση, β) για λύση προβλήματος, γ) έτσι γίνεσαι το επίκεντρο της προσοχής;

Ερωτηθέντες μαθητές: 50 Απαντήσαντες: 24

«Πιστεύεις ότι, σύμφωνα με την ηλικία σου, είσαι ώριμος;»

«Θέλεις να γίνεις ενήλικας;»

«Αν ναι, θεωρείς ότι είσαι έτοιμος;»

«Πιστεύεις ότι με το να προβείς σε ενέργειες που κάνουν οι ενήλικοι, αυτό θα σε βοηθήσει να μεγαλώσεις γρηγορότερα;»

«Έχεις προβεί σε συγκεκριμένες ενέργειες, προκειμένου να ενταχθείς σε κάποια ομάδα συνομηλίκων σου;»

«Γιατί αναζητάς φίλους ανάμεσα στους συνομηλίκους σου;»

«Το άλλο φύλο το αντιμετωπίζεις διαφορετικά από τα προηγούμενα χρόνια;»

«Αν αντιμετωπίζεις διαφορετικά το άλλο φύλο από ό,τι στην παιδική σου ηλικία, τι έχει αλλάξει;»

«Υπάρχουν θέματα που δεν εκμυστηρεύεσαι στους συνομηλίκους σου;»

«Ανοίγεσαι στους συνομηλίκους σου;»

«Κλείνεσαι στον εαυτό σου;»

«Καταπιέζεσαι από τους συνομηλίκους σου για πράγματα που δε θέλεις να κάνεις πραγματικά;»

«Θεωρείς ότι έχεις βρει τους κατάλληλους φίλους;»

«Έχεις τάσεις αυτοτραυματισμού;»

Πηγές: www.paidorama.com www.aboutyouth.gr

Εφηβοι και ΟικογΕνεια Ζαφειροπούλου Ολυμπία Μασούρου Εμμανουέλα Ζαφειροπούλου Ολυμπία Μασούρου Εμμανουέλα Πιερρίδη Αγγελική Στεφάτου Κατερίνα

ΣχΕσειΣ ΓονΕων και ΕΦΗβων ΣχΕσειΣ ΓονΕων και ΕΦΗβων Κατά τη διάρκεια των πρώτων χρόνων της ζωής του, το παιδί εξαρτάται απόλυτα από τους γονείς. Η αγάπη των γονιών, η φροντίδα και η αφοσίωσή τους είναι απαραίτητη για την ικανοποίηση συναισθηματικών και βιολογικών αναγκών του εφήβου. Τα παιδιά που μεγαλώνουν στερημένα από γερές συναισθηματικές σχέσεις με τους γονείς τους αντιμετωπίζουν αρκετά προβλήματα στη σωματική και ψυχική τους ανάπτυξη.

ΑλλαγΗ ΣυμπεριφορΑΣ προΣ τουΣ γονεΙΣ στην ΕφηβΕΙα ΑλλαγΗ ΣυμπεριφορΑΣ προΣ τουΣ γονεΙΣ στην ΕφηβΕΙα Ο έφηβος αμφισβητεί τους γονείς του και ό,τι μέχρι τώρα θεωρούσε δεδομένο. Έχει την ανάγκη να τον αναγνωρίζουν στα πλαίσια μιας ισότιμης σχέσης. Να του εξηγούν δηλαδή το «Γιατί» μίας απαγόρευσης! Σε ψυχικό επίπεδο ο έφηβος απομυθοποιεί τους γονείς του. Αναγνωρίζει πως δεν είναι παντοδύναμοι, όπως νόμιζε όταν ήταν παιδί, και αυτό του προκαλεί αντιφατικά συναισθήματα.

ΕνδοψυχιΚΕΣ ΣυγκροΥσειΣ ΕφΗβων Ένας έφηβος συχνά διαμαρτύρεται πως δεν τον καταλαβαίνουν. Εκδηλώνει εγωιστική συμπεριφορά απέναντι στους άλλους. Δυσανασχετεί και επιτίθεται. Είναι θλιμμένος χωρίς να ξέρει τι ακριβώς τον ενοχλεί.

Τι πρΕπει να κατανοΗσουν οι γονεΙΣ ότι η σημερινή εποχή επηρεάζει την ψυχή του εφήβου. να αποδεχθούν τη σωματική αλλαγή του παιδιού ως μια βιολογική επανάσταση. να δεχθούν πως απέναντί τους δεν έχουν πια ένα παιδί αλλά ένα εξελισσόμενο άτομο. να κατανοήσουν τις ξαφνικές βιολογικές και ψυχικές αλλαγές του εφήβου και το γεγονός ότι δεν υπάρχει εσωτερική σταθερότητα. να μη διστάζουν να δίνουν πρωτοβουλίες για την ανάπτυξη υπευθυνότητας και σταθερότητας του χαρακτήρα. να αποφεύγεται κάθε είδους αποθάρρυνση και να υπάρχει πνεύμα κατανόησης απέναντι στις αποτυχίες τους. να μην απευθύνονται με ειρωνική διάθεση προς τους εφήβους, διότι έτσι τους απωθούν.

Για τα ΠαιδΙΑ (ΑπΟ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ << Ο ΚΗΠΟΣ >> ΤΟΥ ΧΑΛΙΛ ΓΚΙΜΠΡΑΝ Τα παιδιά σου δεν είναι μόνο παιδιά σου. Είναι οι γιοι και οι κόρες της λαχτάρας της Ζωής για τη Ζωή. Δημιουργούνται δια μέσου εσένα, αλλά όχι από εσένα. Κι αν βρίσκονται μαζί σου, ΔΕ ΣΟΥ ΑΝΗΚΟΥΝ! Μπορείς να τους δώσεις την αγάπη σου, αλλά όχι τις σκέψεις σου. Δεν τις χρειάζονται… Έχουν ήδη τις δικές τους! Μπορείς να δίνεις μια στέγη στο σώμα τους, αλλά όχι στις ψυχές τους, αφού οι ψυχές κατοικούν στο σπίτι του αύριο, που εσύ δεν πρόκειται να επισκεφτείς ούτε στα πιο τρελά όνειρα σου. Μπορείς να προσπαθήσεις να τους μοιάσεις αλλά μη γυρέψεις να τα κάνεις σαν κι εσένα, αφού η ζωή δεν πάει προς τα πίσω ούτε ακολουθεί το δρόμο του χθες…

ΕρωτηματολΟγιο Σχέσεις εφήβων με την οικογένειά τους

Ποσο τσακωνονται οι εφηβοι με τα αδελφια τους: Ποσο τσακωνονται οι εφηβοι με τα αδελφια τους:

Οι πιο συνηθισμένες αιτίες τσακωμού ενός εφήβου με τα αδέλφια του

«συνΗθωΣ Η τον πειρΑζω Η με πειρΑζει» «με εκνευρΙζει» «ανακατεΥει τα πρΑγματα μου» «παρεξηγΗσειΣ» «τσακωνΟμαστε επειδΗ μου παΙρνει τα πρΑγματα ΚΑΙ μου τα σπαει» Ηλικίες 12 έως 14 ετών

«μικρο-κΟντρεΣ» «κΑνουν φασαρΙα» «με κρΙνει συνΕχεια και τσαντΙζομαι» «ασχολεΙται με τα προσωπικΑ μου» «μου σπΑει τα νευρα» «με χτυπΑει εκει που πονΑω» Ηλικίες 15 έως 16 ετών

«διαφοροι λΟγοι» «δεν ειναι ποτε στην Ωρα τουΣ» «τα ροΥχα» «δε χρειΑζεται να υπΑρχει αιτια» «για τη ΔΟΥΛΕΙΑ» Ηλικίες 17 έως 19 ετών

«Σε τι ποσοστό οι γονείς υποστηρίζουν τα παιδιά τους στους τσακωμούς τους με τα αδέλφια τους;»

«Όταν υπάρξει διαφωνία με τους γονείς σας, συμφιλιώνεστε παρά τις διαφορές σας και το τι έχει προηγηθεί;»

Πώς χαρακτηρίζουν οι έφηβοι τη σχέση με τους γονείς τους ανά ηλικία:

ΑλλεΣ απαντΗσειΣ που δΟθηκαν: ΑλλεΣ απαντΗσειΣ που δΟθηκαν: 12-14: αρκετά καλή 15-16: καθόλου καλή, αδιάφορη, τυπική 17-19: περίεργη, πολύ καλή με τη μητέρα μου αλλά τυπική με τον πατέρα μου

ΣυζητοΥν οι εφηβοι τα προβληματα τους με τους γονεις τους; Και αν ΝΑΙ, οι γονεις δειχνουν κατανοηση;

Δειχνουν κατανοηση;

Με ποιον απο τους δυο γονεις εχουν καλυτερη σχεση οι εφηβοι; Με ποιον απο τους δυο γονεις εχουν καλυτερη σχεση οι εφηβοι;

Στην πορεία της τετράμηνης συνεργασίας μας διαπιστώσαμε κάποιες αδυναμίες που είχαμε ως ομάδα και αντιμετωπίσαμε προβλήματα ασυνεννοησίας . Επίσης, φανταζόμασταν ότι η δημιουργία αυτού του project θα ήταν κάπως πιο εύκολη και συναντήσαμε αρκετά εμπόδια - ειδικά τον τελευταίο ενάμιση μήνα -, διότι πιεστήκαμε αρκετά. ΟΜΩΣ, πιστεύουμε ότι πετύχαμε κατά ένα μεγάλο ποσοστό τους στόχους μας και μάθαμε να δουλεύουμε μέσα σε μία ομάδα για ένα κοινό σκοπό.