Η χρήση της τηλεκπαίδευσης για την επιμόρφωση των καθηγητών. Ένα παράδειγμα επιμόρφωσης στο moodle Β.Νταλούκας ΠΕ19, Κ.Αντωνίου ΠΕ07, Δ.Δαούσης ΠΕ19, Κ.Σεβεντεκίδης ΠΕ19
Ασύγχρονη τηλεκπαίδευση Με τον όρο ασύγχρονη τηλεκπαίδευση ή ασύγχρονη εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση εννοούμε μια διαδικασία ανταλλαγής μάθησης μεταξύ εκπαιδευτή – εκπαιδευομένων, που πραγματοποιείται ανεξάρτητα χρόνου και τόπου. Το βασικό της πλεονέκτημα είναι η ευελιξία Για την υλοποίηση χρησιμοποιήσαμε το moodle
Τι είναι το moodle Eίναι ένα διαδικτυακό πρόγραμμα ανοιχτού/ελεύθερου λογισμικού για τη διαχείριση εκπαιδευτικού περιεχομένου. Είναι μεταφρασμένο σε 76 γλώσσες Η φιλοσοφία του στηρίζεται στη διαπίστωση ότι ο άνθρωπος κατακτά τη γνώση όταν αλληλεπιδρά με το περιβάλλον. Υποστηρίζει πλήθος αλληλεπιδραστικών δραστηριοτήτων όπως οι ομάδες συζήτησης, τα κουίζ, οι εργασίες και τα παιχνίδια.
Τι μπορεί να προσφέρει το moodle Αποτελεί ένα ευχάριστο και τεχνολογικά εξελιγμένο περιβάλλον μάθησης το οποίο ελκύει το ενδιαφέρον του μαθητή. Μπορεί να αξιοποιήσει το OLPC Ο εκπαιδευτικός μπορεί να μοιράσει ηλεκτρονικά υλικό στους μαθητές του Ο εκπαιδευτικός μπορεί να μοιραστεί το υλικό του με άλλους συναδέλφους. Μεγάλες δυνατότητες αξιοποίησης σε διαθεματικές εργασίες ή στα πλαίσια της Περιβαλλοντικής εκπαίδευσης
Οι στόχοι του σεμιναρίου Γνωριμία με το moodle και την ασύγχρονη τηλεκπαίδευση. Γνωριμία με το ελεύθερο λογισμικό και χρήση προγραμμάτων ελεύθερου λογισμικού για παραγωγή του υλικού διδασκαλίας. Εμπλουτισμός των μαθημάτων με χρήση νέων τεχνικών όπως ηλεκτρονικά κουίζ και εκπαιδευτικά παιχνίδια. Ανταλλαγή απόψεων και εμπειριών Δημιουργία μαθημάτων στο moodle.
Τρόπος διεξαγωγής: μεικτό σύστημα Οι καθηγητές χωρίστηκαν σε τρία τμήματα: Θετικών Σπουδών, Πληροφορικής και Ανθρωπιστικών Σπουδών. Οργανώθηκαν 5 συναντήσεις ανά τμήμα μέσα στη χρονιά. Ο κάθε εκπαιδευτικός θα πρέπει με βάση της οδηγίες μας να διαλέξει ένα θέμα. Δημιουργήθηκαν εκπαιδευτικά βίντεο σε flash καθώς και υλικό με μορφή κειμένων. Δημιουργήθηκαν 100 μικρές εργασίες. Ο κάθε εκπαιδευτικός για να πάρει τη βεβαίωση έπρεπε να κάνει το 70% των εργασιών και να λείψει το πολύ μία ημέρα.
Η ύλη ανά κεφάλαιο Από την πλευρά του μαθητή Προφίλ, συμμετοχή σε κουίζ και συζητήσεις Από την πλευρά του καθηγητή Ανέβασμα υλικού στο moodle Δημιουργία αλληλεπιδραστικών δραστηριοτήτων Δημιουργία εκπαιδευτικού υλικού Χρήση ελεύθερου λογισμικού (FileZilla, Firefox, Gimp, PDFcreator, OpenOffice, Audacity, Wink, Hotpotatoes) Διαχείριση FTP, Εγκατάσταση, Διαδικτυακά προγράματα, Αντίγραφα ασφαλείας Δημιουργία ιστοτόπου
Η οθόνη του μαθήματος
Ανταπόκριση των καθηγητών
Συμπεράσματα / Προοπτικές Είναι πιο εύκολο να το παρακολουθήσουν έτσι οι εκπαιδευτικοί Αφού έχει διάρκεια ενός εξαμήνου ανταλάσσουν πιο εύκολα απόψεις και προβληματισμούς Προωθείται η χρήση του ελεύθερου και ανοιχτού λογισμικού Κάποιοι εκπαιδευτικοί ενδιαφέρθηκαν να το χρησιμοποιήσουν στο σχολείο τους. Τα ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. θα μπορούσαν να λειτουργήσουν ως φορείς τέτοιων σεμιναρίων π.χ. σχετικά με δημιουργία διακτυκού τόπου σχολείου Το μάθημα είναι διαθέσιμο σε όποιο ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. θελήσει να το εφαρμόσει
Ευχαριστούμε για την προσοχή σας