΄Β ΛΥΚΕΙΟ ΓΕΡΑΚΑΣΑΜΑΡΑ ΒΑΓΙΟΥΛΑ ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 37 Το αθηναικό πολίτευμα, οι σχέσεις των πολιτών μεταξύ τους, με το κράτος και τους νόμους.
΄Β ΛΥΚΕΙΟ ΓΕΡΑΚΑΣΑΜΑΡΑ ΒΑΓΙΟΥΛΑ ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ –Με ποια έκφραση αναφέρεται στο πολίτευμα;
΄Β ΛΥΚΕΙΟ ΓΕΡΑΚΑΣΑΜΑΡΑ ΒΑΓΙΟΥΛΑ ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ –Με ποια έκφραση αναφέρεται στο πολίτευμα; « χρώμεθα γαρ πολιτεία»
΄Β ΛΥΚΕΙΟ ΓΕΡΑΚΑΣΑΜΑΡΑ ΒΑΓΙΟΥΛΑ ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ –Με ποια έκφραση αναφέρεται στο πολίτευμα; –Ποια είναι η πρωτοτυπία του πολιτεύματος της Αθήνας; « χρώμεθα γαρ πολιτεία»
΄Β ΛΥΚΕΙΟ ΓΕΡΑΚΑΣΑΜΑΡΑ ΒΑΓΙΟΥΛΑ ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ –Με ποια έκφραση αναφέρεται στο πολίτευμα; –Ποια είναι η πρωτοτυπία του πολιτεύματος της Αθήνας; « χρώμεθα γαρ πολιτεία» « παράδειγμα όντες αυτοί ή μιμούμενοι ετέρους»
΄Β ΛΥΚΕΙΟ ΓΕΡΑΚΑΣΑΜΑΡΑ ΒΑΓΙΟΥΛΑ ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ –Με ποια έκφραση αναφέρεται στο πολίτευμα; –Ποια είναι η πρωτοτυπία του πολιτεύματος της Αθήνας; –Γιατί ονομάζεται δημοκρατία; « χρώμεθα γαρ πολιτεία» « παράδειγμα όντες αυτοί ή μιμούμενοι ετέρους»
΄Β ΛΥΚΕΙΟ ΓΕΡΑΚΑΣΑΜΑΡΑ ΒΑΓΙΟΥΛΑ ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ –Με ποια έκφραση αναφέρεται στο πολίτευμα; –Ποια είναι η πρωτοτυπία του πολιτεύματος της Αθήνας; –Γιατί ονομάζεται δημοκρατία; « χρώμεθα γαρ πολιτεία» « παράδειγμα όντες αυτοί ή μιμούμενοι ετέρους» «δια το μη ες ολίγους αλλ’ ες πλείονας οικειν »
΄Β ΛΥΚΕΙΟ ΓΕΡΑΚΑΣΑΜΑΡΑ ΒΑΓΙΟΥΛΑ ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ Ποια είναι τα γνωρίσματα του δημοκρατικού πολιτεύματος; Όνομα κέκληται δημοκρατία Μέτεστι δε …………….. = ισοτιμία
΄Β ΛΥΚΕΙΟ ΓΕΡΑΚΑΣΑΜΑΡΑ ΒΑΓΙΟΥΛΑ ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ Ποια είναι τα γνωρίσματα του δημοκρατικού πολιτεύματος; Όνομα κέκληται δημοκρατία Μέτεστι δε …………….. = ισοτιμία Κατά μέν τους νόμους……..πασιν το ίσον = ισονομία Κατά δε την αξίωσιν……= αξιοκρατία
΄Β ΛΥΚΕΙΟ ΓΕΡΑΚΑΣΑΜΑΡΑ ΒΑΓΙΟΥΛΑ ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ Ποια είναι τα γνωρίσματα του δημοκρατικού πολιτεύματος; Όνομα κέκληται δημοκρατία Μέτεστι δε …………….. = ισοτιμία Κατά μέν τους νόμους……..πασιν το ίσον = ισονομία Κατά δε την αξίωσιν……= αξιοκρατία Ουκ’ από μέρους……..προτιμαται Ουδ’ αυ κατά πενίαν…..κεκώλυται
΄Β ΛΥΚΕΙΟ ΓΕΡΑΚΑΣΑΜΑΡΑ ΒΑΓΙΟΥΛΑ ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ Σχέσεις των Αθηναίων μεταξύ τους «έπαινος τρόπων» «πολιτεύομεν ελευθέρως τα προς το κοινόν»
΄Β ΛΥΚΕΙΟ ΓΕΡΑΚΑΣΑΜΑΡΑ ΒΑΓΙΟΥΛΑ ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ Σχέσεις των Αθηναίων μεταξύ τους «έπαινος τρόπων» «πολιτεύομεν ελευθέρως τα προς το κοινόν» « ες την προς αλλήλους υποψίαν πολιτεύομεν ελευθέρως= είμαστε απαλλαγμένοι από υποψία μεταξύ μας = απουσία, καχυποψίας, φιλοφροσύνη
΄Β ΛΥΚΕΙΟ ΓΕΡΑΚΑΣΑΜΑΡΑ ΒΑΓΙΟΥΛΑ ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ Σχέσεις των Αθηναίων μεταξύ τους «έπαινος τρόπων» « ου δι’ οργης τον πέλας έχοντες»= δεν αγανακτούμε με το γείτονά μας = απουσία δυσαρέσκειας
΄Β ΛΥΚΕΙΟ ΓΕΡΑΚΑΣΑΜΑΡΑ ΒΑΓΙΟΥΛΑ ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ Σχέσεις των Αθηναίων μεταξύ τους «έπαινος τρόπων» « ου δι’ οργης τον πέλας έχοντες»= δεν αγανακτούμε με το γείτονά μας = απουσία δυσαρέσκειας «ανεπαχθως προσομιλουμεν τα ίδια»= στις ιδιωτικές μας σχέσεις δεν ενοχλούμε ο ένας τον άλλον.= ευγένεια, ανεκτικότητα
΄Β ΛΥΚΕΙΟ ΓΕΡΑΚΑΣΑΜΑΡΑ ΒΑΓΙΟΥΛΑ ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ Σε τι συνίσταται ο αυτοπεριορισμός των Αθηναίων; « διά δέος ου παρανομουμεν»= αποφεύγουμε τις παρανομίες εξ αιτίας του εσωτερικού σεβασμού.
΄Β ΛΥΚΕΙΟ ΓΕΡΑΚΑΣΑΜΑΡΑ ΒΑΓΙΟΥΛΑ ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ Σε τι συνίσταται ο αυτοπεριορισμός των Αθηναίων; « διά δέος ου παρανομουμεν»= αποφεύγουμε τις παρανομίες εξ αιτίας του εσωτερικού σεβασμού. « ακροάσει των νόμων» = υπακοή στους νόμους
΄Β ΛΥΚΕΙΟ ΓΕΡΑΚΑΣΑΜΑΡΑ ΒΑΓΙΟΥΛΑ ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ Η ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ συνυπάρχει με την ΠΕΙΘΑΡΧΙΑ 1. στους νόμους 2. στους άρχοντες