΄Β ΛΥΚΕΙΟ ΓΕΡΑΚΑΣΑΜΑΡΑ ΒΑΓΙΟΥΛΑ ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 37 Το αθηναικό πολίτευμα, οι σχέσεις των πολιτών μεταξύ τους, με το κράτος και τους νόμους.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Τα πολιτεύματα της αρχαίας Ελλάδας
Advertisements

Η λειτουργία του πολιτεύματος
Πολιτεύματα στην αρχαία Ελλάδα
ΟΛΟΙ ΕΧΟΥΜΕ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΤΟ ΣΕΒΑΣΜΟ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΥΓΕΝΕΙΑ
Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή
ΤΟ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ
΄Β ΛΥΚΕΙΟ ΓΕΡΑΚΑΣΑΜΑΡΑ ΒΑΓΙΟΥΛΑ ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ1 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 39 Οι τρόποι (β)
ΤΑ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
Αναλύοντας τη Δημοκρατία
Συμμετέχουν: 1.) Οι αβράκωτοι 2.) Ροζ Γάτες Δηλώνουν Συμμαχία 3.) Τα Καλά Παιδιά.
Κοινωνικη και πολιτικη αγωγη
ΕΡΓΑΣΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΡΟΜΗΛΑ ΜΕΝΙΟ Α4/Γ
Θρησκευτική ετερότητα και διαπολιτισμική εκπαίδευση
Με ποιoύς τρόπους ασκείται η εξουσία; 3.1. Εξουσία και πολιτική εξουσία Εξουσία είναι συνυφασμένη με τις Ανθρώπινες σχέσεις Ανάμεσα σε αυτόν που ασκεί.
Η απόλυτη εγκυκλοπαίδεια
Τα πολιτεύματα στην Αρχαία Ελλάδα
Εργασία για τους Τριάκοντα τυράννους
Πολιτευματα στην αρχαια ελλαδα
Αρχές Δικαίου Επιχειρήσεων
ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΕΦΗΒΟΥ ΙΙ
Το πολίτευμα και η κοινωνία της Αθήνας στα χρόνια του Περικλή
Μάθημα Πολιτική & Δίκαιο Β΄ Γενικού Λυκείου
Είναι ο τρόπος οργάνωσης και άσκησης της κρατικής εξουσίας
ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ ΤΜΗΜΑ: Α1 ΟΝΟΜΑ: ΛΥΔΙΑ ΕΞΑΡΧΟΥ ΥΠΕΥΘΗΝΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: Κ. ΚΑΠΕΤΑΝΑΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑ: ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ.
Από την ιστορική Ομιλία προς τους μαθητές στην Πνύκα του Γέρου του Μοριά 7/10/1838.
Πολιτική και Δίκαιο Β’ Γενικού Λυκείου.
Μορφές πολιτευμάτων Τι θα πει πολίτευμα;
6.1. Δικαιώματα και υποχρεώσεις
Η ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΚΛΗ
Η ΣΤΑΣΙΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ Ομάδα: Οι Κωνσταντινουπολίτες Αχιλλέας, Ελίζα, Λαέρτης, Σωτήρης.
Τα Πολιτεύματα Στην Αρχαία Ελλάδα
Η ΠΟΛΗ- ΚΡΑΤΟΣ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ
Σελ. 75 ασκ. 1 «επιλέγω και πραγματοποιώ» Από: Μάξιμο Νινιό - Πέππα, Καραογλάνη Χρήστο, Μπραϊμάκη Αχιλλέα, Εύα Κολοβού, Αντιγόνη Καρανίκα.
Τα χρόνια του Περικλή Ο Περικλής.
ΤΑ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΪΚΗ ΕΛΛΑΔΑ
Δικαιώματα Χριστίνα Πανταζάκου.
2ο Δημοτικό Σχολείο Σιάτιστας
O Κλεισθένης θεμελιώνει τη δημοκρατία
Φανή Λαζάρου - Τρανού Δ ο πρότυπο δωδεκαθέσιο πειραματικό δημοτικό σχολείο Θεσ / νίκης Π. Τ. Δ. Ε.- Α. Π. Θ.
Η Αθήνα γίνεται η πιο ισχυρή πόλη
Οι Αθηναίοι πολίτες.
Η ΙΔΡΥΣΗ ΤΗΣ ΡΩΜΗΣ ΚΑΙ Η ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ
ΠΟΛΙΤΕΥΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5 ΕΝΟΤΗΤΑ Η πολιτική ζωή της Αθήνας, κυριαρχείται από δύο ανταγωνιστικά πολιτικά κόμματα το αριστοκρατικό και το δημοκρατικό.
ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Β’ ΤΑΞΗ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ 1 Καζάκου Γεωργία, ΠΕ09 Οικονομολόγος.
Ρατσισμός u Φυλετικός u Κοινωνικός u Αίτια u Συνέπειες u Λύσεις.
3. Η λειτουργία του πολιτεύματος Οι λειτουργίες( σελ )
Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ.
ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΣΥΝΘΕΣΗ
Ευρωπαϊκός Διαφωτισμός
Κεφάλαιο 1ο Θεωρητική Θεμελίωση
Η νομοθεσία του Δράκοντα
Το Παλιο Πολιτευμα τησ Αθηνασ
Γλωσσική επαφή στην Αρχαιότητα
Η αθηνα απο τον σολωνα στον κλεισθενη
Παραθέματα για επανάληψη
Τα Πολιτευματα Στην Αρχαϊκη Ελλαδα
Το δημοκρατικό πολίτευμα σταθεροποιείται
Α. ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑΤΑ
Τα πολιτεύματα στην Αρχαία Ελλάδα
Αντικειμενικοί ιστορικοί
ΤΟ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΪΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
ΚΠΑ Γ’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ
Β’ Τάξη Γενικού Λυκείου
ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ
Ο χρυσοσ αιωνασ του περικλη στο facebook
« οἷα ἡ μορφή, (οὐ) τοιάδε καὶ ἡ ψυχή…»
ΟΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΤΑΞΕΙΣ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ ΤΟΥ 5ου ΑΙ. π.Χ. ΑΘΗΝΑΙΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΜΕΤΟΙΚΟΙ ( ΕΜΠΟΡΟΙ) ΔΟΥΛΟΙ ΑΓΡΟΤΕΣ ΤΕΧΝΙΤΕΣ ΕΜΠΟΡΟΙ ΔΙΑΝΟΗΣΗ.
5ο Δημοτικό Σχολείο Γεωργία Καραμπάτσου Λαμπρινή Σιδηροπούλου Κιλκίς.
Θουκυδίδου ΠερικλέουςἘπιτάφιος
Μεταγράφημα παρουσίασης:

΄Β ΛΥΚΕΙΟ ΓΕΡΑΚΑΣΑΜΑΡΑ ΒΑΓΙΟΥΛΑ ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 37 Το αθηναικό πολίτευμα, οι σχέσεις των πολιτών μεταξύ τους, με το κράτος και τους νόμους.

΄Β ΛΥΚΕΙΟ ΓΕΡΑΚΑΣΑΜΑΡΑ ΒΑΓΙΟΥΛΑ ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ –Με ποια έκφραση αναφέρεται στο πολίτευμα;

΄Β ΛΥΚΕΙΟ ΓΕΡΑΚΑΣΑΜΑΡΑ ΒΑΓΙΟΥΛΑ ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ –Με ποια έκφραση αναφέρεται στο πολίτευμα; « χρώμεθα γαρ πολιτεία»

΄Β ΛΥΚΕΙΟ ΓΕΡΑΚΑΣΑΜΑΡΑ ΒΑΓΙΟΥΛΑ ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ –Με ποια έκφραση αναφέρεται στο πολίτευμα; –Ποια είναι η πρωτοτυπία του πολιτεύματος της Αθήνας; « χρώμεθα γαρ πολιτεία»

΄Β ΛΥΚΕΙΟ ΓΕΡΑΚΑΣΑΜΑΡΑ ΒΑΓΙΟΥΛΑ ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ –Με ποια έκφραση αναφέρεται στο πολίτευμα; –Ποια είναι η πρωτοτυπία του πολιτεύματος της Αθήνας; « χρώμεθα γαρ πολιτεία» « παράδειγμα όντες αυτοί ή μιμούμενοι ετέρους»

΄Β ΛΥΚΕΙΟ ΓΕΡΑΚΑΣΑΜΑΡΑ ΒΑΓΙΟΥΛΑ ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ –Με ποια έκφραση αναφέρεται στο πολίτευμα; –Ποια είναι η πρωτοτυπία του πολιτεύματος της Αθήνας; –Γιατί ονομάζεται δημοκρατία; « χρώμεθα γαρ πολιτεία» « παράδειγμα όντες αυτοί ή μιμούμενοι ετέρους»

΄Β ΛΥΚΕΙΟ ΓΕΡΑΚΑΣΑΜΑΡΑ ΒΑΓΙΟΥΛΑ ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ –Με ποια έκφραση αναφέρεται στο πολίτευμα; –Ποια είναι η πρωτοτυπία του πολιτεύματος της Αθήνας; –Γιατί ονομάζεται δημοκρατία; « χρώμεθα γαρ πολιτεία» « παράδειγμα όντες αυτοί ή μιμούμενοι ετέρους» «δια το μη ες ολίγους αλλ’ ες πλείονας οικειν »

΄Β ΛΥΚΕΙΟ ΓΕΡΑΚΑΣΑΜΑΡΑ ΒΑΓΙΟΥΛΑ ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ  Ποια είναι τα γνωρίσματα του δημοκρατικού πολιτεύματος; Όνομα κέκληται δημοκρατία Μέτεστι δε …………….. = ισοτιμία

΄Β ΛΥΚΕΙΟ ΓΕΡΑΚΑΣΑΜΑΡΑ ΒΑΓΙΟΥΛΑ ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ  Ποια είναι τα γνωρίσματα του δημοκρατικού πολιτεύματος; Όνομα κέκληται δημοκρατία Μέτεστι δε …………….. = ισοτιμία Κατά μέν τους νόμους……..πασιν το ίσον = ισονομία Κατά δε την αξίωσιν……= αξιοκρατία

΄Β ΛΥΚΕΙΟ ΓΕΡΑΚΑΣΑΜΑΡΑ ΒΑΓΙΟΥΛΑ ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ  Ποια είναι τα γνωρίσματα του δημοκρατικού πολιτεύματος; Όνομα κέκληται δημοκρατία Μέτεστι δε …………….. = ισοτιμία Κατά μέν τους νόμους……..πασιν το ίσον = ισονομία Κατά δε την αξίωσιν……= αξιοκρατία Ουκ’ από μέρους……..προτιμαται Ουδ’ αυ κατά πενίαν…..κεκώλυται

΄Β ΛΥΚΕΙΟ ΓΕΡΑΚΑΣΑΜΑΡΑ ΒΑΓΙΟΥΛΑ ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ  Σχέσεις των Αθηναίων μεταξύ τους «έπαινος τρόπων» «πολιτεύομεν ελευθέρως τα προς το κοινόν»

΄Β ΛΥΚΕΙΟ ΓΕΡΑΚΑΣΑΜΑΡΑ ΒΑΓΙΟΥΛΑ ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ  Σχέσεις των Αθηναίων μεταξύ τους «έπαινος τρόπων» «πολιτεύομεν ελευθέρως τα προς το κοινόν» « ες την προς αλλήλους υποψίαν πολιτεύομεν ελευθέρως= είμαστε απαλλαγμένοι από υποψία μεταξύ μας = απουσία, καχυποψίας, φιλοφροσύνη

΄Β ΛΥΚΕΙΟ ΓΕΡΑΚΑΣΑΜΑΡΑ ΒΑΓΙΟΥΛΑ ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ  Σχέσεις των Αθηναίων μεταξύ τους «έπαινος τρόπων» « ου δι’ οργης τον πέλας έχοντες»= δεν αγανακτούμε με το γείτονά μας = απουσία δυσαρέσκειας

΄Β ΛΥΚΕΙΟ ΓΕΡΑΚΑΣΑΜΑΡΑ ΒΑΓΙΟΥΛΑ ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ  Σχέσεις των Αθηναίων μεταξύ τους «έπαινος τρόπων» « ου δι’ οργης τον πέλας έχοντες»= δεν αγανακτούμε με το γείτονά μας = απουσία δυσαρέσκειας «ανεπαχθως προσομιλουμεν τα ίδια»= στις ιδιωτικές μας σχέσεις δεν ενοχλούμε ο ένας τον άλλον.= ευγένεια, ανεκτικότητα

΄Β ΛΥΚΕΙΟ ΓΕΡΑΚΑΣΑΜΑΡΑ ΒΑΓΙΟΥΛΑ ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ  Σε τι συνίσταται ο αυτοπεριορισμός των Αθηναίων; « διά δέος ου παρανομουμεν»= αποφεύγουμε τις παρανομίες εξ αιτίας του εσωτερικού σεβασμού.

΄Β ΛΥΚΕΙΟ ΓΕΡΑΚΑΣΑΜΑΡΑ ΒΑΓΙΟΥΛΑ ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ  Σε τι συνίσταται ο αυτοπεριορισμός των Αθηναίων; « διά δέος ου παρανομουμεν»= αποφεύγουμε τις παρανομίες εξ αιτίας του εσωτερικού σεβασμού. « ακροάσει των νόμων» = υπακοή στους νόμους

΄Β ΛΥΚΕΙΟ ΓΕΡΑΚΑΣΑΜΑΡΑ ΒΑΓΙΟΥΛΑ ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ Η ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ συνυπάρχει με την ΠΕΙΘΑΡΧΙΑ 1. στους νόμους 2. στους άρχοντες