Η Παρέμβαση του Λογοθεραπευτή σε παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Επιμέλεια: Τίκβα Χριστίνα
Advertisements

Παρουσίαση Περιστατικού
Σχεδιασμός α ΕΠΕ μαθητή με δυσλεξία Αλεξανδρούπολη 7 Ιουλίου 2010.
Η φωνολογική επίγνωση.
Εξατομικευμένα Εκπαιδευτικά Προγράμματα Στήριξης μαθητών/τριών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή και αναπηρία Πηλείδου Κωνσταντίνα Σχολική Σύμβουλος ΕΑΕ.
Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
Γλωσσικές Διαταραχές σε Παιδιά με Αναπτυξιακές Δυσκολίες
ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Κατανόηση προφορικού λόγου Ι
Δρ. Τζάμου Αικατερίνη Φιλόλογος Πειραματικού Λυκείου Βαρβακείου Σχολής
Εργοθεραπευτική Παρέμβαση σε Παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες
Γνωστικά εργαλεία είναι: οι εκπαιδευτικές εφαρμογές των Τ. Π. Ε
Ιστορία και Δομή της Ελληνικής
Αναστασία Γραμμένου, Msc, Υποψήφια Διδάκτωρ του Π.Τ.Δ.Ε. του Δ.Π.Θ.
ΕΙΔΙΚΕΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ
ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ- ΥΠΕΡΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ «ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ»
8ο Δ.Σ. Κορίνθου Νέα Προγράμματα Σπουδών
Σημειώσεις : Χρήστος Μουρατίδης
Εθνικόν και Καποδιστριακόν Πανεπιστήμιον Αθηνών Μάθημα «Διοίκηση Επιχειρήσεων» Παρασκευή 18 Ιανουαρίου Εισαγωγή στην τεχνική της παρουσίασης.
Κεφ.1 Εισαγωγη στην εννοια του Αλγοριθμου και στον Προγραμματισμο
Ταξίδι στον κόσμο της Γλώσσας Β’ Δημοτικού
Ανάπτυξη της γλώσσας Η ανάπτυξη της γλωσσικής ικανότητας περνάει από συγκεκριμένα στάδια απόκτησης γλωσσικών επιπέδων. Ο στόχος ενός παιδιού που μαθαίνει.
ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΛΟΓΟΥ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ
Ορισμός της Αναπτυξιακής Δυσαριθμησίας
12/ Θ 1 Ο ΟΛΟΗΜΕΡΟ Δ. Σ. Ν. ΠΕΡΑΜΟΥ Παλάζογλου Μαρία Ντελή Βασιλική Υψηλού Ελισάβετ.
Γνωστικά Μαθησιακά Προβλήματα
Σχεδίαση Αλγορίθμων. Διεργασίες (1/2) Μία διεργασία αλληλεπιδρά με το περιβάλλον της δεχόμενη είσοδο και παράγοντας έξοδο.
ΒΑΣΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΤΗΣ ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑΣ
Διαταραχές Λόγου και Μαθησιακές Δυσκολίες
ENA MAΘHMA ΘPHΣKEYTIKΩN Σταύρος Σ. Φωτίου. A΄. ΣXEΔIAΣMOΣ 1. Θεολογική επεξεργασία: Ποια είναι τα υπαρξιακά μηνύματα > πώς νοηματοδοτεί την ανθρώπινη.
Telematics Επιμέλεια:Παγώνης Γεώργιος Writer: Patrick Dillon.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ1 ΚΑΤΑΡΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΩΝ ΔΟΚΙΜΙΩΝ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΛΥΚΕΙΟ.
1.5 Γλώσσες Προγραμματισμού
Αρχές Αποτελεσματικής Επικοινωνίας
6/12/2012 Παρουσίαση: Μιμηγιάννης Δημήτρης
Ταξίδι στον κόσμο της Γλώσσας Β’ Δημοτικού
Αναπτύσσοντας, κινητοποιώντας και βελτιώνοντας δεξιότητες: η εφαρμογή μαθησιακού προγράμματος σε ομάδα τμήματος του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου.
Εργαλείο ανίχνευσης και διερεύνησης των αναγνωστικών δυσκολιών στο Νηπιαγωγείο και στην Α΄ & Β΄ Δημοτικού Γεσθημανή Κούφτα 12/4/2017.
Φωνολογικές και αρθρωτικές διαταραχές
Εισαγωγή στην Έννοια του Αλγορίθμου και στον Προγραμματισμό
SusCity: κατασκευάζοντας ψηφιακά παιχνίδια αειφόρων πόλεων Ν. Γιαννούτσου Μ. Δασκολιά Μ. Ξένος Εργαστήριο Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας
Σειρά «Μαργαρίτα» Το αλφαβητάρι.
Αντιμετώπιση Μαθησιακών Δυσκολιών στα Μαθηματικά
 ΑΡΧΕΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ  ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ  ΚΑΤΟΝΟΜΑΣΙΑ  ΑΚΟΥΣΤΙΚΗ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ  ΑΝΑΓΝΩΣΗ.
ΕΝΟΤΗΤΑ 3 Η Αξιολόγηση των Διαταραχών της Άρθρωσης και των Φωνολογικών Διαταραχών Διαγνωστικά Θέματα Λογοθεραπείας Δρ. Μαρία Καμπανάρου.
Κατάκτηση της γλώσσας από το παιδί Ο γενικευτικός και αφαιρετικός χαρακτήρας της γλώσσας Το νόημα = σημαινόμενο του γλωσσικού σημείου συγκροτείται στη.
1 η Ενότητα 2 η Ενότητα 3 η Ενότητα.  Μαθητής που εργάστηκε: Μουχταρόπουλος Πέτρος  Μαθητής που εργάστηκε: Μουχταρόπουλος Πέτρος.
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ Ετήσιο Πρόγραμμα Παιδαγωγικής Κατάρτισης / Ε.Π.ΠΑΙ.Κ.
Ανάπτυξη της γλώσσας Η ανάπτυξη της γλωσσικής ικανότητας περνάει από συγκεκριμένα στάδια απόκτησης γλωσσικών επιπέδων. Ο στόχος ενός παιδιού που μαθαίνει.
Ανάλυση κρίσιμου συμβάντος
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ Στο προηγούμενο μάθημα είχαμε μιλήσει για το παιχνίδι, τον ορισμό του, τη σημασία του, τα είδη του παιχνιδιού κατά τον Piaget , και το.
Προσεγγίσεις επεξεργασίας πληροφοριών Οι βασικές διεργασίες: Κωδικοποίηση, αποθήκευση, ανάσυρση.
ΤΑ ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΑ ΣΤΗ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΩΣ ΑΙΤΙΑΚΟΣ ΠΑΡΑΓΟΝΤΑΣ ΣΤΗΝ ΕΓΔ ΧΡΙΣΤΙΝΑ Φ. ΠΑΠΑΗΛΙΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ.
Ο λογοθεραπευτής και η λογοθεραπεία
«Φωνητική-Φωνολογία: εφαρμογές στην εκπαίδευση»
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
Διδακτικό μοντέλο για τη διδασκαλία της ανάγνωσης και της γραφής στην Α΄ τάξη Συνδυαστικό μοντέλο (συνθέτει στοιχεία της αναλυτικοσυνθετικής μεθόδου με.
«Παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες & Διαταραχές Λόγου»
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΑ Ανάπτυξη Εφαρμογών για Φορητές Συσκευές
Προπονούμαι στην προπαίδεια
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
Αποτελεσματικές Στρατηγικές Μάθησης
τον αριθμό των πηγών (ένα ή πολλαπλά κείμενα)
Εννοιολογική Χαρτογράφηση
Καθηγητής: Κ. Πιτσιλαδής Τάξη-Τμήμα: Α΄1 Μάθημα: Βιολογία
Αναπτυξιακές διαταραχές μάθησης/ειδικές μαθησιακές δυσκολίες
ΨΥΧΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΤΟΥ ΑΝΑΔΥΟΜΕΝΟΥ ΓΡΑΠΤΟΥ ΛΟΓΟΥ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η Παρέμβαση του Λογοθεραπευτή σε παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες Η Παρέμβαση του Λογοθεραπευτή σε παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες Σαραντοπούλου Κωνσταντίνα Λογοθεραπεύτρια

Παιδιά μέχρι 6 ετών έχουν: 14000 περίπου λέξεις εμπεδώσει τους συντακτικούς κανόνες κατακτήσει όλα τα φωνήματα, τους φθόγγους και συμπλέγματα της γλώσσας που ομιλούν. λόγος & γραφή. Σαραντοπούλου Κωνσταντίνα- Λογοθεραπεύτρια

λόγος & γραφή. Σαραντοπούλου Κωνσταντίνα- Λογοθεραπεύτρια Παιδιά με δυσκολίες μάθησης δεν έχουν όλα τα παραπάνω. 60% οι δυσκολίες εμφανίζονται στην Α Δημοτικού & 30% οι δυσκολίες εμφανίζονται στην Γ Δημοτικού. λόγος & γραφή. Σαραντοπούλου Κωνσταντίνα- Λογοθεραπεύτρια

Η Γλώσσα έχει 3 Διαστάσεις α) Το Περιεχόμενο β) Τη Μορφή γ) Τη Χρήση Η Γλώσσα έχει 3 Διαστάσεις α) Το Περιεχόμενο β) Τη Μορφή γ) Τη Χρήση λόγος & γραφή. Σαραντοπούλου Κωνσταντίνα- Λογοθεραπεύτρια

Διαταραχές Περιεχομένου α) φτωχό λεξιλόγιο αντίληψης ή έκφρασης β) ελλειμματική σημασιολογική οργάνωση των λέξεων γ) δυσκολία στην αντίληψη παρομοιώσεων (τρώει σαν πουλάκι), μεταφορών (όποιος βιάζεται σκοντάφτει). δ) δυσκολία κατανόησης ερωτήσεων « τι, ποιος, γιατί, πότε, πως» ε) δυσκολία με έννοιες χώρου και χρόνου στ) δυσκολία στην ανάκληση των λέξεων λόγος & γραφή. Σαραντοπούλου Κωνσταντίνα- Λογοθεραπεύτρια

λόγος & γραφή. Σαραντοπούλου Κωνσταντίνα- Λογοθεραπεύτρια Διαταραχές Μορφολογίας α) φωνολογικά λάθη εκδηλώνονται με αντικαταστάσεις, παραλείψεις και αντιμεταθέσεις φωνημάτων. /β/- /φ/ , /θ/-/δ/ απλοποιήσεις συμπλεγμάτων /σ/ και /ρ/. β) συντακτικά λάθη λόγος & γραφή. Σαραντοπούλου Κωνσταντίνα- Λογοθεραπεύτρια

λόγος & γραφή. Σαραντοπούλου Κωνσταντίνα- Λογοθεραπεύτρια Διαταραχές Πραγματολογίας α) μειωμένη ικανότητα προσαρμογής του λεκτικού μηνύματος ανάλογα με τον ακροατή β) δυσκολίες στην αφήγηση όπου χρησιμοποιούν απλές προτάσεις, παραλείπουν πληροφορίες και ο λόγος τους δεν έχει συνοχή γ) μειωμένη ικανότητα ζήτησης πληροφοριών και διστάζουν να δώσουν οι ίδιοι οδηγίες δ) δεν ακολουθούν τη σειρά τους σε μια συζήτηση και έχουν δυσκολία να παραμείνουν στο θέμα. λόγος & γραφή. Σαραντοπούλου Κωνσταντίνα- Λογοθεραπεύτρια

λόγος & γραφή. Σαραντοπούλου Κωνσταντίνα- Λογοθεραπεύτρια Η Λογοθεραπευτική Παρέμβαση διαμορφώνεται και προσαρμόζεται στις δυσκολίες του κάθε παιδιού…. Για παράδειγμα σ’ ένα παιδί: * με φτωχό λεξιλόγιο ο λογοθεραπευτής θα το βοηθήσει να εμπλουτίσει το λεξιλόγιο του ανά κατηγορίες π.χ. φρούτα, ρούχα, οχήματα, επαγγέλματα κ.τ.λ. λόγος & γραφή. Σαραντοπούλου Κωνσταντίνα- Λογοθεραπεύτρια

λόγος & γραφή. Σαραντοπούλου Κωνσταντίνα- Λογοθεραπεύτρια

λόγος & γραφή. Σαραντοπούλου Κωνσταντίνα- Λογοθεραπεύτρια * Για δυσκολίες στη σημασιολογία παραδείγματα δραστηριοτήτων είναι τα εξής: Διαχωρισμός κατηγοριών δηλαδή ποια λέξη δεν ανήκει στην ομάδα (λιοντάρι, σκυλί, λάμπα, γάτα) Συμπλήρωσε τη σειρά ( πιάνο, κιθάρα, βιολί, ……) . λόγος & γραφή. Σαραντοπούλου Κωνσταντίνα- Λογοθεραπεύτρια

λόγος & γραφή. Σαραντοπούλου Κωνσταντίνα- Λογοθεραπεύτρια Συγκρίσεις αντικειμένων για ομοιότητες και διαφορές ( μπάνιο/ νεροχύτης) σε τι είναι όμοια και σε τι διαφέρουν; λόγος & γραφή. Σαραντοπούλου Κωνσταντίνα- Λογοθεραπεύτρια

Για τον σχηματισμό σωστών συντακτικά προτάσεων λόγος & γραφή. Σαραντοπούλου Κωνσταντίνα- Λογοθεραπεύτρια

λόγος & γραφή. Σαραντοπούλου Κωνσταντίνα- Λογοθεραπεύτρια ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ!!!!!! λόγος & γραφή. Σαραντοπούλου Κωνσταντίνα- Λογοθεραπεύτρια