Ο θάνατος του Μαρά
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΙΝΑΚΑ Τον ζωγράφισε ο Γάλλος ζωγράφος Ζακ Λουί Νταβίντ το 1973. Απεικονίζει το νεκρό Ζάν Πολ Μαρά, λίγες στιγμές μετά τη δολοφονία του από τη Σαρλότ Κορντέ, στο λουτρό του. Το ύφος του πίνακα είναι νεοκλασικό. Πρόκειται για ελαιογραφία πάνω σε καμβά. Οι διαστάσεις του είναι 162 εκατοστά ύψος με 128 εκατοστά μήκος. Το στυλ του είναι νεοκλασικό, ενώ παρουσιάζει κάποια μικρά στοιχεία προς το μοντερνισμό. Το σκοτάδι στο υπόβαθρο του πίνακα έρχεται σε έντονη αντίθεση με το φωτεινό πρόσωπο του δολοφονημένου Μαρά. Ο πίνακας προσπαθεί να είναι όσο λιγότερος βίαιος γίνεται, το σώμα του Μαρά δεν έχει σχεδόν καθόλου αίματα και το μαχαίρι δε βρίσκεται πάνω του. Στο χέρι του κρατάει πένα σαν να είναι ζωντανός και έτοιμος να γράψει...
(ΣΥΝΕΧΕΙΑ) Το πρόσωπό του είναι γαλήνιο και μοιάζει με Αγιογραφία. Αυτό έγινε σκόπιμα από το ζωγράφο, για να τον παρουσιάσει ως μάρτυρα για πολιτικούς λόγους (ο Μαρά ήταν με το μέρος της Γαλλικής επανάστασης) Η δολοφόνος λείπει από τον πίνακα . Στον πίνακα δεν φαίνεται η πραγματική ηλικία του Μαρά΄ δείχνει νεότερος). Επίσης, δε βλέπουμε σημάδια της δερματικής του πάθησης. Λόγω του πολιτικού ύφους του πίνακα ο Ζακ Λουί Νταβίντ είχε δεχτεί σκληρή κριτική και δίωξη. Μετά από πολλά χρόνια, ο πίνακας απέκτησε την αξία και αναγνωρισιμότητα που έχει σήμερα . Εξαιτίας αυτού του πίνακα, ο Νταβίντ θεωρήθηκε από πολλούς μεγάλη μορφή της επανάστασης. Ελισάβετ Μπ., Β2 – 7gymioa