Είναι η δυσλεξία χάρισμα;. Τι είναι η δυσλεξία; Χάρισμα; Ιδιαιτερότητα; Πρόβλημα; Κακιά μοίρα; Μαθησιακή δυσκολία;

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Advertisements

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012 Συνεργατική Διαχείριση Συγκρούσεων / Κρίσεων Γιάννης Ρουσσάκης.
Δημοτικό σχολείο Χρυσελεούσας (Κ.Β)
Παιδικοί Σταθμοί Αγίας Παρασκευής «Βάζοντας όρια στα παιδιά»
Κατάθεση εμπειριών από την πρώτη χρονιά λειτουργίας:
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Η φιλοσοφία του Pro-Skills
Αυτοεκτίμηση Σεβασμός Αγάπη
6 Μαρτίου 2013, ημέρα κατά του σχολικού εκφοβισμού
Δραστηριότητες προσομοίωσης
RESPECT DIVERSITY ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ ΤΟ ΑΙΝΙΓΜΑ ΝΩΝΤΑΣ ΖΑΦΕΙΡΟΠΟΥΛΟΣ
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
Η ομάδα στις ερευνητικές εργασίες. Τι είναι μια ομάδα; Πως μπορούμε να την προσδιορίσουμε; Η ομάδα έχει τουλάχιστον δυο στόχους α) Πραγματοποίηση ενός.
TΟ ΟΡΑΜΑ ΤΟΥ ΙΒ΄ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΠΑΦΟΥ EΠΙΜΕΛΗΘΗΚΕ Η ΒΟΗΘΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΡΙΑ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ Όραμα όταν λέμε συνάδελφοι εννοούμε.
Λέμε ΌΧΙ Στο Σχολικό Εκφοβισμό
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο: Ανάπτυξη ουσιαστικής συνεργασίας ανάμεσα στους γονείς και τους εκπαιδευτικούς Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών.
Μαθησιακές δυσκολίες και δυσλεξία
«ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΒΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ»
Η ζωή μου: Ερευνώ-ανακαλύπτω τον κόσμο. Σχεδιάζω το μέλλον μου.
ΚΟΙΤΑΖΩ ΜΕΣΑ ΜΟΥ ΚΟΙΤΑΖΩ ΓΥΡΩ ΜΟΥ. Η Διαδικασία της λήψης απόφασης στην επιλογή σπουδών και επαγγελμάτων ΓΡΑΣΕΠ Γ/σιο Ερασμίου Ξάνθης.
2ο ΕΠΑΛ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΕΣ : ΑΔΑΜΙΔΟΥ ΕΛΕΝΗ ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΟΥ ΙΩΑΝΝΑ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΚΑΙ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ.
Δύσκολες Συμπεριφορές στο Σχολείο.
ΕΦΗΒΕΙΑ.
 ΕΝΘΟΥΣΙΑΣΜΟ  ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ  ΧΙΟΥΜΟΡ  ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ  ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΩΣ ΞΕΧΩΡΙΣΤΑ ΑΤΟΜΑ  ΔΙΟΡΘΩΜΕΝΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ  ΦΑΝΤΑΣΙΑ  ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ - ΠΡΟΤΥΠΟ.
Παρουσίαση Δ.Σ.Μελισσοκομείου
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑ : ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑ ΤΗΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑΣ
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 : ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΣΤΟ ΜΥΑΛΟ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΜΟΥ;
ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΙΚΗ ΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΟ ΕΦΗΒΟ ΑΓΟΡΙ - ΚΟΡΙΤΣΙ 5o γενικό λύκειο Ηρακλείου ΔΙΔ. ΕΤΟΣ: Β. ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ Ομάδα εργασίας Μάριος.
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «ΚΟΚΚΙΝΗ ΚΛΩΣΤΗ ΔΕΜΕΝΗ,
Η ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΡΙΣΗ ΚΑΙ ΟΙ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΤΗΣ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΠΕΠΟΙΘΗΣΗ ΜΕΡΙΚΩΝ ΟΤΙ Η ΜΟΡΦΩΣΗ ΕΙΝΑΙ «ΑΧΡΗΣΤΗ» Β’ ομάδα:Λιόλιου Αρετή, Ματσούκα Αντωνία,
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Σχολικός Εκφοβισμός School Bullying.
 Προσαρμόζοντας τις προσδοκίες Οι γονείς πρέπει να καταλάβουν ότι το δυσλεκτικό παιδί τους χρειάζεται να προσπαθήσει περισσότερο και με διαφορετικό τρόπο.
ΦΙΛΙΑ ΕΙΝΑΙ… ΑΠΌ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ Α΄ ΤΑΞΗΣ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΣΚΖ.
«Ο Θησαυρός της Εφηβείας» «Αντιμετωπίζοντας τα Παιδιά με Διαφορετικότητα (με Μαθησιακές Δυσκολίες)» Τζίνα Γ. Θανοπούλου, M.A., Ed.M. Harvard University.
Επηρεάζοντας έμμεσα το πρόβλημα
ΤΑΞΗ:Α ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ 2 ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΕΥΚΗΣ
Βιωματικές δράσεις Α΄ τάξη Σχ. Έτος: Γ΄ Τρίμηνο
BULLYING Μάριος Κρασσάς Ειρήνη Τσατσαλμά Νίκη Κατιδενιού Σπύρος Τούμπας Αντωνία Βασιλείου Β’ τάξη Γυμνασίου.
Έρευνα με ερωτηματολόγιο σε μαθητές της Β΄ και Γ΄ Γυμνασίου του 3 ου Γυμνασίου Βύρωνα Σχολική χρονιά Η φιλία στην αρχή της εφηβείας.
Λέμε όχι στο σχολικό εκφοβισμό «Επίλυση διαφορών» Αλέξανδρος Θεοφιλόπουλος - Γιώργος Ιωάννου Γυμνάσιο ΩΘΗΣΗ - Α’ Γυμνασίου - τμήμα Α1 - 1 Δεκεμβρίου 2015.
Προς μια αποτελεσματικότερη συνεργασία Αναστασία Χ’ Γιαννακού Σύμβουλος Ειδικής Εκπαίδευσης Επαρχίας Λευκωσίας.
Μείωση της αποφυγής - avoidance reduction Λίγοι θεραπευτές σήμερα θα χρησιμοποιούσαν αυτή την προσέγγιση μεμονωμένα. Τη χρησιμοποιούν ως ένα μέρος του.
Αφήγηση Παράδειγμα ανάλυσης. Παράγοντες επιλογής Ένα βασικός παράγοντας, για να επιλέξω να γίνω εκπαιδευτικός ήταν ότι και οι δύο μεγαλύτερες αδελφές.
Το ψέμα Ζωρζ Σαρή Μπουσμαλή Ξανθή Α’ Γυμνασίου Σχ. Έτος
Εκπαιδευτικές τεχνικές Π.Απόστολος. Προσχολική ηλικία Της Εύας της αρέσουν οι δραστηριότητες του νηπιαγωγείου αλλά καμιά φορά κολλάει στην αγαπημένη της.
Συμβουλευτική ΑμΕΑ Άτομα με Ειδικές Ανάγκες ή Αναπηρία; Άτομα με Ειδικές Εκπαιδευτικές & Κοινωνικές Ανάγκες.
Συνέντευξη με νήπια.
Δυο πράγματα χρειάζεσαι να ξέρεις, για να πετύχεις οποιοδήποτε Επίτευγμα…
ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ ΚΩΦΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΤΗΣ ΕΠΑΡΧΙΑΣ ΛΕΥΚΩΣΙΑΣ Χριστίνα Γιασεμή Ειδική.
Βιολογία Γυμνασίου.
«Διαχείριση απώλειας και πένθους στο σχολείο» Συμβουλευτική ψυχολόγος
ΕΓΩ - ΕΝΑΣ ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Βιωματική Δράση Α΄Τάξης 2ου Γυμνασίου Πεύκης
ΑΙΣΘΑΝΟΜΑΙ –ΖΩ-ΥΠΑΡΧΩ
Διδάσκουσα: Αλεξάνδρα Βασιλοπούλου
H ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ THΣ ΕΝΤΑΞΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΑΠΩΛΕΙΑ ΑΚΟΗΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΑΣ
Ένας Χρόνος ΠΕΑΠ Επίκουρη Καθηγήτρια Ευδοκία Καραβά
ΠΕΡΙΓΡΑΦΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ 24Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΒΑΛΑΣ Ε
Το καμάρι μου έχει δυσλεξία
Αφήγηση Παράδειγμα ανάλυσης.
Ο κοινωνικός περίγυρος - Μορφές διαπροσωπικών σχέσεων.
Η φιλία στην αρχή της εφηβείας
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
37 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Είναι η δυσλεξία χάρισμα;

Τι είναι η δυσλεξία; Χάρισμα; Ιδιαιτερότητα; Πρόβλημα; Κακιά μοίρα; Μαθησιακή δυσκολία;

Ο συγγραφέας του βιβλίου που είναι δυσλεκτικός θα προτιμούσε: Να μην υπήρχε η δυσλεξία στη ζωή του Να τη στείλει «από κει που ήρθε» Αλλά επειδή δε γίνεται αυτό αποφάσισε: … να ενστερνιστεί το «Άμα σου δίνουν αλεύρι,φτιάχνε ψωμί» ….να συνεργαστεί μαζί της αντί να την αντιστρατευτεί

…αποφάσισε να αφήσει τη βολική και ανιαρή δουλειά του και να κυνηγήσει το όνειρό του … Σε μια στιγμή ένιωσε ότι έπρεπε να επιλέξει Ένιωθε πως έπρεπε να προσπαθήσει …και από υπάλληλος σε σταθμό λεωφορείων έγινε Διδάκτωρ Ψυχολογίας

Η δυσλεξία αντιμετωπίζεται όπως τα άλλα προσωπικά ή επαγγελματικά προβλήματα της ζωής με: Ενδεδειγμένες στρατηγικές Κατάλληλα συστήματα υποστήριξης σκληρή δουλειά, αφοσίωση δημιουργικότητα, χρόνο επιμονή, υπομονή

Η Τζούλια (14),δυσλεκτική, είναι καλή μαθήτρια και κολυμβήτρια με όνειρο τη συμμετοχή στην Ολυμπιάδα Έχει καλούς βαθμούς στο σχολείο Κατέκτησε το εθνικό ρεκόρ νεανίδων στην πεταλούδα Απαντά στην σωματική και πνευματική κούραση με επιμονή Γνωρίζει ότι έχει πετύχει πολλά Αρνείται να υποκύψει στις δυσκολίες

Τρέβορ (Γ’ γυμνασίου),δυσλεκτικός, θέλει να γίνει πολιτικός Θέλει να μπει στο συμβούλιο της τάξης Ξέρει από μικρός τι σημαίνει «δίνω μάχη» Έχει αυτοπεποίθηση, δυναμισμό,φιλοδοξία Έχει καλό σύστημα υποστήριξης από φίλους Μένει προσανατολισμένος στο στόχο του

Ο Μαξ(12) είναι μανιώδης συλλέκτης πετρωμάτων,χειρίζεται μηχάνημα λείανσης, συνθέτει καταπληκτικά περιδέραια,μπρελόκ Είναι ιδιαίτερα δημιουργικός Εντόπισε και εκφράζει το ταλέντο του

Η Φρανσίν (16),δυσλεκτική,ηγείται τη σχολική ομάδα ευαισθητο- ποίησης νέων στον καρκίνο του μαστού Συνειδητοποίησε τη διαφορετικότητά της Κατάλαβε ότι μπορεί να προσφέρει στο κοινωνικό σύνολο χωρίς να την εμποδίζει η δυσκολία της

Η αντίδραση της οικογένειας αντανακλάται στα συναισθήματά του παιδιού για τη μαθησιακή του δυσκολία απαισιόδοξη στάση γονέων Υποστηρικτικοί γονείς

Σερένα, μητέρα δυσλεκτικού Τόμπι φοβάται ότι ο γιος της δε θα πετύχει κάτι στη ζωή του. Έχει την εμπειρία της δυσλεκτικής αδελφής της Μοιρολογάει διαρκώς Λέει η θεία Κάρλα είχε το ίδιο και να που κατάντησε με αποτέλεσμα ο Τόμπι Να διαισθάνεται ότι η μητέρα του δεν πιστεύει σ’ αυτόν Νιώθει διχασμένος ανάμεσα στη γνώμη των δασκάλων που επιμένουν ότι μπορεί να τα καταφέρει και την απαισιόδοξη στάση της μητέρας

Πωλ και Γκέιλ, γονείς δυσλεκτικής Σάρλα (9)δεν πανικοβλήθηκαν στο άκουσμα της δυσλεξίας Έχουν ήδη ένα δυσλεκτικό αγόρι στο κολλέγιο Ξέρουν πόσο σκληρά θα χρειαστεί να δουλέψουν Δεν την αποπαίρνουν όταν δηλώνει ότι θα γίνει δικηγόρος Την διαβεβαιώνουν ότι θα κάνουν ότι μπορούν να τη βοηθήσουν Με αποτέλεσμα η Σάρλα Να προσπαθεί περισσότερο Να έχει αυτοπεποίθηση

Συνοψίζοντας, η δυσλεξία δεν είναι χάρισμα αλλά είναι αντιμετωπίσιμη και μπορεί να οδηγήσει σε μεγάλα επιτεύγματα με τους κατάλληλους τρόπους. Πως;

Ως εκπαιδευτικοί μπορούμε : Να εντοπίζουμε τo χάρισμα του παιδιού Να το ενθαρρύνουμε Να το υποστηρίζουμε Να το επιβραβεύουμε

Οι φίλοι και συμμαθητές : Να το αποδέχονται Να το στηρίζουν Να το βοηθούν

Να βοηθήσουμε το ίδιο το δυσλεκτικό παιδί : Να καταλάβει και να αποδεχτεί την ιδιαιτερότητα. Να συνειδητοποιήσει ότι η δυσκολία του θα πορευτεί μαζί του σ’ όλη του τη ζωή. Να προσπαθεί με σκληρή δουλειά, επιμονή, υπομονή να πετύχει τους στόχους του. Να καταλάβει ότι θα χρειαστεί χρόνο για να φανούν τα αποτελέσματα των προσπαθειών του. Να αποκτήσει αυτοπεποίθηση ότι μπορεί να τα καταφέρει. Να βελτιώνει τις τεχνικές του για να αντιμετωπίζει τη δυσλεξία.

Ως γονείς δυσλεκτικού παιδιού μπορούμε: Να ρωτάμε ποια είναι τα όνειρά του και να το ενθαρρύνουμε Να σεβόμαστε την ατομικότητα του Να προσφέρουμε διεξόδους στη δημιουργικότητα του Να το επιβραβεύουμε καθημερινά Να είμαστε περήφανοι για την επιμονή του(ακόμα κι αν φτάνει στα όρια του πείσματος) Να ανακαλύπτουμε τα χαρίσματα του και να τα καλλιεργούμε Να ενθαρρύνουμε την ανεξαρτησία του προσφέροντας παράλληλα στήριξη

Αιμιλία Βασιλειάδου Εριφίλη Τσαλαρκίδου Δ.Σ. Παλαιοχωρίου