Ο«ΧΡΥΣΟΣ ΑΙΩΝΑΣ» 5ος αι.π.Χ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Τα πολιτεύματα της αρχαίας Ελλάδας
Advertisements

Η ΖΩΦΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΡΘΕΝΩΝΑ
ΑΡΧΑΪΚΗ ΤΕΧΝΗ.
ΜΕΛΙΝΑ ΜΕΡΚΟΥΡΗ,Η ελληνιδα που συγκίνησε το κόσμο
Κλασική εποχή(5ος αι. π.Χ.)
1ο πρότυπο πειραματικό δημοτικό σχολείο Π.Τ.Δ.Ε-Α.Π.Θ.
ΤΑ ΤΡΕΛΑ ΜΥΑΛΑ Δημοσιογράφοι!!!.
Η καθημερινή ζωή και η εκπαίδευση των αθηναίων
Κεφάλαιο 23 Ο «χρυσός αιώνας» της τέχνης
ΑξιοθΕατα τηΣ ΕυρΩπηΣ.
Τα Μαθηματικά της Τέχνης & η τέχνη των Μαθηματικών
Θέμα: Τα αγάλματα της Αρχαϊκής Εποχής
Αρχαιολογοι.
ΤΑ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
Η τέχνη της αρχαϊκής εποχής
Ο «χρυσός αιώνας» της τέχνης
Η ζωφόρος του Παρθενώνα
Τι θα γνωρίσουμε στην ιστορία της Δ΄ Τάξης
Λευτέρης Δάλπης Δ’2 1ο Πειραματικό σχολείο Θεσσαλονίκης
Η τεχνη των κλασικων χρονων
Η απόλυτη εγκυκλοπαίδεια
Τα πολιτεύματα στην Αρχαία Ελλάδα
ΤΑ ΒΥΖΑΝΤΙΝΑ ΜΝΗΜΕΙΑ ΤΩΝ ΑΘΗΝΩΝ
Το πολίτευμα και η κοινωνία της Αθήνας στα χρόνια του Περικλή
Ικτίνος και Καλλικράτης
Η ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΚΛΗ
εποχές στην ευρωπαϊκή αλλά και στην παγκόσμια ιστορία.
Τα χρόνια του Περικλή Ο Περικλής.
Το θέατρο στην αρχαία Αθήνα
1ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης ΠΤΔΕ-ΑΠΘ
Κλασική εποχή π.Χ., Περικλής
ΠΑΡΘΕΝΩΝΑΣ.
Χάρης Λεμονιάς 2009 Η ΑΚΡΟΠΟΛΗ ΤΩΝ ΑΘΗΝΩΝ.
2ο Δημοτικό Σχολείο Σιάτιστας
1ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο ΑΠΘ
2ο Δημοτικό Σχολείο Σιάτιστας
Ακρόπολη Τριαντόπουλος Θεμιστοκλής Τριτσαρώλης Γιώργος Ζάχος Γιάννης
 Είναι ένας βραχώδης λόφος ύψους 70 μ. από το επίπεδο της πόλης της Αθήνας.  Από τον 6 ο αι. π.Χ. άρχισαν να χτίζονται πάνω σ΄ αυτόν τα ιερά των.
Η ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΡΧΑΪΚΗΣ ΕΠΟΧΗΣ
Αρχαία θέατρα Γιώργος Καρανάσιος Ε ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσ/νίκης.
Οι Αθηναίοι πολίτες.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΡΙΩΝ: Τάξη : B4 Καθηγήτρια : Παπαδημητρίου Ζωή
ΑΚΡΟΠΟΛΙΣ.
Δ 10. Αρχαϊκή τέχνη π Χ (σελ.65-67). Κορυφαίες δημιουργίες Οι λίθινοι μνημειακοί ναοί Οι λίθινοι μνημειακοί ναοί Τα λίθινα αγάλματα σε φυσικό.
Η ΤΕΧΝΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΪΚΗ ΕΠΟΧΗ
Αξιοθέατα και μνημεία των λαών της Ευρώπης 1 ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης Π.Τ.Δ.Ε.-Α.Π.Θ. Σχολικό έτος Κατερίνα Γαλλιού ΣΤ’2.
‘’ΤΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΟΝ 5οπ.χ. αιώνα’’  ΙΣΤΟΡΙΑ  Είναι η εποχή που έζησαν οι τρεις μεγάλοι αρχαίοι Έλληνες ιστορικοί:  1. Ηρόδοτος  2. Θουκυδίδης  3. Ξενοφών.
Η ΑΚΡΟΠΟΛΗ ΗΛΙΑΝΑ ΚΟΡΟΒΕΣΗ ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΜΑΚΡΗΣ. ΕΠΙΣΚΕΦΤΕΙΤΕ ΤΟΝ ΠΑΡΘΕΝΩΝΑ Ο Παρθενώνας χτίστηκε το 302 π.Χ. Αρχιτέκτονες ήταν ο Ικτίνος και ο Καλλικράτης.
ΣΟΦΟΚΛΗΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ ΦΟΥΡΝΑΡΑΚΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΤΣΑΡΚΑ.
ΠΑΡΘΕΝΩΝΑΣ ΓΕΩΡΓΙΑ Λ. ΑΛΚΗΣΤΙΣ Π. ΣΠΥΡΟΣ Π. Δ2. ΤΑ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΤΗΣ ΑΚΡΟΠΟΛΗΣ ΝΑΟΣ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ ΝΙΚΗΣ ΝΑΟΣ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ ΝΙΚΗΣ ΠΡΟΠΥΛΑΙΑ ΠΡΟΠΥΛΑΙΑ ΕΡΕΧΘΕΙΟ.
Ο Ευρωπαϊκός Πολιτισμός Άννα Αργυροπούλου 1 ο Π.Δ.Σ. Θεσ/νίκης Τάξη: Στ2 Έτος:
Η Ακρόπολη και τα μνημεία της
O Παρθενώνας Δ1ΣΠΥΡΟΣΧΡΙΣΤΙΝΑ. Τι σημαίνει η λέξη Ακρόπολη Το ψηλότερο σημείο μιας πόλης που κατά την αρχαιότητα το οχύρωναν με τείχη.
ΑΞΙΟΘΕΑΤΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ.
Η ΑΚΡΟΠΟΛΗ ΑΡΙΑΔΝΗ ΒΑΛΕΝΤΙΝΟ Δ1.
Άσκηση υπερσυνδέσεων ΙΙ Ακρόπολη
Η ΧΡΥΣΗ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΚΛΗ
Ερέχθειον.
Η Εργασία στην Αρχαία Ελλάδα
Aκρόπολη.
ΑΚΡΟΠΟΛΗ ΠΑΡΘΕΝΩΝΑΣ ΕΡΕΧΘΕΙΟ-ΚΑΡΙΑΤΙΔΕΣ ΠΡΟΠΥΛΑΙΑ
ΚΩΣΤΑΣ ΣΤΑΣΙΝΟΣ ΕΛΕΝΗ ΛΙΟΣΗ
Λεφτά εεεε κύριε Καβούρη
Αθηνά Θεά της Σοφίας.
ΦΑΙΔΡΑ Δ’1 a.
ΠΕΡΙΚΛΗΣ Χαλβατζή Μαρία Α’3.
O «ΧΡΥΣΟΣ ΑΙΩΝΑΣ» ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ (5ος π.Χ. αιώνας)
Τα πολιτεύματα στην Αρχαία Ελλάδα
ΑΚΡΟΠΟΛΗ ΠΑΡΘΕΝΩΝΑΣ ΜΟΥΣΕΙΟ ΑΚΡΟΠΟΛΗΣ ΠΡΟΠΥΛΑΙΑ ΕΡΕΧΘΕΙΟ
ΠΑΡΘΕΝΩΝΑΣ ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΒΟΥΖΗΣ Α4 Γυμνασίου 12/11/2018.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ο«ΧΡΥΣΟΣ ΑΙΩΝΑΣ» 5ος αι.π.Χ.

Ο Περικλής, πολύ καλός ρήτορας και αγαπητός στους Αθηναίους επηρεάζει την πολιτική ζωή της Αθήνας .

Την πιο μεγάλη δύναμη στην πόλη την είχε η Εκκλησία του Δήμου, στην οποία λάβαιναν μέρος όλοι οι ελεύθεροι πολίτες. Εκεί οι Αθηναίοι έπαιρναν τις πιο μεγάλες αποφάσεις

Σκηνές από την καθημερινή ζωή Τα σπίτια τους ήταν απλά και χωρίς πολλά έπιπλα

Οι άνδρες ασχολούνταν με τις εργασίες τους και συμμετείχαν στη δημόσια ζωή της πόλης όπως στην εκκλησία του Δήμου, στη βουλή και στα δικαστήρια. Μια από τις συνηθισμένες διασκεδάσεις των ανδρών ήταν τα περίφημα «συμπόσια». Γενικά οι άνδρες περνούσαν τις περισσότερες ώρες της ημέρας έξω απ’ το σπίτι.

Επαγγέλματα

Η ενδυμασία Αθηναίος: Για να μοιάζετε με Αθηναίο φορέστε έναν απλό χιτώνα. Ο χιτώνας είναι ένα κομμάτι υφάσματος που στερεώνεται στους ώμους. Από πάνω φορέστε έναν μανδύα. Αθηναία: Οι γυναίκες αν θέλετε να μοιάζετε με Αθηναία φορέστε χιτώνα με έντονο χρώμα, μέχρι τον αστράγαλο.

Οι γυναίκες έμεναν στο σπίτι κι έκαναν τις δουλειές του νοικοκυριού Οι γυναίκες έμεναν στο σπίτι κι έκαναν τις δουλειές του νοικοκυριού. Έβγαιναν μόνο στις γιορτές. Οι Αθηναίες φρόντιζαν τον εαυτό τους και είχαν υπηρέτριες.

Η εκπαίδευση Οι γονείς πλήρωναν  στην αρχαία Αθήνα για την εκπαίδευση των παιδιών.  Τα παιδιά από τα 7 τους χρόνια  πήγαιναν στον γραμματιστή, στον κιθαριστή και στον γυμναστή. Τα συνόδευαν οι δούλοι παιδαγωγοί.

Φιλόσοφος Σωκράτης Ηρόδοτος ο πατέρας Η Αθήνα γίνεται σχολείο της Ελλάδας Σπουδαίοι άνθρωποι ασχολήθηκαν με τα γράμματα Φιλόσοφος Σωκράτης Ηρόδοτος ο πατέρας της ιστορίας Θουκυδίδης ιστορικός του πελοποννησιακού πολέμου

Tον 5ο αιώνα πΧ στην Αθήνα η τέχνη του θεάτρου έφτασε στο απόγειό της Σοφοκλής Αισχύλος Ευριπίδης

Τα αγάλματα που έγιναν την περίοδο αυτή ήταν διαφορετικά από τους κούρους και τις κόρες. Τα πρόσωπα έχουν πιο φυσικά χαρακτηριστικά. Τα χέρια και τα πόδια φαίνονται να έχουν κίνηση. Γνωστός γλύπτης, εκτός από το Φειδία, ήταν ο Πολύκλειτος.

Ο Περικλής αποφάσισε να ξαναφτιάξει τους ναούς που είχαν καταστρέψει οι Πέρσες. Πάνω στην Ακρόπολη στήθηκαν λαμπρά μνημεία. Η ακρόπολη τον 5ο αι.π.Χ

Tο πρώτο μνημείο που συναντούσε κάποιος ανεβαίνοντας στην Ακρόπολη ήταν τα Προπύλαια.

ΤΟ ΧΑΛΚΙΝΟ ΑΓΑΛΜΑ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ ΠΡΟΜΑΧΟΥ Το χάλκινο άγαλμα της Αθηνάς ήταν έργο του Φειδία και το συναντούσε κανείς αμέσως μετά την έξοδό του από τα Προπύλαια. Χρονολογείται γύρω στο 460 π.Χ. Η Αθηνά αυτή ονομαζόταν Πρόμαχος ή Παλλάδα , γιατί τρόμαζε τους εχθρούς όταν «έπαλλε» (έκρουε, χτυπούσε) το δόρυ της.

Δεξιά είχε κτιστεί ο ναός της Αθηνάς Νίκης.

Το δημιούργημα που ξεχώριζε περισσότερο απ’ όλα τα άλλα, ήταν ο Παρθενώνας. Είχε σχεδιαστεί από τους αρχιτέκτονες Ικτίνο και Καλλικράτη προς τιμήν της θεάς Αθηνάς, προστάτιδας και αρχηγού της πόλης

ΤΟ ΧΡΥΣΕΛΕΦΑΝΤΙΝΟ ΑΓΑΛΜΑ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ Στο εσωτερικό του Παρθενώνα, στον σηκό, ήταν τοποθετημένο το χρυσελεφάντινο άγαλμα της θεάς Αθηνάς. Είχε ξύλινο σκελετό, τα γυμνά μέρη του σώματος ήταν από ελεφαντόδοντο και τα ντυμένα από φύλλο χρυσού (βάρος χρυσού περίπου 1 τόνος). Στη θέση των ματιών ήταν τοποθετημένοι πολύτιμοι λίθοι. Το συνολικό του ύψος έφτανε περίπου τα 12 μέτρα.

Στο μέρος όπου είχε γίνει, σύμφωνα με το μύθο, ο αγώνας ανάμεσα στην Αθηνά και τον Ποσειδώνα για το ποιος θα δώσει το όνομά του στην πόλη της Αθήνας, χτίστηκε το Ερέχθειο.

Τα Μάρμαρα του Παρθενώνα στο Βρετανικό Μουσείο του Λονδίνου Σε ανακοίνωση που εξέδωσε το Βρετανικό Μουσείο τον Απρίλιο του 2007, αναφέρεται ότι δεν προτίθεται να παραχωρήσει την κυριότητα των Γλυπτών του Παρθενώνα σε ελληνικό μουσείο.

«Αν με ρωτήσετε εάν θα ζω, όταν τα Μάρμαρα του Παρθενώνα επιστρέψουν στην Ελλάδα, σας λέω πως ναι, θα ζω. Αλλά κι αν ακόμη δεν ζω πια, θα ξαναγεννηθώ». Μελίνα Μερκούρη