Oρισμός trafficking Tρόποι μελέτης του και προβλήματα
Η σεξουαλική χειραγώγηση των γυναικών ( σε μικρότερο βαθμό τα παιδιά ) μέσα σε οργανωμένα δίκτυα συχνά με διεθνή χαρακτήρα και με σκοπό τη σεξουαλική εκμετάλλευση ονομάζεται trafficking ή διακίνηση ανθρώπων. Σύγκριση με συναφείς έννοιες, όπως το λαθρεμπόριο (smuggling) και η δουλεία
το trafficking εμφανίζεται όταν : - «Ένας μετανάστης είναι παράνομα απασχολούμενος (έχουν προσληφθεί, έχουν απαχθεί, πωλούνται κλπ ) ή / και έχουν μετακινηθεί, είτε εντός είτε εκτός των διεθνών συνόρων ? Ενδιάμεσοι ( διακινητές )έχουν κατά τη διάρκεια αυτής της διαδικασίας έχουν αποκτήσει οικονομικά ή άλλα κέρδη μέσω της εξαπάτησης, του εξαναγκασμού ή / και άλλες μορφές εκμετάλλευσης υπό συνθήκες που παραβιάζουν τα θεμελιώδη ανθρώπινα δικαιώματα των μεταναστών ». Διεθνής Οργανισμός Μετανάστευσης ( 1999 ).
Ως ηθικό πρόβλημα πρόβλημα της αγοράς εργασίας πρόβλημα των ανθρωπίνων δικαιωμάτων μέρος του οργανωμένου εγκλήματος πρόβλημα μετανάστευσης
Έμφαση στην ανηθικότητα της πορνείας Οι γυναίκες ως θύματα εκμετάλλευσης από τις ανήθικες απαιτήσεις των ανδρών Υποστηρίζεται από διαφορετικά δόγματα και διάφορες συντηρητικές λόμπι
Η Διεθνής Οργάνωση Εργασίας θεωρεί ότι είναι μέρος της καταναγκαστικής εργασίας και ότι αυτό είναι το κλειδί για την αντιμετώπισή του. Δηλαδή υποστηρίζει ότι μπορεί η εμπορία ανθρώπων να καταπολεμηθεί μέσω της προστασίας των δικαιωμάτων των εργαζομένων
Η εμπορία ως ένα πρόβλημα του οργανωμένου εγκλήματος ποινικοποιεί τα θύματα και ταυτίζει τη μετανάστευση με την εγκληματικότητα
Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Μετανάστευσης από το 1990 θεωρεί ότι το trafficking και η μετανάστευση συνδέονται. Διαφέρουν στο συντελεστής του καταναγκασμού που ασκείται στους μετακινούμενους
η πιο κοινή στρατηγική των οργανισμών και φορέων που εμπλέκονται είναι να προσπαθήσει να προστατεύσει τα δικαιώματα των γυναικών μέσω οργανισμών των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Στη φρασεολογία τους βρίσκουμε εκφράσεις του τύπου υποτεθεί ότι οι γυναίκες « σωθούν και αποκατασταθούν κοινωνικά» αλλά δε λαμβάνονται υπόψη τα προβλήματα της επιβίωσης ( π.χ. αποκατάσταση των εν λόγω γυναικών, άδειες παραμονής κ.λπ. )
Εντοπίστε πως παρουσιάζεται η Lilya › Σε σχέση με το κοινωνικό περίγυρο και την απόφασή της να φύγει › Η αποτύπωση των πελατών › Το τέλος της ταινίας
Η σημασία του σινεμά στην αποτύπωση μιας πραγματικότητας, την αναγνώριση και την εστίαση σε ένα πρόβλημα είναι μεγάλη Η δημοκρατικοποίηση των μέσω τα έχει καταστήσει σημαντικό μέρος του οπλοστασίου του πολιτικού ακτιβισμού
Η έμφαση στο προσωπικό στοιχείο μπορεί να δημιουργεί μεγαλύτερη ενσυναίσθηση παρόλα αυτά δεν αναδεικνύει τα προβλήματα του καπιταλισμού και της εμπορευματοποίησης και από- ανθρωποποίησης του ανθρώπου
Με ποιο τρόπο μπορούμε να μιλάμε για τόσο ευαίσθητα θέματα όπως το trafficking είναι μέρος του προβληματισμού των δημιουργών που ασχολούνται με αυτό. Έτσι ο αριθμός των ντοκιμαντέρ για το θέμα είμαι πολύ μεγαλύτερος απ’ότι αυτός της μυθοπλασίας
Εξετάστε την αισθητική γλώσσα του Κατζουράκη; Βοηθάει την καταγραφή του θέματος του trafficking γυναικών ή όχι
Φλασ μπακ Ντοκιμαντέρ ‘Θεατρικοί’ ΜΟνόλογοι
«Τα μοτίβα που αναπτύχθηκαν στο Δρόμος προς τη Δύση και οι φόρμες που επιλέχθηκαν, δεν καλύπτουν βεβαίως το φάσμα των αναγκών του θέματος. Είναι ψηφίδες, αποσπάσματα, στοιχεία της προσπάθειας να μετουσιωθεί μια πραγματικότητα που ούτε ή αλλιώς μας ξεπερνά»(2004, 293)
To traffikcing είναι ένα πολύπλευρο ζήτημα που ο κινηματογράφος το έχει αγγίξει σχετικά περιορισμένα λόγω της ευαισθησίας του αλλά και της πολυπλοκότητας. Επίσης η ευθύνη των δυτικών, καπιταλιστικών κοινωνιών στο πρόβλημα αναγνωρίζεται ελάχιστα
can there be a film by a person trafficked into Europe, or must trafficked peoples be represented by the Europeans that are complicit in their fates? For a trafficking film to be made by a trafficked person, the trafficked person must by definition be liberated from their imprisonment/slavery.(Brown 2010) While logical, the choice of the ethnic identity of the traffic leaders in filmic narratives is indicative of the assumptions about the homogeneity of the audience for which the film is made: the rings are set up by 'others', the criminals are as foreign as the victims, and therefore the problem that is shown, while awful, does not have much to do with 'us', the viewers." (Ιordanova (2010)
Ορισμός, εννοιολογήσεις, προβλήματα αναπαραστάσης