Κωνσταντίνος Θεοτόκης <<Η τιμή και το χρήμα>>

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Η τιμή και το χρήμα- Κων/νος Θεοτόκης
Advertisements

Κ. Θεοτόκης «Η τιμή και το χρήμα» Ομάδα εργασίας :
Το Β3 παρουσιάζει Μουσική επένδυση για τις επόμενες 8 διαφάνειες: Η καντάδα της παραλίας, της Ελένης Καραΐνδρου από την ταινία Η τιμή της αγάπης.
Εδώ απαθανατίζεται η Ρήνη στην αγκαλιά του μέλλοντα συζύγου της Αντρέα !
Γυναίκα στην Αρχαία Ελλάδα
Προξενιό και Γάμος κατά τη βυζαντινή εποχή
Tα χρoνια του Περικλh.
Στέλλα Βιολάντη Γρηγόριος Ξενόπουλος.
Η ΠΕΙΘΩ ΕΙΔΗ ΣΥΛΛΟΓΙΣΜΩΝ.
Ρόλοι κατοίκων: ● Άντρες :γεωργοί, πολιτικοί αρχηγοί, θρησκευτικοί ηγέτες, στρατιώτες, σύζυγοι έπαιρναν μέρος σε όλες τις δημόσιες τελετές ● Γυναίκες:
Η τιμή και το χρήμα Κωνσταντίνος Θεοτόκης
Η ΔΥΝΑΜΗ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ Ερευνητική εργασία στα πλαίσια του σχολικού μαθήματος ‘Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας’ Ερευνητική ομάδα: Μοσχοβάκου Δανάη , Νικολοπούλου.
1.1 Η οικογένεια- Η ελληνική οικογένεια
Εδώ απαθανατίζεται η Ρήνη στην αγκαλιά του μέλλοντα συζύγου της Αντρέα !
Αναλύοντας τη Δημοκρατία
Σύλβια Καραιωσηφιδου Μάγδα Κουκότσικα Νικολέτα Μελισσαρίδου Ιωάννα Μηλιώτη.
ΑΛΕΞΙΑ ΚΑΡΑΤΣΙΩΛΗ ΣΤ2 1 Ο ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΣ/ΚΗΣ.
Εξάντας Ελλήνων Φιλοδοξία Στην φιλοδοξία φωλιάζει και η τύχη. Αντώνιος Περιπατητής.
ΚΕΙΜΕΝΑ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ Α ΛΥΚΕΙΟΥ
Δημήτρης Φαλστέτας Γ ’6.   Ο Αριστείδης ( π. Χ.) υπήρξε Αθηναίος στρατηγός και πολιτικός. Ήταν από τα σημαντικότερα δημόσια πρόσωπα της εποχής.
ΓΙΑΝΝΗ ΤΖΩΡΤΖΙΝΑ ΓΙΑΣΛΑΚΙΩΤΗ ΣΙΛΙΑ Γ΄1
ΔΕΔΕ ΔΗΜΗΤΡΑ Γ1 ΚΟΜΦΟΥΚΙΑΝΙΣΜΟΣ
Ελληνικός τουρισμός Θετικές και Αρνητικές Συνέπειες.
Εξάντας Ελλήνων Οργάνωση Εχθρός του άγχους η τάξη και η οργάνωση. Αντώνιος Περιπατητής.
Κορκοβέλου Ρεγγίνα Κυπριανού Νεφέλη Εργασία για το μάθημα Νέα Ελληνικά και Λογοτεχνία Υπεύθυνη καθηγήτρια: Σπυροπούλου Ελένη Β’3 3 ου Γυμνασίου Βύρωνα.
Μια ιστοεξερεύνηση για τους Θεούς του Ολύμπου Εισαγωγή Εργασία
Αρχαία Ελληνικά ΙΙ Επιλογικές παρατηρήσεις. Κομβικό σημείο: σύγκριση αρχαίων ελληνικών απόψεων και χριστιανικών για τα ίδια θέματα.
Νίκος Παναγιωτόπουλος
Ελισάβετ Μαρτινέγκου Μουτζάν (ΑΥΤΟΒΙΟΓΡΑΦΙΑ)
Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΣΤΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ.
ΘΕΑΤΡΟ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ Project, ομαδοσυνεργατική διδασκαλία Υπεύθυνη καθηγήτρια : Λύχνου Ευτέρπη ΠΕ02.
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΔΙΑΦΩΤΙΣΜΟΣ
Τίτλος Εργασίας: Το θρεπτικό μπρόκολο συμβάλει στην ζωή μας!!
Ο ΘΕΣΜΟΣ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ
Ο αγαπημένος μου τραγουδιστής
Π.Π.Γ.Ε.Σ.Σ. Θρησκευτικά Θ.Ε2: Το ζήτημα της θρησκείας στη σύγχρονη Ευρώπη Κουργιτάκου Μιχαέλα Γ’2 ΑΝΤΙΣΗΜΗΤΙΣΜΟΣ.
ΑΛΚΗΣ ΖΕΗ Το καπλάνι της βιτρίνας
ΙΟΥΔΑΪΣΜΟΣ Καθηγητής : Γ. Καπετανάκης Μαθήτρια : Κωνσταντίνα Πολίτη
Ο Ιουστινιανος.
Πόσο Ελεύθερες είναι οι Προσωπικές Επιλογές μας
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΠΑΠΑΔΙΑΜΑΝΤΗΣ
Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΖΩΗ ΣΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ
Μαντώ Μαυρογένους 1ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης
Ρατσισμός.
Η ΟΜΗΡΙΚΗ ΕΛΕΝΗ. Η ΟΜΟΡΦΙΑ ΤΗΣ ΕΥΛΟΓΙΑ Η ΚΑΤΑΡΑ;
Η ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ ΣΤΟ ΠΕΡΑΣΜΑ ΤΩΝ ΑΙΩΝΩΝ
Εργασία Λογοτεχνίας “Η γυναίκα στην σύγχρονη εποχή” Από τους μαθητές:
Ορισμός του "ρεμπέτη" Ο όρος ρεμπέτης σημαίνει επαναστάτης που ζει ζωή εκτός νόμου. Μεγάλοι μουσικοί όπως ο Μάνος Χατζιδάκις και ο Μίκης Θεοδωράκης προσπάθησαν.
1ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΜΕΓΑΡΩΝ
ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΒΙΒΛΙΟΥ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2006 ΕΚΘΕΣΗ ΒΙΒΛΙΟΥ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑ ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ 1 ΟΥ ΓΕΛ ΕΠΑΝΟΜΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΕΛΣΑ ΒΑΡΔΑΚΑ.
‘’ΤΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΟΝ 5οπ.χ. αιώνα’’  ΙΣΤΟΡΙΑ  Είναι η εποχή που έζησαν οι τρεις μεγάλοι αρχαίοι Έλληνες ιστορικοί:  1. Ηρόδοτος  2. Θουκυδίδης  3. Ξενοφών.
Θέμα: «Η κοινωνική θέση της γυναίκας και η θέση της στη θρησκεία»
ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Β’ ΤΑΞΗ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ 1 Καζάκου Γεωργία, ΠΕ09 Οικονομολόγος.
Ερωτοκριτοσ και Αρετουσα
Το αντιθετικό σχήμα Ευρώπη – Ασία
Μία ταινία του Κώστα Γαβρά
ΗΘΙΚΟΣ ΣΧΕΤΙΚΙΣΜΟΣ.
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ
Ο αθλητισμός στην Ελληνιστική και Ρωμαϊκή εποχή.
ΕΚΡΕΜΜΕΣ.
GHANDI Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΚΑΙ ΟΙ ΜΗΧΑΝΕΣ
Ανθρώπινα δικαιώματα.
Η ΑΠΟΔΗΜΙΑ – Ο ΚΑΗΜΟΣ ΤΗΣ ΞΕΝΙΤΙΑΣ
στην αξιοπρέπεια του ανθρώπου.
Ησαΐας Ο προφήτης του Εμμανουηλ
ΕΙΔΗ ΣΥΛΛΟΓΙΣΜΩΝ της Αναστασίας Κάλφα, Mst Φιλόλογος
ΠΕΡΙΚΛΗΣ Χαλβατζή Μαρία Α’3.
Η ΙΔΡΥΣΗ ΤΗΣ ΡΩΜΗΣ ΚΑΙ Η ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ
Ελευθεριοσ Βενιζελοσ.
Εργασία στο μάθημα της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής 2 Ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ ΤΑΞΗ Γ1 ΘΕΜΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟΙ ΘΕΣΜΟΙ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: Κ.ΣΤΡΑΤΗΣ.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Κωνσταντίνος Θεοτόκης <<Η τιμή και το χρήμα>> <<ΟΙ ΠΡΟΙΚΙΣΜΈΝΟΙ>>: Δεμένικος Μανώλης Ιωαννίδου Δέσποινα Ζλάτκου Μαρία Καραγεωργιάδης Γαβριήλ Καραμητσίδου Μάγδα Καμπράνη Μαριάνθη

Κωνσταντίνος Θεοτόκης(1872-1923) Καραγεωργιάδης Γαβριήλ

Νοηματική απόδοση Μαντούκι-Κέρκυρα, πριν από το Βαλκανικό πόλεμο(20ος αιώνας). Πρωταγωνιστές : Σιόρα Επιστήμη Αντρέας Ρήνη Τρίνκουλος Αντιθέσεις τιμής - χρήματος και έρωτα - κοινωνικής υπόληψης. Ομαδική εργασία

Περιγραφή και απεικόνιση των ηθών και εθίμων του ελληνικού λαού. Να αναφέρετε τα βασικά χαρακτηριστικά της Νέας Αθηναϊκής Σχολής όπου το έργο του Θεοτόκη ανήκει στα πλαίσια αυτής και να τα αναγνωρίσετε στο κείμενο. 1880-1920. Καινούριο πνεύμα. Χρήση της δημοτικής γλώσσας. Αντιρομαντική. Περιγραφή και απεικόνιση των ηθών και εθίμων του ελληνικού λαού. Εθιμογραφία και λαογραφισμός. Νατουραλισμός. Τριτοπρόσωπη αφήγηση. Ομαδική εργασία

Τις σχέσεις μεταξύ των κοινωνικών τάξεων. Ο Θεοτόκης θεωρείται ο βασικός εκπρόσωπος του κοινωνικού μυθιστορήματος στην Ελλάδα. Για ποιους λόγους θα μπορούσαμε να χαρακτηρίσουμε <<κοινωνικό>> αυτό το έργο του Θεοτόκη; Πραγματεύεται σε μεγάλο βαθμό τις συνθήκες που επικρατούν σε μια μικρή κοινωνία. Τις σχέσεις μεταξύ των κοινωνικών τάξεων. Τις επιδράσεις που έχει στη διαβίωση των πολιτών η οικονομική στενότητα. Δεμένικος Μανώλης

Β)Ρήνη : εργατική, πρόθυμη, τίμια, ανεξάρτητη , αγωνίστρια . Α)Να σχολιάσετε την ψυχογραφική ικανότητα του συγγραφέα στο αφήγημα αυτό και β)να περιγράψετε τη Ρήνη με βάση τα στοιχεία που δίνει γι ’αυτήν το κείμενο. Α)Παρουσιάσει με πληρότητα τόσο τις ψυχολογικές διακυμάνσεις των ηρώων του όσο και την ιδιαίτερη ψυχοσύνθεσή τους. Β)Ρήνη : εργατική, πρόθυμη, τίμια, ανεξάρτητη , αγωνίστρια . Καραγεωργιάδης Γαβριήλ

Για ποιους λόγους κατακρίνει ο Κ Για ποιους λόγους κατακρίνει ο Κ. Θεοτόκης το πολιτικό σύστημα της εποχής του; Ποια είναι τα σημαντικότερα προβλήματα τα οποία αναφέρονται στο πεζογράφημα; Η πολιτική διαφθορά- <<Δεν έφαες όσα ήθελες από την εργολαβία του θεάτρου>>. Οι κοινωνικές τάξεις- Η οικογένεια της Ρήνης δεν ήταν εύπορη όμως το γεγονός ότι η Σιόρα είχε μαζέψει προίκα ανέβαζε το κοινωνικό τους επίπεδο. Η παρανομία- Λαθραίο εμπόριο καπνού και ζάχαρης. Η ηθική διαφθορά- <<Δεν μένει άλλο παρά η παντρειά>>, <<Με το γάμο θα γλιτωθεί η τιμή μας>>. Ομαδική εργασία

Εξάρτηση των ανθρώπων από το χρήμα. Ύπαρξη κοινωνικών τάξεων. Να σχολιάσετε τους λόγους για τους οποίους η υπόληψη της τιμής και η αξία του χρήματος επηρεάζουν ιδιαίτερα τη πλοκή του μυθιστορήματος και τη στάση των ηρώων και να εκφράσετε την προσωπική σας άποψη. Κοινωνική αδικία. Διαφθορά. Εξάρτηση των ανθρώπων από το χρήμα. Ύπαρξη κοινωνικών τάξεων. Κοινωνική υπόληψη. Ζλάτκου Μαρία

Χρήση έντονης περιγραφικότητας. Έκδηλη φυσικότητα στις σκηνές. Ποια στοιχεία του κειμένου θα μπορούσαν να χαρακτηρίσουν την τεχνοτροπία του Θεοτόκη νατουραλιστική-ρεαλιστική; Χρήση έντονης περιγραφικότητας. Έκδηλη φυσικότητα στις σκηνές. Αυστηρότητα των επιχειρημάτων του. Αντικατοπτρίζεται η πραγματική όψη των χώρων. Ανάλυση της λογικής. Ιωαννίδου Δέσποινα

Πιστεύετε ότι οι ήρωες του Θεοτόκη είναι τα μοιραία, ανεύθυνα θύματα ενός κοινωνικού συστήματος που βασίζεται στην αδικία ή έχουν κατά τη γνώμη σας και προσωπική ευθύνη; Σιόρα Επιστήμη Αντρέας Ρήνη Ο πατέρας πεθαίνοντας του άφησε χρέη Ο σύζυγος της είναι μέθυσος Δεν της επιτρέπει να έχει προγαμιαίες σχέσεις, να είναι ανύπαντρη μητέρα Κοινωνικό σύστημα Αποφασίζει αυτοβούλως να μείνει με τον Αντρέα και να αποκτήσει παιδί Είναι λαθρέμπορος ζάχαρης Συναλλάσσεται με λαθρεμπόρους Προσωπική ευθύνη Καμπράνη Μαριάνθη

Δεν την ενδιαφέρει η προίκα. Είναι ανύπαντρη μητέρα. Η Ρήνη χαρακτηρίζεται ως περίπτωση γυναίκας που απελευθερώνετε από τις προκαταλήψεις της εποχής της. Σε ποιες κυρίαρχες αντιλήψεις αντιστέκεται; Δεν την ενδιαφέρει η προίκα. Είναι ανύπαντρη μητέρα. Εργαζόμενη γυναίκα. Ζει και μεγαλώνει μόνη της το παιδί της. Μάγδα Καραμητσίδου

Ρήνη Μαργαρίτα Ήταν και οι δύο σε ηλικία γάμου Να συγκρίνεται τη Μαργαρίτα Περδικάρη στο διήγημα του Δημήτρη Χατζή με τη Ρήνη στο έργο του Κωνσταντίνου Θεοτόκη. Ρήνη Μαργαρίτα Ήταν και οι δύο σε ηλικία γάμου Ζούσε έχοντας τις βασικές ελευθερίες Ζούσε στη φυλακή Και οι δύο ήταν πρωτοπόρες της εποχής εκείνης Οι εγκλωβισμένες φιλοδοξίες των γυναικών της εποχής Το τέλος της σχέσης της με τον Αντρέα Τέλος της ζωής της Ομαδική εργασία

Η προίκα Ιδεολογία της τότε εποχής. Βασικός παράγοντας για την αρχή και το τέλος της σχέσης του Αντρέα –Ρήνης. Άμεση επιρροή στη ζωή των ηρώων. Συσχέτιση με το τίτλο του πεζογραφήματος. Αλλοιώνει των χαρακτήρα των ηρώων και κατευθύνει τις πράξεις του. Ομαδική εργασία

Βιβλιογραφία http://www.teleiosgamos.gr/yes-i-do-/ethima-gamou/1639-I-istoria-tis-Proikas http://www.skepdic.gr/entries/Ni/natouralismos.htm http://angitan.blogspot.com/2011/05/blog-post.html http://el.wikipedia.org/wiki/