Σωφρ. Χατζησαββίδης Η διδασκαλία της Πρώτης Γραφής και Ανάγνωσης

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΣΧ. ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Advertisements

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΣΤΟΝ ΚΡΙΤΙΚΟ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ
Σχεδιασμός και ανάπτυξη προσβάσιμου εκπαιδευτικού και εποπτικού υλικού για μαθητές με αναπηρίες ΗΜΕΡΙΔΑ Η ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ ΣΤΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ.
 Παρουσιάζοντας πολιτισμικό υλικό στα σχολεία
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Σκοταράς Νικόλαος, Σχ. Σύμβουλος ΠΕ12, Δρ. Ε.Μ.Π Ιστοσελίδα :
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
ΕΝΙΑΙΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ «ΙΑΜΑΤΙΚΗ»
Το γλωσσικό μάθημα στο Δημοτικό Σχολείο Δ’ τάξη
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ.  Κ ανένα παιδί απ’ έξω  Ό λα τα παιδιά ενταγμένα στη μαθησιακή διαδικασία εκπαιδευτικός συνδιαμορφωτής του υλικού  Ο.
«Γραμματική Ε΄ και Στ΄ Δημοτικού»
ΑΝΑΔΥΟΜΕΝΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ Η ανάδυση της ανάγνωσης και της γραφής: έννοια και σύγχρονες απόψεις Ευφημία Τάφα Καθηγήτρια Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης.
ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ RELEASE ‘‘Towards Achieving Self Regulated Learning as a Core in Teachers” In-Service Training in Cyprus Δημοτικό Σχολείο Άγιος Σπυρίδωνας.
«ΠΙΡΠΙΡΟΥΝΑ» Πειραματισμός για τη διδασκαλία της παραδοσιακής μουσικής στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση Δέσποινα Μπογδάνη – Σουγιούλ Ιούνιος 2002.
Ενότητα 2.2 Σύγχρονες προσεγγίσεις στη Διδακτική μεθοδολογία
Μοντελοποίηση Έργα Μαθήματα Αξιολόγηση Αναστοχασμός Αναστοχασμός.
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Διαφοροποίηση στα δοκίμια αξιολόγησης Πρακτικές εφαρμογές Ευαγγελία Μοναστήρα Κυπριακή Εκπαιδευτική Αποστολή.
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Δ΄ ΦΑΣΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Προσέγγιση του πεζού κειμένου - Διδακτικές επιλογές Τα ίδια κείμενα, εξεταζόμενα σε σχέση με τις αξίες που παρουσιάζονται σ’ αυτά, κατατάσσονται σε κείμενα.
Α.Π.Θ. Π.Τ.Δ.Ε. Π.Μ.Σ Επιστήμες της Αγωγής-Κατεύθυνση Διδακτική των Φυσικών Επιστημών και Νέες Τεχνολογίες Διερεύνηση εφαρμογής.
ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Σενάριο.
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
Δρ Ι.Π.Αμπελάς Ορισμός, αίτια, συνέπειες, τρόποι αντιμετώπισης
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Σταδιοποίηση της διδασκαλίας Δέγγλερη Σοφία.
Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΩΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΠΡΑΞΗ
ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δομιστική προσέγγιση (Ι)
Μέθοδος Project Μια εναλλακτική μορφή διδασκαλίας απέναντι στην παραδοσιακή, στο μάθημα της Έκφρασης-΄Εκθεσης. Προσανατολισμός: Ανθρωπιστικός - Παιδοκεντρικός.
Αναλυτικά Προγράμματα για τα Δημόσια Σχολεία της Κυπριακής Δημοκρατίας Σεμινάρια Σεπτεμβρίου 2010 Κουτσίδης Γιώργος 1.
ΟΜΙΛΟΣ ΡΗΤΟΡΙΚΗΣ Καλλιέργεια του προφορικού λόγου σε συνδυασμό με την ανάπτυξη της κριτικής και δημιουργικής σκέψης Καλλιέργεια επικοινωνιακών δεξιοτήτων.
ΔΟΜΗΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ Γενικές αρχές Αφορά μικρές ηλικίες (5-8 ετών).
ΒΑΣΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΤΗΣ ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑΣ
1. Ποιοτική Αναβάθμιση της Εκπαίδευσης στην Κύπρο
Δεύτερη συνάντηση Μάχιμων Εκπαιδευτικών ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ.
ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΕΣ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ-
Αναπτύσσοντας, κινητοποιώντας και βελτιώνοντας δεξιότητες: η εφαρμογή μαθησιακού προγράμματος σε ομάδα τμήματος του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου.
Revelation Natural Art. εργαλείο γραφικών γενικής χρήσης με πολλαπλές σχεδιαστικές δυνατότητες δυνατότητες δημιουργικής γραφής σύνθεσης πρωτότυπων ιστοριών.
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων Ειδικό Μέρος Ενότητα Ι, 2.4.
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ ΜΕ ΤΙΣ «ΙΔΕΟΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ» 1 Ν. Αμανατίδης.
ΕΝΝΟΙΕΣ ΤΗΣ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑΣ ΤΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
ΚΟΙΝΩΝΙΟΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΑ 8 η Θεματική ενότητα Το γλωσσικό μάθημα με βάση την κοινωνιογλωσσολογία Διδάσκων: Γιώργος Ανδρουλάκης ΠΤΔΕ, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.
Η ΧΡΗΣΗ VIDEOCONFERENCE ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΡΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΙ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΙΛΟΤΙΚΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ 2o Δημοτικό Σχολείου Βόλου Παρουσίαση.
Σειρά «Μαργαρίτα» Το αλφαβητάρι.
1 Διδασκαλία του γραμματισμού
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ και ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ Αντωνία Παπαδάκη Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Πέλλας.
Διάλεξη : είναι η μετάδοση γνώσεων από τον δάσκαλο στο μαθητή με το λόγο, την επίδειξη αντικειμένων, την υποδειγματική εκτέλεση δεξιοτήτων ( πνευματικών.
1ο βήμα : επιλογή ενός θέματος από το Α.Π της γνωστικής περιοχής. 2 ο βήμα: καταγραφή των μαθησιακών στόχων- επιδιώξεων. 3ο βήμα : σχεδιασμός δράσεων.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Μαρία Νέζη Σχολική Σύμβουλος Πειραιά
Παραδοτέο έργο : Προσαρμογή υλικού για τη διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της ελληνικής σε άτομα με αναπηρίες Η διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της.
Η διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της ελληνικής σε ΑμεΑ
Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ, Σ Παπαπέτρου
ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ.
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
Το μάθημα των “Νέων Ελληνικών” στα ΕΠΑΛ: Ζητήματα διδασκαλίας
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
ΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Διδασκαλία με την μέθοδο project
ΨΥΧΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΤΟΥ ΑΝΑΔΥΟΜΕΝΟΥ ΓΡΑΠΤΟΥ ΛΟΓΟΥ
Επανάληψη μαθημάτων 1-3.
Διαφοροποιημένη διδασκαλία και εναλλακτική αξιολόγηση
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Project.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Σωφρ. Χατζησαββίδης Η διδασκαλία της Πρώτης Γραφής και Ανάγνωσης στην Κύπρο τα τελευταία 50 χρόνια

Απαντήσεις στο ερώτημα: Πώς θα μπορούσε να ονομαστεί η μέθοδος που ακολουθείτε στην Πρώτη Ανάγνωση; (1983) Κατά πρόταση 21% Ολική 10% Αναλυτικοσυνθετική 6% Αναλυτική-συνθετική κατά πρόταση Μικτή κατά πρόταση+Φωνητική Όπως τη διδάχτηκα Ολική, αναλ/κή, Φωνητική Κράμα Μικτή Ολική αναλ/κή Συνδυαστική Καθοδηγημένη έρευνα Πρόταση-λέξη-γράμμα Κατά πρόταση, αναλ/κή Μέθοδος ανάλυσης +14

Εργασία από τον/τη δάσκαλο/α με εποπτικά μέσα Η διδασκαλία της Πρώτης Γραφής και Ανάγνωσης στην Κύπρο τα τελευταία 50 χρόνια Η ΚΑΤΑ ΠΡΟΤΑΣΗ ΜΕΘΟΔΟΣ (1950-1960) Εργασία από τον/τη δάσκαλο/α με εποπτικά μέσα Εργασία των μαθητών/τριών σε συνεργασία με τον/τη δάσκαλο/α

ΟΛΙΚΗ ή ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΣ ή DECROLY ή ΙΔΕΟΠΤΙΚΗ Η διδασκαλία της Πρώτης Γραφής και Ανάγνωσης στην Κύπρο τα τελευταία 50 χρόνια ΟΛΙΚΗ ή ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΣ ή DECROLY ή ΙΔΕΟΠΤΙΚΗ (1960-και εξής) Η διδασκαλία αρχίζει από μια ολότητα (κείμενο ή πρόταση) και συνεχίζει με ανάλυση σε μέρη (λέξη-συλλαβές-γράμματα) Οι γλωσσικές ολότητες αντλούνται από επίκαιρα θέματα, θέματα που ενδιαφέρουν τα παιδιά. Υπάρχουν διάφορες πορείες (Decroly, Tacotot, Kerschensteiner, Καραχρίστου)

ΟΛΙΚΗ ή ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΣ ή DECROLY ή ΙΔΕΟΠΤΙΚΗ Η διδασκαλία της Πρώτης Γραφής και Ανάγνωσης στην Κύπρο τα τελευταία 50 χρόνια ΟΛΙΚΗ ή ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΣ ή DECROLY ή ΙΔΕΟΠΤΙΚΗ Πλεονεκτήματα Στηρίζεται στην αρχή της αντίληψης του όλου Προάγεται η αυτενέργεια Εκμεταλλεύεται τα ενδιαφέροντα των παιδιών Ενισχύει την παρατηρικότητα Στρέφεται η προσοχή των παιδιών στο περιεχόμενο Ικανοποιεί τις ατομικές διαφορές Επιδιώκει την ανάγνωση με ύφος και κατανόηση

ΟΛΙΚΗ ή ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΣ ή DECROLY ή ΙΔΕΟΠΤΙΚΗ Η διδασκαλία της Πρώτης Γραφής και Ανάγνωσης στην Κύπρο τα τελευταία 50 χρόνια ΟΛΙΚΗ ή ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΣ ή DECROLY ή ΙΔΕΟΠΤΙΚΗ Μειονεκτήματα Υπερφόρτωση μνήμης Αργή μέθοδος Πολλή εργασία από τον/τη δάσκαλο/α Όχι αντιστοίχιση φθόγγων-γραμμάτων Αντιγραφή λέξεων-προτάσεων

ΠΑΙΔΟΚΕΝΤΡΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ (ΛΕΟΝΤΙΟΥ) (1980-2000) Η διδασκαλία της Πρώτης Γραφής και Ανάγνωσης στην Κύπρο τα τελευταία 50 χρόνια ΠΑΙΔΟΚΕΝΤΡΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ (ΛΕΟΝΤΙΟΥ) (1980-2000) Στάδια (Ι) Εξαγωγή ατομικών προτάσεων Κάθε δραστηριότητα και πρόταση Συγκέντρωση των προτάσεων Ομαδοποίηση προτάσεων με το ίδιο θέμα Κοινές προτάσεις Ατομική ανάγνωση-Διαβάζουν ό,τι βρουν

ΠΑΙΔΟΚΕΝΤΡΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ (ΛΕΟΝΤΙΟΥ) Η διδασκαλία της Πρώτης Γραφής και Ανάγνωσης στην Κύπρο τα τελευταία 50 χρόνια ΠΑΙΔΟΚΕΝΤΡΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ (ΛΕΟΝΤΙΟΥ) Στάδια (ΙΙ) 7. Το «Αναγνωστήριο» της τάξης 8. Ανάλυση-σύνθεση 9. Γνωριμία με τα γράμματα 10. Ηχογράφηση της ανάγνωσης 11. Ανάγνωση από έντυπα 12. Γνωριμία με όλους τους συνδυασμούς 13. Τα παιδιά μιλούν-διαβάζουν-γράφουν

ΠΑΙΔΟΚΕΝΤΡΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ (ΛΕΟΝΤΙΟΥ) Η διδασκαλία της Πρώτης Γραφής και Ανάγνωσης στην Κύπρο τα τελευταία 50 χρόνια ΠΑΙΔΟΚΕΝΤΡΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ (ΛΕΟΝΤΙΟΥ) Πλεονεκτήματα Σεβασμός στην ατομικότητα του παιδιού Παρώθηση στην ενεργό συμμετοχή Αξιοποιούνται τα συναισθήματα παιδιού Προάγει δημιουργικότητα και επικοινωνία Διαμορφώνει συνθήκες για απόκτηση αναγνωστικών δεξιοτήτων Εμπλέκει τους γονείς

ΠΑΙΔΟΚΕΝΤΡΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ (ΛΕΟΝΤΙΟΥ) Η διδασκαλία της Πρώτης Γραφής και Ανάγνωσης στην Κύπρο τα τελευταία 50 χρόνια ΠΑΙΔΟΚΕΝΤΡΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ (ΛΕΟΝΤΙΟΥ) Μειονεκτήματα Κατάλληλη για μικρές τάξεις (μέχρι 20) Απαιτείται πρόσθετος εξοπλισμός Δύσκολη μέθοδος για τους/τις πρωτοδιόριστους/ες

Η διδασκαλία της Πρώτης Γραφής και Ανάγνωσης στην Κύπρο τα τελευταία 50 χρόνια 1999-2001 Απόφαση Ενδοτμηματικής Επιτροπής Γλωσσικού για αναβάθμιση της διδασκαλίας του γλωσσικού μαθήματος στην Α΄ Δημοτικού Σεμινάρια σε όλη την Κύπρο Σύνολο συμμετεχόντων εκπαιδευτικών 1350 Σύνολο διδακτικών περιόδων 194

Η διδασκαλία της Πρώτης Γραφής και Ανάγνωσης στην Κύπρο τα τελευταία 50 χρόνια 1999-2001 Οργάνωση πειραματικών μαθημάτων Μαγνητοσκόπηση Ολοκλήρωση συγγραφής του βιβλίου «Εκμάθηση και διδασκαλία της ανάγνωσης και της γραφής στην πρώτη Δημοτικού: θεωρία και πράξη»

Ονομασία: Διεπιστημονική Προσέγγιση Η διδασκαλία της Πρώτης Γραφής και Ανάγνωσης στην Κύπρο τα τελευταία 50 χρόνια 2003: έκδοση βιβλίου «Ανάγνωση και Γραφή στην Πρώτη Δημοτικού: Θεωρία και Πράξη» Ονομασία: Διεπιστημονική Προσέγγιση Βάση της είναι οι σύγχρονες επιστημονικές θέσεις Είναι αποτέλεσμα συζητήσεων με τους εκπαιδευτικούς Λήφθησαν υπόψη οι ιδιαιτερότητες του κυπριακού εκπαιδευτικού συστήματος

Βασικά χαρακτηριστικά Η διδασκαλία της Πρώτης Γραφής και Ανάγνωσης στην Κύπρο τα τελευταία 50 χρόνια Βασικά χαρακτηριστικά Η ανάγνωση και η γραφή αποτελούν διαδικασίες με νόημα και επιτελούν δεδομένους επικοινωνιακούς στόχους Η ανάγνωση και η γραφή αντιμετωπίζονται ως γνωστικά φαινόμενα Το κείμενο αναγνωρίζεται ως βασική μονάδα επικοινωνίας και μάθησης-διδασκαλίας

Η διδασκαλία της Πρώτης Γραφής και Ανάγνωσης στην Κύπρο τα τελευταία 50 χρόνια Η κατάκτηση της ανάγνωσης και της γραφής επικεντρώνεται στην κοινωνική διάσταση και φύση του γραπτού λόγου Κάθε ενέργεια σχετική με τη μάθηση της ανάγνωσης και της γραφής στηρίζεται στην προσφορά ευκαιριών στα παιδιά για τη συνεχή δόμηση των γνώσεών τους για τον γραπτό λόγο Ενθαρρύνεται η παραγωγή προφορικού και γραπτού λόγου σε ποικίλα περιβάλλοντα, με ποικιλία κειμένων

Η διδασκαλία της Πρώτης Γραφής και Ανάγνωσης στην Κύπρο τα τελευταία 50 χρόνια Η αποτελεσματικότητα της προσέγγισης προϋποθέτει: Προφορική και γραπτή έκφραση σε διάφορα περιβάλλοντα Συσχέτιση προφορικού-γραπτού λόγου Οικειοποίηση του αλφαβητικού κώδικα Ενασχόληση με διάφορα κείμενα Προσαρμογή των διαδικασιών μάθησης στις ιδιαιτερότητες των παιδιών

Η διδασκαλία της Πρώτης Γραφής και Ανάγνωσης στην Κύπρο τα τελευταία 50 χρόνια Βασικός στόχος είναι ο σχεδιασμός και ανάπτυξη σύγχρονων εκπαιδευτικών προγραμμάτων γλωσσικού αλφαβητισμού που να ικανοποιούν με επιτυχία τις ποικίλες επικοινωνιακές ανάγκες των παιδιών