ΑΡΧΗ ΤΩΝ ΠΑΝΤΩΝ ΝΕΡΟ ΣΤ1 2013-2014.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Παγκόσμια Εβδομάδα Δράσης για την Εκπαίδευση Απριλίου ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών.
Advertisements

Κανιούρα Ανθή Κεντρωτή Κατερίνα Αμπαρτσουμιάν Σάββας
ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΝΕΡΟΥ Όλοι μαζί για το νερό!.
Παρουσίαση: Νίκος Στράντζιας
Το νερό είναι ένα στοιχείο απολύτως απαραίτητο για κάθε μορφή ζωής. Στο σώμα των ανθρώπων, των ζώων αλλά και των φυτών αποτελεί πάνω από τα 2/3 του ολικού.
Tι βλέπετε σε αυτή τη φωτογραφία;
Λουκία Τζελέπη - Τμήμα Γ5
Τέθηκε πρόσφατα στη χώρα μας το θεσμικό πλαίσιο για την επαναχρησιμοποίηση των λυμάτων (ΚΥΑ 354/Β/ ). Στην Κοινή Υπουργική Απόφαση τίθενται τα μέτρα,
Η Ασία ακόμη «διψάει» ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: Γιαννησ Φ.
 Χρήσεις του νερού στην βιομηχανία: Παγκοσμίως καταναλώνεται το 20% του γλυκού νερού σε ένα χρόνο.  Από το 1970 έχει αναπτυχθεί σημαντικά διαχείριση.
Το νερό και η εξοικονόμησή του.
ΤΟ ΝΕΡΟ Κύκλος του νερού και Λειψυδρία.
Εμμανουήλ και Ιάσονας,Ε΄1
Λύκειο Αγίου Νικολάου Τάκη Βασιλική Όθωνος Κατερίνα
Τρόποι εξοικονόμησης νερού
Μαρία Μαύρου Δ΄1 Δημοτικό Σχολείο Λυμπιών
ΕΠΑΛ ΑΓΙΑΣ ΛΑΡΙΣΑΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ:
Ιλντα Νιτσαι Ολγκενα Τανακα Τζαφα Ινα Ζαφειριαδης Λεωνιδας
Ανακύκλωση «ΓΚΡΙΖΟΥ» Νερού (GreyWater) στη Κύπρο
PROJECT 3: ΝΕΡΟ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΗΣΗ
ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ Δ2
«Τρόποι εξοικονόμησης
ΣΗΜΕΡΑ ΣΤΟΝ ΠΛΑΝΗΤΗ ΜΑΣ …
ΗΗΜΕΙΑ.
ΡΥΠΑΝΣΗ ΤΩΝ ΥΔΑΤΩΝ ΚΑΙ ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΓΙΑ ΤΗ ΜΕΙΩΣΗ ΤΗΣ
Γνωριμία με τον Ηλεκτρονικό Υπολογιστή
Η ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ΤΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΟΡΩΝ
Με θέμα την έλλειψη νερού στην Αφρική
1 ΥΔΑΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Το νερό καλύπτει τα 4/5 του πλανήτη Βασικός-αναντικατάστατος παράγοντας της ζωής κάθε μορφής και κάθε επιπέδου Βασικός-αναντικατάστατος.
1ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Α.Π.Θ ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΑΣΑΚΗΣ Ε΄2
Η σημασία του υδρογραφικού δικτύου στη ζωή των ανθρώπων
«ΥΔΑΤΙΚΟΙ ΠΟΡΟΙ» Κεφάλαιο 5 (Διαχείριση Φυσικών Πόρων Β’ Λυκείου)
Συνέπειες των απορριμμάτων για το περιβάλλον.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΞΑΝΘΑΚΗΣ
Τα χαρακτηριστικά του πληθυσμού της Ευρώπης
Συμβουλές για τις Διαρροές και το Ντους
Οι μεγάλες οροσειρές, οι μεγάλες πεδιάδες
Η Ρύπανση Του Νερού Στα Βριλήσσια
Εξάρτηση των ανθρώπων από την ενέργεια
Ανάλογα με  Τον τρόπο κατανάλωσής τους και  Τη δυνατότητα ανανέωσής τους.
Ποταμός Νείλος Από τους μαθητές της Στ΄ τάξης
Τα κάστανα Ευστράτιος Ευάγγελος Σωτηριάδης Τσώτσης 1ΟΠρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης τμήμα Δ2 Σχολικό έτος Π.Τ.Δ.Ε. – Α.Π.Θ.
‘’ΟΙ ΔΡΟΜΟΙ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ’’
Τα μεγαλύτερα ποτάμια και οι μεγαλύτερες λίμνες της Γης
Γιάννης Αυγουστάκης Β1  Συχνό φαινόμενο των πόλεων, αλλά όχι μόνο. Η ρύπανση χωρίζεται σε φυσική και τεχνητή. Η φυσική προέρχεται από διάφορα φυσικά.
Η ελιά.
O κύκλος του νερού Β1 Ερευνητική Εργασία.
5.8 Διαχείριση Υδάτινων Πόρων
Ε.Κ.Μπάση 4 ο Γυμνάσιο Γλυφάδας Τετράδιο Εργασιών: Β 3.1 Το νερό στη φύση.
Τεχνολογία –Υδρευση-Αρδευση Αειφορία
Ο ρόλος του νερού, του αέρα και του εδάφους στη ζωή μας Erasmus + ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΥΤΙΚΑ.
Η υδατική κατάσταση της Κύπρου. Ανομβρία Ανομβρία!  Ένα φυσικό φαινόμενο που ταλαιπωρεί συχνά τον τόπο μας.  Φέτος, δυστυχώς, είναι και πάλι η χρονιά.
Χρήσεις του νερού Ας θυμηθούμε μερικούς αριθμούς: Στη Γη υπάρχουν χοντρικά km³ νερό. Αν σκεφτούμε ότι το κάθε κυβικό χιλιόμετρο ισοδυναμεί.
Διερευνώντας το οικολογικό μας αποτύπωμα
«Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης» Ο ΚΥΚΛΟΣ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ
ΤΡΟΠΟΙ ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗΣ ΠΟΣΙΜΟΥ ΝΕΡΟΥ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ
Υ305 Πληροφορική και Νέες Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση
«ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΣΤΟ ΝΗΣΙ ΤΗΣ ΛΕΡΟΥ
Ο ρόλος του νερού στη γεωργία
ΦΕ13: ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Μελλοντική ύπαρξη νερού-Λειψυδρία
2.1 Το νερό στη ζωή μας Μετά τη μελέτη αυτού του κεφαλαίου θα μπορείς:
Έλλειψη νερού στην Αφρική - Μόλυνση υδροφόρου ορίζοντα από πολυεθνικές
Η εξάντληση του Νερού.
Τα μεγαλύτερα ποτάμια και οι μεγαλύτερες λίμνες της Γης
Κεφάλαιο 36 Οι κάτοικοι της Ασίας.
1Η ΤΑΞΗ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΝΙΓΡΙΤΑΣ
Παρουσίαση: Νίκος Στράντζιας
ΘΕΜΑ: «Το νερό, πηγή ζωής». Ο αγώνας για το νερό και την φύση είναι αγώνας για τη ζωή και η ζωή θα νικήσει πάντα! Μην ξοδεύετε άσκοπα το νερό, μια σταγόνα.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΑΡΧΗ ΤΩΝ ΠΑΝΤΩΝ ΝΕΡΟ ΣΤ1 2013-2014

Νερο και ανθρωποσ «Δεν έχει σημασία ποιοι είμαστε, που ζούμε, τι κάνουμε, όλοι εξαρτόμαστε απ το νερό. Το χρειαζόμαστε κάθε μέρα, με πάρα πολλούς τρόπους. Το χρειαζόμαστε για να είμαστε υγιείς, το χρειαζόμαστε για να παράγουμε την τροφή μας, για τις μεταφορές, την άρδευση και τη βιομηχανία. Το χρειαζόμαστε για τα ζώα και τα φυτά, για να αλλάζουν οι εποχές και τα χρώματα. Ωστόσο, παρά τη σημασία των αποθεμάτων του νερού για τη ζωή και την ύπαρξή μας, δείχνουμε μια συνεχώς αυξανόμενη έλλειψη σεβασμού για τα αποθέματα νερού. Τα σπαταλούμε, τα λεηλατούμε, τα μολύνουμε, ξεχνώντας πόσο απαραίτητα είναι για την επιβίωσή μας». (Από την ανακήρυξη του 2003, σαν παγκόσμιου έτους για τα Νερά, από τον Ο.Η.Ε.)

Νερο και πολιτισμοσ Η σημασία του νερού ως αστείρευτη πηγή ζωής αναγνωρίστηκε από τα πανάρχαια χρόνια απ' όλες τις ανθρώπινες κοινωνίες. Οι μεγάλοι αρχαίοι πολιτισμοί της Μεσοποταμίας, της Αιγύπτου, της Κίνας και της Ινδίας στήριξαν την ανάπτυξή τους στο νερό των ποταμών Τίγρη, Ευφράτη, Νείλου, Κίτρινου ποταμού, Γάγγη και Ινδού . Ανάμεσα στα δύο μεγαλόπρεπα ποτάμια, τον Τίγρη και τον Ευφράτη, στην περιοχή που ονομάστηκε από τους Έλληνες Μεσοποταμία, άνθισαν πριν από χιλιάδες έτη οι πρώτοι και πιο κραταιοί πολιτισμοί που. γνώρισε ο κόσμος: Σουμέριοι, Ακκάδες, Ασσύριοι, Βαβυλώνιοι, Χαλδαίοι. Πολιτισμοί με τους οποίους συνδεόμαστε, έστω και αν οι δεσμοί μαζί τους φαντάζουν αδιόρατοι.

Ο Νείλος είναι ποταμός στην Αφρική και ένας από τους δύο μεγαλύτερους του κόσμου. Ο ποταμός έπαιξε βασικό ρόλο στην ανάπτυξη της αρχαίας Αιγύπτου, ο πολιτισμός της οποίας οφείλεται κυρίως σε αυτό το ποτάμι, γι' αυτό και η Αίγυπτος θεωρήθηκε από πολλούς ως Δώρο του Νείλου.

Ο κινεζικός πολιτισμός δημιουργήθηκε σε ποικίλα τοπικά κέντρα κατά μήκος τόσο της κοιλάδας του Κίτρινου Ποταμού όσο και της κοιλάδας του Ποταμού Γιανγκτσέ. Στη Νεολιθική Εποχή με τον Κίτρινο Ποταμό να θεωρείται ως η κοιτίδα του κινεζικού πολιτισμού.

Η ύπαρξη δύο μεγάλων ποτάμιων συστημάτων, τον Ινδού και τον Γάγγη, καθόρισαν την ιστορική πορεία και μέχρι ένα βαθμό τον πολιτισμό των λαών που κατοίκησαν την Ινδία.

ΤΟ ΝΕΡΟ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ Αλλά και ο αρχαίος ελληνικός πολιτισμός αναπτύχθηκε κοντά στο νερό (Αιγαίο - Μεσόγειος).  Η δύναμη που έδινε το νερό στις αρχαίες κοινωνίες, έκανε τους ανθρώπους να το λατρέψουν.

Το νερό λοιπόν, συντηρεί τη ζωή, σε καθαρίζει από τα αμαρτήματα , σε θεραπεύει από τις ασθένειες σε ανανεώνει διασφαλίζοντας την συνέχεια και την ύπαρξη της ζωής. Στην Αρχαία Ελλάδα ο ιερότερος όρκος των ολυμπίων θεών ήταν στα ιερά ύδατα της Στυγός . Επίσης οι πρόγονοί μας, ποτέ δεν θυσίαζαν με χέρια άνιφτα! Ακόμα πίστευαν ότι όταν ο άνθρωπος πεθάνει πρέπει να περάσει από τον Αχέροντα ποταμό για τον άλλο κόσμο. Οι σπονδές στους τάφους γίνονταν με χοές που περιείχαν νερωμένο κρασί, μέλι και νερό.

Νερό στις γλώσσες του κόσμου

Ο γαλάζιος πλανήτης διψά! Αν και για την πλειονότητα των κατοίκων του πλανήτη μας το νερό θεωρείται ένα αγαθό αυτονόητο, προσιτό κάθε στιγμή, για εκατομμύρια συνανθρώπους μας είναι ακόμα δυσεύρετο, απρόσιτο, μετατρέπεται δε σε κρίσιμο πρόβλημα ζωής ή θανάτου. Το 2014 τα Ηνωμένα Έθνη, σε στενή συνεργασία με τα κράτη-μέλη και τους ενδιαφερόμενους φορείς, στρέφουν συλλογικά την προσοχή τους στο νερό που αποτελεί ενεργειακό κόμβο. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του ΟΗΕ, οι κάτοικοι 26 κρατών, κυρίως του αποκαλούμενου Τρίτου Κόσμου, αντιμετωπίζουν καθημερινά το πρόβλημα της λειψυδρίας και αδυνατούν να καλύψουν ακόμα και τις βασικές τους ανάγκες σε νερό.

Πάνω από 232 εκατομμύρια άνθρωποι από χώρες του Τρίτου Κόσμου πλήττονται από λειψυδρία. Περίπου 18 χώρες στην Αφρική και την Ασία βρίσκονται στο όριο των υδατικών αποθεμάτων τους. * Στην Αφρική και την Ινδία, τα παιδιά αναγκάζονται να παρατήσουν το σχολείο για να κουβαλήσουν νερό, κάτι το οποίο αποτελεί και την κύρια ενασχόλησή τους.   Σύμφωνα δε με τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Περιβάλλοντος, το 20% των επιφανειακών νερών στην Ευρωπαϊκή Ένωση απειλείται από ρύπανση.

Γνωρίζετε ότι το 21% των παιδιών σε αναπτυσσόμενες χώρες ζει σε απόσταση άνω των 15 λεπτών από κάποια πηγή με καθαρό τρεχούμενο νερό; Έρευνες της Unicef, του ΟΗΕ και ευρωπαϊκών κέντρων ερευνών φέρνουν ετησίως στο φως μόνο αποκαρδιωτικά αποτελέσματα. Πιο συγκεκριμένα: * Το 40% των κατοίκων του πλανήτη σήμερα δεν έχει πρόσβαση σε πόσιμο νερό. * Το 80% των ασθενειών στις αναπτυσσόμενες χώρες συνδέεται με το νερό. * Κάθε 15 δευτερόλεπτα ένα παιδί σε αναπτυσσόμενες χώρες χάνει τη ζωή του.

Στην Ελλάδα Σοβαρά προβλήματα στη διαχείριση του νερού στην Ελλάδα και μεγάλη σπατάλη διαπιστώνουν έλληνες επιστήμονες, με αφορμή και την παγκόσμια Ημέρα νερού (22 Μαρτίου). Σύμφωνα με στοιχεία από το δίκτυο Μεσόγειος SOS, η μέση ημερήσια κατανάλωση νερού ανά άτομο ανέρχεται στα 145 λίτρα, τη στιγμή που θα μπορούσε να μειωθεί στα 50 λίτρα, με την υιοθέτηση καλών πρακτικών και την αλλαγή τεχνολογιών μέσα στις κατοικίες. Στην Ελλάδα κατέχει η γεωργία με ποσοστό που φτάνει το 80%, στις καλλιέργειες. Παράλληλα, ο τουρισμός δεν στηρίζεται σε βιώσιμες και ορθές πρακτικές, γεγονός που επιβαρύνει παραπάνω ήδη ευάλωτες περιοχές, όπως τα νησιά, που χαρακτηρίζονται από περιορισμένη διαθεσιμότητα υδατικών πόρων. Οι απώλειες λόγω της παλαιότητας των δικτύων είναι πολύ υψηλές και σε κάποιες περιπτώσεις φτάνουν έως και το 50%

Στη Θεσσαλονίκη Η απόφαση της Γενικής Συνέλευσης του ΟΗΕ λέει ότι η πρόσβαση στο καθαρό πόσιµο νερό και στην αποχέτευση είναι ανθρώπινο δικαίωµα το οποίο είναι απαραίτητο για την πλήρη απόλαυση της ζωής και όλων των ανθρώπινων δικαιωµάτων. «Η διαχείριση του νερού για να είναι βιώσιμη και αειφόρος δεν μπορεί παρά να είναι δημόσια ή δημοτική»

εξοικονομώ Όταν αφήνουμε ανοιχτή τη βρύση επί πέντε λεπτά πλένοντας τα δόντια ή κατά τη διάρκεια του ξυρίσματος, η σπατάλη νερού μπορεί να φτάσει και τα 20 λίτρα! Αυτό ενδεικτικά για 1 εκατομμύριο κατοίκους ισοδυναμεί με 20.000 κυβικά μέτρα νερού την ημέρα! Το πλύσιμο του αυτοκινήτου με τον κουβά αντί για το λάστιχο προκαλεί μικρότερη σπατάλη νερού. Στο ίδιο πνεύμα, το πλύσιμο μπαλκονιών και πεζοδρομίων με το λάστιχο θα πρέπει, στις περιόδους λειψυδρίας που διανύουμε, να θεωρείται «απαγορευτικό». Στο ντους καταναλώνεται το 1/5 περίπου του νερού που χρησιμοποιείται στα σπίτια μας. Το ντους απαιτεί λιγότερη από τη μισή ποσότητα νερού που χρησιμοποιείται συνήθως σε ένα μπάνιο Το τράβηγμα στο καζανάκι αντιστοιχεί στο 1/3 όλου του νερού που καταναλώνεται σε ένα σπίτι. Αντικαταστήστε τα παλιά καζανάκια με σύγχρονα, διπλής ροής, ή ρυθμίστε το φλοτέρ.

Μεγάλη εξοικονόμηση νερού εξασφαλίζεται επίσης με φυτά που δε χρειάζονται συχνό πότισμα (π.χ. λεβάντα, μέντα, φασκόμηλο, δεντρολίβανο, γεράνι, κισσός, διάφορα κακτοειδή κ.λπ.). Ανακυκλώστε το κατάλληλο νερό από οικιακές χρήσεις όπως μπάνιο, ντους και νερό πλύσης σε παλιά φυτά, μην το χρησιμοποιείτε όμως όταν έχει απορρυπαντικό ή αφρόλουτρο. Πηγή:http://www.eyath.gr/swift.jsp;jsessionid

ΕΠΑΝΑΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ

Ανακύκλωση νερού Όπως  στη φύση, έτσι και στην καθημερινή μας ζωή, θα μπορούσαμε να ξαναχρησιμοποιούσαμε ορισμένες ποσότητες νερού. Είτε απευθείας είτε αφού το επεξεργαστούμε…. Αν σκεφτούμε τον κύκλο του νερού στη φύση, εύκολα συνειδητοποιούμε ότι το ίδιο νερό χρησιμοποιείται ξανά και ξανά, εδώ και χρόνια!     Όλη αυτή η διαδικασία, θα μπορούσαμε να πούμε ότι αποτελεί τη φυσική ανακύκλωση ή επαναχρησιμοποίηση του νερού!    

Συστήματα ανακύκλωσης ημι-ακάθαρτου νερού Ένα συνηθισμένο σύστημα είναι η συλλογή νερών από τις επιλεγμένες χρήσεις, η μεταφορά τους με χωριστό δίκτυο σωληνώσεων σε μια δεξαμενή προσωρινής αποθήκευσης, η επεξεργασία και ο καθαρισμός τους με απλά συστήματα και η μεταφορά τους σε μια δεξαμενή αποθήκευσης, απ’ όπου διοχετεύονται συνήθως στο καζανάκι της τουαλέτας ή για την άρδευση κήπων και επιλεγμένων καλλιεργειών.  

Στο μουσείο ύδρευσης

Στα χνάρια του Ενιπέα

καθαρίζοντας την παραλία Στην Περαία καθαρίζοντας την παραλία

1ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης Στ1 2013-2014