ΠΕΚ ΤΡΙΠΟΛΗΣ 2 ο ΘΕΜΑΤΙΚΟ ΠΕΔΙΟ 1α : Βασικές Αρχές Διαχείρισης Σχολικής Τάξης 1 β : Διαχείριση της πολυμορφίας του Μαθητικού Δυναμικού ΓΑΛΑΝΗΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
Advertisements

Γιάννης Τούρλος, ΠΕ 17 Ηλεκτρολόγος,
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ
Εξατομικευμένα Εκπαιδευτικά Προγράμματα Στήριξης μαθητών/τριών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή και αναπηρία Πηλείδου Κωνσταντίνα Σχολική Σύμβουλος ΕΑΕ.
ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ 4ΕΤΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ 5 Οκτωβρίου 2006 ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΕΠΑΡΧΙΑΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΛΕΜΕΣΟΥ.
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
Ειρήνη Παππά Η αξιολόγηση του μαθητή/τριας στο μάθημα των Θρησκευτικών.
Ατομικό έργο Προβληματισμοί και προτάσεις για τη διδασκαλία του μαθήματος Γιάννης Τούρλος, ΠΕ 17 Ηλεκτρολόγος, Πρόεδρος Πανελλήνιας Ένωσης Καθηγητών.
Τα όρια στη συμπεριφορά των παιδιών
ΕΙΔΙΚΕΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ
ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ- ΥΠΕΡΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
Διδασκαλία στα Τμήματα Ελληνικής Γλώσσας Βρυξέλλες 24/10/2011 Συνάντηση εργασίας με τους εκπαιδευτικούς των Τ.Ε.Γ.
ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Ευδοξία Παναγιωτίδου Ψυχολόγος Α’ ΚΕΔΔΥ Θεσσαλονίκης Τρίτη,
ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΟΜΑΔΑ ΕΠΙΛΕΚΤΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ 1 Η ΣΥΝΕΔΡΙΑ.
Γονιός : Ένα επάγγελμα χωρίς προετοιμασία Ειρήνη Κορδερά Ψυχολόγος - Παιδοψυχολόγος.
Κυπριακή Εκπαιδευτική Αποστολή
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
Το σχολείο μας: επιτεύγματα- στόχοι- προβλήματα. Δομή της εισήγησης  Περιγραφή της ισχύουσας κατάστασης  Αποτίμηση του Σχολ. Έτους  Στόχοι.
ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΓΟΝΕΩΝ – ΣΧ.ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ –ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ 1/3/2004 Σκοπός – στόχοι της Συνάντησης Ο ρόλος του Σχολικού Συμβούλου (Παιδαγωγική ευθύνη λειτουργίας.
ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΚΑΙ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (Υπουργική Απόφαση: Φ.353.1/324/105657/Δ1) Εκπαιδευτικοί Παράλληλης Στήριξης 1.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ-ΜΟΥΡΚΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ
Μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο: Ανάπτυξη ουσιαστικής συνεργασίας ανάμεσα στους γονείς και τους εκπαιδευτικούς Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών.
Σχολικός Εκφοβισμός Τι είναι σχολικός εκφοβισμός;
Μαθησιακές δυσκολίες και δυσλεξία
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Στρατηγικές ένταξης και επικοινωνίας Ευάγγελος Πεπές.
Πρακτικές Οδηγίες εκπαίδευσης στο σχολείο
Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων. Αφετηρία: α)από τη μικρή ομάδα στη μεγάλη και από τη μεγάλη στην ολομέλεια) β) διαμόρφωση μόνο μιας ομάδας στην οποία.
H εφαρμογή της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας στα φιλολογικά μαθήματα Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων.
Σχολικό Έτος Ενημέρωση Γονέων-Κηδεμόνων
Πρακτικές Οδηγίες Εκπαίδευσης στην Κοινωνικοποίηση… Το τρίπτυχο της συνεργασίας: οι ομάδες που πλαισιώνουν τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ΕΙΡΗΝΗ.
Το τρίπτυχο της συνεργασίας: οι ομάδες που πλαισιώνουν τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες Δρ. ΕΙΡΗΝΗ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ Σχολική Ψυχολόγος Αν. Προϊσταμένη.
5 ο Γυμνάσιο Γαλατσίου Ενημέρωση Γονέων 21/9/2011.
ΑΝΑΛΥΟΝΤΑΣ ΜΙΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
Bullying Τρόποι Πρόληψης και Αντιμετώπισης
ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ
Επηρεάζοντας έμμεσα το πρόβλημα
Συχνότητα και κατηγορίες των μαθησιακών δυσκολιών.
Αποτελεσματικότητα της σχολικής μονάδας: ο ρόλος του διευθυντή Μαργαρίτα Χριστοφορίδου 14 Μαρτίου 2013.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Δρ. Μόνικα Σιακού Επίκουρη Καθηγήτρια Ψυχολογίας Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου.
Διάλεξη : είναι η μετάδοση γνώσεων από τον δάσκαλο στο μαθητή με το λόγο, την επίδειξη αντικειμένων, την υποδειγματική εκτέλεση δεξιοτήτων ( πνευματικών.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Η ένταξη των μαθητών με αναπηρία στη φυσική αγωγή
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ.
Υγεία και Ευεξία Μαθητών/τριών
ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ
Μη τυπική εκπαίδευση: ο εκπαιδευτικός, ο μαθητής, η επίσκεψη, το μουσείο Μάθημα 7 Αντιλήψεις εκπαιδευτικών για την μη τυπική εκπαίδευση ΠΔΜ.
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
ΕΛΛΗΝΟΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΟΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΝ ΙΔΡΥΜΑ ΚΟΛΛΕΓΙΟ ΑΘΗΝΩΝ – ΚΟΛΛΕΓΙΟ ΨΥΧΙΚΟΥ ΚΟΛΛΕΓΙΟ ΨΥΧΙΚΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟ EνημΕρωΣη γονΕων α΄ τΑξηΣ ΔιευθυνΤΗΣ.
Παιδαγωγικό ζεύγος: μαθητής – δάσκαλος Σχολείο: γενικεύτηκε με τη σημερινή του μορφή κατά τους τελευταίους δύο με τρεις αιώνες. Μαθητής: παιδικό επάγγελμα.
2ο Γυμνάσιο Καλυβίων Ενημέρωση για το Γυμνάσιο
(Απαντήσεις σελ βιβλίου)
ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΑΣΙΚΑ ΣΗΜΕΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΙΚΟΥ ΔΙΑΤΑΓΜΑΤΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ (Aρ. πρωτ /Δ2/ εγκύκλιος του ΥΠ.Π.Ε.Θ Αρ. Πρωτ /Δ2/
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΝΕΑΠΟΛΗΣ
Δρ. Νικόλαος Τσιγγίλης Σχολικός Σύμβουλος Δ/θμιας Εκπ/σης Πέλλας
6η Μαρτίου - Παγκόσμια ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
ΔΑΣΚΑΛΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ: ΑΝΕΤΑ ΦΙΛΙΠΠΙΔΟΥ
Μαρία Ζερβού Σύμβουλος Προσχολικής Αγωγής Ν.Κέρκυρας
ΟΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΕΣ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ
ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΨΥΧΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
Αλλαγεσ στο γυμνασιο
1/θ Νηπιαγωγείο Ριόλου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΠΕΚ ΤΡΙΠΟΛΗΣ 2 ο ΘΕΜΑΤΙΚΟ ΠΕΔΙΟ 1α : Βασικές Αρχές Διαχείρισης Σχολικής Τάξης 1 β : Διαχείριση της πολυμορφίας του Μαθητικού Δυναμικού ΓΑΛΑΝΗΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ εκπ/κός ΠΕ17 ΕΠΑΛ ΜΕΓ/ΛΗΣ

ΠΡΩΤΗ ΕΠΑΦΗ ΜΕ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ Α΄ Ενημέρωση σε λειτουργικά θέματα 1. Γνωριμία με τους συναδέλφους και τους χώρους 2. Ωράριο λειτουργίας - διαλείμματα 3. Ειδικότητες - τάξεις - δύναμη μαθητών 4. Αρχεία εγγράφων - φακέλων 5.Εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας σχολείου

Β΄ Ενημέρωση για καθήκοντα υποχρεώσεις - δικαιώματα 1. Θέματα Ιεραρχίας και Διοίκησης 2. Καθηκοντολόγιο του ΥΠΕΠΘ 4.Άδειες - ασθένεια - διευκολύνσεις 3.Εξωδιδακτικές εργασίες - αρμοδιότητες

Γ. Ενημέρωση σε διδακτικά Θέματα 1. Ανάθεση μαθημάτων ( α΄,β΄ ανάθεσης – αρχαιότητα ) 2. Κατανομή ωρών σε ημέρες και ώρες (το δυνατό ) 3. Ύλη αναλυτικού προγράμματος του ΥΠΕΠΘ 4. Προγραμματισμός ύλης διδασκαλίας ( εβδομ., μηνιαία) 5. Εποπτικά μέσα - υλικό εκπ/σης

ΠΡΩΤΗ ΗΜΕΡΑ ΣΤΗ ΤΑΞΗ 1.Έγκαιρη είσοδος μαθητών ( επίπληξη –απουσία) 2. Γνωριμία των μαθητών -ορισμός θέσης (υπεύθ. τάξης ) 3.Γνωστοποίηση του μαθήματος που θα διδάξετε 4.Ενημέρωση για τον τρόπο διδασκαλίας –απαιτήσεις υποχρεώσεις μαθητών (βιβλία – τετράδια –επιμέλεια ) τρόπου αξιολόγησης 5.Διάλογος για παρατηρήσεις -προτάσεις μαθητών 6. Ρόλοι-συμφωνίες - παρεκκλίσεις - πειθαρχικά 7.Ξεκάθαρες θέσεις - σταθερή συμπεριφορά δασκάλου

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ 1. Αδιαφορία – τεμπελιά – απόρριψη σχολείου - φοβία Α : ( κίνητρα τόνωσης ενδιαφέροντος – θετική ενίσχυση – οφέλη - οικογ. συμβολή ) 2. Ανησυχία -θόρυβος- εκμετάλλευση απειρίας δασκάλου Α: (προειδοποίηση – αρνητική ενίσχυση – χτύπημα χεριών – οχι φωνές – ατομική, ομαδική απειλή -τιμωρία ) 3. Αγένεια - προκλητική συμπεριφορά Α: ( ψυχραιμία – συστάσεις-προσέγγιση αναζήτησης αιτίων – οχι χειροδικία και βρισιές – κλήση κηδεμόνα ) 4. Αδιάβαστοι – απουσίες – χωρίς βιβλία τετράδια Α: ( έμφαση στην αξία γνώσης - συνέπειες - αποτυχίες - ευκαιρίες )

5. Δυσπροσαρμογή - υπερκινητικότητα Α: ( ειδικές τεχνικές, εγκεφαλική λειτουργία –– άστοχη η τιμωρία – ανάθεση εργασίας -εξωτερική βοήθεια, ψυχολόγου ) 6. Ανυπακοή - επιθετικότητα Α : ( ρεαλιστικές απαιτήσεις- δεύτερη ευκαιρία - αποφυγή σύγκρουσης οχι ταπεινωτική υποχώρηση - όχι ένταση βία - παραπομπή σε δντή) 7. Τάξη εκτός ελέγχου Α: ( χτύπημα στην έδρα – ονομαστικές εντολές που σίγουρα θα εφαρμοσθούν – αποχώρηση και κλήση δντή –μη αναζήτηση ενόχου - οχι κλονισμός της εξουσίας – απόκτιση σεβασμού )

ΤΕΧΝΙΚΕΣ - ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΚΑΛΟΥ ΕΚΠ/ΚΟΥ 1. Έχετε αξιοπρεπή εμφάνιση και καλούς τρόπους Ε: ( σωστή ένδυση – καθαροί – ευγένεια- φιλικό πνεύμα – χαμόγελο – με χρήση λέξεων,παρακαλώ, ευχαριστώ,συγνώμη) 2. Είστε συνεπής, ακριβής και πρόθυμος Ε: ( τήρηση χρόνου- προσέλευση –έξοδος –ολοκλήρωση μαθήματος – εφαρμογή υποχρεώσεων – οχι φυγοπονία ) 3. Είστε καλά προετοιμασμένοι Ε: ( γνώση αντικειμένου- φωτοτυπίες - εποπτικά υλικά ) 4. Ξεκινήστε αμέσως το μάθημα Ε: ( όχι άγχος – αποφυγή άσχετων συζητήσεων – οχι χαλάρωση )

4. Επιμείνατε στη συμμετοχή όλων των μαθητών Ε: ( διάλογο –σωστές ερωτήσεις σε όλους - επιμονή –ενθάρυνση – συνεργασία σε ομάδες - έπαινος ) 5. Χρησιμοποιήστε την οπτική κ φωνητική επικοινωνία Ε: ( ανάλογο ύψος, χροιά φωνής – όχι μονόλογο –οχι μικρά ονόματα - σταθερό βλέμμα - αποστάσεις ) 6. Αποφύγετε τις συγκρίσεις - διακρίσεις Ε: ( αγάπη για όλους – ενδιαφέρον σε μειονεκτούντες και ΜΕΑ – οχι διχόνιες, μνησικακία – οχι κριτική κατηγορία δνσης, συναδέλφων ) 7. Βαθμολογείστε έγκαιρα και ανακοινώστε τη βαθμολογία Ε: ( αμεροληψία –συχνά σωστές εξετάσεις – αρχείο γραπτών –επιστοφή εργασιών – αιτιολόγηση βαθμού )

8. Τηρείτε τις θέσεις και υποσχέσεις σας Ε: ( ειλικρίνεια - σταθερότητα – αποφασιστικότητα - όχι ψέματα ) 9. Δώστε ευκαιρίες, αναθέστε καθήκοντα Ε: ( αναγνώριση δικαιωμάτων των μαθητών – εργασίες- εξωδιδακτικά προγράμματα – εκδηλώσεις - έμφαση σε αρχές, αξίες,ιδανικά ) 10. Επισημάνετε τα προβλήματα και δώστε λύσεις Ε: ( κοινωνικά – οικογενειακά –προσωπικότητας – συναισθηματικά – δείξτε αγάπη,κατανόηση,φιλία ) 11.Τελειώστε ευχάριστα το μάθημα Ε: ( τακτοποίηση αίθουσας –-οδηγίες –φιλικό αστείο – ευχές – έπαινος- αποχαιρετισμός )

ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ Νομοθετικό πλαίσιο Ειδικής Αγωγής ΦΕΚ199/08 1. Προφορική εξέταση : τυφλοί – κινητική αναπηρία –δυσλεξία κλπ - αυτιστικοί 2. Γραπτά : Κωφοί –τραυλισμός - επιληψία Προβλεπόμενα δικαιολογητικά Α) αίτηση Β) πιστοποιητικό αναπηρίας Γ) γνωμάτευση ΚΕΔΔΥ Ο τρόπος εξέτασης καθορίζεται για κάθε περίπτωση από τις κείμενες διατάξεις

ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΕ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ Περιπτώσεις Νοητική στέρηση – ψυχικά, κοινωνικά προβλήματα – συναισθηματικές αναστολές – ασθενείς σε θεραπεία Αντιμετώπιση : Έγκαιρη διάγνωση – διδακτική υποστήριξη –διακριτική βοήθεια –συνεργασία με γονείς – κατανόηση -αγάπη ΕΙΔΙΚΗ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ : κατ΄οίκον και κατ΄ιδίαν διδαχθέντες Ανήκουν οι μαθητές με σοβαρές ή ανίατες χρόνιες παθήσεις