ΓΕΛ ΠΥΡΓΕΤΟΥ Πολιτιστικό πρόγραμμα της Α και Β Λυκείου για το σχολικό έτος 2012-13.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Περιφερειακό Γυμνάσιο και Λύκειο Λευκάρων
Advertisements

2ο ΜΕΙΟΝΟΤΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΙΜΜΕΡΙΩΝ
Προσεγγίσεις της Ευρώπης. 1 ο στάδιο Οι μαθητές 1. Σύνδεση με τις εμπειρίες των μαθητών 1.1 Παρουσίαση ντοκουμέντων (φωτογραφίες από εκδρομές των μαθητών,
ΜΑΘΗΤΙΚΕΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΕΙΣ
Νεοσύστατη Περιφερειακή Υπηρεσία,
Γιατί ένα πολιτιστικό πρόγραμμα;. Τα Πολιτιστικά προγράμματα προϋπήρχαν του θεσμού. Θετικό γιατί υπάρχει ενδιαφέρον και παράδοση. Αρνητικό γιατί δεν είναι.
ΣΔΕ ΑΓΡΙΝΙΟΥ ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ Project: Το Αγρίνιο στο χρόνο
Η καθημερινή ζωή στα ελληνιστικά χρόνια
Ανακαλύπτοντας την εποχή του Μ
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Παίζοντας & ζωγραφίζοντας
Ο«ΧΡΥΣΟΣ ΑΙΩΝΑΣ» 5ος αι.π.Χ.
H λατρεια των θεων στην Αρχ.Ελλαδα Ναοι-Βωμοι Ο θεσμοΣ τηΣ ικεσιαΣ
Η Αθήνα σε 1 μέρα! Σωτηρούλα Σταύρου.
ΜΙΑ Η ΜΑΛΛΟΝ ΔΥΟ ΟΜΟΡΦΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ
ΗΡΑ Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΤΟΥ ΔΙΑ Η ΒΑΣΙΛΙΣΣΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΕ ΤΟ ΓΑΜΟ,
Ομαδα : Δ ΜΠΟΥΚΑ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΚΑΛΟΥΔΗ ΜΑΡΙΑ ΠΑΥΛΙΔΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ
Μετά την επίσκεψη.
4ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑ: EΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΘΕΜΑ: «Η ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ» ΤΑΞΗ Α΄ ΟΜΑΔΑ Δ΄
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Ρητορικοί Αγώνες» Σχ. έτος
Αρχαία ελληνικά ιερά Ο χώρος και η χρήση.
ΚΑΡΑΝΙΚΑΣ ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ ΒΑΣΙΛΗΣ ΡΙΖΟΣ ΒΑΣΙΛΗΣ ΣΔΡΑΚΑ ΜΑΡΙΝΑ ΧΑΤΖΗ ΡΟΥΛΑ.
Οι εκπαιδευτικοί της Πιερίας εμπνέονται από το Φυσικό,
Μια ιστοεξερεύνηση για τους Θεούς του Ολύμπου Εισαγωγή Εργασία
Συντονιστική Επιτροπή Αιμοδοσίας Διαφώτισης Πόλεως Χρυσοχούς Η ιδέα γεννήθηκε με τα θλιβερά γεγονότα των βομβαρδισμών της Τηλλυρίας και την ανάγκη που.
Οι παλιοί Ολυμπιακοί Αγώνες
ΤΟ ΔΩΔΕΚΑΘΕΟ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΘΑΣΟ 1o ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΑΣΟΥ
Η Ελληνική τέχνη αναπτύσσεται
Γρήγορη επανάληψη.
Η Ρωμαϊκή και Βυζαντινή Φυσιογνωμία της Θεσσαλονίκης
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Η ελιά στον τόπο μας»
Καινοτομίες στη Μέση Εκπαίδευση Καινοτομίες στην Μουσική Εκπαίδευση ΑΧΛ2009.
ΠΟΛΥΜΕΡΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗ ΣΥΜΠΡΑΞΗ
Η Πόλη της Πάφου Θέση Ιστορία Πληθυσμός Πολιτιστικές εκδηλώσεις
Μαθητές: Γαγαμάνης Σάκης Δογάνης Γιώργος Καρκαδάκης Θεόφιλος
Φιλοτελισμός, ένα πρόγραμμα πολιτιστικών θεμάτων που δουλέψαμε στο 14ο Νηπιαγωγείο Δράμας κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους ΟΙ ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΙ Γεωργιαδου.
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΗΣ ΜΑΘΗΤΡΙΑΣ ΝΙΚΟΛ ΦΡΑΚΟΥΛΙ
ΟΙ ΘΕΟΙ ΤΟΥ ΟΛΥΜΠΟΥ -ΑΔΗΣ(ΝΙΚΟΣ ΜΕΛΙΤΣΙΩΤΗΣ)
ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
ΔΩΔΩΝΗ Γιώργος Καρανάσιος Ε2 1ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσ/νίκης ΠΤΔΕ-ΑΠΘ
Το σχολείο μας ξεκίνησε να λειτουργεί το 1936 με ιδρυτή τον Ιωακείμ Ξενόπουλο, ο οποίος ήταν δάσκαλος και είχε έρθει από τη Μ. Ασία. Το πρώτο κτίριο που.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Γερά Δόντια… Καλύτερη Υγεία»
7ο Δημοτικό σχολείο Αρτέμιδος Δ2’ Αλέξανδρος, Δημήτρης, Μάρκος
Η ΠΟΛΗ ΜΟΥ ΛΕΠΤΟΚΑΡΥΑ Αναστασία Σπηλιοπούλου Μαρία Κοτσίρη Νεφέλη Τσαούση ΤΑΞΗ Δ2 Εργασία 4 ΤΠΕ 2016.
Περιβαλλοντικό Πρόγραμμα: Το Αμπέλι και το Κρασί στην Ερμιονίδα Τάξη Α΄ Γενικού Λυκείου Ερμιόνης Σχολικό Έτος:
Ο Φοίβος και η Αθηνά ταξιδεύουν στην Ευρώπη!! 14 ο Δημοτικό Σχολείο Αχαρνών Τάξη: Στ΄1 Υπεύθυνη Δασκάλα: Ευτυχία Καλογερά Σχολικό έτος:
Η Ακρόπολη και τα μνημεία της
Τμήμα Α 1 ~ 2 ο Γυμνάσιο Μεγάρων Καθηγήτρια : κα Αλεξίου Μαθήτριες : Αυγουστή Βάλια, Βρυττιά Στέλλα, Γκέλη Εύη, Ζωγράφου Μαίρη, Βαλτά Μαρία.
Από τους μαθητές της Στ΄1:
2 ο ΕΠΑΛ Σερρών «Εξωραϊσμός του σχολικού χώρου με εικαστικές παρεμβάσεις» Σχολ. έτος
Εκπαιδευτικό Πολιτιστικό Πρόγραμμα
Ερέχθειον.
Πολιτιστικό Πρόγραμμα Σχολικών Δραστηριοτήτων
Η ΠΑΦΟΣ.
ΑΡΧΑΙΟΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΘΕΟΤΗΤΕΣ ΣΤΗΝ ΑΙΝΟ
ΠΛΑΚΑ.
Διαδρομή Πάφος - Λεμεσός
3ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής 2o Δημοτικό Σχολείο Κρύας Βρύσης Πέλλας “Η Τάξη του Μέλλοντος” Ηλεκτρονική Εφημερίδα.
2ο Δημοτικό Σχολείο Σιάτιστας
OI ΘΕΟΙ ΤΟΥ ΟΛΥΜΠΟΥ Γρηγόρης, Φώτης ,Μαρία.
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Τι σήμερα, τι αύριο, τι τώρα…
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Περπατώντας στα σοκάκια της Πάτρας … Τι εκπλήξεις με περιμένουν;» Σχ. Έτος Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός: Αντιγόνη Κριπαροπούλου.
Οι παλιοί Ολυμπιακοί Αγώνες
 Η χώρα μας εξαιτίας της μακρόχρονης ιστορίας της, διατηρεί πολυάριθμα μουσεία με ποικίλα θέματα.  Ωστόσο, οι νεοέλληνες δεν δείχνουν μεγάλη ευαισθησία.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ
ΚΙΝΗΤΑ ΚΕΣΠΕΜ Μελίβοια Νομού Ξάνθης
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΛΕΩΝΙΔΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ
Προγράμματα σχολικών δραστηριοτήτων σχολικού έτους
Η εκπαίδευση δυναμώνει τους έγκλειστους για το μέλλον, Αγροτικό Κ. Κ
ΑΜΦΙΠΟΛΗ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΓΕΛ ΠΥΡΓΕΤΟΥ Πολιτιστικό πρόγραμμα της Α και Β Λυκείου για το σχολικό έτος

Ο ΤΙΤΛΟΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΜΑΣ: ΔΙΟΝ: ΤΟΠΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ ΚΑΙ ΙΣΤΟΡΙΚΗΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ

Η σύνθεση της ομάδας μας:  ΓΙΑΝΝΙΟΥ ΑΝΝΑ  ΓΚΑΝΑΒΑΣ ΜΙΧΑΗΛ  ΚΑΜΠΙΣΙΟΣ ΑΣΤΕΡΙΟΣ  ΚΟΥΜΕ ΕΣΜΕΡΑΛΝΤΑ  ΛΑΙΝΑ ΡΟΖΑ  ΛΑΙΝΑΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ  ΛΟΥΛΟΥΔΗ ΘΕΟΦΑΝΩ  ΜΠΛΕΤΣΑ ΕΙΡΗΝΗ  ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ΓΕΩΡΓΙΑ  ΠΑΥΛΟΥ ΡΑΦΑΕΛΑ  ΠΟΛΥΖΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ  ΡΙΖΑΚΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ  ΒΡΑΚΑΤΟΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ  ΔΑΛΔΟΓΙΑΝΝΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ  ΔΗΜΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΣ  ΔΗΜΟΥ ΕΥΦΡΟΣΥΝΗ  ΚΑΖΑΝΤΖΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ  ΚΟΝΤΟΓΙΑΝΝΗΣ ΑΡΓΥΡΙΟΣ  ΚΟΥΜΕ ΕΡΖΕΛΝΤΑ  ΛΑΙΝΑ ΑΡΕΤΗ  ΜΠΑΛΜΠΟΥΖΗ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ  ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ  ΠΕΤΡΩΤΟΥ ΑΓΛΑΙΑ  ΠΟΥΡΛΙΩΤΗ ΜΑΡΙΝΑ  ΣΑΡΑΦΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ  ΤΣΙΚΡΙΚΗ ΒΑΣΙΛΙΚΗ  ΧΕΛΙΔΩΝΑ ΧΡΙΣΤΙΝΑ  ΧΛΩΡΟΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΗΣ: ΣΧΙΖΑΣ ΧΡΗΣΤΟΣ

ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ:  Εξάσκηση των μαθητών στην ομαδική εργασία  Ενθάρρυνση μαθητικής πρωτοβουλίας  Άνοιγμα του σχολείου στην κοινωνία  Καλλιέργεια κριτικής σκέψης  Απόκτηση δεξιοτήτων και χρήση διαδικτύου

Απόψεις των μαθητών μας από την επίσκεψή τους στον αρχαιολογικό χώρο-μουσείο: Αφού ξεκινήσαμε από το σχολείο φτάσαμε στον αρχαιολογικό χώρο του Δίου. Εκεί αντικρίσαμε μια μεγάλη επίπεδη έκταση, που ήταν καταπράσινη και δρομάκια που ήταν πλακόστρωτα ή χωμάτινα που οδηγούσαν σε πινακίδες με πληροφοριακό υλικό.

Πληροφορίες από τον συντονιστή του προγράμματος Αρχικά ο Διευθυντής του σχολείου κος Χρήστος Σχίζας μας έδωσε σημαντικές πληροφορίες για την ιστορία του Δίου. Μετά ξεκινήσαμε την περιήγηση στον αρχαιολογικό χώρο. Κάθε πινακίδα μας πληροφορούσε για το τι βλέπουμε. Μάθαμε λοιπόν ότι τον 5 ο και 4 ο αιώνα π.Χ. οι κάτοικοι του Δίου λάτρευαν τη Θεά Δήμητρα (Θεά της Γονιμότητας), τη Θεά Αφροδίτη, την Ίσιδα (Αιγύπτια Θεά) και τον Δία τον Ύψιστο.

Μύηση στους θρησκευτικούς χώρους Μυηθήκαμε στα μυστικά των θεών και μεταφερθήκαμε νοερά στον τόπο που έζησαν οι θεοί και οι άνθρωποι. Νιώσαμε ένα εσωτερικό σκίρτημα μέσα από αυτήν την επικοινωνία με τους θεούς και τους ανθρώπους εκείνης της εποχής. Ακολουθώντας τον πλακόστρωτο δρόμο εντυπωσιαστήκαμε από το άριστο ρυμοτομικό σχέδιο (ιπποδάμειο σύστημα), όπου όλοι οι κάθετοι δρόμοι οδηγούν στον κεντρικό δρόμο. Αντικρίσαμε και ψηλαφίσαμε τα σώματα (μνημεία) των ανδρών του Μ. Αλεξάνδρου και τις ασπίδες τους που αφιέρωσε ο Μ. Αλέξανδρος στους θεούς όταν νίκησε στη μάχη του Γρανικού (334 π.Χ).

Η λατρεία των θεοτήτων Προχωρώντας φθάσαμε στην έπαυλη με το περίφημο ψηφιδωτό του Διονύσου που παριστάνεται πάνω στο άρμα του να βγαίνει μέσα από τα κύματα της θάλασσας. Στη συνέχεια παρακολουθήσαμε την εξέλιξή της ζωής στο Δίον με τη Ρωμαϊκή αγορά, τους δρόμους που στρώθηκαν με μεγάλους λίθους στα Ρωμαϊκά χρόνια, το Ελληνιστικό θέατρο, τη παλαιοχριστιανική βασιλική, τις Θέρμες, τα λουτρά της χώρας και τους χώρους που γίνονταν οι αθλητικοί αγώνες (Ολύμπια).

Οι διαπιστώσεις μας: Διαπιστώσαμε λοιπόν ότι το Δίον ήταν ένας ιερός τόπος των αρχαίων Μακεδόνων στη σκιά του Ολύμπου. Εκεί στήθηκε για πρώτη φορά ένας μεγάλος βωμός για την λατρεία του Ολύμπιου Δία και των κόρων του, δηλαδή των Μουσών. Σε ένα τόσο μοναδικό περιβάλλον με πλούσια βλάστηση, πανύψηλα δέντρα και άπειρες πηγές επέλεξαν οι αρχαίοι Μακεδόνες να λατρέψουν τις θεότητές τους και να οργανώσουν την πόλη τους.

Περιγραφή του χώρου – σκέψεις – συναισθήματα - εντυπώσεις «Στα πλαίσια μιας εκπαιδευτικής εκδρομής επισκεφτήκαμε τον αρχαιολογικό χώρο του Δίου καθώς και το μουσείο του. Φθάνοντας στο Δίον είδαμε ένα χώρο τεράστιο με αρκετά δρομάκια, πλούσιο σε δένδρα, γεφυράκια, λίμνες αλλά και διάφορες πινακίδες με πληροφορίες για το χώρο αυτό. Ήταν μια εκπληκτική εμπειρία για μας, αφού εμπλουτίσαμε τις γνώσεις μας όσον αφορά την ιστορία των προγόνων μας, τον τρόπο ζωής τους και τις συνήθειές τους.

Περιγραφή του χώρου – σκέψεις – συναισθήματα – εντυπώσεις (2) Αλλά το πιο εντυπωσιακό από όλα, κατά τη γνώμη μας, ήταν το Αρτεσιανό νερό. Εκεί σκοτώθηκε ο Ορφέας από κάποιες γυναίκες, οι οποίες στη συνέχεια πήγαν να πλύνουν τα χέρια τους από το αίμα. Τότε το νερό έγινε κόκκινο και επειδή προερχόταν από την πηγή της Αρτέμιδος ονομάζεται Αρτεσιανό. Επιπλέον, στο Αρτεσιανό νερό βρέθηκαν πολλά ενδιαφέροντα αγάλματα στο υπέδαφος.

Περιγραφή του χώρου – σκέψεις – συναισθήματα – εντυπώσεις (3) Επίσης, εντυπωσιακό ήταν το πρώτο μουσικό όργανο, η Ύδραυλις, καθώς και οι εγκαταστάσεις στο Δίον με τα θέατρα, τους θεατρικούς χώρους, τους καλά οργανωμένους δρόμους και γενικότερα τους χώρους που είχαν κατασκευάσει για ψυχαγωγία. Ήταν μια αρκετά οργανωμένη πόλη για εκείνη την εποχή που διέθετε αρκετές εγκαταστάσεις. Το μόνο βέβαιο είναι ότι αποκομίσαμε πολλά από αυτήν την επίσκεψη που ήταν αρκετά χρήσιμα και έτσι εμπλουτίσαμε τις γνώσεις μας για την ιστορία των πρόγονων μας.» Η πολιτιστική ομάδα του ΓΕΛ Πυργετού

Πλακόστρωτα δρομάκια στον μαγευτικό χώρο λατρείας του Θεού Δία

Ο ναός και το άγαλμα της θεάς Ήρας βρίσκονταν κρυμμένα κάτω από το νερό

Το οδοιπορικό στο Δίον ήταν μια πρωτόγνωρη εμπειρία. Μας δόθηκε η δυνατότητα να αποκομίσουμε σημαντικές πληροφορίες για τον θρησκευτικό χώρο του Δίου και να ταξιδέψουμε νοερά στους χώρους λατρείας των προγόνων μας. Ο σεβασμός στο χώρο, στους θεούς και στην ίδια την εποχή ήταν το μεγάλο δίδαγμα και η πλούσια παρακαταθήκη για εμάς τους μαθητές.

Αναρτήσεις στον πίνακα ανακοινώσεων του σχολείου μας

Αναρτήσεις στον πίνακα ανακοινώσεων του σχολείου μας (2)