Επιτύμβιο άγαλμα, που θεωρείται ορόσημο στην εξέλιξη της αρχαίας ελληνικής πλαστικής και το τελευταίο της σειράς των αρχαϊκών κούρων. Σώζεται σχεδόν ακέραιο, με την τετράγωνη βάση του, στην οποία έχει χαραχθεί το όνομα του νεκρού στη γενική: Αριστοδίκο(υ). Η απεικόνιση της μορφής ακολουθεί τον τύπο του πιο εξελιγμένου κούρου: ο νέος προβάλλει το αριστερό πόδι, αλλά τα χέρια του έρχονται μπροστά και δεν είναι κολλημένα στους μηρούς. Ο κούρος Αριστόδικος
Τα μαλλιά του είναι κοντά, αντίθετα από ό,τι συμβαίνει στους παλαιότερους κούρους, και σχηματίζουν περίτεχνους κοντούς βοστρύχους πάνω από το μέτωπο και στον αυχένα. Η απόδοση των μυών έχει ξεφύγει από τη σχηματοποίηση και διακρίνεται για την έντονη πλαστικότητα, που θα μπορούσε να θεωρηθεί σχεδόν φυσιοκρατική. Πρόκειται για έργο κάποιου άγνωστου γλύπτη της Αττικής με γνώση και κατανόηση της δομής του σώματος και της ισορροπίας των μερών του. Τα μαλλιά του είναι κοντά, αντίθετα από ό,τι συμβαίνει στους παλαιότερους κούρους, και σχηματίζουν περίτεχνους κοντούς βοστρύχους πάνω από το μέτωπο και στον αυχένα. Η απόδοση των μυών έχει ξεφύγει από τη σχηματοποίηση και διακρίνεται για την έντονη πλαστικότητα, που θα μπορούσε να θεωρηθεί σχεδόν φυσιοκρατική. Πρόκειται για έργο κάποιου άγνωστου γλύπτη της Αττικής με γνώση και κατανόηση της δομής του σώματος και της ισορροπίας των μερών του.
Εικονες
Πηγες Βικιπαίδεια Βικιπαίδεια