Εαρινο εξαμηνο η παραδοση, 14/5/2014

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Achilles Tatius Leucippé et Clitophon Dominique Augé.
Advertisements

Τα μέρη του Θεάτρου. Θέατρο Επιδαύρου Επίδαυρος ΚΟΙΛΟΝ - ΘΕΑΤΕΣ ΟΡΧΗΣΤΡΑ - ΧΟΡΟΣ Θέατρο Επιδαύρου (ονομαστό για την ακουστική του.) Όλες οι θέσεις του.
Δημιουργία παρουσίασης:
Βακχυλίδης Δευτερη παραδοση (11/3/2014).
Παναθήναια Τα Παναθήναια ήταν αρχαία ελληνική γιορτή των Αθηνών  αφιερωμένη στη θεά Αθηνά η οποία λάμβανε χώρα στην πόλη κάθε τέσσερα χρόνια. Για.
ΔΡΑΜΑΤΙΚΗ ΠΟΙΗΣΗ είδος της αρχαίας ελληνικής ποίησης
Εαρινο ΕξαΜηνο Η Παραδοση (6/5/2014)
Ακαδ. ‘Ετος Α Ρ Χ Ι Τ Ε Κ Τ Ο Ν Ι Κ Ο Σ Σ Χ Ε Δ Ι Α Σ Μ Ο Σ 9: Α Σ Τ Ι Κ Ο Σ Σ.
ΕΝΩΣΗ ΕΙΣΗΓΜΕΝΩΝ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ Θέμα που απασχόλησε την Δικαιοσύνη: • Αποτίμηση θυγατρικών εταιρειών Θέματα που μπορεί να απασχολήσουν την Δικαιοσύνη: • Εφαρμογή.
Θεά Άρτεμη Όλυμπος.
Η ΓΙΟΡΤΗ ΤΟΥ ΜΠΑΜΠΑ.
Ξενοφώντα, ελληνικά, Β.Ι.16-21
ΠΕΡΙΚΛΕΟΥΣ ΕΠΙΤΑΦΙΟΣ ΚΕΦ. 39
1.
Βακχυλίδης ΕΑΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ Η ΠΑΡΑΔΟΣΗ. 4 η ωδή – σύνοψη  Maehler, Herwig [ελλ. μτφρ. Κ. Δημοπούλου] Πίνδαρος. Βακχυλίδης. Ανθολογία.
Δημιουργία παρουσίασης:
To περσικό κράτος και οι Έλληνες της Μ. Ασίας
Ἀληθής Ἱστορία Ένα ταξίδι επιστημονικής φαντασίας Τμήμα Α’4
Δ Η Μ Η Τ Ρ Η Σ Ε Υ Σ Τ Α Θ Ι Α Δ Η Σ Τ Α Ξ Η : ΑΤ’1
Ένα παράδειγμα σεβασμού προς τους γονείς
Εαρινο εξαμηνο η παραδοση ( )
H λατρεια των θεων στην Αρχ.Ελλαδα Ναοι-Βωμοι Ο θεσμοΣ τηΣ ικεσιαΣ
Αρχαία Ελλάδα Χρήστος Αράπογλου !!! Οι Μυθικοί Ήρωες Οι Θεοί
Βακχυλίδης ΕΑΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ Η ΠΑΡΑΔΟΣΗ (20/5/2014)
ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ( ) ( ) ( )
ΗΡΑ Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΤΟΥ ΔΙΑ Η ΒΑΣΙΛΙΣΣΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΕ ΤΟ ΓΑΜΟ,
Αρχαία θέατρα Νικόλας-Κωνσταντίνος Μπαρτζώκας
ΤΡΩΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ Ο θυμός του Αχιλλέα.
ΜΑΡΙΑ ΜΠΑΚΟΥΛΗ ΣΤΕΛΛΑ ΖΑΦΕΙΡΗ ΕΙΡΗΝΗ ΜΥΛΩΝΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΑΔΑΜΟΥ
Georgakopoulou Anna. Εμείς«Ανήκειν;»και βέβαια«Ανήκειν»
Οι δώδεκα θεοί του Ολύμπου
Εργασία στο μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών.
Αναχώρηση του αθηναϊκού στόλου για τη σικελική εκστρατεία
Μαρία Μπαλωμένου Γ’3.  Πότε: 525 π.Χ  Πού: Ελευσίνα  Έζησε: Αθήνα  Πέθανε: 456 π.Χ  Πού: Γέλα της Σικελίας.
3. Πλάγιες ερωτήσεις Ορισμός: ονομάζονται έτσι, διότι μεταφέρονται εμμέσως (πλαγίως) από ένα πρόσωπο σε άλλο.
ΑΡΧΑΙΑ ΑΘΗΝΑ: ΘΕΑΤΡΟ ΚΑΙ ΑΥΤΟΣΑΡΚΑΣΜΟΣ
ΜΑΡΘΑ, ΑΘΗΝΑ, ΓΙΩΤΑ, ΝΙΚΟΣ, ΗΛΙΑΣ
Το θέατρο στην αρχαία Αθήνα
ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ ΜΕΧΡΙ ΤΑ ΡΩΜΑΙΚΑ ΧΡΟΝΙΑ
12 ΘΕΟΙ ΤΟΥ ΟΛΥΜΠΟΥ Εργασία των μαθητών της τάξης Γ.
1ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης
ΕΡΕΥΝΑ ΚΕ.ΜΕ.ΤΕ. - Ο.Λ.Μ.Ε. (Απρίλης – Μάης 2008)
Αρχαία θέατρα Γιώργος Καρανάσιος Ε ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσ/νίκης.
Η ΑΡΧΑΙΑ ΑΘΗΝΑ.
12 ΘΕΟΙ ΤΟΥ ΟΛΥΜΠΟΥ Εργασία των μαθητών της Γ’ τάξης.
Λίγα λόγια για εκείνον…
ΗΡΑΚΛΗΣ KABAKA EΛΕΝΗ.
Το μυστηριώδες ΚΟΜΙΚ.
Αθήνα η Γέννηση της Δημοκρατίας
Οι αθλοι του Ηρακλη Νεφέλη Ελεάννα ταξη Γ 1.. Η γεννηση του Ηρακλη Κάποτε ο Αμφιτρύωνας και η γυναίκα του Αλκμήνη, αναγκάστηκαν να φύγουν από την πατρίδα.
Τα υπέρ και τα κατά Stomikrocosmotistaxismas.blogspot.gr.
K ΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΠΑΝΤΑΖΗ ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ.  ΔΙΑΣ ΔΙΑΣ  ΠΟΣΕΙΔΩΝΑΣ ΠΟΣΕΙΔΩΝΑΣ  ΑΠΟΛΛΩΝ ΑΠΟΛΛΩΝ  ΑΡΗΣ ΑΡΗΣ  ΗΦΑΙΣΤΟΣ ΗΦΑΙΣΤΟΣ  ΕΡΜΗΣ ΕΡΜΗΣ  ΗΡΑ.
α. ο μ υ θ ο ς τ η ς π ε ρ σ ε φ ο ν η ς β. ο μ υ θ ο ς τ ο υ ε γ κ ε λ α δ ο υ γ. ο μ υ θ ο ς τ η ς α ρ α χ ν η ς.
ΤΟ ΑΡΧΑΙΟ ΔΡΑΜΑ και η Ελένη του Ευριπίδη. Διόνυσος Χαρακτηριστικά λατρείας του Έκσταση, θεοληψία, ενθουσιασμός, μίμηση, μεταμφίεση Διθύραμβος Πρόδρομοι.
Σιμωνίδης ὁ Κεῖος 556/2-468/4. Ιουλίδα, Κέα Ο κούρος (περ. 530) και το λιοντάρι της Κέας (περ. 540)
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ Οι Εβδομήντα μεταφράζουν την εβραϊκή λέξη berith στα ελληνικά διαθήκη Απαντάται στις εκφράσεις.
ΟΙ 12 ΘΕΟΙ ΤΟΥ ΟΛΥΜΠΟΥ ΓΙΩΡΓΟΣ. ΔΙΑΣ Ο πατέρας των Θεών και ο σπουδαιότερος από αυτούς. Θεός των καιρικών φαινομένων, προστάτης των ξένων, της οικογένειας.
ΓΡΑΜΜΑΤΟΣΗΜΑ ΜΕ ΘΕΟΥΣ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ. HΡΑ ΕΣΤΙΑ.
Η αρπαγή της Περσεφόνης από τον Πλούτωνα
ΟΙ ΘΕΟΙ ΤΟΥ ΟΛΥΜΠΟΥ Έλση Ζήκου Γ1 τάξη.
Οι άθλοι του Ηρακλή Μια εργασία των μαθητών του 27ου Δημοτικού σχολείου Τρικάλων «Αριστείδης Παππάς»
ΟΙ ΑΘΛΟΙ ΤΟΥ ΗΡΑΚΛΗ Η εξόντωση του φοβερού λιονταριού της Νεμέας
OI ΘΕΟΙ ΤΟΥ ΟΛΥΜΠΟΥ Γρηγόρης, Φώτης ,Μαρία.
ΟΙ ΑΘΛΟΙ ΤΟΥ ΗΡΑΚΛΗ Η εξόντωση του φοβερού λιονταριού της Νεμέας
 ΣΤΑΔΙΟ  ΔΙΑΥΛΟΣ  ΔΟΛΙΧΟΣ  ΠΕΝΤΑΘΛΟ ΚΑΙ ΠΑΛΗ  ΠΥΓΜΗ  ΤΕΘΡΙΠΠΟ  ΠΑΓΚΡΑΤΙΟ ΚΑΙ ΑΓΩΝΑΣ ΙΠΠΟΥ ΚΕΛΗΤΟΣ  ΔΡΟΜΟΣ ΚΑΙ ΠΑΛΗ ΠΑΙΔΩΝ  ΠΕΝΤΑΘΛΟ ΠΑΙΔΩΝ 
Η παράδοση της Αθήνας. ε ἰ σι ό ντας δ’ α ὐ το ὺ ς ὄ χλος περιεχε ῖ το πολ ύ ς, φοβο ύ μενοι μ ὴ ἄ πρακτοι ἥ κοιεν· ε ἰ σι ό ντας δ’ α ὐ το ὺ ς ὄ χλος.
για να σχηματίσω τη λέξη
ΟΙ ΘΕΟΙ ΤΟΥ ΟΛΥΜΠΟΥ ΤΑΞΗ Γ ΔΙΟΝΥΣΗΣ-ΦΕΝΙΑ. ΔΙΑΣ.
ΚΕΙΜΕΝΑ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ
«Ζωντανεύοντας τον Όμηρο» Η ραψωδία Α της Ιλιάδας με εικόνες
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Εαρινο εξαμηνο 2013-14 8η παραδοση, 14/5/2014 Βακχυλίδης Εαρινο εξαμηνο 2013-14 8η παραδοση, 14/5/2014

Βακχυλίδης, 16η ωδή Ελληνόγλωσση βιβλιογραφία Maehler, Herwig [ελλ. μτφρ. Κ. Δημοπούλου]. 2008. Πίνδαρος. Βακχυλίδης. Ανθολογία σχολιασμένων αποσπασμάτων. Αθήνα: Μεταίχμιο. σσ. 452-62

Βακχυλίδης 16η ωδή – ένα χρυσό πλοίο φορτωμένο τραγούδια (ὁλκάς –Ναυτικό Μουσείο Μυκόνου)

Τριήρης – Ναυτικό Μουσείο Μυκόνου

Βακχυλίδης, 16η ωδή [...]ιου . ιο[...]ἐπεὶ [...]ιου . ιο[...]ἐπεὶ  [ὁλκ]άδ’ ἔπεμψε̣ν ἐμοὶ χρυσέαν [Πιερ]ίαθεν ἐ[ΰθ]ρονος [Ο]ὐρανία, [πολυ-   φ]άτων γέμουσαν ὕμνων [–⏑⏑]νειτις ἐπ’ ἀνθεμόεντι Ἕβρῳ  (5) [–⏑ ἀ]γάλλεται ἢ δολιχαύχενι κύ[κνῳ] [⏑⏑–⏑]δεϊαν φρένα τερπόμενος [⏑⏑–]   [–⏑ ]δ’ ἵκῃ παιηόνων ἄνθεα πεδοιχνεῖν, Πύθι’ Ἄπολλον,  (10) τόσα χοροὶ Δελφῶν σὸν κελάδησαν παρ’ ἀγακλέα ναόν, 

Βακχυλίδης 16η ωδή πρίν γε κλέομεν λιπεῖν Οἰχαλίαν πυρὶ δαπτομέναν Ἀμφιτρυωνιάδαν θρασυμηδέα φῶθ’, ἵκε-  (15)   το δ’ ἀμφικύμον’ ἀκτάν· ἔνθ’ ἀπὸ λαΐδος εὐρυνεφεῖ Κηναίῳ Ζηνὶ θύεν βαρυαχέας ἐννέα ταύρους δύο τ’ ὀρσιάλῳ δαμασίχθονι μέ[λ]λε κόρᾳ τ’   ὀβριμοδερκεῖ ἄζυγα  (20) παρθένῳ Ἀθάνᾳ ὑψικέραν βοῦν. Τότ’ ἄμαχος δαίμων Δαϊανείρᾳ πολύδακρυν ὕφα[νεν]

Βακχυλίδης, 16η ωδή μῆτιν ἐπίφρον’ ἐπεὶ πύθετ’ (25) μῆτιν ἐπίφρον’ ἐπεὶ πύθετ’  (25)   ἀγγελίαν ταλαπενθέα, Ἰόλαν ὅτι λευκώλενον Διὸς υἱὸς ἀταρβομάχας ἄλοχον λιπαρὸ[ν]   ποτὶ δόμον πέμ[π]οι. Ἆ δύσμορος, ἆ τάλ[αι]ν’, οἷον ἐμήσατ[ο·] (30) φθόνος εὐρυβίας νιν ἀπώλεσεν, δνόφεόν τε κάλυμμα τῶν   ὕστερον ἐχομένων, ὅτ’ ἐ-   πὶ {ποταμῷ} ῥοδόεντι Λυκόρμᾳ δέξατο Νέσσου πάρα δαιμόνιον τέρ[ας.]

Βακχυλίδης, 16η ωδή – hic et nunc ἐπ’ ἀνθεμόεντι Ἕβρῳ  (5) [–⏑ ἀ]γάλλεται ἢ δολιχαύχενι κύ[κνῳ] [⏑⏑–⏑]δεϊαν φρένα τερπόμενος [⏑⏑–]   [–⏑ ]δ’ ἵκῃ παιηόνων ἄνθεα πεδοιχνεῖν, Πύθι’ Ἄπολλον,  (10) τόσα χοροὶ Δελφῶν σὸν κελάδησαν παρ’ ἀγακλέα ναόν,

Βακχυλίδης 16η ωδή – ο Απόλλων στη χώρα των Υπερβορείων Απουσία του Απόλλωνα τους χειμερινούς μήνες από τους Δελφούς Παράφραση του ύμνου του Αλκαίου από τον Ιμέριο (βλ. Maehler 2010, σ. 453 Ο Δίας έδωσε στον νεογέννητο Απόλλωνα μια χρυσή μίτρα, μια χρυσή λύρα και ένα άρμα που το έσερναν κύκνοι και του ζήτησε να πάει στους Δελφούς ως προφήτης. Ο Απόλλωνας κατευθύνθηκε, ωστόσο, στη χώρα τον Υπερβορείων Οι κάτοικοι των Δελφών όρισαν χορούς νέων να τραγουδούν παιάνες γύρω από τον τρίποδα καλώντας τον Απόλλωνα να επιστρέψει Ο Απόλλων έμεινε ένα χρόνο στη χώρα των Υπερβορείων. Μετά διέταξε τους κύκνους να φύγουν και ο ίδιος πήγε στους Δελφούς

Βακχυλίδης, 16η ωδή – Απόλλων και Διόνυσος στους Δελφούς (Πλούταρχος, Ηθικά 389c) Κατά την τέλεση θυσιών, οι κάτοικοι των Δελφών τραγουδούσαν παιάνες τους περισσότερους μήνες του χρόνο Κατά την απουσία του Απόλλωνα στους Υπερβορείους, ωστόσο, τιμούσαν τον Διόνυσο με διθυράμβους

Βακχυλίδης 16η ωδή – hic et nunc 16η ωδή = διθύραμβος προς τιμήν του Διονύσου που συνετέθη για παράσταση στους Δελφούς 16η ωδή = διθύραμβος που συνετέθη για παράσταση στην Αθήνα (March, Creative Poet, σ. 63 σημ. 65) ἔνθ’ ἀπὸ λαΐδος εὐρυνεφεῖ Κηναίῳ Ζηνὶ θύεν βαρυαχέας ἐννέα ταύρους δύο τ’ ὀρσιάλῳ δαμασίχθονι μέ[λ]λε κόρᾳ τ’   ὀβριμοδερκεῖ ἄζυγα  (20) παρθένῳ Ἀθάνᾳ ὑψικέραν βοῦν.

Βακχυλίδης, 16η ωδή – hic et nunc Σοφοκλής Τραχίνιες 760-61: Ο Ηρακλής θυσιάζει δώδεκα ταύρους στον Δία Στην βακχυλίδεια εκδοχή θυσιάζει 9 ταύρους στον Δία, 2 ταύρους στον Ποσειδώνα και μια δαμάλα στη θεά Αθηνά Η λατρεία της Αθηνάς και του Ποσειδώνος είχε μεγάλη σημασία στην Αθήνα

Βακχυλίδης, 16η ωδή και οι Τραχίνιες του Σοφοκλή Kenyon, March, Maehler κά θεωρούν ότι ο Βακχυλίδης είχε κατά νου την σοφόκλεια εκδοχή Οι Τραχίνιες πρώιμο έργο

Βακχυλίδης, 16η ωδή (ο μύθος) Βακχυλίδης, 5η ωδή (για τον Ιέρωνα) Συνάντηση του Ηρακλή με τον Μελέαγρο στον Άδη, ο Ηρακλής ρωτάει τον ήρωα αν υπάρχει ανύπαντρη κόρη στον οίκο του, ο Μελέαγρος απαντά (στ. 172-175: λίπον χλωραύχενα ἐν δώμασι Δαϊάνειραν, νῆϊν ἔτις χρυσέας Κύπριδος θελξιμβρότου) Γάμος του Ηρακλή με τη Δηϊάνειρα Απόπειρα αρπαγής της Δηϊάνειρας από τον κένταυρο Νέσσο στον ποταμό Λυκόρμα (= Εύηνο)

Βακχυλίδης, 16η ωδή (ο μύθος) Γάμος του Ηρακλή με τη Δηϊάνειρα Απόπειρα αρπαγής της Δηϊάνειρας από τον κένταυρο Νέσσο στον ποταμό Λυκόρμα (= Εύηνο) Ο Νέσσος τραυματίζεται από ένα βέλος του Ηρακλή που έχει το δηλητήριο της Ύδρας Καθώς πεθαίνει ο Νέσσος λέει στην Δηϊάνειρα να κρατήσει το πηγμένο αίμα από την πληγή του γιατί μπορεί να λειτουργήσει ως μαγικό φίλτρο Πολύ αργότερα, μετά την καταστροφή της Οιχαλίας (μυθικής πόλης στην Εύβοια) φτάνουν στην Δηϊάνειρα τα νέα ότι ο Ηρακλής στέλνει στην Τραχίνα την Ιόλη (ἄλοχον)

Βακχυλίδης, 16η ωδή (ο μύθος) March, Maehler: το απατηλό δώρο του Νέσσου δεν απαντά πριν από τις εκδοχές του Σοφοκλή και του Βακχυλίδη Η επίδραση της αττικής τραγωδίας στον Βακχυλίδη 18η ωδή (δραματικός διάλογος, ο χορός επιδεικνύει την άγνοιά του και εκφράζει το φόβο του) 16η ωδή (ο χορός δεν επιδεικνύει άγνοια, τονίζει όμως την άγνοια της Δηϊάνειρας

16η ωδή – Δηϊάνειρα (ομιλούν όνομα) Δηϊάνειρα (δηϊόω + ἀνήρ) = αυτή που καταστρέφει τον άνδρα Τότ’ ἄμαχος δαίμων Δαϊανείρᾳ πολύδακρυν ὕφα[νεν] μῆτιν ἐπίφρον’ Ἆ δύσμορος, ἆ τάλ[αι]ν’, οἷον ἐμήσατ[ο·] φθόνος εὐρυβίας νιν ἀπώλεσεν, δνόφεόν τε κάλυμμα τῶν ὕστερον ἐχομένων, ὅτ’ ἐπὶ {ποταμῷ} ῥοδόεντι Λυκόρμᾳ δέξατο Νέσσου πάρα δαιμόνιον τέρ[ας.]

16η ωδή - φθόνος Ποιος νιώθει φθόνο; (Maehler, σ. 461) ο φθόνος δεν είναι πηγή του πεπρωμένου, ή των θεών, …μα η δύναμη που υπάρχει στην ίδια τη Δηιάνειρα, στο ίδιο επίπεδο με την άγνοιά της για τις συνέπειες, ή με την έλλειψη προνοητικότητας O δαίμων; Η Δηϊάνειρα; O Νέσσος;