Η Πληροφορική στην εκπαίδευση στην ψυχαγωγία και στον πολιτισμό Χρήστος Μπάλλας
Η πληροφορική κουλτούρα Η πληροφορική κουλτούρα συνδέεται με πρακτικές που σχετίζονται με την πληροφορική και τα εργαλεία της και χαρακτηρίζεται από την κίνηση, την ταχύτητα, το στιγμιαίο και την αποτελεσματικότητα. Η κουλτούρα αυτή διατηρεί μια σχέση συμπληρωματικότητας και όχι υποκατάστασης με την γενική κουλτούρα. Η εκπαίδευση καλείται να ενσωματώσει δημιουργικά την πληροφορική κουλτούρα, να την εναρμονίσει με την ανθρωπιστική παιδεία και να την επαναδιαμορφώσει με τρόπο ώστε να ανταποκρίνεται στους στόχους που η ίδια η εκπαίδευση θέτει.
Στην ψυχαγωγία Ηλεκτρονικά παιχνίδια: Παιχνίδια στρατηγικής Παιχνίδια ρόλων Εκπαιδευτικά παιχνίδια Παιχνίδια προσομοίωσης(simulation) Παιχνίδια δράσης(arcade) Ηλεκτρονική μουσική, επεξεργασία ήχου Αναβάθμιση ποιότητας οπτικοακουστικών μέσων με τη βοήθεια ψηφιακών μέσων αποθήκευσης (π.χ. CDs, digital tapes)
Το μέλλον των παιχνιδιών Εξάπλωση των παιχνιδιών εικονικής πραγματικότητας με μεγαλύτερες συγκινήσεις. Ανάπτυξη των παιχνιδιών δικτύου.
Στην εκπαίδευση Νέες δυνατότητες αλληλεπίδρασης του εκπαιδευόμενου/ης με το υλικό εκπαίδευσης (π.χ. εξομοιωτές πτήσης, εικονική πραγματικότητα) Υποβοήθηση και την διεύρυνση του εκπαιδευτικού έργου αντιμετωπίζοντας τα προβλήματα των παραδοσιακών μεθόδων διδασκαλίας. Η Πληροφορική έχει έναν πολλαπλό ρόλο στο σχολικό σύστημα: είναι ταυτόχρονα αντικείμενο διδασκαλίας αλλά και μέσο διδασκαλίας.. Επιπλέον αποτελεί εξεταζόμενο μάθημα στις Πανελλαδικές εξετάσεις της Γ’ Λυκείου.
Στον πολιτισμό Εικονικά μουσεία (π.χ. μουσείο Λούβρου) Εικονικές βιβλιοθήκες (π.χ. βιβλιοθήκη του Βατικανού, βιβλιοθήκη του Κογκρέσου) Προβολή μέσω Διαδικτύου (Internet) των πολιτιστικών γεγονότων της χώρας μας Ηλεκτρονικά Συστήματα Πληροφόρησης του Κοινού σε Μουσεία και Αρχαιολογικούς Χώρους Ηλεκτρονικά προϊόντα πολιτιστικού και ιστορικού περιεχομένου
Σύνοψη . Η χρήση εφαρμογών υπολογιστών που δεν έχουν δημιουργηθεί για καθαρά εκπαιδευτικό σκοπό, φαίνεται εντούτοις να συνιστά ένα ιδιαίτερα χρήσιμο μέσο στην έκφραση των ιδεών, στην απόκτηση γνώσεων και στην οικοδόμηση εννοιών από τους μαθητές.