Κανκούν - Μεξικό Ένα υποβρύχιο μουσείο
... για την αποκατάσταση της φύσης Ένα μουσείο ... για την αποκατάσταση της φύσης
Στο Κανκούν αναζητούν τη σωτηρία της φύσης με μια πολύ πρωτότυπη καλλιτεχνική στρατηγική: τα … Υποβρύχια Γλυπτά. Αυτά τα έργα θα συνθέσουν ένα υποβρύχιο μουσείο που στοχεύει στην διατήρηση της αλυσίδας ανάπτυξης των κοραλλιών στο χώρο του Μεξικού και της Καραϊβικής.
Ένας στρατός από τσιμεντένιες φιγούρες … περιμένοντας την βύθιση του
Στο Κανκούν, μια στρατιά από ανθρώπινες φιγούρες μόλις είναι έτοιμη για υποβρύχια κατάδυση … αφήνοντας πίσω την παραλία. Τα γλυπτά αυτά θα συμβάλουν στην δημιουργία τεχνητών κοραλλιογενών υφάλων.
Τέχνη και φύση
Πρόκειται για μια ομάδα τσιμεντένιων ανθρώπων του γλύπτη Jason DeCaires Taylor, ο οποίος έχει προτείνει την κατασκευή μιας «γέφυρας» ανάμεσα στην τέχνη και την περιβαλλοντική φροντίδα.
Το όλο έργο αποκαλείται : «Σιωπηρή Εξέλιξη»
Η παρουσίαση του "Σιωπηρή Εξέλιξη" είναι εμπνευσμένη από πραγματικούς ανθρώπους, συμπεριλαμβανομένων πολλών Μεξικανών προερχόμενων από διαφορετικά κοινωνικά στρώματα και θα αποτελέσει την υποβρύχια βασική δομή για την ανάπτυξη της θαλάσσιας ζωής.
Οι πρώτες ενδείξεις του εγχειρήματος είναι αισιόδοξες
… "με μια αισιόδοξη προοπτική." Ο DeCaires Taylor εξηγεί ότι το άγχος για την εξαφάνιση των κοραλλιών είναι πάρα πολύ έντονο σε αυτή τουριστική περιοχή του Μεξικού, και ότι αυτή η παρέμβαση του επιδιώκει να εκπροσωπήσει την ευθύνη όλων για την αποκατάσταση αυτής της περιβαλλοντικής ζημίας, … "με μια αισιόδοξη προοπτική."
Το έργο : Η «Γλάστρα της ελπίδας»
Σε αυτό το υποβρύχιο μουσείο, που βρίσκεται κάτω από το νερό από τα τέλη του 2009, τα έργα - όπως είναι το "The Man Burning", "το Όνειρο" η " Γλάστρα της Ελπίδας» (απεικονίζεται) κ.α. έχουν εμπνευσθεί από έναν ψαρά.
Το έργο : η " Γλάστρα της Ελπίδας» … φυσική αναμονή
Τα κοράλλια θα επωφεληθούν από τη χημική σύνθεση των τσιμεντένιων γλυπτών για να τα αποικίσουν και να αναπαραχθούν … καλύπτοντας τα έτσι - με την πάροδο του χρόνου με διαφορετικά χρώματα.
Η εξάρτηση αγαλμάτων και περιβάλλοντος είναι οργανική
Με το έργο του αυτό ο DeCaires Taylor θέλει να δείξει ότι … όπως σε πολλά κτίρια που χτίζουμε γύρω μας, έτσι και εδώ …η ανθρώπινη εξάρτηση από τη φύση είναι οργανική.
Τα αγάλματα αυτά προήλθαν από ζωντανά μοντέλα.
Στα ζωντανά μοντέλα του DeCaires Taylor συμπεριλαμβάνονταν μια καλόγρια 85 ετών, ένα τρίχρονο αγόρι, ένας λογιστής, ένας δάσκαλος γιόγκα, ένας φοιτητής, ένας ακροβάτης, ακόμη και ένας δημοσιογράφος του BBC.
Έργο με σκηνή φυσική … της καθημερινότητας
Το κύριο σύνολο των αγαλμάτων, αποτελείται περίπου από 400 αγάλματα που ζυγίζουν πάνω από 120 τόνους. Τα έργα αυτά βρίσκονται σήμερα βυθισμένα στο Κανκούν …. στο έλεος της φύσης.
Προς το τέλος του 2010 θα ξεκινήσει η τρίτη φάση: Ο Taylor DeCaires και οι συνεργάτες του, το Εθνικό Θαλάσσιο Πάρκο και ο Ναυτικός Όμιλος του Κανκούν θα καλέσουν και άλλους καλλιτέχνες να συμβάλουν με δημιουργίες τους στην καλλιτεχνική ανάδειξη επίσης και όλου του περιβάλλοντος χώρου του.
Alfred
Τέλος ΑΤ