Κινητή τηλεφωνία και οι επιπτώσεις της στη ζωή μας Τι είναι κινητό και από τι αποτελείται Διαφήμιση και κόστος κινητών Κινητά και υγεία Κινητά και οι επιπτώσεις στο περιβάλλον Κινητά και κοινωνία Μια δικιά μας έρευνα για το κινητό Συμπεράσματα έρευνας
1)Ένα κινητό τηλέφωνο αποτελείται από κάποια βασικά μέρη: Την πλακέτα που περιέχει όλα τα κυκλώματα και τους επεξεργαστές. Την κεραία η οποία μπορεί να είναι εσωτερική και εξωτερική. Την οθόνη υγρών κρυστάλλων(LCD)που γίνετε και έγχρωμη. Το πληκτρολόγιο το οποίο μοιάζει με εκείνο ενός απλού υπολογιστή. Το μικρόφωνο. Το ακουστικό. Την μπαταρία.
Στην πλακέτα υπάρχουν αυτόνομα κυκλώματα όπως: 1. Ο μικροεπεξεργαστής ή αλλιώς chip ψηφιοποίησης αποψηφιοποιησης ήχου που μετατρέπει την αναλογική ομιλία σε ψηφιακή και αντίστροφα. 2.Ο μικροεπεξεργαστής ψηφιακού σήματος που πραγματοποιεί υπολογισμούς διαχείρισης σήματος σε υψηλή ταχύτητα. 3. Ο μικροεπεξεργαστής που διεκπεραιώνει όλες τις λειτουργίες της συσκευής.
Τα επιπλέον μέρη του κινητού τηλεφώνου: 1.ROM μνήμη που περιέχει το λειτουργικό σύστημα του τηλεφώνου. 2.Κάρτα SIM που περιέχει επιπλέον χαρακτηριστικά που μπορεί να τροποποιήσει ο χρήστης. 3.Ο τομέας ενέργειας και ραδιοσυχνότητας ο οποίος ελέγχει τις λειτουργίες του τηλεφώνου(π.χ. φόρτιση) και αλληλεπιδρά με τα FM κανάλια. 4.Ενισχυτές ραδιοσυχνοτήτων που διαχειρίζονται τα σήματα που διακινούνται από και προς την κεραία 5.Η οθόνη και το πληκτρολόγιο που ο χρήστης επικοινωνεί, διαμορφώνει και ελέγχει τις λειτουργίες της συσκευής.
Τι περιέχει ένα σύγχρονο τηλέφωνο; Βελτιωμένους τηλεφωνικούς καταλόγους, παιχνίδια, εφαρμογές, αριθμομηχανές, ημερολόγια κ.α.
Διαφήμιση Οι διαφημιστικές καμπάνιες των εταιρειών διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο στην διαμόρφωση της ζήτησης των εξεταζόμενων υπηρεσιών αλλά και στη διαμόρφωση των προτιμήσεων των καταναλωτών. Σε γενικές γραμμές μπορεί να αναφερθεί ότι η διαφήμιση δεν κατευθύνει απλώς την ζήτηση μεταξύ διαφόρων επιχειρήσεων παροχής υπηρεσιών και προϊόντων τηλεπικοινωνιών αλλά και δημιουργεί ζήτηση ενημερώνοντας το καταναλωτικό κοινό για νέες υπηρεσίες και προϊόντα.
Σε τι κοινό απευθύνονται οι διαφημίσεις κινητών ; Το κοινό στο οποίο απευθύνονται οι διαφημίσεις είναι πολύ μεγάλο. Δεν έχει ηλικιακό όριο αφού μαγνητίζει τα βλέμματα μικρών και μεγάλων. Υπάρχουν πολλά πακέτα και προγράμματα συμβολαίων που προσφέρουν απεριόριστη ομιλία σε σταθερά και κινητά, δωρεάν χρόνο ομιλίας και sms προς όλα τα δίκτυα και δωρεάν internet.Οι εταιρίες συναγωνίζονται και προσφέρουν δελεαστικά πακέτα κάθε φορά αφού μπορούν και προσελκύουν πελάτες πολλούς μαθητές, φοιτητές ,έμπορους, καταστηματάρχες ,ηλεκτρολόγους, υδραυλικούς, οικοδόμους και άλλους που το χρησιμοποιούν ως μέσο επικοινωνίας για την εργασία τους. Ακόμη Λογιστικά ,Δικηγορικά γραφεία, εταιρίες, βιομηχανίες. Επίσης υπάρχουν πακέτα οικογενειακά, επαγγελματικά, εταιρικά και ιδιωτικά.
Που βλέπουμε διαφημίσεις κινητών; Διαφημίσεις κινητών τηλεφώνων συναντούμε σε έντυπα περιοδικών, εφημερίδων, στη τηλεόραση, στις στάσεις λεωφορείων, στο διαδίκτυο, σε διαφημιστικές πινακίδες, σε διαφημιστικές καμπάνιες εταιριών πώλησης κινητών τηλεφώνων, σε σταντ εμπορικών πολυκαταστημάτων. Σε εκθέσεις κινητών και σε όλα τα καταστήματα πώλησης κινητής τηλεφωνίας.
Ανταγωνισμός μεταξύ των επιχειρήσεων Ο ανταγωνισμός των επιχειρήσεων αποτελεί δε τη αιτία που προγράμματα χρήσης, οι προσφορές , σε συσκευές ,καθώς και οι τιμές χρήσης των υπηρεσιών των εταιριών τηλεφωνίας αλλάζουν με σχετικά γρήγορους ρυθμούς .
Ποιότητα των υφιστάμενων υπηρεσιών Αυτός είναι ένας από τους παράγοντες που επηρεάζει άμεσα την εξέλιξη της ζήτησης των υπηρεσιών της κάθε εταιρίας . Ένας από τους βασικότερους στόχους των εταιριών είναι η βελτίωση και η διατήρηση υψηλής ποιότητας στις παρεχόμενες υπηρεσίες και όσο το δυνατόν μεγαλύτερη κάλυψη του Ελλαδικού χώρου . Οι κάποιες μικρές διαφορές στην ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών , είναι συχνά υπεύθυνες για την μετακίνηση συνδρομητών κινητής τηλεφωνίας από το ένα δίκτυο στο άλλο.
Κόστος των υπηρεσιών Το κόστος των παρεχόμενων υπηρεσιών είναι ένας εξίσου σημαντικός παράγοντας στη διαμόρφωση της ζήτησης. Άμεσα συνδεδεμένο με το κόστος των υπηρεσιών είναι το διαθέσιμο εισόδημα των καταναλωτών , καθώς και η προσωπική αντίληψη τους σχετικά με την χρησιμότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών. Το διαθέσιμο εισόδημα επηρεάζει την ζήτηση των εξεταζόμενων υπηρεσιών και κυριότερα της κινητής τηλεφωνίας. Παρόλα αυτά, θεωρείται λιγότερο σημαντικός παράγοντας σε σύγκριση με την ανάγκη των ατόμων για επικοινωνία. Σύμφωνα, λοιπόν, με το μέγεθος του διαθέσιμου εισοδήματος, ο κάθε καταναλωτής έχει συγκεκριμένες επιλογές συσκευών και υπηρεσιών.
Κανάλια διάθεσης. Οι εταιρίες παροχής υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας έχουν αναπτύξει πανελλαδικά δίκτυα με εμπορικούς αντιπροσώπους, οι οποίοι με την σειρά τους ενδέχεται να συνεργάζονται, όσον αφορά το εξεταζόμενο αντικείμενο, με άλλες επιχειρήσεις διάθεσης. Παράλληλα, ορισμένοι πάροχοι έχουν ιδρύσει και καταστήματα με το εμπορικό σήμα τους, τα οποία διαθέτουν αποκλειστικά τα δικά τους προϊόντα υπηρεσίες. Τα καταστήματα αυτά λειτουργούν ως εταιρικά ή και με την μορφή συνεργασίας με τρίτους. Όσον αφορά τους εμπορικούς αντιπροσώπους, αυτοί μπορεί να αποτελούν αλυσίδες καταστημάτων ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών, καταστήματα προϊόντων τεχνολογίας και πολυμέσων, καταστήματα ηλεκτρονικού εμπορίου αλλά και εμπορικές επιχειρήσεις, που προμηθεύουν τρίτους και δεν ασχολούνται άμεσα με την λιανική διάθεση.
Κινητά και Υγεία
Η ΧΡΗΣΗ ΚΙΝΗΤΩΝ ΠΡΙΝ ΚΟΙΜΗΘΟΥΜΕ ΕΠΗΡΕΑΖΕΙ ΤΟΝ ΥΠΝΟ Οι επιστήμονες τονίζουν ότι η χρήση τέτοιων συσκευών ακόμη και 2 ώρες πριν πέσουμε για ύπνο, μας στερούν έναν υγιή ύπνο , ήρεμο και βαθύ ύπνο, ο οποίος είναι απαραίτητος για την ισορροπία του οργανισμού μας. Περισσότερο επηρεάζονται οι νέοι και οι έφηβοι. Η χρήση ενός κινητού ή της τηλεόρασης πριν κοιμηθούμε ,προκαλεί καταστολή της μελατονίνης .Μιας χημικής ουσίας που έχει άμεση σχέση με το βιολογικό ρολόι του οργανισμού μας.
Τρόποι αντιμετώπισης για την αποφυγή της ακτινοβολίας Είναι πολύ σημαντική η χρήση handsfree σε αντίθεση με τη χρήση ακουστικών Bluetooth καθώς αυτά αποτελούν μόνιμη πηγή ακτινοβολίας και σας βλάπτουν σε μικρές συνομιλίες. Η τοποθέτηση του κινητού είναι πολύ σημαντική κυρίως το βράδυ. Να αποφεύγονται η μεγάλες συνομιλίες καθώς μπορεί να προκαλέσουν μακροχρόνιες βλάβες, ενώ η περιοδική χρήση έχει μόνο παροδικές. •Περιορίστε το χρόνο συνομιλίας σας ή καλύτερα συνομιλείτε μέσω SMS. •Προτιμήστε τη χρήση handsfree ή μιλήστε με ανοικτή ακρόαση, πάντως μη κρατάτε το κινητό κοντά στο κεφάλι όταν μιλάτε. •Μη χρησιμοποιείτε το κινητό σε περιοχές με χαμηλό σήμα καθώς, εκεί το τηλέφωνο εκπέμπει σε πλήρη ισχύ για να συνδεθεί. •Προτιμήστε κινητά τηλέφωνα στα οποία η κεραία είναι εμφανής εξωτερικά γιατί εκπέμπει αποτελεσματικά και με λιγότερη ισχύ.
«Η ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΤΟΥ ΚΙΝΗΤΟΥ ΣΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ» «ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΚΙΝΗΤΩΝ ΤΗΛΕΦΩΝΩΝ »
Επιπτώσεις των κινητών τηλεφώνων στο περιβάλλον Μέταλλα όπως κάδμιο, μόλυβδος, υδράργυρος, λίθιο, ψευδάργυρος, και χαλκόs δεν διασπώνται στο περιβάλλον, και η διαρροή τους σε αυτό μπορεί να προκαλέσει: Την έκλυση τοξικών αερίων που υποβαθμίζουν τα θρεπτικά συστατικά του εδάφους και τον υδροφόρο ορίζοντα. Και στη συνέχεια μπορεί να μπούν στην τροφική αλυσίδα δημιουργώντας προβλήματα. •Επιπλέον οι κεραίες κινητής τηλεφωνίας που ξεπετάγονται αυθαίρετα ή νόμιμα σε κάθε μέρος της Ελληνικής γης υποβαθμίζουν
Επιπτώσεις στα ζώα και τα φυτά: • Επιπτώσεις στα ζώα και τα φυτά: • Τα αποδημητικά πουλιά προσανατολίζονται με τη χρήση του ηλεκτρομαγνητικού πεδίου της Γης σε συννεφιασμένες ημέρες. Σύμφωνα με ισχυρισμούς, οι πύργοι κινητής τηλεφωνίας διαταράσσουν το ηλεκτρομαγνητικό πεδίο και αναγκάζουν τα πουλιά να πετούν στο έδαφος. •Κάποιοι ισχυρίζονται ότι οι αγρότες που εκτρέφουν τις αγελάδες τους μακριά από τους πύργους κινητής τηλεφωνίας παρατηρούν βελτίωση της υγείας τους. Κοντά σε πύργους αυξάνεται η συχνότητα εμφάνισης των αυτόματων αποβολών, προβλημάτων συμπεριφοράς, καθώς και η συνολική κακή υγεία. •Έχει παρατηρηθεί 10% αλλαγή στο ρυθμό ανάπτυξης κάποιων ποικιλιών δημητριακών σε έκθεση ακτινοβολίας.
ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟΥ ΠΟΥ ΑΠΕΥΘΥΝΘΗΚΕ ΣΕ ΜΑΘΗΤΕΣ/ ΤΡΙΕΣ ΚΑΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ/ ΤΡΙΕΣ Στο δεύτερο τετράμηνο αποφασίσαμε να κάνουμε μια έρευνα για το κινητά για το λόγο αυτό συντάξαμε ένα ερωτηματολόγιο με 14 ερωτήσεις και το μοιράσαμε σε μαθητές του Λυκείου και σε 10 καθηγητές. Ακολούθησε η αποδελτίωση των ερωτηματολογίων και η επεξεργασία τους στο πρόγραμμα Υπολογιστικά Φύλλα. Ιδου τα αποτελέσματα στις επόμενες διαφάνειες.
1) Έχετε κινητό ; ΜΑΘΗΤΕΣ/ ΤΡΙΕΣ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ/ ΤΡΙΕΣ ΜΑΘΗΤΕΣ/ ΤΡΙΕΣ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ/ ΤΡΙΕΣ Στην ερώτηση έχετε κινητό το 100% των μαθητών απάντησαν ναι και το 100% των καθηγητών απάντησαν ναι.
2)Πόσα κινητά έχετε; Στην ερώτηση πόσα κινητά έχετε το 78% των μαθητών απάντησαν 1,το 11% απάντησαν 2 και το υπόλοιποι 11% περισσότερο από 2 ενώ το 90% των καθηγητών απάντησαν 1 και το 10% απάντησαν 2.
3)Πόσες ώρες χρησιμοποιείτε το κινητό για ομιλία; 3)Πόσες ώρες χρησιμοποιείτε το κινητό για ομιλία; Στην ερώτηση πόσες ώρες χρησιμοποιείτε το κινητό μόνο για ομιλία το 50% απάντησαν 1-2,το 29% 0-1,το 14% 3-4 και το 7% περισσότερες από 4 ενώ οι καθηγητές το 60% 0-1,το 30% 1-2 και το 10% 3 έως 4.
4)Πόσες ώρες χρησιμοποιείται το κινητό γενικά ; Στην ερώτηση πόσες ώρες χρησιμοποιείται το κινητό γενικά το 47% των μαθητών απάντησαν περισσότερο από 2, το 35% 1-2, και το υπόλοιπο 18% 0-1 ενώ το 50% των καθηγητών απάντησαν 0-1, το 40% 1-2 και το υπόλοιπο 10% 3-4.
5)Πόσα sms στέλνετε την ημέρα μέσω κινητού;
6) Ποια είναι η χρήση του κινητού σας ; Στην ερώτηση ποια είναι η χρήση του κινητού σας το 66% των μαθητών απάντησε ενημέρωση , το 18% ψυχαγωγία και το 14% επικοινωνία ενώ το 50% των καθηγητών απάντησαν το 80% επικοινωνία και το 20% ψυχαγωγία..
7)Με ποιον τρόπο μιλάτε συνήθως στο κινητό ; Στην ερώτηση με ποιον τρόπο μιλάτε συνήθως στο κινητό το 86% των μαθητών απάντησε απευθείας και το 14% hands-free ενώ το 80% των καθηγητών απάντησαν απευθείας και το 20% hands-free.
8)Σε ποιες περιπτώσεις χρησιμοποιείτε το κινητό τηλέφωνο; Στην ερώτηση σε ποιες περιπτώσεις χρησιμοποιείτε το κινητό τηλέφωνο το 92% των μαθητών απάντησε όλα τα παραπάνω , το 4% σε περιπτώσεις ανάγκης και το 4% μόνο σε εξόδους, ενώ το 70% των καθηγητών απάντησαν όλα τα παραπάνω το 20% μόνο σε εξόδους και το 10% σε περιπτώσεις ανάγκης.
9)Τώρα που έχει μπει το κινητό στην ζωή σας, η επικοινωνία με τα άτομα του περιβάλλοντος σας έχει αυξηθεί , έχει μειωθεί ή έχει μείνει το ίδιο ; Στην ερώτηση τώρα που έχει μπει το κινητό στην ζωή σας, η επικοινωνία με τα άτομα του περιβάλλοντος σας το 53% των μαθητών απάντησε έχει αυξηθεί το 36% έχει μείνει το ίδιο και το 11% έχει μειωθεί ενώ το 50% των καθηγητών απάντησε έχει αυξηθεί το 40% έχει μείνει το ίδιο και το 10% έχει μειωθεί.
10)Η χρήση του κινητού έχει επιπτώσεις στα οικονομικά σας; Στην ερώτηση η χρήση του κινητού έχει επιπτώσεις στα οικονομικά σας το 61% των μαθητών απάντησε ναι και το 39% όχι ενώ το 50% των καθηγητών απάντησε ναι και το 50% όχι.
11) Πόσα χρήματα ξοδεύεται ανά μήνα λόγω χρήσης κινητού; Στην ερώτηση πόσα χρήματα ξοδεύετε ανά μήνα λόγω χρήσης κινητού το 64% των μαθητών απάντησε 0-10 το 29% 10-20 το 7% περισσότερο από 30 και 0% από 20-30 ενώ το 40% των καθηγητών απάντησε περισσότερο από 30 το 30 % από 10-20 το 20% από 20-30 και το 10% από 0-10.
12)Θεωρείτε το κινητό απαραίτητο για την καθημερινή σας ζωή; Στην ερώτηση θεωρείτε το κινητό απαραίτητο για την καθημερινή σας ζωή το 96% των μαθητών απάντησε ναι και το 4% όχι ενώ το 100% των καθηγητών απάντησε ναι και το 0% όχι.
13)Κάθε πότε αγοράζεται μια συσκευή κινητού; Στην ερώτηση κάθε πότε αγοράζεται μια συσκευή κινητού το 47% των μαθητών απάντησε 1-2 χρόνια, το 25% 2-3 χρόνια , το 14% 0-1 χρόνο και το 14% περισσότερο από 3 χρόνια ενώ το 50% των καθηγητών απάντησε περισσότερο από 3 χρόνια , το 20% 0-1 χρόνο το 20% 2-3 χρόνια και το 10% 1-2 χρόνια.
14)Τι κάνετε τις συσκευές κινητών σας όταν δεν τις χρειάζεστε πια; Στην ερώτηση κάνετε τις συσκευές κινητών σας όταν δεν τις χρειάζεστε πια το 43% των μαθητών απάντησε ανακύκλωση , το 32% φύλαξη-αποθήκευση στο σπίτι , το 18% πώληση και το 7% σκουπίδια ενώ το 80% των καθηγητών απάντησε ανακύκλωση , το 10% σκουπίδια και το 10% φύλαξη-αποθήκευση στο σπίτι.
Ευχαριστούμε για την προσοχή σας … ..και καλό Καλοκαίρι…!!!