Το παιδικό παιχνίδι Εισαγωγικά σχόλια και ερμηνευτικές υποθέσεις

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ποια είναι τα σημάδια του Αυτισμού;
Advertisements

Βασικές κατηγορίες εκπαιδευτικού λογισμικού
Θεωρία Μάθησης Ο ατομικός Εποικοδομητισμός του Piaget
Επιθετικότητα ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΚΑΤΑΠΟΛΕΜΗΣΗΣ ΝΑΡΚΩΤΙΚΩΝ ΛΑΡΝΑΚΑΣ.
Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
Σοφία Αυγητίδου Αναπληρώτρια καθηγήτρια
ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ Μαρια Κουτάτζη ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012.
Παιδί και παιχνίδι Παρουσίαση στους Γονείς την ημέρα επίδοσης της βαθμολογίας του Α΄τριμήνου 2009 Tου Μίτση Παναγιώτη, δασκάλου του 5ου Δημ. Σχ. Χολαργού.
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ αποτελεί σημαντικό μέρος της μεθοδολογικής προσέγγισης Τι μπορεί να περιλαμβάνει η παρουσίαση; παιχνίδι ρόλων, αφήγηση,
Παναγιώτης Νταβαρίνος Σχολικός Σύμβουλος Φιλολόγων
Γιατί ένα πολιτιστικό πρόγραμμα;. Τα Πολιτιστικά προγράμματα προϋπήρχαν του θεσμού. Θετικό γιατί υπάρχει ενδιαφέρον και παράδοση. Αρνητικό γιατί δεν είναι.
«Τα χαρακτηριστικά και οι ιδιαιτερότητες των μικρών μαθητών Αγγλικής»
Δραστηριότητες προσομοίωσης
Οι επιρροές του κοινωνικού περιβάλλοντος
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ - ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Η επικοινωνία στις κοινωνικές ομάδες και στην εκπαίδευση
Alfred Adler ΑνθρΩπινη τυπολογΙα.
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΤΑΣΕΩΝ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Ικανότητες και δεξιότητες.
ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ Β’ ΛΥΚΕΙΟΥ κεφάλαιο 2 κατανοώντας τα πράγματα
Το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του ελληνικού Νηπιαγωγείου
ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΕΦΗΒΟΥ ΙΙ
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Στρατηγικές ένταξης και επικοινωνίας Ευάγγελος Πεπές.
Ημερίδα : «Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση » Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία.
ΤΜΗΜΑ Γ΄ ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΟΚΟΜΙΑΣ ΕΠΑΛ
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Β΄ Τάξη 1ου Κύκλου Ειδικότητα: Βοηθών Βρεφονηπιοκόμων
Μαρία Παπαδάκη. Η αντιμετώπιση του προβλήματος πριν την εκδήλωσή του Μείωση της ζήτησης – Προαγωγή της υγείας WHO: Προαγωγή της υγείας αποτελεί η ανάπτυξη.
Η αξία του Παιχνιδιού Παιχνίδια με αριθμούς Γεωργία Παύλου
ΝΗΠΙΑΚΗ ΗΛΙΚΙΑ (3-5 χρ.).
ΘΕΜΑ: ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ.
«Παιχνίδια» εξουσίας στο νηπιαγωγείο
Γλώσσα και Σκέψη Εργασία Ψυχολογίας Τμήμα Επιστήμης Διαιτολογίας-Διατροφής Ιωάννου Γεωργία Φίλιππα Δήμητρα Χατωνίδη Γεωργία.
Αναπτυξιακή Ψυχολογία
Διάλεξη : είναι η μετάδοση γνώσεων από τον δάσκαλο στο μαθητή με το λόγο, την επίδειξη αντικειμένων, την υποδειγματική εκτέλεση δεξιοτήτων ( πνευματικών.
«Σχολική Αυλή – Διάλειμμα» 20 Μαΐου Είμαστε οι μαθητές και οι μαθήτριες της Δ2 τάξης του 4 ου Δημοτικού Σχολείου Πτολεμαΐδας. Ήρθαμε εδώ για να.
J. Piaget Γνωστική εξελικτική θεωρία Παρδαλού Χριστίνα 4N-EΡΜ11.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Σακελλαρίου Μαρία, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
Ανάλυση κρίσιμου συμβάντος
ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ Στο προηγούμενο μάθημα είχαμε μιλήσει για το παιχνίδι, τον ορισμό του, τη σημασία του, τα είδη του παιχνιδιού κατά τον Piaget , και το.
Μάθηση σημαίνει τροποποίηση συμπεριφοράς & σχηματισμό συνηθειών
ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ
Ευάγγελος Αλμπανίδης Καθηγητής
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες και Δημόσιες Σχέσεις
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Επιστήμες της Αγωγής
ΤΑ ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΑ ΣΤΗ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΩΣ ΑΙΤΙΑΚΟΣ ΠΑΡΑΓΟΝΤΑΣ ΣΤΗΝ ΕΓΔ ΧΡΙΣΤΙΝΑ Φ. ΠΑΠΑΗΛΙΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ.
Ψηφιακό Παιγνίδι στην προσχολική ηλικία
ΘΕΩΡΙΕΣ ΓΝΩΣΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
Έγκαιρη Παρέμβαση για Παιδιά με Ειδικές Ανάγκες ή Παράγοντες Κινδύνου
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
«Τάξη» έξω από την «τάξη»…
Τ.Π.Ε. Επιμόρφωση Β1 Επιπέδου
Η ανάπτυξη του παιδιού Καλαϊτζίδης Αγάπιος.
ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗΣ & ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟ ΛΑΪΚΟ ΘΕΑΤΡΟ
Η ΘΕΩΡΙΑ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ- ΓΝΩΣΤΙΚΗΣ ΣΥΓΚΡΟΥΣΗΣ
ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ Έννοια και Σκοποί του Νέου Λυκείου
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΣΤΙΣ ΤΠΕ
Γνωστική ανάπτυξη Μια ματιά στη θεωρία του Piaget και την κοινωνικοπολιτισμική θεωρία του Vygotsky.
Διήγηση/αφήγηση ιστοριών από παιδιά
Γονικά Χαρακτηριστικά Αναπληρωτής Καθηγητής
– Η ταυτότητα του ρόλου του φύλου
ΜΝΗΜΗ: ΣΥΓΚΡΑΤΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΚΛΗΣΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ
Η Θεωρία της Γνωστικής Ανάπτυξης του Piaget
Αναπτυξιακη ψυχολογια συναισθηματικη και κοινωνικη αναπτυξη παιδιων
Αποσυνδετικές διαταραχές
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Το παιδικό παιχνίδι Εισαγωγικά σχόλια και ερμηνευτικές υποθέσεις Το παιδικό παιχνίδι Εισαγωγικά σχόλια και ερμηνευτικές υποθέσεις Η θεωρία του Piaget για το παιχνίδι

Η σημασία του παιχνιδιού στην ανάπτυξη του παιδιού Το παιχνίδι συμβάλλει στην ολόπλευρη (νοητική, συναισθηματική, σωματική) ανάπτυξη του παιδιού. Συγκεκριμένα: Συμμετέχει στην ανάπτυξη της σκέψης και της γλώσσας, στην καλλιέργεια της μίμησης και της φαντασίας Παρέχει ευκαιρίες για δημιουργικότητα και επίλυση προβλημάτων Δίνει τη δυνατότητα στο παιδί να εκφράσει τα συναισθήματα του, να ανακαλύψει τον εαυτό του, να δομήσει την ταυτότητα του

Μέσω του παιχνιδιού το παιδί κοινωνικοποιείται, μειώνει τον εγωκεντρισμό του, εκπαιδεύεται στην κατανόηση και αποδοχή κανόνων.

Τον παιδαγωγικό ρόλο του παιχνιδιού είχαν επισημάνει αρχαίοι έλληνες φιλόσοφοι (Πλάτων, Αριστοτέλης) και φιλόσοφοι του 18ου αιώνα (Λοκ, Ρουσσώ). Στα τέλη του 19ου αιώνα το παιχνίδι ενσωματώνεται στα εκπαιδευτικά προγράμματα.

Γιατί παίζει το παιδί; - Σε τι χρησιμεύει το παιδικό παιχνίδι; Ερμηνευτικές θεωρίες για το παιχνίδι Θεωρία της πλεονάζουσας ενεργητικότητας: το παιχνίδι προσφέρει διέξοδο από την πλεονάζουσα παιδική ενεργητικότητα. Η ενεργητική εκτόνωση επιφέρει ευχάριστα συναισθήματα που λειτουργούν ως κίνητρο για παιχνίδι.

Ψυχαναλυτική θεωρία Freud: το παιχνίδι λειτουργεί ως διαδικασία κάθαρσης. Απελευθερώνει το παιδί από το άγχος και τις συναισθηματικές φορτίσεις Adler: το παιχνίδι προσφέρει ευκαιρίες για την απόδειξη των δυνατοτήτων του παιδιού αλλά και για την ανάπτυξη της αυτοεκτίμησης του

Θεωρία προάσκησης των ενστίκτων του K.Groos Οι διάφορες μορφές παιχνιδιού αποτελούν άσκηση των σωματικών και πνευματικών ικανοτήτων του ανθρώπου προκειμένου να προετοιμαστεί κατάλληλα για να αντιμετωπίσει τις απαιτήσεις της ζωής. Κάποια είδη παιχνιδιού (με την έννοια της άσκησης των ενστίκτων) παρατηρούνται και στα ζώα (ανώτερα θηλαστικά, πουλιά).

Θεωρία της κοινωνικο-γνωστικής ανάπτυξης των Piaget - Vygotsky

Η θεωρία του J. Piaget για το παιχνίδι

Προοδευτικά το παιδί ασκείται παίζοντας και χρησιμοποιώντας διάφορα αντικείμενα –παιχνίδια (κουδουνίστρα, μπάλα) Κύρια χαρακτηριστικά του παιχνιδιού άσκησης: Με το παιχνίδι άσκησης το παιδί - ασκεί το σώμα και τις λειτουργίες του - αφομοιώνει στοιχεία του εξωτερικού περιβάλλοντος

2.Το συμβολικό παιχνίδι Εμφανίζεται κατά το 2ο έτος. Αποτελεί εκδήλωση της συμβολικής νοημοσύνης που ξεκινά να αναπτύσσεται αυτή την περίοδο. Ενώ το παιχνίδι άσκησης παρατηρείται και στα ζώα, το συμβολικό παιχνίδι θεωρείται αποκλειστικό προνόμιο του ανθρώπου. Κύριο χαρακτηριστικό του είναι η μίμηση και η αναπαράσταση. Το παιδί μιμείται και αναπαριστά δηλαδή συμβολίζει πρόσωπα, γεγονότα και συναισθηματικές καταστάσεις παίζοντας μόνο του ή με συνομηλίκους του, χρησιμοποιώντας ή όχι αντικείμενα.

Το συμβολικό παιχνίδι παρουσιάζει σημαντικά ψυχαναλυτικά στοιχεία Το συμβολικό παιχνίδι παρουσιάζει σημαντικά ψυχαναλυτικά στοιχεία. Μέσω του σ.παιχνιδιού, το παιδί εκτός από τη χαρά που βιώνει, έχει την ευκαιρία να διαλύσει συγκρούσεις, να εκδηλώσει αγωνίες, φόβους, επιθυμίες. Επίσης, το συμβολικό παιχνίδι αποτελεί ένα κύριο μέσο εξάσκησης της φαντασίας.

3.Το παιχνίδι των κανόνων Οργανώνεται γύρω στο 4ο έτος και τελειοποιείται από το 7ο έτος και μετά. Αποτελεί εκδήλωση της λογικής σκέψης και της ελάττωσης του εγωκεντρισμού του παιδιού που παρατηρείται αυτή την περίοδο. Ακόμη αποτελεί ένδειξη ότι το παιδί αρχίζει να κοινωνικοποιείται και ότι μπορεί να λειτουργεί μέσα σε μία ομάδα και να πειθαρχεί στους κανόνες της. Αυτή η μορφή παιχνιδιού απαιτεί τουλάχιστον δύο πρόσωπα και μια σειρά κανόνων δράσης. Κυριαρχεί και στην ενήλικη ζωή του ανθρώπου με τη μορφή ομαδικών ή αθλητικών δραστηριοτήτων (π.χ χαρτιά, ποδόσφαιρο, σκάκι κ.λ.π)