Εκπαιδευτικοι εν δρασει νεα πολυτροπικη διδακτικη

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΗΜΕΡΙΔΑ «Λόγος και Αντίλογος για την Επιλογή και Αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών : Τάσεις και Προβληματισμοί» Σάββατο, 13 Απριλίου 2013 Ανάπτυξη Μηχανισμών.
Advertisements

Σκοταράς Νικόλαος, Σχ. Σύμβουλος ΠΕ12, Δρ. Ε.Μ.Π Ιστοσελίδα :
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ.  Κ ανένα παιδί απ’ έξω  Ό λα τα παιδιά ενταγμένα στη μαθησιακή διαδικασία εκπαιδευτικός συνδιαμορφωτής του υλικού  Ο.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΝΕΑ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΚΑΙ ΕΞΟΙΚΕΙΩΣΗ ΜΕ ΤΙΣ ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ, ΤΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ.
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ
Γιατί ένα πολιτιστικό πρόγραμμα;. Τα Πολιτιστικά προγράμματα προϋπήρχαν του θεσμού. Θετικό γιατί υπάρχει ενδιαφέρον και παράδοση. Αρνητικό γιατί δεν είναι.
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
Ικανότητες Εκπαιδευτικών 6 Οκτωβρίου 2014 Caroline Kearney Ανώτερη Υπεύθυνη Έργου και Εκπαιδευτική Αναλύτρια.
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
ΑΤΟΜΙΚΟΣ ΦΑΚΕΛΟΣ ΜΑΘΗΤΗ – ΦΑΚΕΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΜΑΘΗΤΗ
Πρόταση αποτελεσματικής μαθησιακής διαδικασίας για το μάθημα : Προγραμματιστικά εργαλεία για το διαδίκτυο. Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας.
ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΓΟΝΕΩΝ – ΣΧ.ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ –ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ 1/3/2004 Σκοπός – στόχοι της Συνάντησης Ο ρόλος του Σχολικού Συμβούλου (Παιδαγωγική ευθύνη λειτουργίας.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Κοινωνιολογία της εκπαίδευσης (β)
ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΩΝ ΚΡΙΤΙΡΙΩΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΜΙΑΣ MULTIMEDIA ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ ΤΗΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΤΗΣ ΤΑΞΗΣ ΤΑΡΑΚΤΣΗΣ ΑΝΤΥΠΑΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΡΗΤΗΣ.
Η κοινωνία εμπιστεύεται το σχολείο Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Σχολική Μονάδα Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Σχολική Μονάδα Ο θεσμός.
Οι ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Η αξιολόγηση του έργου των εκπαιδευτικών προσφέρει τη δυνατότητα: Να βελτιωθεί η ποιότητα του εκπαιδευτικού συστήματος,
Αξιολόγηση του έργου των Εκπαιδευτικών (Π.Δ. 152/2013)
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
ΑΠΟ ΕΝΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΙΚΟ ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ ΣΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΟ – ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΟΔΕΥΟΝΤΑΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΑ ΣΤΗΝ ΑΠΟΪΔΡΥΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Οικονομία - Επιχειρηματικότητα , στη Β/θμια εκπαίδευση Επιστημονική Υπεύθυνη ‘Εργου ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΝΕΩΝ Δρ. Θεοχαρούλα Μαγουλά
Δεύτερη συνάντηση Μάχιμων Εκπαιδευτικών ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ.
Κοινότητες Πρακτικής και Μάθησης
 Λαμβάνουν υπόψη τις πολιτισμικές και κοινωνικές συνθήκες μάθησης.  Έχουν επιρροές από ανθρωπολογία και κοινωνική ψυχολογία  Ενδιαφέρονται για τις.
Αναπτύσσοντας, κινητοποιώντας και βελτιώνοντας δεξιότητες: η εφαρμογή μαθησιακού προγράμματος σε ομάδα τμήματος του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ συστηματική και μεθοδευμένη δραστηριότητα κατά την οποία ο δάσκαλος αποσκοπεί να επιδράσει, σύμφωνα με ορισμένους σκοπούς και χρησιμοποιώντας.
Τεχνοκρατικό vs ανθρωπιστικό
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ Μάριος Κουκουνάρας - Λιάγκης Λέκτορας Διδακτικής των Θρησκευτικών Μάθημα 6 Το εκπαιδευτικό έργο και οι γενικές όψεις και συνθήκες της εκπαίδευσης.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ και ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ Αντωνία Παπαδάκη Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Πέλλας.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Δρ. Μόνικα Σιακού Επίκουρη Καθηγήτρια Ψυχολογίας Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου.
Ανάπτυξη – Βελτίωση του Ανθρώπινου Δυναμικού
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ: ΤΑΧΟΥ-ΗΛΙΑΔΟΥ Καραντάκη Μαργαρίτα Α.Ε.Μ.: 3141.
Αντικείμενο και κλάδοι της Παιδαγωγικής Επιστήμης.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ Μάριος Κουκουνάρας - Λιάγκης.
Δρ. Μάριος Παντελή (EdD)
Βασικοί Παιδαγωγικοί όροι
ΟΜΑΔΟΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ ΚΑΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
Έργο Παιδαγωγικής, κλάδοι, βασικοί παιδαγωγικοί όροι Έργο Παιδαγωγικής: να βοηθήσει το παιδί και τον έφηβο να διανύσει ομαλά την εξελικτική του πορεία.
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Παναγιώτης Γ. Μουσταΐρας Δρ Κοινωνιολογίας της εκπαίδευσης
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Σακελλαρίου Μαρία, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
Παραδείγματα εκπαιδευτικών ερευνών δράσης
Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης Μάθημα 6
Παιδαγωγικό ζεύγος: μαθητής – δάσκαλος Σχολείο: γενικεύτηκε με τη σημερινή του μορφή κατά τους τελευταίους δύο με τρεις αιώνες. Μαθητής: παιδικό επάγγελμα.
Ψηφιακό Παιγνίδι στην προσχολική ηλικία
1ος υπό έμφαση στόχος - ΥΠΠ
Φορεις και μορφες αξιολογησης: 2Ο Μαθημα
Εναλλακτικές εφαρμογές αξιολόγησης
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
Χαρακτηριστικά εκπαιδευτικής έρευνας δράσης
Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης Λέκτορας Διδακτικής των Θρησκευτικών
Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας
Προσωπική Εκπαιδευτική Θεωρία
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ-ΓΟΝΕΩΝ Γιαλυράκη Πόπη Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας(Msc), Play Therapist Θεραπεύτρια ζευγαριών (ICEEFT), Εκπαιδεύτρια ομάδων γονέων(Gordon-Fillial)
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Αξιολόγηση της διδασκαλίας – Αναστοχασμός του εκπαιδευτικού
Αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου
Χαρακτηριστικά, θεμελιώδεις έννοιες και αρχές της διαθεματικής προσέγγισης.
Προσωπική Εκπαιδευτική Θεωρία
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Εκπαιδευτικοι εν δρασει νεα πολυτροπικη διδακτικη Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης

Ο πολυσύνθετος και πολυδιάστατος ρόλος του εκπαιδευτικού Είναι λειτουργός, παιδαγωγός, εκπαιδευτής, σύμβουλος, αξιολογητής, συνάδελφος. Καλείται από τις ίδιες τις συνθήκες, όπως αναφαίνεται από τις έρευνες και τις απαιτήσεις των δεδομένων του Νέου Σχολείου να βρίσκεται σε συνεχή εγρήγορση, επιστημονική, παιδαγωγική, κοινωνική, έτσι ώστε να είναι αποτελεσματικός. η συνεχής αυτή προσπάθεια επηρεάζεται οπωσδήποτε σε μικρο- και μακρο-επίπεδο από πολλούς παράγοντες (Κωνσταντίνου 1994), τους οποίους ο εκπαιδευτικός πρέπει να τους αναγνωρίζει στην αυτοαξιολόγησή του, διότι δε θα μπορεί να ανταπεξέρχεται συνεχώς στις αυξημένες απαιτήσεις.

Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΚΑΙ ΟΙ ΕΠΙΡΡΟΕΣ ΤΟΥ ΣΕ ΜΙΚΡΟ- ΚΑΙ ΜΑΚΡΟ-ΕΠΙΠΕΔΟ Μακρο-επίπεδο Κοινή γνώμη-Μ.Μ.Ε. Κοινωνικές απαιτήσεις,προσδοκίες (πολιτεία, θεσμοί) Μικρο-επίπεδο Σχολική διοίκηση Συνάδελφοι Εκπαιδευτικός Γονείς Μαθητές Επιστήμες Αγωγής Ιστορικές, κοινωνικές, πολιτισμικές συνθήκες

Μπορούμε να γίνουμε ο τέλειος δάσκαλος; Αποτελεσματικός είναι ο δάσκαλος που επιτυγχάνει τα μεγαλύτερα δυνατά αποτελέσματα, με βάση τους στόχους του, μέσω της αποδοτικότερης διδακτικής μεθόδου ή του συνδυασμού τρόπων διδασκαλίας, που ελεύθερα ο ίδιος δημιουργεί, αυτενεργώντας και ακολουθώντας τη δική του πολυτροπική μέθοδο. Δεν είναι μία εύκολη υπόθεση. Χρειάζονται αρετές και προσόντα. Αλλά όλα είναι μία συνεχής προσπάθεια και η τελειότητα δεν είναι ο σκοπός σε αυτές τις περιπτώσεις. Όμως πάντα υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης και για αυτό είναι καλό να τίθενται στόχοι, ανάλογα με τις ικανότητες και την κατάρτιση του καθένα (Κουκουνάρας-Λιάγκης 2010).

Εκπαιδευτικός εν δράσει σημαίνει συνεχή ενεργητικότητα ώστε η θεωρία του να γίνεται πράξη μέσα στην τάξη. Και η διαδικασία αυτή μεταβιβάζεται ουσιαστικά στη διδασκαλία του στοχεύοντας σε μία τάξη εν δράσει, η οποία και αυτή με τη σειρά της μέσω του συνδυασμού θεωρίας και πράξης επιτυγχάνει τη μάθηση.

Οι μαθητές δεν είναι παθητικοί δέκτες μαθαίνουν ενεργώντας, παίρνοντας πρωτοβουλίες, συζητώντας, αναλαμβάνοντας ευθύνες, παίζοντας. κατανοούν καλύτερα και διατηρούν τη γνώση για περισσότερο χρονικό διάστημα καλλιεργούν δεξιότητες και αρετές (Κοσσυβάκη 2003).

Η μάθηση είναι ενεργός Δίνεται μικρότερη έμφαση στη μετάδοση πληροφοριών και μεγαλύτερη στην ανάπτυξη ανώτερης ιεράρχησης δεξιοτήτων, όπως η κριτική σκέψη, η ανάλυση και η αξιολόγηση. Οι μαθητές παίρνουν μέρος σε δραστηριότητες και ενεργούν χωρίς να ακούν παθητικά. Δίνεται μεγάλη έμφαση στην εξερεύνηση στάσεων και αξιών. Σε όλη τη διαδικασία οι μαθητές και οι διδάσκοντες λαμβάνουν συνεχή ανατροφοδότηση (Bonwel 1996).

Όταν υπάρχει δράση Κατακτώνται, οπωσδήποτε, οι γνώσεις, οι οποίες είναι μέρος και προϋπόθεση της μάθησης, γιατί η πρόσκτηση των γνώσεων είναι βιωματικό φαινόμενο με δυναμική διεργασία. Απαιτείται εκτός από τη θεωρία η ενεργητικότητα, η αυτενέργεια και η δημιουργικότητα. Επιτυγχάνεται η μάθηση, η οποία είναι ένα πολύπλοκο ψυχολογικό και κοινωνικό γεγονός και βασική επιδίωξη της διδασκαλίας. Θεμελιώνεται στην εμπειρία και την αξιοποίησή της και επιδιώκει τις δεξιότητες, την ικανότητα λύσης προβλημάτων, την καλλιέργεια στάσεων, τη διαμόρφωση αξιολογικών κριτηρίων. Ο μαθητής μορφώνεται ουσιαστικά. Αυτό σημαίνει πολύπλευρη καλλιέργεια όλων των ψυχοσωματικών δυνάμεων και λειτουργιών του ανθρώπου όπως η νόηση, η φαντασία, η βούληση, το συναίσθημα, η συνείδηση, η ελευθερία, η δημιουργικότητα, η κριτική ικανότητα, η κοινωνικότητα, η υπευθυνότητα, η ηθική κρίση, η πολιτική στάση. ΓΝΩΣΕΙΣ-ΜΑΘΗΣΗ-ΜΟΡΦΩΣΗ

ΕΝΣΤΑΣΕΙΣ ΠΕΙΘΑΡΧΙΑ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΗΣΥΧΙΑ ΒΑΘΜΟΙ ΦΑΣΑΡΙΑ ΣΟΒΑΡΟΤΗΤΑ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ ΧΑΛΑΡΗ ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΑ ΥΛΙΚΟ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ ΜΙΣΘΟΣ ΤΟΛΜΗ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΧΑΡΙΣΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ

Κανείς δεν είναι τέλειος! ΝΑ ΘΥΜΑΣΤΕ Κανείς δεν είναι τέλειος!

Πολυτροπικές Τεχνικές- «Εκπαιδευτικοί εν δράσει» του Μ Πολυτροπικές Τεχνικές- «Εκπαιδευτικοί εν δράσει» του Μ.Κουκουνάρα-Λιάγκη 5 μέθοδοι 35 τεχνικές Δεκάδες παραλλαγές Εκατοντάδες συνδυασμοί Πολλά χρόνια διδασκαλίας