Eργαστήριο.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Δρ. Δήμητρα Καυκά Σχολική Σύμβουλος Δρ
Advertisements

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΣΤΟΝ ΚΡΙΤΙΚΟ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ
ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΕ ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΟΥ
Πρακτική εργασία σε ομάδες Ενδεικτική επεξεργασία διδακτικού υλικού.
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
Στρατηγικές διδασκαλίας και σχεδιασμός μαθήματος/ Ήχος
Το γλωσσικό μάθημα στο Δημοτικό Σχολείο Δ’ τάξη
Η διαφήμιση ως πεδίο αναγνωστικής και συγγραφικής πρακτικής
ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΙΣΧΥΟΝΤΩΝ Α.Π. ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΜΕ ΤΟ ΝΕΟ Α.Π.
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων
«Γραμματική Ε΄ και Στ΄ Δημοτικού»
Ομάδα Α Διδακτική της Γλώσσας Γ’-Δ’ Δημοτικού
ΤΗΣ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗΣ ΕΠΑΝΑΔΙΑΤΥΠΩΣΗΣ
Σενάρια διδασκαλίας ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Δ΄ ΦΑΣΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
Νέος Γραμματισμός Έλενα Βλαχογιάννη Φιλόλογος – Επιμορφώτρια ΤΠΕ.
Η χρήση του Kidspiration στη Διδασκαλία της Γλώσσας
Σχόλια για τον επιστημονικό εγγραμματισμό
Έλενα Βλαχογιάννη Φιλόλογος – Επιμορφώτρια ΤΠΕ
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΚΕΙΜΕΝΙΚΟΥ ΕΙΔΟΥΣ
Κριτικός γραμματισμός ως πλαίσιο οργάνωσης μιας θεματικής ενότητας
Ταξίδι στον κόσμο της Γλώσσας Β’ Δημοτικού
ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δομιστική προσέγγιση (Ι)
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΔΟΚΙΜΙΩΝ ΣΤΑ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
Το κειμενικό είδος της επιστολής Σκεύη Στυλιανού – Χατζηαναστάση
ΔΟΜΗΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ Γενικές αρχές Αφορά μικρές ηλικίες (5-8 ετών).
Επεξεργαστής κειμένου και γραμματισμός. Πιθανές θετικές επιδράσεις   Η διαδικασία της παραγωγής λόγου πλησιάζει στον τρόπο σκέψης του ανθρώπου που δεν.
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων Ειδικό Μέρος Ενότητα Ι, 2.4.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ1 ΚΑΤΑΡΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΩΝ ΔΟΚΙΜΙΩΝ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΛΥΚΕΙΟ.
Ερευνητικές Εργασίες: Πόσο
Το συγκεκριμένο διδακτικό σενάριο σχεδιάστηκε, προκειμένου να διδαχτεί σε τμήμα της β ’ Γυμνασίου που απαρτίζεται από αμιγώς αλλοδαπούς μαθητές με χώρες.
Εγγραμματισμός μέσα από τη λογοτεχνία
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων Ειδικό Μέρος Ενότητα Ι, 2.4.
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ ΜΕ ΤΙΣ «ΙΔΕΟΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ» 1 Ν. Αμανατίδης.
Γλωσσική πολυμορφία και γλωσσική διδασκαλία στο Δημοτικό Σχολείο
Μάθημα 6: Γλώσσα και περιεχόμενο Διδάσκουσα: Βασιλάκη Ευγενία ΠΤΔΕ, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.
Γραμματισμός και σχεδιασμός γλωσσικού μαθήματος: 5. Πολυγραμματισμοί
ΚΟΙΝΩΝΙΟΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΑ 8 η Θεματική ενότητα Το γλωσσικό μάθημα με βάση την κοινωνιογλωσσολογία Διδάσκων: Γιώργος Ανδρουλάκης ΠΤΔΕ, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ Μάριος Κουκουνάρας - Λιάγκης Λέκτορας Διδακτικής των Θρησκευτικών Μάθημα 6 Το εκπαιδευτικό έργο και οι γενικές όψεις και συνθήκες της εκπαίδευσης.
1 Διδασκαλία του γραμματισμού
Δείκτες Επιτυχίας και Δείκτες Επάρκειας στο Γλωσσικό Μάθημα (Ελληνικά): Εισηγήσεις για Χρήση και Αξιοποίηση Σταυρούλα Κοντοβούρκη Λέκτορας, Διδακτική Γλωσσικού.
ΓΕΛ ΦΙΛΟΘΕΗΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ.
Ομαδική εργασία Ελένη Μπαμπίλα Σχολική Σύμβουλος.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
1 ΚΡΙΤΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΛΟΓΟΥ (Critical Discourse Analysis) ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΕΡΕΥΝΑΣ.
Εκπαιδευτικές τεχνικές Π.Απόστολος. Προσχολική ηλικία Της Εύας της αρέσουν οι δραστηριότητες του νηπιαγωγείου αλλά καμιά φορά κολλάει στην αγαπημένη της.
ΑΝΩΤΑΤΗ ΣΧΟΛΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΕΝΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΓΕΝΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ «Εκπαιδευτική Τεχνολογία-Πολυμέσα»
Ένα παραμύθι για το διαδικτυακό εκφοβισμό
Η διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της ελληνικής σε ΑμεΑ
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Διδακτική αρχαίων ελληνικών Α΄ λυκείου από πρωτότυπο κείμενο
Τπε και γλώσσα.
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης Μάθημα 6
Παραγωγή Γραπτού Λόγου
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ Θέματα κοινωνικής γλωσσολογίας
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
ΝΕΟ ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΓΙΑ ΤΗ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΣΤΟ ΕΝΙΑΙΟ ΛΥΚΕΙΟ
Εναλλακτικές μορφές εκπαιδευτικής αξιολόγησης
ΣΤΑΥΡΟΣ Τεμπελησ 17/9/2015 ΣΤ΄2.
Το μάθημα των “Νέων Ελληνικών” στα ΕΠΑΛ: Ζητήματα διδασκαλίας
Κυκλοφοριακή Αγωγή Στο πρόγραμμα αυτό συμμετείχε το σχολείο μας (Ειδικό Κωφών & βαρήκοων Ιωαννίνων), καθώς και το Ειδικό Τυφλών Ιωαννίνων.
ΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Μοντέλα διδασκαλίας της γλώσσας Σχετίζονται με εκάστοτε θεώρηση και αντίληψη για γλώσσα και παιδαγωγικές και διδακτικές τάσεις που επικρατούν. Η διδακτική.
Διδασκαλία με την μέθοδο project
Έλενα Βλαχογιάννη Φιλόλογος – Επιμορφώτρια ΤΠΕ
Αξιολόγηση της διδασκαλίας – Αναστοχασμός του εκπαιδευτικού
ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΙΣΧΥΟΝΤΩΝ Α.Π. ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΜΕ ΤΟ ΝΕΟ Α.Π.
Εκπαιδευτικός & ΑΠ Χειμερινό εξάμηνο
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Eργαστήριο

Η ομάδα τάξη Τυπικές σχέσεις Άτυπες σχέσεις Η σημειολογία της τάξης

Διάρκεια 15’ Καταγράψτε σε λίστα τα ονόματα των μαθητών σας και χαρακτηρίστε τον κάθε μαθητή σας με ένα επίθετο

Ποτέ δεν αρχίζουμε να διδάσκουμε τα παιδιά, εάν προηγουμένως, δεν έχουμε καταλήξει σε στόχους δηλ. στο τι θέλουμε να μάθουμε στους μαθητές μας. Η αξιολόγηση προσφέρει χρήσιμες πληροφορίες για την επίδοση του μαθητή στον τομέα που δυσκολεύεται π.χ. γλωσσική ανάπτυξη, γραπτός λόγος... Μας βοηθάει να εκτιμήσουμε σωστά τις ανάγκες, να θέσουμε τους κατάλληλους διδακτικούς στόχους

Χωρισμός σε ομάδες 15’ Δραστηριότητα: Ποια κατά τη γνώμη σας θα πρέπει να είναι τα κριτήρια χωρισμού των παιδιών σε ομάδες στην Τάξη; Πώς θα χωρίζατε τους μαθητές σας σε ομάδες στην τάξη;

ΚΡΙΤΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ: Ερωτήσεις πρακτικής υφής Πώς ορίζεται η έννοια του κειμένου στο πλαίσιο της παιδαγωγικής του κριτικού γραμματισμού; Περιλαμβάνει μόνο γλωσσικά κείμενα ή και βίντεο, ταινίες κλπ.; Με ποια κριτήρια θα επιλεγούν τα κείμενα; Πόσα κείμενα θα απαρτίζουν μια ενότητα; Υπάρχει κάποιος συγκεκριμένος αριθμός; Ποιος είναι ο βασικός υπεύθυνος για την επιλογή αυτή – ο/η εκπαιδευτικός ή τα παιδιά; Με ποιες διαδικασίες και με ποια κριτήρια (μόνο γλωσσικά) θα αφαιρεθούν κάποια κείμενα; Πώς θα γίνει η διαβάθμιση και η ιεράρχηση των κειμένων; Τι θα γίνει σε περίπτωση που τόσο ο/η εκπαιδευτικός όσο και τα παιδιά φέρουν στην τάξη πληθώρα κειμένων για ένα θέμα. Πώς θα μπει τάξη, πώς θα οργανωθεί το υλικό αυτό; Πώς θα συνδέσουμε τα κείμενα με τη μελέτη των γραμματικών στοιχείων;

ΕΠΙΠΕΔΑ ΑΝΑΛΥΣΗΣ ΚΕΙΜΕΝΩΝ ΕΠΙΠΕΔΑ ΑΝΑΛΥΣΗΣ ΚΕΙΜΕΝΩΝ 1. ΚΕΙΜΕΝΟ ΚΑΙ ΠΛΑΙΣΙΟ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (εντοπισμός συγκειμένου, πεδίου, τόνου, τρόπου, αποδέκτη, σκοπού) 2. ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΩΣ ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΚΑΙ ΝΟΗΜΑΤΙΚΗ ΔΟΜΗ (λεξιλογικές και γραμματικές επιλογές [αναπαραστατική λειτουργία], μηχανισμοί συνοχής και συνεκτικότητας κτλ.) 3. ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΩΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΠΡΑΞΗ (οι κειμενικές επιλογές ως μηχανισμοί δόμησης κοινωνικοπολιτισμικών ταυτοτήτων και σχέσεων εξουσίας) 4. ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΩΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ (αποτίμηση της αποτελεσματικότητας του κειμένου, αλλά και των κειμενικών πρακτικών των μαθητριών/μαθητών στο πλαίσιο του σχολικού εγγραμματισμού)

Η διόρθωση της παραγωγής γραπτού λόγου (15’)

Κείμενο 1ο : Ζεινέπ Ένας έξυπνος και πλούσιος πρίγκηπα κάνοντας ναυάγια στην θάλασσα άκουσε κάτι εκτός τα κίματα. Πήγε γρήγορα να δει αυτην την φονη σε πιον έρχεται. Ο πρίγκηπας φοβόταναι διότι έξω ήτανε σκοτινό. Έριξε μια ματιά στην θάλασσα με το φακό του είδε τον ιπποπόταμο και ακόμη ήτανε ζωντανός. Ευχαρίστησε πάρα πολή διότι στην ζωή του πρώτη φορά συνάντησε σε έναν ιπποπόταμο.

Σε ποιο κειμενικό είδος ανήκει; Κάντε έναν κατάλογο με τα λάθη που εντοπίζετε

Κείμενο 2ο : Σαμπριέ Είχαι μια φάρμα και μέσα του είχε διάφορα ζώα σκύλος, άλλωγο κτ. Και είχαι διάφορα δέντρα ρόδι, ελιές και κοντα στο φάρμα είχαι ποτάμη δίπλα στο ποτάμι είχαι παιδιά έπεζαν μπάλα

Σε ποιο κειμενικό είδος ανήκει; Κάντε έναν κατάλογο με τα λάθη που εντοπίζετε

Κείμενο 3: Χιοντα Μου αρέσει να παίζω χιόνι με τους φίλους μου. Όμως δεν μου αρέσει όταν το χιόνι γίνεται νερό γιατί γίνομαι μούσκειμα. Η πιο αγαπημένη μου μήνα είναι ο Ιανουάριος. Και επίσης το όνειρό μου είναι να γίνω δασκάλα και να μπω σε μία τμήμα που έχει μικρά παιδάκια

Σε ποιο κειμενικό είδος ανήκει; Κάντε έναν κατάλογο με τα λάθη που εντοπίζετε

Κείμενο 4ο Μια φορά κι έναν καιρό ήταν μία κοπέλα. Περπατόντας στο δάσο ήδε μια αρκούδα που έτρογε ανθρώπους. Μόλις η κοπέλα την είδε τρόμασε και φοβήθηκε πολή. Εκείνη την ώρα άρχισε να τρέξει για να σωθεί. Αλλά η αρκούδα έπιασε την κοπέλα και δεν την άφηνε. Ξαφνικά χτυπάει το κινητό της. Την κάλεσε ο γκόμενός της. Μετά φύλος της της είπε που είσε τώρα να έρφω. Κοπέλα είπαι στο φίλο της να έρφει στο δάσος

Σε ποιο κειμενικό είδος ανήκει; Κάντε έναν κατάλογο με τα λάθη που εντοπίζετε

Σχολιασμός των λαθών Ένα μέρος των λαθών ανήκει στο μαθητή, το σημαντικότερο ωστόσο μέρος ανήκει στον εκπαιδευτικό. Στις παραδοσιακές προσεγγίσεις ο στόχος της διαδικασίας άρχιζε και ολοκληρωνόταν στο τελικό προϊόν, στην έκθεση. Οι πιο σύγχρονες προσεγγίσεις δίνουν έμφαση στη διαδικασία

Κριτήρια αξιολόγησης κειμένων Τήρηση χαρακτηριστικών του κειμενικού είδους (1) Αξιολόγηση της επικοινωνιακής επιλογής (επελέγη το κατάλληλο κειμενικό είδος για την περίσταση;) Επαναλήψεις συντακτικές/λεξιλογικές/σημασιολογικές Γενικευτικοί όροι: ‘ένα πράγμα’