ΕΙΔΙΚΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗ Μάθημα 5 ΤΑ ΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Α΄ Προς Κορινθίους Επιστολή
Advertisements

Η Καινή Διαθήκη Α΄: Τα Ευαγγέλια και οι Πράξεις των Αποστόλων
4. Η Καινη Διαθηκη Β΄: Οι Επιστολες και η Αποκαλυψη
ΕΙΔΙΚΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗ Μάθημα 7
Slide 1 A Free sample background from © 2003 By Default! TO Δ΄ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΗΝ ΜΑΚΡΟ-ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΕΣ ΜΟΡΦΕΣ.
ΕΙΔΙΚΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ Κ.Δ.
ΕΙΔΙΚΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗ Μάθημα 6
Ημερίδα επιμόρφωσης Φιλολόγων στις Νέες Τεχνολογίες Σχολικός Σύμβουλος Μηχανολόγων ΠΕ12 Λ. Ψαρράς Αξιοποίηση των Νέων Τεχνολογιών: Εκπόνηση ιστοσελίδας.
ΕIΔΙΚΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗ Μάθημα 11
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 11ο O Ιησούς και οι μαθητές του Το πλήθος των μαθητών και οπαδών τον Χριστού γρήγορα αυξήθηκε πολύ. Τον ακολουθούσαν παντού. Και ήταν άντρες.
27 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3 Η ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ Α// ΤΑ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ
ΝΑ ‘ΣΑΙ ΚΑΛΑ ΔΑΣΚΑΛΕ ΓΙΩΡΓΟΣ ΙΩΑΝΝΟΥ.
ΑΠΟ ΕΝΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΙΚΟ ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ ΣΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΟ – ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΟΔΕΥΟΝΤΑΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΑ ΣΤΗΝ ΑΠΟΪΔΡΥΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Η ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΣΤΗΝ ΠΑΤΕΡΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ Παράδοση είναι: α) καθετί που παραδίδεται στις επόμενες γενιές. β) Η μετάδοση των διηγήσεων και των διδασκαλιών. γ)
ΤΟ ΚΑΤΑ ΜΑΡΚΟΝ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ Ο συγγραφέας και εδώ δε γράφει το όνομά του, αλλά η αρχαία εκκλησιαστική παράδοση ομόφωνα αποδίδει το ευαγγέλιο αυτό στον Μάρκο.
19. Η χριστιανική κοινότητα μέσα σ’ έναν πλουραλιστικό κόσμο
10. Ο Ιησούς βαπτίζεται στον Ιορδάνη:
Αρχαία Ελληνικά ΙΙ Επιλογικές παρατηρήσεις. Κομβικό σημείο: σύγκριση αρχαίων ελληνικών απόψεων και χριστιανικών για τα ίδια θέματα.
Το πρωί, πολύ πριν φέξει, ο Ιησούς βγήκε έξω και πήγε σ΄ένα ερημικό μέρος, και εκεί προσευχόταν.
5. Η Βασιλεία του Θεού: Όραμα αλλιώτικης ζωής ή ουτοπία;
ΤΟ ΚΑΤΑ ΜΑΤΘΑΙΟΝ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ
11. Ο Ιησούς και οι μαθητές του
26. Ευχέλαιο: Για την υγεία του σώματος και της ψυχής
Μάθημα 6: Γλώσσα και περιεχόμενο Διδάσκουσα: Βασιλάκη Ευγενία ΠΤΔΕ, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.
ΑΠΟ ΤΑ ΣΕΝΑΡΙΑ…ΜΕΧΡΙ ΤΟΝ «ΔΙΑΛΟΓΟ»
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ
Εισαγωγή στη Βυζαντινή Φιλολογία
1. ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ Υποχρεωτικό μάθημα Α΄Εξαμήνου Διδάσκων: Αναπλ. Καθηγητής ΣΩΤΗΡΙΟΣ ΔΕΣΠΟΤΗΣ ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ.
Η ΕΠΙΓΕΙΑ ΖΩΗ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΗΜΩΝ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ Ο Ευαγγελισμός της Θεοτόκου.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΩΝ ΤΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ (Ιούνιος 2011) Περιεχόμενο και καινοτόμα στοιχεία του νέου Προγράμματος Σπουδών Λογοτεχνίας στην υποχρεωτική Εκπαίδευση.
ΣΥΜΜΟΡΦΩΣΗ ΣΕ ΔΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ Εισηγητές: - Κωνσταντίνος Μπλάγας, Δ/νων Σύμβουλος ΔήμοςΝΕΤ - Καλλιόπη Παπαδοπούλου, Νομική Σύμβουλος ΔήμοςΝΕΤ.
«Διγλωσσία και Εκπαίδευση» Διδάσκων: Γογωνάς Ν. Φοιτήτρια: Πέτρου Μαρία (Α.Μ )
ΣΤΑΤΙΚΗ Ι Ενότητα 4 η : ΣΤΕΡΕΑ ΚΑΙ ΚΙΝΗΤΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ Διάλεξη: Ισοστατικότητα – υπερστατικότητα – κινητότητα φορέων. Καθηγητής Ε. Μυστακίδης Τμήμα Πολιτικών.
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
Π.Γ.Ε.Σ.Σ ΚΑΡΝΑΡΟΥ ΧΡΙΣΤΙΝΑ Β2ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5 ΣΕΛΙΔΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ Α-Δ.
ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΚΟΣΤΟΥΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΚΟΣΤΟΛΟΓΗΣΗΣ Αποφάσεις Βάσει Οριακής & Πλήρους Κοστολόγησης Α.Τ.Ε.Ι. ΚΡΗΤΗΣ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΒΑΣΕΙ ΟΡΙΑΚΗΣ.
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ Οι Εβδομήντα μεταφράζουν την εβραϊκή λέξη berith στα ελληνικά διαθήκη Απαντάται στις εκφράσεις.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ Νικολαίδης Αθανάσιος Νικολαίδης Αθανάσιος Μαρτίνης Δημήτριος Μαρτίνης Δημήτριος Μιχαηλίδης Αθανάσιος Τάξη:Β3’ Μιχαηλίδης.
 Το ευαγγελικό κήρυγμα στην αρχή διαδίδονταν μόνο προφορικά.  Οι Χριστιανοί είχαν τη συνείδηση ότι αυτό που διδάσκονταν από τους αποστόλους ήταν λόγος.
1 Q. ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ Υποχρεωτικό μάθημα Α΄Εξαμήνου Διδάσκων: Αναπλ. Καθηγητής ΣΩΤΗΡΙΟΣ ΔΕΣΠΟΤΗΣ 2 ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ.
Υπεύθυνη καθηγήτρια: Ε. Γκόνου Μαθητές: Ρωμανός Πετρίδης, Βαγγέλης Πίπης Π.Γ.Ε.Σ.Σ ….Θανέειν πέπρωται άπασι.
Το ακατάληπτο και άρρητο του θείου είναι ο λόγος για τον οποίο δεν μπορούμε ν’ αναζητούμε και να περιεργαζόμαστε, όσα δεν αναφέρονται στην Αγία Γραφή.
Εισαγωγή στην Κ.Δ. και ιστορία εποχής της Καινής Διαθήκης
ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ Ι Συνυπολογισμός προηγούμενων δωρεών ή γονικών παροχών για σκοπούς φόρου κληρονομίας Διδάσκων καθηγητής: Α. Τσουρουφλής Εξηνταβελώνη.
ΟΙ ΑΡΓΥΡΟΙ ΚΑΙ ΧΡΥΣΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΤΗΣ ΛΥΣΗΣ
3. Η Καινή Διαθήκη Α΄: Τα Ευαγγέλια και οι Πράξεισ των Αποστόλων
Οι Αριθμοί … 5.
Παρουσίαση στο μάθημα «Διγλωσσία και εκπαίδευση»
Το ερώτημα "τι είναι επιστήμη;" δεν έχει νόημα χωρίς κάποιο χρονικό προσδιορισμό Όταν τις δεκαετίες του 80 και του 90 κατέρρεε το αποκαλούμενο ανατολικό.
Η ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΣΤΗΝ ΠΑΤΕΡΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ:
5. Η Βασιλεία του Θεού: Όραμα αλλιώτικης ζωής ή ουτοπία;
Ο ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ ΩΣ ΔΙΔΑΔΚΑΛΟΣ
Το μάθημα των “Νέων Ελληνικών” στα ΕΠΑΛ: Ζητήματα διδασκαλίας
ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΣΜΥΡΝΗΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ
Ο Ιησούς Βαπτίζεται Πρoτυπο Γυμνaσιο Ευαγγελικhσ Σχολησ Σμυρνησ
Η ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ Α’: ΤΑ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΚΑΙ ΟΙ ΠΡΑΞΕΙΣ ΤΩΝ ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ
Ο χριστοσ – ο μοναδικοσ διδασκαλοσ
Παναγιώτης Νταβαρίνος Σχολικός Σύμβουλος Φιλολόγων
Βήματα Πίστης Καινή Διαθήκη Τόμος Ι
ΚΕΦ 8 ΣΕΛ 43 ΕΡΓΑΣΙΑ ΚΕΦ 11 ΣΕΛ 53 ΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ 4
Η ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ Α΄: ΤΑ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΚΑΙ ΟΙ ΠΡΑΞΕΙΣ ΤΩΝ ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ
Βήματα Πίστης Καινή Διαθήκη Τόμος Ι
Δειγµατική διδακτική προσέγγιση του λογισµικού "Όψεις της Θρησκείας"
Σύστημα πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση
5. Η Βασιλεία του Θεού: Όραμα αλλιώτικης ζωής ή ουτοπία;
اعداد الأستاذ/ عبدالرؤوف أحمد يوسف
АНТИБИОТИКЛАРНИНГ ФАРМАКОЛОГИЯСИ т.ф.д., проф. Алиев Х.У Тошкент 2014
ΕΙΔΙΚΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗ Μάθημα 5 ΤΑ ΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΙΔΙΚΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗ Μάθημα 5 ΤΑ ΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ

ΔΙΑΤΑΞΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Επιχειρήματα υπέρ υπάρξεως της Q Φιλολογική μορφή της Πηγής των Λογίων Χρόνος, τόπος, συγγραφέας της Q Έκταση της Πηγής των Λογίων Περιεχόμενα της Πηγής των Λογίων Θεολογικά χαρακτηριστικά Σχέσεις Μάρκου- Q

I. Επιχειρήματα υπέρ υπάρξεως της Q (α) Οι λεκτικές συμφωνίες (από 50% μέ­χρι 97%) (β) Η ύπαρξη διττών λογίων σε Ματθαίο -Λουκά (γ) Η ύπαρξη διττών παραδόσεων στο Λουκά (δ) Η διάταξη της ύλης (ε) Η θεματική διάταξη (στ) Η ομοιογένεια (ζ) Η στατιστική συμφωνία

II. Φιλολογική μορφή της Πηγής των Λογίων (α) Η Q σε γραπτή μορφή. (β) Η αρχική γλώσσα ελληνική. (γ) Η Q σε ενιαία μορφή. Οι Μτ-Λκ χρησιμοποίησαν το ίδιο συνεχές κείμενο. (δ) Η διάταξη της Q ίδια με το κατά Λουκάν. (ε) Η αρχική γλωσσική μορφή της Q διατηρήθηκε ακριβέστερα στο κατά Λουκάν,.

III. Χρόνος, τόπος, συγγραφέας της Q Χρόνος: γύρω στο 50 μ.Χ Τόπος: Πιθανότερες εκδοχές Συρία, Αίγυπτος, Έφεσος Συγγραφέας: Δεν πρέπει να γράφτηκε συλλογικά από τα μέλη κάποιας πρωτοχριστιανικής κοινότητας, αλλά από μεμονωμένο άτομο IV. Έκταση της Πηγής των Λογίων c. 214 στίχοι

V. Περιεχόμενα της Πηγής των Λογίων 1. Εισαγωγή 2. Διδασκαλία του Ιησού 3. Ανταπόκριση στο κήρυγμα του Ιησού 4. Ο Ιησούς και οι μαθητές του 5. Ο Ιησούς και οι αντίπαλοι του 6. Προετοιμασία για το επικείμενο Τέλος 7. Επίλογος: Ο εσχατολογικός λόγος

ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠEΡIEXOMENΑ ΤΗΣ ΠΗΓΗΣ ΤΩΝ ΛΟΓΙΩΝ 1. Εισαγωγή Κήρυγμα του βαπτιστή Ιωάννη Πειρασμοί του Ιησού

2. Διδασκαλία του Ιησού Μακαρισμοί Αγαπάτε τους εχθρούς σας Κρίση και κατάκριση Δοκιμή των καρπών Το χτίσιμο στο βράχο Η κατάληξη της διδασκαλίας του Ιησού

3 Ανταπόκριση στο κήρυγμα του Ιησού Ο δούλος του εκατόνταρχου Ιησούς και Ιωάννης ο Βαπτιστής Η μαθητεία στον Ιησού

4. Ο Ιησούς και οι μαθητές του Η αποστολή των μαθητών Ταλανισμός των πόλεων της Γαλιλαίας Ευχαριστία του Ιησού στον Πατέρα Μακαρισμός των μαθητών Κυριακή Προσευχή Ανταπόκριση στην προσευχή

5. Ο Ιησούς και οι αντίπαλοι του Η αντιδικία περί Βεελζεβούλ Η επιστροφή του πονηρού πνεύματος Το σημείο του Ιωνά. Ταλανισμός των φαρισαίων

6. Προετοιμασία για το επικείμενο Τέλος Προτροπή για άφοβη ομολογία Περί επιγείων πραγμάτων Περί ετοιμότητας και πίστεως Διαιρέσεις στις οικογένειες Τα σημεία των καιρών Οι παραβολές για το συναπόσπορο και τη ζύμη Καταδίκη Ισραήλ και αποκλεισμός του από τη Βασιλεία Θρήνος για την Ιερουσαλήμ

7. Επίλογος: Ο εσχατολογικός λόγος Ο ερχομός του Υιού του Ανθρώπου

VΙ. Τα θεολογικά χαρακτηριστικά της Q Δεν είναι «Εγχειρίδιο Ηθικής». Ο στόχος της δεν ήταν διδακτικός ή παραινετικός. Έντονη η εσχατολογική διάσταση της Q. Ύπαρξη χριστολογικών στοιχείων (Υιός του ανθρώπου) Η απόρριψη του Ιησού από το λαό του Σοφιολογικά στοιχεία και ιεραποστολικά κίνητρα Λείπουν οι όροι «ευαγγέλιον», «δώδεκα»

Κλειδί: Η ταξινόμηση του υλικού της Q (όπως Μκ/Μτ/Λκ/Ιω) Λείπει η ιστορία του Πάθους, και η theologia crucis. Το κέντρο βάρους της θεολογίας της Q ήταν η εσχατολογική διάσταση τον χριστιανικού μηνύματος.

VΙI. Σχέσεις Μάρκου-Q 1. Η Q στηρίζεται φιλολογικά στο κατά Μάρκον 4. Συμβιβαστικές λύσεις (2 &3) 5. Oι σχέσεις Μάρκου-Q σε άλλη βάση και όχι σε φιλολογική.

Η νέα βάση των σχέσεων Μκ-Q α) Eίχε ο ευαγγελιστής Μάρκος καθόλου γνώση των παραδόσεων της Q; β) Γνώριζε το ίδιο το κείμενο της Q; γ) Έκανε καθόλου χρήση του υλικού της Q; δ) Έκανε χρήση του υλικού της Q με διάθεση δεκτική ή κριτική;