Μουσική και ψυχή Υπεύθ. Καθηγητής Δ. Πριόβολος Τμήμα Bpr Σχολικό Έτος: Στα πλαίσια της εργασίας ερευνήσαμε τη σχέση της μουσικής με τα φαινόμενα της ανθρώπινης ψυχής. Πως εργαστήκαμε: Αρχικά, συνεδριάσαμε και διατυπώσαμε τις απόψεις μας. Από αυτές προέκυψαν τα ερευνητικά ερωτήματα. Χωριστήκαμε σε ομάδες και κάθε μέλος ανέλαβε ένα ερευνητικό ερώτημα. Διαδίκτυο, βιβλίο Ηλία Σακαλάκ: Μουσικές βιταμίνες, εκδ. Fagotto Πηγές της έρευνας: Ερευνητικό εργαλείο: Ερωτηματολόγιο. Δείγμα 160 μαθητών και καθηγητών.
Υπεύθ. Καθηγητής Δ. Πριόβολος Τμήμα Bpr Σχολικό Έτος: Μουσική και ψυχή Ομάδες και ερευνητικά ερωτήματα: 1 η ΟΜΑΔΑΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ 1. ΣΑΚΚΑΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ Πώς επηρεάζονται τα συναισθήματά μας ανάλογα με το είδος της μουσικής; 2. ΑΓΑΠΗΤΙΔΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ Ποια σχέση έχει η μουσική με την Ανθρώπινη συμπεριφορά (θετική – αρνητική); 3. ΑΡΑΤΖΙΟΓΛΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ Πώς χρησιμοποιείται η μουσική στη διαφήμιση; 4. ΒΟΥΔΟΥΡΑΚΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ Πώς μπορεί η μουσική να χρησιμοποιηθεί για θεραπευτικούς σκοπούς;
Υπεύθ. Καθηγητής Δ. Πριόβολος Τμήμα Bpr Σχολικό Έτος: Μουσική και ψυχή Ομάδες και ερευνητικά ερωτήματα: 2 η ΟΜΑΔΑΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ 1. ΜΙΧΑΗΛΙΔΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ Τι μπορεί να αισθανθεί από τη μουσική ένας κωφάλαλος; 2. ΑΠΟΣΤΟΛΙΔΗ ΖΩΗ Επιδρά η μουσική στα ανθρώπινα έμβρυα και βρέφη; 3. ΒΑΓΙΑΝΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ Με ποια κριτήρια επιλέγουμε ένα είδος μουσικής; 4. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ Πώς η μουσική μας αφυπνίζει αναμνήσεις;
Υπεύθ. Καθηγητής Δ. Πριόβολος Τμήμα Bpr Σχολικό Έτος: Μουσική και ψυχή Ομάδες και ερευνητικά ερωτήματα: 3 η ΟΜΑΔΑΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ 1. ΠΟΛΥΧΡΟΝΑΚΗΣ ΑΝΤΩΝΙΟΣ Ποιες είναι οι μουσικές προτιμήσεις σε σχέση με την ηλικία; 2. ΚΑΤΣΑΡΟΣ ΑΝΔΡΕΑΣ Μπορεί η μουσική να προκαλέσει βίαιη συμπεριφορά; 3. ΜΑΡΑΓΚΑΚΗΣ ΑΝΤΩΝΙΟΣ Για ποιο λόγο μεταδίδεται μουσική στα εμπορικά καταστήματα; 4. ΚΟΛΙΑΡΑΚΗΣ ΑΝΤΩΝΙΟΣ Πως επηρεάζεται η καθημερινότητά μας από τη μουσική;
Υπεύθ. Καθηγητής Δ. Πριόβολος Τμήμα Bpr Σχολικό Έτος: Μουσική και ψυχή Ομάδες και ερευνητικά ερωτήματα: 4 η ΟΜΑΔΑΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ 1. ΠΟΡΦΥΡΙΑΔΗΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ Ποια είναι η χρήση της μουσική στον εργασιακό χώρο; 2. ΞΑΝΘΟΠΟΥΛΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ Αποτελεί η μουσική μια μορφή παιδείας; 3. ΚΑΛΠΟΥΖΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ Πώς μπορεί να χρησιμοποιηθεί η μουσική στον πόλεμο; 4. ΧΑΤΖΗΘΕΟΔΩΡΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ Επιδρά η μουσική στα ζώα και στα φυτά;
Υπεύθ. Καθηγητής Δ. Πριόβολος Τμήμα Bpr Σχολικό Έτος: Μουσική και ψυχή Τα σημαντικότερα αποτελέσματα της έρευνάς μας: Στη διαφήμιση και στα καταστήματα: Χρησιμοποιεί μια «εύκολη» μελωδία (jingle) ώστε να συνδέσει συναισθηματικά το προϊόν ή τη μάρκα (brand) με τον καταναλωτή. Μπορεί να επηρεάσει τις καταναλωτικές συνήθειες μέσα σε ένα κατάστημα. Στην καθημερινότητά μας: Λειτουργεί ως δεξαμενή συναισθηματικής ενέργειας και μας δίνει δυνάμεις να προχωρούμε. Στα συναισθήματα: Η μουσική επιδρά πάνω τους και τα διαμορφώνει. Η επιστήμη δεν έχει ερμηνεύσει ακόμη επαρκώς τον τρόπο, πάντως είναι γεγονός.
Υπεύθ. Καθηγητής Δ. Πριόβολος Τμήμα Bpr Σχολικό Έτος: Μουσική και ψυχή Τα σημαντικότερα αποτελέσματα της έρευνάς μας: Η μουσική ως μορφή παιδείας: Είναι γνωστό από την αρχαία εποχή. Επιστημονικές έρευνες απέδειξαν ότι η εξάσκηση ενός μουσικού οργάνου αυξάνει πολλές δεξιότητες και συμβάλλει στη συγκρότηση της προσωπικότητας. Στη συμπεριφορά: Σύμφωνα με έρευνες, η μουσική τροποποιεί τη συμπεριφορά κάνοντάς την πιο επιθετική ή ήρεμη. Η σχέση της με την ανθρώπινη ψυχή είναι γνωστή από τα κείμενα του Πλάτωνα. Στη μνήμη: Η εκμάθηση ενός μουσικού οργάνου βελτιώνει τις μνημονικές ικανότητες.
Υπεύθ. Καθηγητής Δ. Πριόβολος Τμήμα Bpr Σχολικό Έτος: Μουσική και ψυχή Στα ανθρώπινα έμβρυα: Η μουσική γίνεται αντιληπτή από το έμβρυο στη διάρκεια της εγκυμοσύνης. Συμβάλλει στην ανάπτυξη του ρυθμού και καθορίζει στοιχεία της προσωπικότητας. Τα σημαντικότερα αποτελέσματα της έρευνάς μας: Στα ζώα και φυτά: Ο αρχαίος μύθος του Ορφέα με τη λύρα του φαίνεται να έχει μια επιστημονική αναφορά. Έρευνες έδειξαν ότι η μουσική επιδρά στη συμπεριφορά κάποιων ζώων. Επίσης μπορεί να μεταβάλλει τους ρυθμούς ανάπτυξης των φυτών. Μουσική και κωφάλαλοι: Η μουσική μπορεί να γίνει αποδεκτή ακόμη και από κωφαλάλους οι οποίοι αισθάνονται κυρίως τις δονήσεις του ρυθμού.
Υπεύθ. Καθηγητής Δ. Πριόβολος Τμήμα Bpr Σχολικό Έτος: Μουσική και ψυχή Στατιστικά αποτελέσματα από το ερωτηματολόγιο:
Υπεύθ. Καθηγητής Δ. Πριόβολος Τμήμα Bpr Σχολικό Έτος: Μουσική και ψυχή Στατιστικά αποτελέσματα από το ερωτηματολόγιο:
Υπεύθ. Καθηγητής Δ. Πριόβολος Τμήμα Bpr Σχολικό Έτος: Μουσική και ψυχή Στατιστικά αποτελέσματα από το ερωτηματολόγιο:
Υπεύθ. Καθηγητής Δ. Πριόβολος Τμήμα Bpr Σχολικό Έτος: Μουσική και ψυχή Στατιστικά αποτελέσματα από το ερωτηματολόγιο:
Υπεύθ. Καθηγητής Δ. Πριόβολος Τμήμα Bpr Σχολικό Έτος: Μουσική και ψυχή Στατιστικά αποτελέσματα από το ερωτηματολόγιο:
Υπεύθ. Καθηγητής Δ. Πριόβολος Τμήμα Bpr Σχολικό Έτος: Μουσική και ψυχή Στατιστικά αποτελέσματα από το ερωτηματολόγιο:
Υπεύθ. Καθηγητής Δ. Πριόβολος Τμήμα Bpr Σχολικό Έτος: Μουσική και ψυχή Στατιστικά αποτελέσματα από το ερωτηματολόγιο:
Υπεύθ. Καθηγητής Δ. Πριόβολος Τμήμα Bpr Σχολικό Έτος: Μουσική και ψυχή Στατιστικά αποτελέσματα από το ερωτηματολόγιο: Σας επηρεάζει η μουσική των διαφημίσεων;
Υπεύθ. Καθηγητής Δ. Πριόβολος Τμήμα Bpr Σχολικό Έτος: Μουσική και ψυχή Στατιστικά αποτελέσματα από το ερωτηματολόγιο:
Υπεύθ. Καθηγητής Δ. Πριόβολος Τμήμα Bpr Σχολικό Έτος: Μουσική και ψυχή Στατιστικά αποτελέσματα από το ερωτηματολόγιο: Με ποιο βασικό κριτήριο επιλέγετε τη μουσική που ακούτε;
Υπεύθ. Καθηγητής Δ. Πριόβολος Τμήμα Bpr Σχολικό Έτος: Μουσική και ψυχή Στατιστικά αποτελέσματα από το ερωτηματολόγιο: Θα χρησιμοποιούσατε τη μουσική για να κερδίσετε χρήματα;
Υπεύθ. Καθηγητής Δ. Πριόβολος Τμήμα Bpr Σχολικό Έτος: Μουσική και ψυχή ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ!ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ!