Εφαρμογή του πλάνου αλλαγής Γεώργιος Μιχαήλ Κλήμης ΜΒΑ, PhD Πάντειο Πανεπιστήμιο.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Εκπαίδευση Leonardo da Vinci. Παράμετροι που λαμβάνονται υπ’ όψη (1) • Η Παραγωγή ασφαλών τροφίμων είναι το αποτέλεσμα ομαδικών προσπαθειών αλλά και κοινωνικής.
Advertisements

Υπόδειγμα στρατηγικού σχεδίου
Προώθηση Καινοτομίας Συμβολή στην Αντιμετώπιση της Κρίσης
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ» ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2011.
Διαχείριση κινδύνων εργασιακού άγχους στο KEK INA IDEC Α.Ε. Πειραιάς, Ελλάδα gr.
«ΣΧΕΣΕΙΣ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ & ΑΛΛΑΓΗΣ. ΤΟ ΜΑΝΑΤΖΜΕΝΤ ΑΛΛΑΓΩΝ ΣΑΝ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΗ
ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΕΝΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
ΤΡΟΠΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΗΣ ΙΔΕΑΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 2.2 Ορισμός των στόχων στην πράξη.
 Το σχέδιο ΜΚΤ απαντά σε μια σειρά από ερωτήσεις της στρατηγικής ΜΚΤ: 1) πως φτάσαμε ως εδώ; 2) που βρισκόμαστε τώρα; 3) που θέλουμε να πάμε στο μέλλον;
Το Σχέδιο Μάρκετινγκ – Marketing Plan
ENTI : ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ ΣΤΗΝ ΗΠΕΙΡΟ (Innovative Actions, under the ERDF ) Τελική Συνάντηση Ομάδας Εργασίας John Swarbrooke.
2. ΒΑΣΙΚΑ ΣΗΜΕΙΑ ΤΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΤΗΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ
1 ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΙSO9001 ΣΤΙΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ Πρακτικά Οφέλη “H βελτίωση στην ποιότητα προκαλεί αλυσιδωτή αντίδραση όπου σπατάλη και απώλεια μετατρέπονται σε βελτίωση.
Ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα καινοτομιών για νέες μικρές επιχειρήσεις Γιάννης Μουρατίδης MSc, Μηχανικός Παραγωγής & Διοίκησης Συνεργάτης Μονάδας Καινοτομίας.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ Οι Άνθρωποι είναι το πιο σημαντικό κεφάλαιο κάθε Οργανισμού Η Ανάπτυξη του Προσωπικού μπορεί να γίνει με τρόπο ωφέλιμο και για τον Ίδιο.
Ο ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΠΣ
Στοιχεία Διοίκησης Επιχειρήσεων
Αξιολόγηση Ανθρώπινου Δυναμικού
1 ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΙSO9001 Πρακτικά Οφέλη “H βελτίωση στην ποιότητα προκαλεί αλυσιδωτή αντίδραση όπου σπατάλη και απώλεια μετατρέπονται σε βελτίωση του προϊόντος.
ΟΡΓΑΝΩΣΙΑΚΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ Π.Μ.Σ ΔΗΜΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ.
Τμήμα Χρηματοοικονομικής & Τραπεζικής Διοικητικής
ΜΑΘΗΜΑ: ΔΙΑΧΕΙΡΗΣΗ ΕΦΟΔΙΑΤΙΚΗΣ ΑΛΥΣΙΔΑΣ.  E.R.P μπορούμε να πούμε ότι είναι ένα επιχειρησιακό εργαλείο ελέγχου, παρακολούθησης και συντονισμού των διαδικασιών.
Η επιχείρηση διαφέρει από τις άλλες παραγωγικές μονάδες γιατί: β) παράγει προϊόντα που τα διαθέτει έναντι μιας αξίας ανταλλαγής α) παράγει προϊόντα που.
ΠΙΝΑΚΑΣ ΙΣΟΡΡΟΠΗΜΕΝΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ (BALANCED SCORECARD)
Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού (ΙΙ)
Διαχείριση Έργων Πληροφορικής
ΣΕΡΡΕΣ, ΕΙΣΑΓΩΓΗ Σύγχρονη και κορυφαία πρόκληση για τον κλάδο της διοίκησης ανθρώπινου δυναμικού. Σκοπός: η μελέτη μεθόδων προσέλκυσης και άσκησης.
Παρασκευή 19 Μαρτίου 2010 Εθνικόν και Καποδιστριακόν Πανεπιστήμιον Αθηνών Μάθημα «Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων» 1 Στοιχεία Διοίκησης Επιχειρήσεων.
Στρατηγικοί στόχοι του Δικτύου Μακροχρόνιας Φροντίδας. Tο κεντρικό ζητούμενο ενός συστήματος διοίκησης και διαχείρισης των υπηρεσιών Μακροχρόνιας Φροντίδας.
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΠΟΡΩΝ
Διοίκηση Ανθρώπινων πόρων
ΔΙΑΛΕΞΗ 5η Μέθοδοι οργάνωσης νοσηλευτικής εργασίας Κατά ασθενή μέθοδος
Ορισμός Έργου Δρ. Α. Ραφαηλίδης Τμ. Διοίκησης Επιχειρήσεων (Πάτρα) ΤΕΙ Δυτ. Ελλάδας.
Στρατηγικό Μάνατζμεντ Τηλεπικοινωνιών Το Εσωτερικό Περιβάλλον της Επιχείρησης και η Αποστολή της.
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΡΓΟΥ ΔΡ. Α. ΡΑΦΑΗΛΙΔΗΣ ΤΜ. ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΤΕΙ ΔΥΤ. ΕΛΛΑΔΑΣ.
Αρχές Διοίκησης Επιχειρήσεων Νάνσυ Μπουραντά Αγρίνιο, 2016 Πανεπιστήμιο Πατρών Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Αγροτικών Προϊόντων & Τροφίμων.
Ηγεσία είναι η διαδικασία με την οποία ένα άτομο επηρεάζει άλλα άτομα για την επίτευξη επιθυμητών στόχων. Επίσημος ηγέτης είναι ο προϊστάμενος ο οποίος.
Ο Στρατηγικός Σχεδιασμός της Επιχείρησης και οι Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών Σπυρίδων Πανέτσος.
Πρόγραμμα Εταιρικής Ταυτότητας Διάλεξη 2. Στελέχη που ασχολούνται… Μικρομεσαίες επιχειρήσεις ▫ Ομάδα από 4-6 άτομα διαφόρων τμημάτων και ένα ανώτατο στέλεχος.
► Karew Ure. The Psychology of Manufacturer (1835) ► Kίνημα βελτίωσης των συνθηκών ζωής στα εργοστάσια (στελέχη πρόνοιας) (welfare officers). Kύριος σκοπός.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΉ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΉ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΌΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΌΣ ΩΣ ΕΡΓΑΛΕΊΟ ΠΟΙΌΤΗΤΑΣ Διοίκηση Ολικής Ποιότητας Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας.
ΥΠΟΔΟΧΗ ΚΑΙ ΕΝΤΑΞΗ ΝΕΟΠΡΟΣΛΗΦΘΕΝΤΩΝ Άλκηστις Παπαϊωάννου Ph.D., M.Sc. Τμήμα Οργάνωσης και Διαχείρισης Αθλητισμού Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.
Γεωργία Κωνσταντίνου, Διευθύντρια Προγραμμάτων Επιχειρηματικότητας
«Οι αντικειμενικοί σκοποί της Ολικής Ποιότητας στον Τουρισμό»
Λειτουργίες διοίκησης
Η επιστήμη της Διοίκησης
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
Οργάνωση & Διοίκηση Αθλητισμού
Οργάνωση & Διοίκηση Αθλητισμού
Οργάνωση & Διοίκηση Αθλητισμού
ΜΑΘΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ (Δ.Ο.Π)
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΣΤΙΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ΥΓΕΙΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ
Σχεδιασμός – Προγραμματισμός
Οργάνωση & Διοίκηση Αθλητισμού
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΚΑΙ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΝΕΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ.
Διαχείριση της αλλαγής στoυς εκπαιδευτικούς οργανισμούς: Η περίπτωση της εισαγωγής των Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων.
Ο ορισμός του επιχειρηματικού μοντέλου
ΛΟΓΟΙ ΑΝΑΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΤΜΗΜΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Α’ ΕΞΑΜΗΝΟ
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΑ ΣΧΕΔΙΑ: ΟΡΙΣΜΟΙ ΚΑΙ ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ
Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
Θέματα Παγκόσμιας Ηγεσίας και Πρακτικές
Αξιολόγηση της επίδοσης ενός οργανισμού σε θέματα ασφάλειας
Στρατηγικοί στόχοι του Δικτύου Μακροχρόνιας Φροντίδας.
Λειτουργίες διοίκησης
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Εφαρμογή του πλάνου αλλαγής Γεώργιος Μιχαήλ Κλήμης ΜΒΑ, PhD Πάντειο Πανεπιστήμιο

Τα τρία στάδια της αλλαγής Τρέχουσα κατάσταση (Α) Μεταβατική κατάσταση (Γ) Μελλοντική κατάσταση (Β)

Οι 8 φάσεις κατα Kotter  Η ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ ΑΙΣΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΑΝΑΓΚΑΙΟΤΗΤΑΣ Ανάλυση της πραγματικότητας όσον αφορά την αγορά και τους ανταγωνιστές Εντοπισμός και μελέτη των κρίσεων, των πιθανών κρίσεων ή των σημαντικότερων ευκαιριών  Η ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΚΑΘΟΔΗΓΗΤΙΚΟΥ ΣΥΝΑΣΠΙΣΜΟΥ Συγκρότηση μονάδας με αρκετή εξουσία, ώστε να μπορεί να ηγηθεί στην προσπάθεια για αλλαγή Εξασφάλιση της συνεργασίας μεταξύ των μελών της ομάδας  ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΟΡΑΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ Δημιουργία ενός οράματος που θα βοηθήσει να υποδειχθεί η κατεύθυνση που θα ακολουθήσει η προσπάθεια για αλλαγή Κατάστρωση στρατηγικών για την υλοποίηση αυτού του οράματος Source: John P. Kotter “Ηγέτης στις αλλαγές“

Οι 8 φάσεις  ΜΕΤΑΔΟΣΗ ΤΟΥ ΟΡΑΜΑΤΟΣ ΓΙΑ ΑΛΛΑΓΗ Χρησιμοποίηση κάθε δυνατού μέσου για συνεχή μετάδοση του νέου οράματος και των στρατηγικών Ανάληψη εκ μέρους του καθοδηγητικού συνασπισμού της υποχρέωσης για υπόδειξη της αναμενόμενης συμπεριφοράς από τους εργαζόμενους  ΕΚΧΩΡΗΣΗ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΩΝ ΣΤΟΥΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ ΓΙΑ ΔΡΑΣΗ ΣΕ ΠΟΛΛΑΠΛΑ ΕΠΙΠΕΔΑ Απαλλαγή από τα εμπόδια Αλλαγή συστημάτων ή δομών που υπονομεύουν το όραμα της αλλαγής Ενθάρρυνση για ανάληψη κινδύνων και πρωτότυπες ιδέες, ενεργοποίηση και δράση  ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΒΡΑΧΥΠΡΟΘΕΣΜΩΝ ΕΠΙΤΕΥΓΜΑΤΩΝ Σχεδιασμός για ορατές βελτιώσεις στην απόδοση ή επιτεύγματα Δημιουργία αυτών των επιτευγμάτων Σαφής αναγνώριση και ανταμοιβή των ατόμων που συνέβαλαν στην πραγματοποίηση των επιτευγμάτων Source: John P. Kotter “Ηγέτης στις αλλαγές“

Οι 8 φάσεις  ΠΑΓΙΩΣΗ ΤΩΝ ΩΦΕΛΕΙΩΝ ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΑΚΟΜΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΩΝ ΑΛΛΑΓΩΝ Μέσα από την αυξημένη αξιοπιστία, αλλαγή όλων των συστημάτων, των δομών και των πολιτικών που δεν συμβαδίζουν και δεν δένουν με το όραμα για μετασχηματισμό. Πρόσληψη, προαγωγή και κατάρτιση ατόμων που μπορούν να υλοποιήσουν το όραμα της αλλαγής Εκ νέου ενδυνάμωση της διαδικασίας με νέα προγράμματα, θέματα και φορείς για την αλλαγή  ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΝΕΩΝ ΜΕΘΟΔΩΝ ΣΤΗΝ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ Επίτευξη καλύτερης απόδοσης μέσα από την συμπεριφορά που έχει ως επίκεντρο τον πελάτη και την παραγωγικότητα, μέσα από περισσότερη και καλύτερη ηγεσία και μέσα από πιο αποτελεσματική διοίκηση Αποσαφήνιση των σχέσεων ανάμεσα στις νέες μορφές συμπεριφοράς και την επιτυχία του οργανισμού Δημιουργία των μέσων που θα διασφαλίζουν την εξέλιξη και την συνέχεια στην ηγεσία. Source: John P. Kotter “Ηγέτης στις αλλαγές“

Η μελλοντική κατάσταση  Σχεδιασμός με το cultural web  Χρησιμοποίηση του "οράματος " ως μηχανισμού επικοινωνίας  3 χαρακτηριστικά ενός πετυχημένου οράματος: Εμπεριέχει ότι ακριβώς ο οργανισμός προσπαθεί να πετύχει Εμπεριέχει μια λογική βάση για τις προτεινόμενες αλλαγές Φωτογραφίζει τον μελλοντικό οργανισμό.

Όραμα  Το όραμα ξεπερνάει κάθε αντίσταση  Όταν δεν μπορείτε να περιγράψετε μέσα σε πέντε λεπτά το πολύ το όραμα που αποτελεί τον κινητήριο μοχλό μιας πρωτοβουλίας για αλλαγές, έτσι ώστε να εισπράξετε μία αντίδραση που να δείχνει ότι οι ακροατές σας καταλαβαίνουν και ότι ενδιαφέρονται, τότε θα αντιμετωπίσετε προβλήματα. Source: John P. Kotter “Ηγέτης στις αλλαγές“

Όραμα (συν.)  Πρέπει να είναι μικρό, ακριβές, συναρπαστικό και προκλητικό.  Διάσημα οράματα Komatsu “Encircle Caterpillar” Matshusita “To contribute to the well being of mankind by providing reasonably priced products and services in sufficient quantities to achieve peace, happines and prosperity for all.”  Το όραμα εξαρτάται από το αρχικό σημείο

Η Σχέση ανάμεσα στο όραμα. τις στρατηγικές, τα σχέδια και τους προϋπολογισμούς Η ΗΓΕΣΙΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙ Η ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙ { { Όραμα Στρατηγικές Σχέδια Προϋπολογισμούς Μια λογική και ελκυστική εικόνα του μέλλοντος Ένα σκεπτικό για τον τρόπο με τον οποίο μπορεί να επιτευχθεί το όραμα Συγκεκριμένα βήματα και χρονο- διαγράμματα για την υλοποίηση των στρατηγικών Σχέδια που μετατρέπονται σε οικονομικές προβλέψεις και στόχους Source: John P. Kotter “Ηγέτης στις αλλαγές“

Τα χαρακτηριστικά ενός αποτελεσματικού οράματος  Κατανοητό  Επιθυμητό  Εφικτό  Επικεντρωμένο  Ευέλικτο  Μεταδόσιμο Source: John P. Kotter “Ηγέτης στις αλλαγές“

Βασικά στοιχεία για την αποτελεσματική μετάδοση του οράματος  Απλότητα  Μεταφορές, αναλογίες, παραδείγματα  Να επιχειρείται η μετάδοση με πολλά μέσα  Επανάληψη  Άσκηση ηγεσίας με παραδειγματισμό  Εξήγηση των φαινομενικών αντιφάσεων  Ανταλλαγή απόψεων Source: John P. Kotter “Ηγέτης στις αλλαγές“

Εκχώρηση αρμοδιοτήτων στους εργαζόμενους  Σκοπός αυτής της φάσης είναι να ενισχυθεί μια ευρεία βάση ατόμων να αναλάβει δράση μέσα από την απομάκρυνση των εμποδίων για την υλοποίηση του οράματος της αλλαγής  Κυριότερα εμπόδια: Δομές Ικανότητες Συστήματα Προϊστάμενοι

Εμπόδια στην εκχώρηση αρμοδιοτήτων Οι υπάλληλοι κατανοούν το όραμα και θέλουν να το κάνουν πραγμα- τικότητα,αλλά παραμέ- νουν εγκλωβισμένοι Οι καθιερωμένες δομές δυσκολεύουν την δράση Η έλλειψη των απαραίτητων ικανοτήτων υπο- νομεύει την δράση Τα συστήματα προσωπικού και πληροφόρησης δυσκολεύουν την δράση Τα αφεντικά αποθαρρύνουν τις ενέργειες που αποσκοπούν στην υλοποίηση του νέου οράματος Source: John P. Kotter “Ηγέτης στις αλλαγές“

Εμπόδια στην Αλλαγή  Άλλα εμπόδια είναι: Η κουλτούρα του οργανισμού Οι (συμ)μέτοχοι  Χρήσιμο εργαλείο μαζί με το cultural web είναι η “Ανάλυση δυναμοπεδίου“ (force field analysis)

Ανάλυση Δυναμοπεδίου Τρέχουσα κατάσταση Μεταβατική κατάσταση Μελλοντική κατάσταση ΏθησηΑπώθηση Αυξημένη Ώθηση Μειωμένη Απώθηση ΏθησηΑπώθηση

Πως η δομή μπορεί να υπονομεύσει το όραμα ΤΟ ΟΡΑΜΑ  Να εστιάσουμε την προσοχή μας στον πελάτη  Να εκχωρήσουμε περισσότερες αρμοδιότητες σε υπαλλήλους κατώτερων κλιμακίων  Να αυξήσουμε την παραγωγικότητα για να παράγουμε με χαμηλό κόστος  Να επιταχυνθούν γενικά οι ρυθμοί Η ΔΟΜΗ  Ναι, αλλά η οργάνωση κατακερματίζει τους πόρους και τις αρμοδιότητες για προϊόντα και υπηρεσίες  Ναι αλλά υπάρχουν κάποια μεσαία διοικητικά στελέχη που αμφισβητούν και κριτικάρουν τους υπαλλήλους  Ναι αλλά τα πολυπρόσωπα επιτελεία στα κεντρικά γραφεία της εταιρίας κοστίζουν χρήματα και προτείνουν συνεχώς δαπανηρές μεθόδους και προγράμματα  Ναι, αλλά κάποια ανεξάρτητα τμήματα δεν επικοινωνούν και έτσι επιβραδύνονται τα πάντα Source: John P. Kotter “Ηγέτης στις αλλαγές“

Εκχώρηση αρμοδιοτήτων για την επίτευξη της αλλαγής  Μεταδώστε ένα κατανοητό όραμα στους υπαλλήλους  Δημιουργήστε δομές συμβατές με το όραμα  Φροντίστε να αποκτήσουν οι υπάλληλοι την εκπαίδευση που χρειάζονται  Ευθυγραμμίστε τα συστήματα πληροφόρησης και προσωπικού με το όραμα  Αντιμετωπίστε αποφασιστικά τους προϊσταμένους που υπονομεύουν τις απαραίτητες αλλαγές Source: John P. Kotter “Ηγέτης στις αλλαγές“

Οι 3 φάσεις της μετάβασης Τρέχουσα κατάσταση (Α) Μεταβατική κατάσταση (Γ) Μελλοντική κατάσταση (Β) “Ξεπάγωμα“ ΜετακίνησηΔιατήρηση

“Ξεπάγωμα“  Διαχείρηση του ξεπαγώματος όταν δεν υπάρχει κρίση ή αντίληψη ανάγκης για αλλαγή ή υπερβολοκή αυταρέσκεια.  Τεχνικές Αμφισβήτηση του status quo Συμβολικό “ξεφόρτωμα“ του παρελθόντος. Τακτικές “σοκ“ Επικοινωνία & εκπαίδευση Προηγούμενη Ανασυγκρότηση ή προσαρμογή

Πηγές της αυταρέσκειας Αυταρέσκεια Η απουσία μιας σημαντικής και ορατής κρίσης Πολύς και ορατός πλούτος Συνολικά χαμηλά κριτήρια απόδοσης Οργανωτικές δομές που εστιάζουν την προσοχή των υπαλλήλων σε στενά λειτουργικούς στόχους Εσωτερικά συστήματα μέτρησης που εστιάζουν σε λάθος δείκτες για την απόδοση Έλλειψη επαρκούς αναπληροφόρησης για την απόδοση της επιχείρησης από εξωτερικές πηγές Μια φιλοσοφία σύμφωνα με την οποία πρέπει να κλείνεις το στόμα αυτού που λέει άσχημες ειδήσεις, να αποφεύγεις την ειλικρίνεια και τη σε βάθος αντιπαράθεση Η ανθρώπινη φύση με την τάση της για άρνηση, ειδικότερα αν τα άτομα είναι ήδη απασχολημένα ή κάτω από πίεση Υπερβολικά ευχάριστα λόγια από την ανώτερη διοίκηση Source: John P. Kotter “Ηγέτης στις αλλαγές“

Tρόποι για αύξηση της αίσθησης της αναγκαιότητας  Δημιουργήστε μία κρίση  Εξαλείψτε τα παραδείγματα υπερβολής  Καθορίστε υψηλούς στόχους, μη επιτεύξιμους με τον συνήθη τρόπο.  Σταματήστε να μετράτε την απόδοση μιας υπο-ομάδας με βάση μόνο κάποιους στενά λειτουργικούς στόχους και υιοθετήστε ευρύτερες μετρήσεις  Ενθαρρύνετε το feedback και το benchmarking  Χρησιμοποιήστε συμβούλους  Ενθαρρύνετε ειλικρινές συζητήσεις για τα προβλήματα της επιχείρησης.  Δώστε πληροφορίες για μελλοντικές ευκαιρίες ταυτόχρονα με τα στοιχεία της εταιρίας που δείχνουν αδυναμία εκμετάλλευσης (θυμηθείτε την SWOT) Source: John P. Kotter “Ηγέτης στις αλλαγές“

Το ατομικό επίπεδο ΟργανισμόςΆτομο Ξεπάγωμα Μετακίνηση Ξαναπάγωμα Διαγραφή παρελθόντος Προσαρμογή στην αλλαγή Κίνηση εμπρός

Η εξίσωση της αλλαγής  C=(A+B+D)>X C= Αλλαγή Α= Επίπεδο δυσαρέσκειας με το status quo B= Θελκτικότητα της προτεινόμενης αλλαγής D= Πρακτικότητα της αλλαγής Χ= Προσωπικό κόστος αλλαγής

Καμπύλη μετάβασης Σοκ Άρνηση Αναγνώριση ανικανότητας Αποδοχή Δοκιμές Αναζήτηση νοήματος Ολοκλήρωση Ικανότητα/αυτοπεποίθηση Χρόνος

Καμπύλη μετάβασης Σοκ Άρνηση Αναγνώριση ανικανότητας Αποδοχή Δοκιμές Αναζήτηση νοήματος Ολοκλήρωση Ικανότητα/αυτοπεποίθηση Χρόνος ΞεπάγωμαΚίνησηΔιατήρηση

3 επίπεδα αλλαγής  Άτομο  Δομές και συστήματα  Κλίμα οργανισμού

Οι 8 ερωτήσεις  Υπάρχει μία συμπαγής κατανοητή στρατηγική που την μοιράζονται όλα τα μέλη του οργανισμού?  Αναπτύσσονται δομές και συστήματα υποστήριξης?  Υπάρχει έναυσμα για αλλαγή ή πρέπει να κατασκευαστεί ένα?  Έχουν σχεδιαστεί ορατές “έγκαιρες νίκες“ (βραχυπρόθεσμα αποτελέσματα) στην διαδικασία αλλαγής?  Έχουν ευθυγραμμισθεί οι καθημερινές δραστηριότητες ώστε να παράγουν τα απαιτούμενα αποτελέσματα?  Έχουν απομακρυνθεί τα εμπόδια στην αλλαγή?  Υποστηρίζονται οι αλλαγές με συμβολική δραστηριότητα?  Υπάρχει πρόβλεψη για επικοινωνία μέσα στην διαδικασία αλλαγής?

Χαρακτηριστικά βραχυπρόθεσμων αποτελεσμάτων  Είναι ορατά. Πολλοί άνθρωποι μπορούν να δουν και μόνοι τους αν το αποτέλεσμα είναι πραγματικό ή απλώς κάποιο πυροτέχνημα  Είναι αναμφισβήτητο. Ελάχιστα μπορούν να λεχθούν για το αν επιτεύχθηκε ή όχι.  Σαφώς σχετίζεται με την προσπάθεια για αλλαγή Source: John P. Kotter “Ηγέτης στις αλλαγές“

Ο ρόλος των βραχυπρόθεσμων αποτελεσμάτων  Παρέχουν αποδείξεις ότι οι θυσίες αξίζουν τον κόπο  Προσφέρουν την απαραίτητη για την συνέχιση των προσπαθειών ικανοποίηση στους φορείς της αλλαγής  Βοηθούν στον άριστο συντονισμό του οράματος και των στρατηγικών  Υπονομεύουν τους αρνητικά διακείμενους και τους αντιτιθέμενους που κοιτάζουν το προσωπικό τους συμφέρον  Βοηθούν τους υπεύθυνους να συνεχίσουν την προσπάθεια  Δημιουργούν δυναμική Source: John P. Kotter “Ηγέτης στις αλλαγές“

Σχέση ηγεσίας διοίκησης με βραχυπρόθεσμα αποτελέσματα και τον επιτυχημένο μετασχηματισμό ΗΓΕΣΙΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗ Οι προσπάθειες μετασχηματισμού μπορεί να είναι επιτυχημένες για λίγο καιρό, αλλά συχνά αποτυγχάνουν όταν τα βραχυπρόθεσμα αποτελέσματα δεν έχουν αλληλουχία Όλες οι πολύ επιτυχημένες προσπάθειες μετασχηματισμού συνδυάζουν καλή ηγεσία με καλή διοίκηση Οι προσπάθειες μετασχηματισμού δεν οδηγούν πουθενά Υπάρχει δυνατότητα επίτευξης βραχυπρόθεσμων αποτελεσμάτων, ειδικότερα μέσα από περικοπές στο κόστος, συγχωνεύσεις και εξαγορές. Όμως τα πραγματικά προγράμματα μετασχηματισμού παρουσιάζουν πρόβλημα κατά την εκκίνηση και σπάνια επιτυγχάνεται σημαντική μακροπρόθεσμη αλλαγή Source: John P. Kotter “Ηγέτης στις αλλαγές“