Νίκου Εγγονόπουλου, «Νέα περί του θανάτου του Ισπανού ποιητού Φεντερίκο Γκαρθία Λόρκα στις 19 Αυγούστου του 1936 μέσα στο χαντάκι του καμίνο ντε λα φουέντε»

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΒΑΣΗ: ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΘΕΣΜΟΙ & ΠΟΛΙΤΙΚΗ Επιστημονικός Υπεύθυνος: Π. Καφετζής.
Advertisements

Από τη μεταφορά του ποιητικού λόγου στις πολυμεσικές μεταφορές των ΤΠΕ
Δρ. Τζάμου Αικατερίνη Φιλόλογος Πειραματικού Λυκείου Βαρβακείου Σχολής
28. Κοινωνία και κράτος στον Μεσοπόλεμο
Ο Goya, ο Beethoven και ο Ρομαντισμοσ. .
«Γκουέρνικα» Μια εικαστική καταγγελία για τη βαρβαρότητα του πολέμου
ΓΙΩΡΓΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ, «ΝΑ ‘ΣΑΙ ΚΑΛΑ ΔΑΣΚΑΛΕ!»
Χριστέ, γιατί; Επαύξησες την ανθρώπινη ελευθερία, αντί να την περιορίσεις, κι επέβαλες έτσι για πάντα στον ηθικό άνθρωπο τα μαρτύρια αυτής της ελευθερίας;
Συνεργατική τέχνη, αφήγηση και συμπεριληπτική εκπαίδευση
ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΟΝ «ΔΙΑΛΟΓΟ»
Η Κέρκυρα. Ο ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΙΑΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ Μια μητρόπολη – η Κόρινθος.
Ο Μαρξ στο Σόχο Πουρναντζή Βασιλική Ραυτοπούλου Αντιγόνη
Κρυφή ΜατιάΒοήθεια Κοινού  Δελτίο Ερωτήσεων Ιστορίας Εύκολες Μέσης δυσκολίαςΔύσκολες Ιστορική ΠερίοδοςΒιβλίο Φιλοσοφικό Κίνημα Αστρονομία.
Οδυσσέας Ελύτης Ο ποιητής του Αιγαίου
ΜΝΗΜΟΝΙΟ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΤΑΞΗ ΣΧΕΔΙΟΥ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ.
Federico García Lorca.
ΣΧΕΣΕΙΣ ΚΡΑΤΟΥΣ- ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΣΤΗΝ ΓΕΡΜΑΝΙΑ ΝΙΚΟΣ ΓΙΑΝΝΙΟΣ Π. Π. Γ. Ε. Σ Γ 1 ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Θ. Ε.:3 ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ :
Κορκοβέλου Ρεγγίνα Κυπριανού Νεφέλη Εργασία για το μάθημα Νέα Ελληνικά και Λογοτεχνία Υπεύθυνη καθηγήτρια: Σπυροπούλου Ελένη Β’3 3 ου Γυμνασίου Βύρωνα.
Κορκοβέλου Ρεγγίνα Κυπριανού Νεφέλη Εργασία για το μάθημα Νέα Ελληνικά και Λογοτεχνία Υπεύθυνη καθηγήτρια: Σπυροπούλου Ελένη Β’3 3 ου Γυμνασίου Βύρωνα.
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΑΠΟ ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ Αντωνία Παπαδάκη Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων Ν.Πέλλας.
ΔΗΣ 110 Δημόσιες Σχέσεις ΣΤΕΛΛΑ ΜΙΧΑΗΛΙΔΟΥ 09/02/2015 2
Σεμινάρια Επιθεωρητών Φιλολογικών Μαθημάτων Φεβρουάριος – Μάρτιος 2012 Σόνια Κούμουρου, Σύμβουλος Λογοτεχνίας Βασιλική Σελιώτη, Φιλόλογος, Γραφείο Α.Π.
1 ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΑ ΜΝΗΜΕΙΑ ΤΟΥ ‘ΑΛΛΟΥ’ ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΗ.
Η Κέρκυρα.
 Ο Κωστής Παλαμάς γεννήθηκε στην Πάτρα στις 13 Ιανουαρίου 1859 από γονείς που κατάγονταν από το Μεσολόγγι. Πέθανε στην Αθήνα στις 27 Φεβρουαρίου 1943.
(από τα Ποιήματα, B΄, Ίκαρος 1977)
ΕΝΤΕΧΝΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ
Ελεύθεροι πολιορκημένοι! Ένα θεατρικό δρώμενο για την 25η Μαρτίου.
28η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 1940 Η Ελλάδα πολεμά τον φασισμό.
AΝΑΓΕΝΝΗΣΗ.
Ο ρατσισμός επιστρέφει Από τις αρχές της δεκαετίας του ’90 και από το 2000 όλο και εντονότερα η Ευρώπη ξαναβλέπει μπροστά της εφιάλτες ενός παρελθόντος,
Παράδοση και Μοντερνισμός. Διδασκαλία και Αξιολόγηση
Γενικό Λύκειο Ματαράγκας Ερευνητική εργασία Α΄ Λυκείου, σχολ. έτος Τα δεινά του πολέμου στη μνήμη και την Ιστορία Ο βομβαρδισμός της Γκερνίκα.
Μάθημα 7ο H Μεσόγειος τον 20ο αιώνα
Εισαγωγή στη δραματική ποίηση
Οδυσσέας Ελύτης 2 Νοεμβρίου Μαρτίου 1996.
Μορφές διακυβέρνησης Αριστοτέλης – αριθμητικό κριτήριο : Μοναρχία, Αριστοκρατία, Πολιτεία (τυραννία, ολιγαρχία, δημοκρατία). Μοντεσκιέ –κριτήριο είναι.
 Ο όρος « μοντερνισμός » αρχικά τοποθετείται στο δεύτερο μισό του 19 ου αιώνα και αναπτύχθηκε πλήρως στις τέσσερις πρώτες δεκαετίες του 20 ου αιώνα.
ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Β’ ΤΑΞΗ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ 1 Καζάκου Γεωργία, ΠΕ09 Οικονομολόγος.
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΦΑΣΙΣΜΟΣ - ΝΑΖΙΣΜΟΣ Αναστασάκης Κωνσταντίνος Αντωνάκη Φωτεινή Βούτουνα Χρυσούλα Μπαλή Ιωάννα Παναγιωτοπούλου Όλγα-Μαρία.
«Η εικόνα της ‘Ευρώπης’ και του ‘Άλλου’ στο σχολείο και στα σχολικά εγχειρίδια» « Ευρωπαϊκή Διάσταση στην εκπαίδευση. Όψεις, θεωρήσεις, προβληματισμοί,
ΓΕΛ ΦΙΛΟΘΕΗΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ.
«Ευρώπη, ποδόσφαιρο, κι ελευθερία» Φιλοσοφία διδακτικής πρακτικής (γιατί το ποδόσφαιρο;) Η αγάπη των μαθητών σε αυτό το ομαδικό παιχνίδι αποτελεί έναυσμα.
Ονοματεπώνυμο: Γκουτζήκα Όλγα ΑΕΜ:3120 Εξάμηνο: Στ’ Μάθημα: Εκπαιδευτική Πολιτική Διδάσκουσα: Tάχου-Ηλιάδου.
Αφήγηση Παράδειγμα ανάλυσης. Παράγοντες επιλογής Ένα βασικός παράγοντας, για να επιλέξω να γίνω εκπαιδευτικός ήταν ότι και οι δύο μεγαλύτερες αδελφές.
ΠΟΛΕΜΟΣ ΚΑΙ ΕΙΡΗΝΗ.
«Από το σκοτάδι στο φως» Οδυσσέας Ελύτης – Vincent Van Gogh Μία διδακτική πρόταση Γεωργία Παντίδου, Φιλόλογος, M.Ed., Επιμορφούμενη Επιμορφώτρια Β’ επιπέδου.
Η κριτική του Ορθού Λόγου
Κ. 10. Ο λαός της Διαθήκης γεννιέται, καθώς πορεύεται στη έρημο
« Αρχαία Ελληνικά από πρωτότυπο, Γ’ Λυκείου»
Μαρξισμός και ιστοριογραφία
ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ Ο ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΑΣ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ
Αρχαια ελληνικα απο πρωτοτυπο στο γυμνασιο
Π Ι Κ Α Σ Ο Γ Κ Ε Ρ Ν Ι Κ Α.
ΠΟΛΕΜΟΣ Ή ΕΙΡΗΝΗ; ΜΑΘΗΜΑ: ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΟΜΑΔΑ: ΟΙ ΠΡΟΦΗΤΕΣ
(απόσπασμα από δοκίμιο του Νίκου Δήμου)
 ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΓΝΩΣΙΑΚΗ ΔΙΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Αναγέννηση: Γράμματα Τέχνη
Μαθημα 2ο Τα επαναστατικα κινηματα στην ευρωπη 19ος αιωνασ
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΔΩΔΕΚΑΤΟΣ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΘΟΥΡΙΑ
Υπεύθυνος Καθηγητής: κ. Γ. Καπετανάκης
Ο σκοπός της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής στην εκπαίδευση είναι:
ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ ΓΕΩΡΓΟΣΤΑΘΗΣ
«πάνω ή πέρα από την πραγματικότητα»
ΠΕΡΙΚΛΗΣ Χαλβατζή Μαρία Α’3.
Λογοτεχνία Αλίκη.
Θανοσ Βλεκασ του Παύλου Καλλιγά.
Νέα Αθηναϊκή σχολή ΡΕΑΛΙΣΜΟΣ και ΝΑΤΟΥΡΑΛΙΣΜΟΣ
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Νίκου Εγγονόπουλου, «Νέα περί του θανάτου του Ισπανού ποιητού Φεντερίκο Γκαρθία Λόρκα στις 19 Αυγούστου του 1936 μέσα στο χαντάκι του καμίνο ντε λα φουέντε» Κατερίνα Τζάμου Δρ. Ιστορίας της Τέχνης, Φιλόλογος Προτύπου Πειραματικού Λυκείου Βαρβακείου Σχολής

Διδακτικοί στόχοι να διακρίνουν οι μαθητές τα δύο ερμηνευτικά επίπεδα του ποιήματος και να τα συνδέουν νοηματικά να κατανοήσουν το βαθύτερο νόημα του ποιήματος και τις αξίες που αυτό προβάλλει να εντοπίσουν τα πρωτοποριακά, επαναστατικά, προκλητικά στοιχεία του ποιήματος τόσο στη μορφή όσο και στο περιεχόμενο και να συνειδητοποιήσουν την αλληλεπίδραση μορφής και περιεχομένου να γνωρίσουν την αλληλεξάρτηση ποιητικής και ζωγραφικής τέχνης στο έργο του Εγγονόπουλου καθώς και τον ρόλο της τέχνης του στη διαμόρφωση της «ποιητικής και πολιτικής ηθικής του»

Nέα περί του θανάτου του Iσπανού ποιητού Φεντερίκο Γκαρθία Λόρκα στις 19 Aυγούστου του 1936 μέσα στο χαντάκι του Kαμίνο Nτε Λα Φουέντε ( ...una accion vil y disgraciado) η τέχνη κι’ η ποίηση δεν μας βοηθούν να ζήσουμε: η τέχνη και η ποίησις μας βοηθούνε να πεθάνουμε περιφρόνησις απόλυτη αρμόζει σ’ όλους αυτούς τους θόρυβους τις έρευνες τα σχόλια επί σχολίων που κάθε τόσο ξεφουρνίζουν αργόσχολοι και ματαιόδοξοι γραφιάδες γύρω από τις μυστηριώδικες κι’ αισχρές συνθήκες της εκτελέσεως του κακορρίζικου του Λόρκα υπό των φασιστών μα επί τέλους! πια ο καθείς γνωρίζει πως από καιρό τώρα ― και προ παντός στα χρόνια τα δικά μας τα σακάτικα ― είθισται να δολοφονούν τους ποιητάς

Νίκος Εγγονόπουλος (1907-1985)

Au rendez-vous Allemand, "Ενθύμιον της κατοχής

Εμφύλιος πόλεμος 

Ποιητής και Ήρωας 

Τα πρόσωπα φαλαγγίτες του Φράνκο φασίστες Λόρκα – ποιητής θεατρικός συγγραφέας, μουσικός, ζωγράφος Πρωτεργάτης, πρωτοπόρος της διαπαιδαγώγησης του λαού μέσω της τέχνης, πρωτοστάτησε στην πολιτιστική προσπάθεια της Ισπανικής αντιφασιστικής δημοκρατίας όταν αυτή δεχόταν την πίεση των φασιστικών δυνάμεων (Ιταλία – Γερμανία) υπέρ του Φράνκο (ισπανικός εμφύλιος) δημοκράτης αντιφασίστας φαλαγγίτες του Φράνκο φασίστες εκτελεστές – δολοφόνοι δημοκρατικών

Οι ιδέες σκοταδισμός αλλοτρίωση υποταγή εκφοβισμός ανελευθερία Τέχνη - ποίηση Πολιτισμός Ανθρωπισμός Ελεύθερη συνείδηση Ελευθερία σκοταδισμός αλλοτρίωση υποταγή εκφοβισμός ανελευθερία

Οι ενέργειες, οι πράξεις Ποίηση - Τέχνη: διαμαρτυρόμενη στάση διαμόρφωση ελεύθερης συνείδησης Αντιμάχεται κάθε μορφή φασισμού πάλη, αγώνας Αντιμάχεται κάθε μορφή ελευθερίας άρα και την τέχνη και την ποίηση

Αντιτιθέμενες αξίες συντηρητικό κατεστημένο ποίηση – τέχνη υπερρεαλισμός πρόκληση επαναστατικότητα αντισυμβατικότητα αντικομφορμισμός κοινωνικό ενδιαφέρον τάση ανατροπής συντηρητικό κατεστημένο (πολιτικό, ιδεολογικό, καλλιτεχνικό) αστική τέχνη «μαρξιστική» κριτική