Δημιουργικό Παιχνίδι Ερευνητική Εργασία της Α’ τάξης του 2ου ΕΠΑ.Λ. Αιγάλεω Β’ τετράμηνο 2011-12 Επιβλέποντες καθηγητές: Μαργαρίτη Παναγιώτα Τουλούπης Βασίλειος
Παιχνίδι Η προέλευση της λέξης παιχνίδι από τις λέξεις παις, παίζω, παιδεία υπογραμμίζει το πόσο αυτή η λέξη έχει σχέση με το παιδί, τη διασκέδαση, την πνευματική καλλιέργεια και την εκπαίδευσή του.
Νεαρά ζώα παίζουν: προετοιμάζονται για την ενήλικη ζωή
ΙΣΤΟΡΙΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΩΝ Ομάδα Α’ Αμάραντος Ηλίας Ζάκας Κωνσταντίνος Παπαδήμας Κωνσταντίνος Πηνιώτης Φώτιος
ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ ΜΕΧΡΙ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ ΜΕΧΡΙ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ Αστραγαλισμό τυχερό παιγνίδι,(ζάρια) Στρόμβος η σβούρα Αιώρα η γνωστή κούνια Διελκυστίνδα
ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ ΜΕΧΡΙ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ ΜΕΧΡΙ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ ψηλαφίνδα η τυφλόμυγα Σφαίρα
ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ ΜΕΧΡΙ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ ΜΕΧΡΙ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ ΤΟ ΚΟΥΤΣΟ
ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ ΜΕΧΡΙ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ ΜΕΧΡΙ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ ΑΜΠΑΡΙΖΑ ΤΑ ΜΗΛΑ ΜΑΚΡΙΑ ΓΑΪΔΟΥΡΑ ΚΡΥΦΤΟ Τάκα - Τάκα ΠΑΤΙΝΙ
Βιομηχανία Παιχνιδιών: 1900-1959
1930 Σήμερα
1935 Σήμερα
Βιομηχανία Παιχνιδιών: 1960-1989
UNO 1972 Σήμερα
ΒΜΧ 1982 Σήμερα
Jenga 1987 Σήμερα
Βιομηχανία Παιχνιδιών: 1990-2010
Nintendo Wii - 2007 Playstation 3 - 2006 Gameboy 1991 Nintendo Wii - 2007 Playstation 3 - 2006
Είδη Παιχνιδιών Ομάδα Β’ ΘΕΟΦΥΛΑΚΤΟΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΟΠΟΥΛΟΣ ΝΤΙΣΟ ΓΙΩΡΓΟΣ ΝΤΟΝΑΛΝΤΟ ΝΤΕΝΤΓΚΙΟΝΙ ΠΑΦΥΛΙΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
Αγορίστικα – Κοριτσίστικα Παιχνίδια Αγορίστικα – Κοριτσίστικα Παιχνίδια
Αγορίστικα – Κοριτσίστικα Παιχνίδια Αγορίστικα – Κοριτσίστικα Παιχνίδια Τόσο τα αγόρια, όσο και τα κορίτσια επιδίδονται σε ένα ευρύ φάσμα δραστηριοτήτων, που περιλαμβάνουν και πολύπλοκα παιχνίδια. Κατά μέσο όρο τα κορίτσια παίζουν λιγότερο πολύπλοκα παιχνίδια από τα αγόρια, με λιγότερους παίχτες και έχουν την τάση να παίζουν συνεργατικά. Τα αγόρια συμμετέχουν σε ανταγωνιστικά παιχνίδια, δύο φορές περισσότερο από ότι τα κορίτσια, ακόμη και αν δεν παίζουν ομαδικά αθλήματα. Level, 1978
Είδη Παιχνιδιών Ομαδικά Αθλητικά Γνώσεων Εκπαιδευτικά Κατασκευών Ηλεκτρονικά παιχνίδια
Κατάλληλα παιχνίδια για την κατάλληλη ηλικία Ομάδα Γ’ ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΖΕΚΙΡΑΪ ΚΕΛΙΔΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΕΩΡΓΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΑΝΤΩΝΗΣ ΓΑΒΑΛΑΚΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
Μεγάλη προσοχή στην ασφάλεια του παιδιού Νήπια 1 έως 2 ετών Πιπίλα Βιβλία με μεγάλες εικόνες, από ύφασμα, πλαστικό ή πεπιεσμένο χαρτί Κούκλες γερής κατασκευής Παιδικά αυτοκίνητα Κομμάτια που μπαίνουν το ένα μέσα στο άλλο Μεγάλη προσοχή στην ασφάλεια του παιδιού
Παιδιά 2 έως 5 ετών, προσχολικής ηλικίας Βιβλία (σύντομες ιστορίες ή ιστορίες δράσης) Μαυροπίνακας και κιμωλία Τουβλάκια Παιχνίδια οικοκυρικών Παιχνίδια εξωτερικού χώρου: κουτί με άμμο (με καπάκι), τσουλήθρα, κούνια.
Παιδιά 5 έως 9 ετών Ψαλίδια με αμβλυμμένες άκρες, σετ ραπτικής Παιχνίδια με κάρτες Βαλιτσάκια γιατρού και νοσοκόμας Μαριονέτες Μπάλες Ποδήλατο με κράνος Αεροπλάνα Ηλεκτρικά τρένα Κούκλες από χαρτί Σχοινάκι Πατίνια με προστατευτικό εξοπλισμό Αθλητικός εξοπλισμός Επιτραπέζια παιχνίδια
Αγόρια και κορίτσια 10 έως 14 ετών Παιχνίδια στους υπολογιστές Ραπτική, πλέξιμο, κέντημα Μικροσκόπια / τηλεσκόπια Επιτραπέζια παιχνίδια Αθλητικά παιχνίδια
19 χρονών έως 80+ χρονών Χαρτιά Σκάκι Τάβλι Ηλεκτρονικά παιχνίδια Μπάλα Ντάμα Φλιπεράκι
Θεωρίες για το παιχνίδι Γιατί παίζουν τα παιδιά; Θεωρίες για το παιχνίδι Γιατί παίζουν τα παιδιά; Ομάδα Δ’ Δανιήλ Παρασκεύοπουλος Νίκος Γκοτσόπουλος Χελλα Μινα
Η θεωρία της πλεονάζουσας ενέργειας Aποβλέπει στην αποφόρτιση της ενέργειας που είναι υπερβολική και πλεονάζει
Η θεωρία της ανάπαυλας Το παιδί καταφεύγει στο παιχνίδι για να βρει ηρεμία, γαλήνη, ευχαρίστηση και ξεκούραση.
Η θεωρία της ανακεφαλαίωσης Αυτά που ζει το παιδί στην καθημερινότητά του, τα επαναλαμβάνει και στα παιχνίδια του.
Η θεωρία της εξάσκησης Τα παιδιά εξασκούνται με τα παιχνίδια για να αντιμετωπίσουν τις ανάγκες της ζωής.
Η θεωρία της κάθαρσης Για παράδειγμα, τα παιδιά παίζουν πολεμικά παιχνίδια, για να εκτονωθούν και να αποβάλουν το άγχος τους.
Η θεωρία της επιτυχίας του P. Janet Το παιδί παίζει για να απολαύσει το συναίσθημα της χαράς που συνοδεύει η επιτυχία.
Πηγές http://kanaloupou.blogspot.com/2011/10/blog-post_4395.html Λεξικό της Νέας Ελληνικής Γλώσσας, (2005). Μπαμπινιώτης Γ., Κέντρο λεξικολογίας, Αθήνα. http://4gym-kozan.koz.sch.gr/sub4agogi_paixnidi.htm Η ανάπτυξη των παιδιών, τόμος Β’ (2001). Cole M., Cole S., Τυπωθήτω, Αθήνα. Παιδί και παιχνίδι – Παιδιατρική εταιρεία, διαθέσιμο στο: http://www.e-child.gr/content/%CF%80%CE%B1%CE%B9%CE%B4%CE%AF-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CF%80%CE%B1%CE%B9%CF%87%CE%BD%CE%AF%CE%B4%CE%B9 http://3lyk-polichn.thess.sch.gr/Olympiaki_paideia/paixnidia/paixnidia.htm http://kanaloupou.blogspot.com/2011/10/blog-post_4395.html