Επεξεργασία παρουσίασης Music: Jan Garbarek -Desolate Mountains III.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Διδακτικά Εργαλεία.
Advertisements

ΣΧΕΔΙΟ ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΜΙΚΡΟΟΜΑΔΑΣ ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΑΝ. ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΤΙΤΛΟΣ ΜΙΚΡΟΟΜΑΔΑΣ: ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΚΑΙ ΜΟΥΣΙΚΗ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ Σχ. Έτοσ.
ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΥΠΑΡΞΗ.
Τακτικές εφαρμογές στις αναπτυξιακές ηλικίες 14 – 18 ετών
 εργαλείο δυναμικής διαχείρισης γεωμετρικών σχημάτων και αλγεβρικών παραστάσεων  δυνατότητα δυναμικής αλλαγής των αντικειμένων :  είναι δυνατή η μετακίνηση,
ΤΕΧΝΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ.
ΠΡΟΤΥΠΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΟ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ
Το γλωσσικό μάθημα στο Δημοτικό Σχολείο Δ’ τάξη
Πολιτιστικό πρόγραμμα
ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ & Η ΤΕΧΝΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ
Η τέχνη βασίζεται στην εμπειρία και στο ταλέντο. Αποτελεί έναν ευρύτερης ερμηνείας όρο που χρησιμοποιείται για να περιγράψουμε την διαδικασία, της οποίας.
«ΠΙΡΠΙΡΟΥΝΑ» Πειραματισμός για τη διδασκαλία της παραδοσιακής μουσικής στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση Δέσποινα Μπογδάνη – Σουγιούλ Ιούνιος 2002.
Οι επιρροές του κοινωνικού περιβάλλοντος
Εισηγητής:Στέφανος Μέτης
Ε1) 2.4 Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγραμμάτων ταυτοτήτων
Ενότητα 2.2 Σύγχρονες προσεγγίσεις στη Διδακτική μεθοδολογία
ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ - ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
ΖΩΓΡΑΦΟΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΙ ΜΙΚΡΟΙ ΜΕΓΑΛΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ ΜΙΚΡΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ ΜΕΓΑΛΟΙ
ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
Σχολή: Γραφικών Τεχνών και Καλλιτεχνικών Σπουδών ΤΕΙ- Αθήνας
ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ ΤΟΥ 19ΟΥ ΚΑΙ 20ΟΥ ΑΙΩΝΑ
Η ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Σταδιοποίηση της διδασκαλίας Δέγγλερη Σοφία.
Το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του ελληνικού Νηπιαγωγείου
ΜΝΗΜΟΝΙΟ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΤΑΞΗ ΣΧΕΔΙΟΥ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ.
ΤΜΗΜΑ Γ΄ ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΟΚΟΜΙΑΣ ΕΠΑΛ
Ο ΕΦΗΒΟΣ ΚΑΙ Ο «ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΣ ΑΛΛΟΣ»
Δημιουργική Απασχόληση
ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΕΝΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙ
Εργαστήριο δημιουργικής γραφής-Ποίηση.
Η σκηνή στον κινηματογράφο
Ένας φιλόσοφος του κοινού νου
Μαρίνα Δεδούλη Σχ. Σύμβουλος ΠΕ2, Ψυχολόγος
Η Ζωγραφική του 20ου αιώνα
Revelation Natural Art. εργαλείο γραφικών γενικής χρήσης με πολλαπλές σχεδιαστικές δυνατότητες δυνατότητες δημιουργικής γραφής σύνθεσης πρωτότυπων ιστοριών.
Ο ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΣ ΨΥΧΟΛΟΓΟΣ. Ρόλος και Λειτουργίες  Θεραπευτικός ή αποκατάστασης  Προληπτικός  Εκπαιδευτικός.
Τα μαθηματικα στην τεχνη και στη φυση
ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ Ι
ΓΟΥΛΑ ΜΑΡΙΑ ΔΑΣΚΑΛΑ 1ου ΔΗΜ. ΣΧ. ΜΟΥΡΙΚΙΟΥ
Μοτίβο. Μοτίβο: α) Μουσική Ιδέα, συνήθως μικρή σε έκταση, της οποίας τα μελωδικά, ρυθμικά ή αρμονικά στοιχεία χρησιμοποιούνται, με την επεξεργασία τους.
Σουρίδη – Μπαταγιάννη Παναγιώτα Φιλόλογος, ΜΔΕ 3o Γυμνάσιο Αργυρούπολης - Αθήνα.
Αθήνα, Νοέμβριος 2011 Το ηλεκτρο-δωμάτιο: ένα διαδραστικό παιχνίδι για τον ηλεκτρισμό Μαρίνα Τομαρά MEd, Εκπαιδευτικός, Φυσικός Ραδιοηλεκτρολόγος,
ΤΟ ΣΚΑΚΙ Η ΠΥΛΗ ΤΗΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ. ΣΚΑΚΙ Το σκάκι είναι επιτραπέζιο παιχνίδι και ιδιαίτερα πνευματικό άθλημα για δύο παίκτες. Παίζεται σε τετράγωνο διάγραμμα,
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΣΧΕΔΙΟ & ΧΡΩΜΑ ΙΙ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΣΧΕΔΙΟ & ΧΡΩΜΑ ΙΙ ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ ΣΧΟΛΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΤΜΗΜΑ ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ.
Γ ι ά ν ν η ς Μ ό ρ α λ η ς « Π Α Ν Σ Ε Λ Η Ν Ο Σ »
ΕΝΝΟΙΕΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Ι Μάθημα 1 ο Διδάσκει : Βασίλης Τσελφές.
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΕΑΡΙΝΟΥ ΕΞΑΜΗΝΟΥ
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
΄ Δ Δημοτικού «Eπεράσαμ’ Όμορφα» ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΝΕΟΦΥΤΟΣ ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ-ΠΡΩΤΟΓΕΡΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΑΘΗΝΑ,ΜΑΡΤΙΟΣ 2012 ΚΛΑΣΙΚΗ ΚΙΘΑΡΑ.
John Dewey
ΜΑΡΙΑ ΣΥΡΓΙΑΝΝΗ, ΣχολιΚΗ Συμβουλοσ Θεολογων
Η χρήση της ενσώματης μάθησης στην εκπαίδευση.
Εκπαιδευτική Εκδήλωση Εικαστικής Αγωγής στη Δημοτική Πινακοθήκη Πάφου
Κοσμοθεωρίες: Εναλλακτικές κουλτούρες αναπαράστασης και διαχείρισης της σχέσης του «φυσικού κόσμου» με τον «ανθρώπινο εαυτό» Βασίλης Τσελφές.
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Επιστήμες της Αγωγής
7ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΛΑΡΙΣΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ
Εννοιολογική Ανάπτυξη Μέρος Β
Συμμετοχική παρατήρηση Συστηματική παρατήρηση
Αναγέννηση: Γράμματα Τέχνη
ΕΡΓΑΣΙΑ ΠΕΤΚΟΓΛΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΣ Α2’ 2Ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΟΛΟΥ
Ο ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΗΝ ΑΡΧΑΊΚΗ ΕΠΟΧΗ ( π.Χ.)
ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗΣ & ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟ ΛΑΪΚΟ ΘΕΑΤΡΟ
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Προσεγγίσεις στην κοινωνική έρευνα - Ποιοτική και ποσοτική μεθοδολογία
Διαδικτυακό σκάκι Χριστόφορος Παναγιωτούδης ΑΕΜ: 3209
A A.1 ΤΙΤΛΟΣ: ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ: ΣΚΟΠΟΣ:
Σχεδιασμοί 1η παρέμβαση.
Μουσειοσκευές.
ΠΑΟΥΛ ΚΛΕΕ.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Επεξεργασία παρουσίασης Music: Jan Garbarek -Desolate Mountains III

H περίπτωση του ζωγράφου Νικόλα Σφήκα είναι ενδιαφέρουσα από κάθε άποψη. Καταρχήν, οι σπουδές του στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών του Πανεπιστημίου Χελουάν του Καΐρου, όπου γεννήθηκε και μεγάλωσε, ενισχύθηκαν από τη φοίτηση στο τμήμα Αρχιτεκτονικής εσωτερικού χώρου στην ίδια Σχολή, δίνοντάς του το εφόδιο να «ποιεί» αλλά και να «χωροθετεί». Από τα βασικά χαρακτηριστικά του εικαστικού του λεξιλογίου αποτελεί το παράλληλο ενδιαφέρον του τόσο για τις παραστατικές όσο και για τις αφηρημένες τάσεις, γεγονός που γίνεται ιδιαίτερα εμφανές από τα πρώτα του βήματα. Το χρώμα και το σχέδιο είναι τα μέσα της ζωγραφικής, κοινά και προς χρήση για όλους του καλλιτέχνες. Το πώς μπορεί να τα οικειοποιηθεί κανείς κατά το δοκούν, είναι ένα θέμα σύνθετο, βασιζόμενο στην άσκηση, την μελέτη, την υποκειμενική κρίση, εντέλει, την ατομική ανάγκη για ποίηση. Η στυλιστική πολλαπλότητα των έργων του Σφήκα, θα μπορούσε να ερμηνευθεί με την εσωτερική του επιθυμία να δοκιμάσει και να δαμάσει τα μορφοπλαστικά του μέσα. Έτσι, η πρώτη των περιόδων εργασίας του, τα χρόνια , κυριαρχείται από μία αναζήτηση των υλικών μέσων έκφρασης. Οι πειραματισμοί του πάνω στη χειραγώγηση της μικτής τεχνικής, την ενσωμάτωση, στα έργα, του ξύλου και του γυαλιού, γεννούν τίτλους όπως: The Last Supper, Νοσταλγία, Γαλατάς, Η τσούχτρα. Η διαδικασία παραγωγής των εικόνων, στηρίζεται πάνω στη διαλεκτική σχέση της λογικής και του τυχαίου, του βασισμένου σε κανόνες και του αυθόρμητου, των αντιθετικών δηλαδή ζευγαριών σχέσης, που είναι, ίσως, απαραίτητα στην προσθήκη ποιητικότητας. Συχνά, και αποφεύγοντας την παγίδα της αποκλειστικής απόδοσης ανεικονικών μορφών ή, σε άλλα έργα, της λεπτομερούς ανάπτυξης που μπορεί να χρεωθούν την ταμπέλα της διακοσμητικής υπερφόρτωσης, αναγκάζεται να ανατρέχει στην παραστατική ζωγραφική, αποδίδοντας, εδώ, κυρίως το ανθρώπινο σώμα ή την δεξιοτεχνικά ανεπτυγμένη ανατομία του αλόγου. Και αυτό κυρίως στη δεύτερη εικονογραφημένη περίοδο από το 1987 ως το 1989, στην οποία τα έργα με τις αρχαιοελληνικές γυναικείες μορφές της Πέλλας, εναλλάσσονται με επιρροές της πάντοτε παρούσας Ανατολής, παραστατικά τοπία, ο Νείλος, μνήμες, χρώματα και αισθήσεις, συνενώνουν την αίσθηση με την οργανική φόρμα.

Σε όλες τις θεματικές ενότητες, η φύση έρχεται και επανέρχεται στο έργο του Σφήκα, παίζοντας καθοριστικό ρόλο των εικαστικών του προτάσεων. Η φύση από μόνη της, αποτελεί ένα διάμεσο, έναν καταλύτη ανάμεσα στους συμπλεκτικούς συνδέσμους αισθήσεων και οπτικής αντίληψης. Άλλοτε αποδίδεται με λεπτό σχεδιασμό, και άλλοτε με αφηρημένο και ασαφές πλάσιμο. Άνθη, πεταλούδες και δέντρα προβάλλουν με αμεσότητα και ολοζώντανη μνημειακότητα. Από το 1990 και μετά, ο ζωγράφος, εισάγει στο έργο του έργα με θέμα το Σκάκι. Ο ίδιος είναι πρωταθλητής σκακιού. Η βιωματική του σχέση με το άθλημα αναπόφευκτα οδήγησε στη δημιουργία των έργων αυτών, αλλά και την καταγραφή της θεωρίας Ρέτρο - Σαχ. Βασιζόμενος στη χωροχρονική διάσταση της κίνησης στο σκάκι, ο καλλιτέχνης εκφράζει τα συναισθήματα που ελλοχεύουν στον μεταφυσικό - όπως τον θεωρεί - κόσμο της σκακιέρας. Ετυμολογεί τον τίτλο της θεώρησής του από το Ρέτρο που σημαίνει επαναφορά και το Σαχ, που είναι ο Βασιλιάς. Και επαναφέροντας τον Βασιλιά στην αρχική του θέση, και όλα τα πιόνια στην αρχική τους διάταξη, αναλύει θεωρητικά και εικονογραφικά την παρτίδα με ένα νέο τρόπο. Η σκακιέρα γίνεται ένα πεδίο πάλης, όχι μόνο πνευματικής και ψυχικής, εξαιτίας της προσπάθειας που καταβάλλεται από τους σκακιστές, αλλά και σωματικής. Η μεταφορά τους στο ζωγραφικό χώρο παραπέμπει στο άπειρο, όπως άπειρες είναι και οι δυνατότητες συνδυασμών και σκέψεων του παίκτη, που αιωρούνται, χάνονται ή αξιοποιούνται και εφαρμόζονται. Η μυθική Βασίλισσα Κάισα, μούσα του σκακιού, κυρίαρχη μορφή σε πολλά έργα, εμπνέει και εποπτεύει το παιχνίδι. Ένα παιχνίδι που πλαισιώνεται με φως - και πάλι επήρεια της Ανατολής, αλλά και από την αυτόνομη παρουσία διακοσμητικών θεμάτων - που φέρνουν αναπόφευκτα στο νου έργα του Γκούσταβ Κλιμτ, τα οποία καταγράφει με δημιουργική απόλαυση, ως μέρος και σύμβολο της λειτουργίας τους. Στο σύνολό του, το έργο του Νικόλα Σφήκα παρακολουθεί με ασφάλεια την πορεία της σύγχρονης τέχνης. Από την απεικόνιση και ερμηνεία της οπτικής πραγματικότητας, στην επινόηση μιας νέας - προσωπικής, από την επιβολή του χρώματος στην έξαρσή του ή την ασκητικότητα, από την κυριαρχία της λογικής στη διατύπωση του φανταστικού. Και όλα αυτά συνυφασμένα σ’ ένα παιχνίδι τεχνικής δεξιότητας και θεωρητικής προσέγγισης. Χαρά Θεοχάρους Ιστορικός Τέχνης Δημοτικής Πινακοθήκης