ΕΠΛ435 Αλληλεπίδραση Ανθρώπου - Υπολογιστή

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Βάσεις Δεδομένων II Ευαγγελία Πιτουρά 1 ΒΑΣΕΙΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΙΙ.
Advertisements

Γενικά Το μάθημα απευθύνεται σε φοιτητές που δεν ανήκουν στο Τμήμα Πληροφορικής (ΕΠΛ) Οργάνωση Διαλέξεις Τρίτη και Παρασκευή, 15:00-16:30 ΧΩΔ-002 / Αίθουσα.
Γενικά Το μάθημα απευθύνεται σε φοιτητές που δεν ανήκουν στο Τμήμα Πληροφορικής (ΕΠΛ) Οργάνωση Διαλέξεις Τρίτη και Παρασκευή, 10:30-12:00 ΧΩΔ-002 / Αίθουσα.
Πέτσας Δημήτριος Παρουσίαση στο μάθημα: Ψηφιακές Βιβλιοθήκες
Ανάπτυξη Μοντέλου Ρομποτικού Οχήματος Σταθερής Τροχιάς, για Αποθήκη Κέντρου Διανομής Λιανεμπορίου ή Υπηρεσιών Logistics Γκρέμος Αναστάσιος ΠΛΣ Διπλωματική.
Ηλεκτρονική Δημοσίευση
ΣΧΠ102 To σχολικό περιβάλλον και η οργάνωση του στο Δημοτικό Σχολείο Στέλιος Ορφανός Χειμερινό Εξάμηνο 2009.
Γραφείο Επιτρόπου Ρύθμισης Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών και Ταχυδρομείων
ΕΠΟΠΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΔΙΑΛΕΞΕΩΝ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ « ΘΕΜΕΛΙΩΣΕΙΣ »
Διαχείριση Έργου Οργάνωση, σχεδιασμός και προγραμματισμός έργων ανάπτυξης λογισμικού.
ΠΜΣ ΠΡΟΗΓΜΕΝΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Κατεύθυνση ΤΕΔΑ Τεχνολογίες Διαχείρισης Ασφάλειας Security Management Engineering Τμήμα Πληροφορικής ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ.
Το υλικό του Υπολογιστή
Αξιολόγηση Διαδραστικών Συστημάτων Μέρος Β’ ΕΠΛ 435: Αλληλεπίδραση Ανθρώπου Υπολογιστή.
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ.  Κ ανένα παιδί απ’ έξω  Ό λα τα παιδιά ενταγμένα στη μαθησιακή διαδικασία εκπαιδευτικός συνδιαμορφωτής του υλικού  Ο.
Τμήμα Αρχειονομίας-Βιβλιοθηκονομίας Ιόνιο Πανεπιστήμιο
Οδηγίες Σχεδίασης Διαδραστικών Συστημάτων
Πρόγραμμα Αναβάθμισης Προγράμματος Σπουδών Τμήματος Πληροφορικής Τ. Ε
Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ιατρική Σχολή ΑΠΘ
1 Απόσταση και βιβλιοθήκες ή πώς ερμηνεύεται η επικοινωνία των χρηστών με τα κέντρα πληροφορίας και γνώσης στις σημερινές συνθήκες Κατερίνα Τοράκη Τεχνικό.
HMMY Τεχνολογία Λογισμικού Διδάσκων Κώστας Κοντογιάννης Αναπλ
Σχεδίαση διδακτικών συστημάτων στον Ιστό Παγκόσμιας Εμβέλειας Βασική αρχή –“... Design is a complex human process, subjected to continuing change (which.
ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ
Προγραμματισμός PASCAL Πληροφορική Γ' Λυκείου μέρος α
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ Γραφείο Ποιότητας Αλεξάνδρειο ΤΕΙ Θεσσαλονίκης.
Η ποιότητα της πληροφορίας στο εκπαιδευτικό υλικό που χρησιμοποιείται ή διανέμεται μέσω του Internet Χρήστος Σαβρανίδης Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων Τμήμα ΦΠΨ.
ΑΠΕΙΚΟΝΙΣΗ ΕΝΝΟΙΩΝ 1. 2 Χρήστης Στόχος Ταμίας διενέργεια πώλησης διενέργεια ενοικίασης εισαγωγή ταμείου εξαγωγή ταμείου * 1 Μοντέλο Πεδίου Προβλήματος.
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
Στοιχεία Διοίκησης Επιχειρήσεων
Η επιρροή του χώρου εργασίας των σχολικών τάξεων στη μάθηση
ΠΟΛΥΜΕΣΑ Τα Πολυμέσα (Multimedia) είναι ο κλάδος της πληροφορικής τεχνολογίας που ασχολείται με τον συνδυασμό ψηφιακών δεδομένων πολλαπλών μορφών, δηλ.
Δεδομένα, Πληροφορίες και Ηλεκτρονικοί Υπολογιστές
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας & Βιβλιοθηκονομίας Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας: Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
Ηλεκτρονική Ενότητα 5: DC λειτουργία – Πόλωση του διπολικού τρανζίστορ
ΕΚΕΦΕ «Δημόκριτος» Ινστιτούτο Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών Κοινωνία της Πληροφορίας & Τεχνητή Νοημοσύνη Δρ. Κωνσταντίνος Δ. Σπυρόπουλος Δντής Έρευνας.
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
ΠΟΛΥΜΕΣΑ. OI “MULTI-ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ” ΤΩΝ MULTIMEDIA ΣΤΟ BLOG ΜΑΣ Τι είναι τα πολυμέσα? Τα Πολυμέσα (Multimedia) είναι ο κλάδος της πληροφορικής τεχνολογίας.
Αλγόριθμοι και Πολυπλοκότητα
Τεχνολογία ΛογισμικούSlide 1 Αλγεβρική Εξειδίκευση u Καθορισμός τύπων αφαίρεσης σε όρους σχέσεων μεταξύ τύπων λειτουργιών.
Μοντέλα Συστημάτων Παρουσιάσεις των συστημάτων των οποίων οι απαιτήσεις αναλύονται.
Ανάπτυξη Πρωτοτύπου Λογισμικού
1 MedioVis- Ένας φυλλομετρητής μεταδεδομένων MedioVis – A user-centred Library Metadata Browser Μάθημα: Ψηφιακές Βιβλιοθήκες Διδάσκων: Καπιδάκης Σαράντος.
ΠΟΛΥΜΕΣΑ. Τι είναι Πολυμέσα; (Ι) Για έναν πωλητή υπολογιστών: Ένα PC με Sound Card, DVD-ROM drive, μεγάλη μνήμη, δυνατό επεξεργαστή και καλή κάρτα γραφικών.
Δομές Δεδομένων (Data Structures) 3o Εξάμηνο Σπουδών Διδάσκων: Απόστολος Παπαδόπουλος και
Αξιολόγηση πληροφοριακών συστημάτων
Πληροφορίες – οδηγίες για το μάθημα: Διδακτική της Γεωλογίας Διδάσκοντες: Α. Χατζηπέτρος– Δ. Κωστόπουλος Κ. Μακρή.
Μεθοδολογίες και Εργαλεία Ανάλυσης και Σχεδιασμού Π.Σ. Σπύρος Κοκολάκης ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΩΝ.
Μεθοδολογίες και Εργαλεία Ανάλυσης και Σχεδιασμού Π.Σ. Σπύρος Κοκολάκης ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΩΝ.
Αποτελέσματα Αξιολόγησης Προγράμματος Σπουδών Σπύρος Κοκολάκης Τμ. Μηχ/κών Πληροφοριακών και Επικοινωνιακών Συστημάτων.
ΑΝΑΛΥΣΗ ΚΑΙ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΔΙΑΝΟΜΗΣ & ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ
3 / 4 / 2002 μοντέλα ανάλυσης ενεργειών χρήστη
Αλγόριθμοι - Τμήμα Πληροφορικής ΑΠΘ - 4ο εξάμηνο1 Αλγόριθμοι b b Σελίδα μαθήματος με ημερολόγιο, υλικό, βιβλιογραφία, ανακοινώσεις
Διδακτική της Πληροφορικής ΗΥ302 Εργασία :Παρουσίαση σχολικού βιβλίου Γ’ Λυκείου Τεχνολογικής Κατεύθυνσης «Ανάπτυξη εφαρμογών σε προγραμματιστικό περιβάλλον»
Θεωρίες Μάθησης & Εκπαιδευτικό Λογισμικό
Χ. Καραγιαννίδης, ΠΘ-ΠΤΕΑΑνάπτυξη Εφαρμογών για την ΕΕΑ Διάλεξη 1: Εισαγωγή 1/26 12/2/2015 Διάλεξη 1 Εισαγωγή Ανάπτυξη Εφαρμογών για την Εκπαίδευση & την.
Εισαγωγή στην Επιστήμη των Υπολογιστών και Επικοινωνιών Γενικά για το μάθημα Σπύρος Κοκολάκης ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ.
Εισαγωγή στην Επιστήμη των Υπολογιστών και Επικοινωνιών Γενικά για το μάθημα Σπύρος Κοκολάκης ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ Η/Υ Κ.ΑΛΑΦΟΔΗΜΟΣ καθηγητής Δ.Παπαχρήστος μέλος ΕΔΙΠ ΑΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ ΤΤ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ Α ΙΓΑIΟΥ & ΑΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ Τ.Τ.
Διδάσκοντας το μάθημα Αλληλεπίδραση Ανθρώπου Υπολογιστή Συμεών Δ. Ρετάλης ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΕΙΡΑΙΑ ΤΜΗΜΑ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ Ερευνητική Ομάδα.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ Επιχειρηματικότητα: Θεωρία και Πράξη 1.
Κριτήρια και Μέθοδοι αξιολόγησης ιστοσελίδων Θέμα:
Γενικά Άνοιξη 2012 Το μάθημα απευθύνεται σε φοιτητές που δεν ανήκουν στο Τμήμα Πληροφορικής (ΕΠΛ) Διαλέξεις: Τρίτη και Παρασκευή, 12:00 – 13:30, ΧΩΔ-02.
ΤΙΤΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΒΑΣΕΙΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ Ανδρέου Βασίλης.
Διδακτική της Πληροφορικής
Παρουσίαση: Ευτυχία Γιαννάκη
Θέματα Σχεδίασης ΕΛ Πληροφορική και Εκπαίδευση 2005
ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ Περίγραμμα μαθήματος
Αξιολόγηση.
Επιχειρηματικότητα: Θεωρία και Πράξη
Μάθημα: «Εισαγωγή στο Μάρκετινγκ» Παρουσίαση Μαθήματος
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΠΛ435 Αλληλεπίδραση Ανθρώπου - Υπολογιστή ΕΠΛ435 Αλληλεπίδραση Ανθρώπου - Υπολογιστή Εισαγωγή

Χρήσιμες Πληροφορίες Το μάθημα αφορά φοιτητές στο τρίτο ή τέταρτο έτος του Τμήματος Πληροφορικής Οργάνωση Μαθήματος Διαλέξεις: Τρίτη και Παρασκευή, 18:00 – 19:30 ΧΩΔ01 – 101 (Πανεπιστημιούπολη) Φροντιστήριο: Τετάρτη 18:00 – 19:30 ΘΕΕ01 – 146 (Πανεπιστημιούπολη) Ιστοσελίδα Μαθήματος: http://www.cs.ucy.ac.cy/courses/EPL435/ 03/09/2013 Τμήμα Πληροφορικής

Διδάσκων Διδάσκων: Δρ. Στυλιανή Κλεάνθους Λοίζου, Ειδικός Επιστήμονας Γραφείο: Β116, Κτήριο ΘΕΕ01, Πανεπιστημιούπολη Τηλέφωνο: 22892748 Ηλεκ. Ταχυδρομείο: stellak@cs.ucy.ac.cy Ερευνητική Περιοχή: Μοντελοποίηση χρήστη, συστήματα εξατομίκευσης και εφαρμογές σε ηλεκτρονικές κοινότητες και κοινωνικά δίκτυα. 03/09/2013 Τμήμα Πληροφορικής

Στόχοι του Μαθήματος Η κατανόηση της σημασίας του σχεδιασμού εύχρηστων διεπαφών ως μέρος της σχεδίασης ενός συστήματος Η κατανόηση των μεθόδων σχεδιασμού, ανάπτυξης και αξιολόγησης διεπαφών Η απόκτηση εμπειρικών γνώσεων μέσα από τις εργασίες 03/09/2013 Τμήμα Πληροφορικής

Αξιολόγηση Η αξιολόγηση σας θα γίνεται με τον εξής τρόπο: Η εκπόνηση όλων των εργασιών όπως και η συμμετοχή στην ενδιάμεση εξέταση είναι υποχρεωτική. Σε αντίθετη περίπτωση δεν θα επιτραπεί στον φοιτητή/τρια να παρακαθίσει στην τελική εξέταση. Αξιολόγηση Ποσοστό Ασκήσεις/Φροντιστήριο 5% Εκπόνηση και παρουσίαση ομαδικής εργασίας 25% Ενδιάμεση Εξέταση Τελική Εξέταση 45% 03/09/2013 Τμήμα Πληροφορικής

Η ενδιάμεση εξέταση θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 25 Οκτωβρίου. Αξιολόγηση Και οι δύο εξετάσεις του μαθήματος θα είναι βασισμένες στο υλικό που θα συζητήσουμε στις διαλέξεις στο φροντιστήριο στο βιβλίο που πιθανόν να σας δοθεί. Η ενδιάμεση εξέταση θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 25 Οκτωβρίου. Επαναληπτικές ενδιάμεσες εξετάσεις δεν θα γίνονται εκτός εξαιρετικών περιπτώσεων και αφού παρουσιάσετε δικαιολογητικά για την απουσία σας. 03/09/2013 Τμήμα Πληροφορικής

Περιεχόμενο Μαθήματος Εισαγωγή – Επισκόπηση του πεδίου Η διαδικασία της Σχεδίασης Αλληλεπίδρασης Εμπειρία χρήστη Ευχρηστία – Βασικοί στόχοι – μετρικές   Θεωρητική θεμελίωση της αλληλεπίδρασης Θεωρίες, μοντέλα και εννοιολογικό πλαίσιο Κατανόηση χρηστών Νόηση και γνωστικά μοντέλα

Περιεχόμενο Μαθήματος Μέθοδοι και μεθοδολογίες σχεδίασης της αλληλεπίδρασης   Κύκλος ζωής διαδραστικών συστημάτων Κατηγορίες και απαιτήσεις (requirements) χρηστών Προφίλ χρηστών (user profiling) Ανάλυση εργασιών (task analysis) Σχεδίαση Πρωτοτύπων

Περιεχόμενο Μαθήματος Αξιολόγηση διαδραστικών συστημάτων   Κατηγορίες μεθοδολογιών/τεχνικών αξιολόγησης και μελέτες περίπτωσης Εμπειρικές μέθοδοι: Έλεγχος ευχρηστίας (usability testing), field studies, thinking aloud, co-discovery, etc. Αναλυτικές μέθοδοι: Επιθεωρήσεις, heuristic evaluation, cognitive walkthroughs, guideline checklists, etc. Άλλες (συμπληρωματικές) τεχνικές: ερωτηματολόγια, logging, eye tracking, etc.   Θέματα Προσβασιμότητας (accessibility) Ερευνητικές περιοχές της Αλληλεπίδρασης Ανθρώπου -Υπολογιστή

Βιβλιογραφία Alan Dix, Janet Finlay, Gregory Abowd, Russell Beale (2003). Human- Computer Interaction. 3rd edition, Prentice Hall, ISBN:0130461091. Alan Dix, Janet Finlay, Gregory Abowd, Russell Beale (2004) Επικοινωνία Ανθρώπου-Υπολογιστή απόδοση Ε. Γκαγκάτσιου; επιστημονική επιμέλεια, Αθανάσιος Μανιτσάρης, Ιωάννης Μαυρίδης Jennifer Preece, Yvonne Rogers, Helen Sharp, Interaction Design: Beyond Human-Computer Interaction, John Wiley & Sons, Second Edition, 2007. 03/09/2013 Τμήμα Πληροφορικής

Βιβλιογραφία Catherine Plaisant, Ben Shneiderman (2004). Designing the User Interface: Strategies for Effective Human-Computer Interaction. 3th edition, Addison-Wesley, ISBN: 0321197860. Donald Norman, (2001). The Design of Everyday Things. MIT Press, London, ISBN:0-262-64037-6. Νικόλαος Αβούρης (2000). Εισαγωγή στην επικοινωνία ανθρώπου-υπολογιστή. Εκδόσεις, ΔΙΑΥΛΟΣ, ISBN: 960-531-098-8. Επιλεγμένα Ερευνητικά Άρθρα 03/09/2013 Τμήμα Πληροφορικής

Εισαγωγή Τι νομίζετε εννοούμε όταν μιλάμε για Αλληλεπίδραση Ανθρώπου – Υπολογιστή; 03/09/2013 Τμήμα Πληροφορικής

Στόχοι Να ορίσουμε τι είναι το επιστημονικό πεδίο της αλληλεπίδρασης ανθρώπου υπολογιστή. Να περιγράψουμε την έννοια της διεπιφάνειας χρήστη στη μελέτη των υπολογιστικών συστημάτων. Να συζητήσουμε για τα νοητικά μοντέλα των χρηστών και τα εννοιολογικά μοντέλα των σχεδιαστών. Να κάνουμε μια ιστορική αναδρομή στην εξέλιξη των υπολογιστών και την συνάφεια που είχε η εξέλιξη στην αλληλεπίδραση ανθρώπου υπολογιστή. Να ορίσουμε τι είναι ευχρηστία λογισμικού. 03/09/2013 Τμήμα Πληροφορικής

Εισαγωγή σε Έννοιες Βασικό αντικείμενο Εξέλιξη των Η/Υ από απλές υπολογιστικές μηχανές σε πανταχού παρόντα συστήματα Αλληλεπίδραση του ανθρώπου με μηχανές Διεπιφάνεια χρήστη (user interface) Το σύνολο των στοιχείων του υπολογιστικού συστήματος με το οποίο ο χρήστης έρχεται σε επαφή και αλληλεπιδρά Είσοδος –έξοδος (πληκτρολόγιο, οθόνη, γραφικά αντικείμενα, ήχοι και πληροφορίες που απευθύνονται στο χρήστη 03/09/2013 Τμήμα Πληροφορικής

Ορισμός HCI Η επιστημονική περιοχή Αλληλεπίδρασης Ανθρώπου-Υπολογιστή (ΑΑΥ) μελετά την αλληλεπίδραση μας με τους υπολογιστές. Με έμφαση στην ανάλυση απαιτήσεων, το σχεδιασμό, ανάπτυξη αξιολόγηση διαδραστικών υπολογιστικών συστημάτων (interactive computer systems), δηλαδή συστημάτων που αλληλεπιδρούν σε μεγάλο βαθμό με τους χρήστες τους. [ACM SIGCHI 1992]. 03/09/2013 Τμήμα Πληροφορικής

Σύγκλιση Ερευνητικών Περιοχών 03/09/2013 Τμήμα Πληροφορικής

Εννοιολογικό Μοντέλο Σχεδιαστή vs Νοητικό Μοντέλο Χρήστη Design model: The designer’s conceptual model, on which the design of the system is based User Model: The model that the user develops on the basis of experience with the system System Image: All aspects of the system that user experiences Design Model User Model 03/09/2013 Τμήμα Πληροφορικής

Εννοιολογικό Μοντέλο Σχεδιαστή vs Νοητικό Μοντέλο Χρήστη Ποιο νομίζετε είναι το πρόβλημα? 03/09/2013 Τμήμα Πληροφορικής

Μοντέλο ΑΑΥ 03/09/2013 Τμήμα Πληροφορικής

Διεπιφάνεια Χρήστη Στοιχεία του user interface: Εντολές και χειρισμοί που ο χρήστης του κάθε συστήματος μπορεί να εκτελέσει Οργάνωση της ακολουθίας των ενεργειών του χρήστη και των αποκρίσεων του συστήματος που συνθέτουν το διάλογο χρήστη-συστήματος Ο καλός σχεδιασμός της διεπαφής (user interface) αποτελεί τη βασική προϋπόθεση για την επιτυχή ενσωμάτωσή τους σε παραγωγικές διαδικασίες και την αποδοχή τους από τους χρήστες 03/09/2013 Τμήμα Πληροφορικής

Σημασία της περιοχής για την τεχνολογία λογισμικού Υπολογίζεται ότι γύρω στο 70% του κώδικα που γράφεται στις μέρες μας αφορά τη διάδραση με τον χρήστη, το διαδίκτυο έχει αυξήσει τη διαδραστικότητα με εφαρμογές και πληροφορίες Μπορείτε να σκεφτείτε κάποια παραδείγματα από την εμπειρία σας στο διαδίκτυο; 03/09/2013 Τμήμα Πληροφορικής

Άξονες Επικοινωνίας Ανθρώπου-Υπολογιστή Κοινωνικά χαρακτηριστικά Θεωρία οργάνωσης Γνωστικά μοντέλα: Ανθρ ώ π ιν ος επεξεργαστής πληροφορίας Γλώσσα επικοινωνία και αλληλεπίδραση Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ Εργονομία Συσκευές εισόδου-εξόδου Τεχνικές διαλόγου Γραφική υπολογιστών Ο ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗΣ Μεθοδολογίες σχεδιασμού Τεχνικές εκτίμησης / Τεχνικές υλοποίησης και αξιολόγησης συστήματος εργαλεία ανάπτυξης

Θέματα Σχεδίασης Από interface design … σε interaction design … σε user experience design 03/09/2013 Τμήμα Πληροφορικής

Ανθρωποκεντρική Σχεδίαση Design Prototype Η ανθρώπινη δραστηριότητα στο κέντρο μελέτης μας Evaluate 03/09/2013 Τμήμα Πληροφορικής

Διαρκής Εξέλιξη Δεκαετία 70: πρώτα διαδραστικά υπολογιστικά συστήματα (PC) Σήμερα: ανάπτυξη υλικού και λογισμικού υπολογιστών, οθόνες υψηλής ανάλυσης, επεξεργαστές και ειδικές μνήμες αποθήκευσης γραφικής πληροφορίας, εξελίξεις στην ανάπτυξη και υλοποίηση αλγορίθμων γραφικής απεικόνισης , ανάπτυξη νέων συσκευών αλληλεπίδρασης (VR) διαδίκτυο και πανταχού παρών υπολογιστής (ubiquitous computing) 03/09/2013 Τμήμα Πληροφορικής

Εργονομία στην ΑΑΥ Αλληλεπίδραση με μηχανές κατά τη βιομηχανική επανάσταση – αντικείμενο και απαρχή της εργονομίας Με την εξάπλωση των υπολογιστών η αλληλεπίδραση λαμβάνει νέες διαστάσεις και επηρεάζει τις μεθοδολογίες σχεδίασης διεπαφών (πχ. αυτοκίνητα) και το τεχνολογικό υπόβαθρο της αλληλεπίδρασης (πχ. διαδίκτυο) 03/09/2013 Τμήμα Πληροφορικής

Όρος κλειδί: Ευχρηστία (Usability) η δυνατότητα ενός προϊόντος που χρησιμοποιείται από καθορισμένους χρήστες με καθορισμένους στόχους, υπό καθορισμένες συνθήκες χρήσης να είναι αποτελεσματικό (effectiveness), αποδοτικό (efficiency) να παρέχει υποκειμενική ικανοποίηση (satisfaction) στους χρήστες του Συστήματα «φιλικά προς το χρήστη» Σύμφωνα με το διεθνές πρότυπο ISO 9241 03/09/2013 Τμήμα Πληροφορικής

ΑΑΥ στην κοινωνία Μεγάλες κοινωνικές επιπτώσεις - πχ. συστήματα σε κρίσιμες λειτουργίες. Τι παραδείγματα μπορείτε να σκεφτείτε; Εργασιακός τομέας - καλή σχεδίαση σημαίνει λιγότερα λάθη, μεγαλύτερη απόδοση και περισσότερη ικανοποίηση Οικονομικά οφέλη - πχ. Αμερικανική Τηλεφωνική Εταιρεία – υποστήριξη πληροφοριών τηλεφωνικού καταλόγου 03/09/2013 Τμήμα Πληροφορικής

Παράμετροι Ευχρηστίας Βασικοί παράμετροι ευχρηστίας: Ευκολία εκμάθησης Υψηλή απόδοση εκτέλεσης έργου Χαμηλή συχνότητα σφαλμάτων χρήστη Ευκολία συγκράτησης της γνώσης της χρήσης του συστήματος Υποκειμενική ικανοποίηση του χρήστη 03/09/2013 Τμήμα Πληροφορικής

Χρήσιμοι Σύνδεσμοι http://design-is-everything.blogspot.com/2011/11/users-frustrationweek-3.html http://hcibib.org/readings.html 03/09/2013 Τμήμα Πληροφορικής