Της μαθήτριας: Αρμπούζη Γεωργίας Τάξη Α1 του 3ου Γυμνασίου Σπάρτης

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Κανιούρα Ανθή Κεντρωτή Κατερίνα Αμπαρτσουμιάν Σάββας
Advertisements

ΤΟ ΝΕΡΟ.
Διαχείριση Φυσικών Πόρων
ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΙΚΗ ΡΥΠΑΝΣΗ Λασκαρίδου Λίνα Ζαχαριάδου Αναστασία Αϊδινίδου Εύη Ζαχαριάδου Εύα Μυρτολλάρι Όλγα.
Πώς φτάνει το πόσιμο νερό στο σπίτι μας..
Σπυρος Αναστασοπουλος
Βιολογικός Καθαρισμός
ΕΠΑΛ ΑΓΙΑΣ ΛΑΡΙΣΑΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ:
Η σχέση μας με τη γη Ανθρώπινες δραστηριότητες και φυσικοί πόροι.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ Δ2
Διαχείριση Φυσικών Πόρων – Α’ & Β’ Λυκείου
Η ρύπανση του νερού –πηγές ρύπανσης
ΡΥΠΑΝΣΗ ΤΩΝ ΥΔΑΤΩΝ ΚΑΙ ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΓΙΑ ΤΗ ΜΕΙΩΣΗ ΤΗΣ
Μόλυνση Νερού Οι δρόμοι της ρύπανσης
1 ΥΔΑΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Το νερό καλύπτει τα 4/5 του πλανήτη Βασικός-αναντικατάστατος παράγοντας της ζωής κάθε μορφής και κάθε επιπέδου Βασικός-αναντικατάστατος.
Ρύπανση των υδάτων Κάθε φυσική, χημική ή βιολογική μεταβολή του νερού που το καθιστά ακατάλληλο για τους οργανισμούς 2ο ΕΚΦΕ Ηρακλείου Επιμέλεια: Κωτίτσας.
Βιολογικός Καθαρισμός
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ.
«ΥΔΑΤΙΚΟΙ ΠΟΡΟΙ» Κεφάλαιο 5 (Διαχείριση Φυσικών Πόρων Β’ Λυκείου)
ΒΙΟΣΥΣΣΩΡΕΥΣΗ ΒΑΡΕΑ ΜΕΤΑΛΛΑ ΑΤΥΧΗΜΑ MINIMATA (ΙΑΠΩΝΙΑ)
ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΣ ΝΕΡΟΥ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
1 Μπαλωμένου Γεωργία ΑΣΠΑΙΤΕ 2011.
Ρύπανση του νερού.
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΟΡΩΝ
Διαχειριση φυσικων πορων
Συντονίστρια-Παρουσιάστρια:
5.2 Χαρακτηριστικά και ιδιότητες του νερού
Ενότητα 1.1 Νερό.
1 Μπαλωμένου Γεωργία ΑΣΠΑΙΤΕ 2011.
Η Ρύπανση Του Νερού Στα Βριλήσσια
Ποιοτική και ποσοτική αλλοίωση της σύστασης ή της μορφής των φυσικών, χημικών και βιολογικών χαρακτηριστικών του περιβάλλοντος με αποτέλεσμα τη διατάραξη.
Γιάννης Αυγουστάκης Β1  Συχνό φαινόμενο των πόλεων, αλλά όχι μόνο. Η ρύπανση χωρίζεται σε φυσική και τεχνητή. Η φυσική προέρχεται από διάφορα φυσικά.
Υδρολογία-Εισαγωγικές έννοιες
ΦΑΣΕΙΣ - ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ
ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΘΕΡΜΑΝΣΗΣ-ΨΥΞΗΣ ΧΩΡΩΝ
O κύκλος του νερού Β1 Ερευνητική Εργασία.
«Ρύπανση και Ποιότητα Υπόγειων Νερών»
ΤΟΣΟ ΛΙΓΟ ΤΟ ΓΛΥΚΟ ΝΕΡΟ…
ΑΡΤΕΜΙΣ ΒΛΑΣΣΟΠΟΥΛΟΥ Α1α
Βιολογία Γ ’ Λυκείου Γενικής Παιδείας. Ροή ενέργειας Ήλιος ( πηγή ενέργειας )  Παραγωγοί  Καταναλωτές  Αποικοδομητές Ροή ύλης Περιορισμένη ύλη Πρέπει.
Ιωάννης Καραγιάννης 4216 Διεξοδική διερεύνηση του Κύκλου του Νερού, παρουσίαση των δομικών του στοιχείων και η επίδραση του στην ανθρώπινη καθημερινότητα.
«Πληροφορική και Νέες Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση»
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας Τμήμα Δημοτικής εκπαίδευσης
Τμ. Πολιτικών Μηχανικών ΔΠΘ
«Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης» Ο ΚΥΚΛΟΣ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ
Ο κύκλος του νερού. Μαλαματή Βελώνη Α.Μ:4190 Ο Κύκλος του νερού.
ΥΔΑΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΥΔΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ (σημασία - κατανομή του νερού στον πλανήτη- δραστηριότητες που συμβάλλουν στη διατάραξη του υδρολογικού κύκλου) Αίτια.
Λύματα-Ρύπανση Νερού Ρύπανση του νερού είναι κάθε ουσία που εμποδίζει την κανονική χρήση του νερού. Λύματα είναι τα ακάθαρτα νερά και άλλα υλικά απόβλητα.
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΥΔΑΤΩΝ ΤΑΠΗΤΟΚΑθΑΡΙΣΤΗΡΙΟΥ
ΡΥΠΑΝΣΗ ΥΔΑΤΩΝ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Το πρόβλημα του νερού για την ανθρωπότητα
Υ305 Πληροφορική και Νέες Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση
Ρύπανση του εδάφους.
ΝΙΖΟΡΙΔΟΥ ΙΩΑΝΝΑ ΦΥΣΙΚΗ ΤΣΟΥΜΙΤΑ ΜΑΡΙΑ Ο κύκλος του νερού
Ο κυκλοσ του νερου. ΠΕΤΡΟΣ ΔΟΥΜΤΣΗΣ, AEM: 4356
Μελετη Περιβαλλοντοσ Κόμη Νίκη Ο κύκλος του νερού.
Νερό Είναι ζωτικός πόρος για τη γεωργία, τη βιοτεχνία, τις µεταφορές και άλλες αµέτρητες ανθρώπινες δραστηριότητες. Από το συνολικό διαθέσιµο νερό στη.
Προστατεύοντας την Ελλάδα από την όξινη βροχή
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΕΡΓΑΣΙΑ ΡΥΠΑΝΣΗΣ ΝΕΡΟΥ
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΡΧΙΚΗ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
ΦΥΣΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Τι είναι : κάθε τι που βρίσκετε στη φύση είτε πρόκειται για άψυχα υλικά είτε πρόκειται για οργανισμούς. π.χ. βουνά ,ποτάμια , ο αέρας.
Ο κύκλος του νερού Φυσική
ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΙΚΗ ΡΥΠΑΝΣΗ ΟΞΙΝΗ ΒΡΟΧΗ
Περιβαλλοντικά Προβλήματα
ΡΥΠΑΝΣΗ ΥΔΑΤΩΝ.
ΥΔΑΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΥΔΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ (σημασία - κατανομή του νερού στον πλανήτη- δραστηριότητες που συμβάλλουν στη διατάραξη του υδρολογικού κύκλου) Αίτια.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Της μαθήτριας: Αρμπούζη Γεωργίας Τάξη Α1 του 3ου Γυμνασίου Σπάρτης ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΣ ΝΕΡΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΕΡΓΑΛΕΙΑ - ΜΗΧΑΝΕΣ Της μαθήτριας: Αρμπούζη Γεωργίας Τάξη Α1 του 3ου Γυμνασίου Σπάρτης

Το νερό είναι το πιο ζωτικό αγαθό, απαραίτητο και καθοριστικό για τη διατήρηση της ζωής πάνω στη γη. Το ανθρώπινο σώμα περιέχει 64% και ο εγκέφαλος 80% κατά βάρος νερό. Ορισμένα λαχανικά (π.χ. κουνουπίδι, μαρούλι) περιέχουν μέχρι και 90% κατά βάρος νερό. Όπως απεικονίζεται στο Σχήμα το νερό εύκολα αλλάζει μορφή. Mέσω των μηχανισμών εξάτμισης, συμπύκνωσης, εξάχνωσης, τήξης ή πήξης μπορεί να βρεθεί σε υγρή, αέρια ή στερεά φάση. Από την αρχαιότητα οι μεγαλύτεροι πολιτισμοί έχουν αναπτυχθεί κοντά στο υγρό στοιχείο, ώστε να χρησιμοποιείται άμεσα το νερό για οικιακές, γεωργικές και βιομηχανι-κές ανάγκες.

Έχει παρατηρηθεί ότι όσο αυξάνεται ο πληθυσμός της γης και εντατικοποιούνται οι δραστηριότητες του ανθρώπου που σχετίζονται με τη χρήση νερού, τόσο αυξάνεται και η ρύπανση των επιφανειακών και υπόγειων υδατικών πόρων. Ως εκ τούτου, σε ορισμένα ανεπτυγμένα κράτη όπου η κατανάλωση νερού είναι υπέρμετρη, το νερό που χρησιμοποιείται είναι υποβαθμισμένης ποιότητας. Επίσης, η ανάγκη διαχείρισης και καθαρισμού υποβαθμισμένων υδατικών αποθεμάτων γίνεται όλο και πιο έντονη. Για αρκετά χρόνια οι άνθρωποι θεωρούσαν ότι οι υπάρχοντες υδατικοί πόροι είναι άφθονοι και η ποιότητα του πόσιμου νερού δεν κινδυνεύει ιδιαίτερα. Όμως, μετά το 1960 οι καταναλωτές σε όλο τον κόσμο άρχισαν να συνειδητοποιούν ότι οι υδατικοί πόροι πολύ εύκολα μπορούν να μολυνθούν από παθογόνους μικροοργανισμούς, οργανικά απόβλητα, ανόργανα χημικά, φυτικά θρεπτικά συστατικά, ραδιενεργά συστατικά, ή ακόμα και από θερμική ρύπανση.

Η καθίζηση είναι η φυσική διεργασία απομάκρυνσης αιωρούμενων στερεών μέσω της βαρύτητας. Για παράδειγμα το νερό που συγκεντρώνεται σε μια λίμνη αρχικά είναι θολό αλλά σιγά – σιγά επιφανειακά καθαρίζει και τα ξένα σώματα συγκεντρώνονται στον πυθμένα της σαν λάσπη. Η διήθηση, η οποία ονομάζεται επίσης και διύλιση ή φιλτράρισμα, είναι η διαδικασία με την οποία καθαρίζει το νερό στη φύση. Τα επιφανειακά νερά που διηθούνται στο υπέδαφος καθαρίζονται από τα αιωρούμενα στερεά που προκαλούν θολερότητα. Τα αιωρούμενα στερεά κατακρατούνται/φιλτράρονται από τα εδαφικά στρώματα. Η διεργασία της διήθησης αποτελεί μια από τις πιο βασικές μεθόδους για τον καθαρισμό νερού. Το νερό διηθείται συνήθως μέσα από στρώματα με πορώδη υλικά (π.χ. άμμο, κοκκώδη ενεργό άνθρακα). H διήθηση εφαρμόζεται από πολύ παλαιά χρόνια. Υπάρχουν αρκετές αναφορές στην αρχαιότητα, που περιγράφουν τη διεργασία της διήθησης σε πορώδη κεραμικά υλικά.

Φίλτρα και συσκευές καθαρισμού νερού για οικιακή χρήση Χαλικοδιυλιστήρια πιλοτικής κλίμακας για την επεξεργασία πόσιμου νερού και χρωμικών αποβλήτων στο Εργαστήριο Περιβαλλοντικών Συστημάτων Φίλτρα και συσκευές καθαρισμού νερού για οικιακή χρήση Σήμερα χρησιμοποιούνται μεγάλες συσκευές φιλτραρίσματος του νερού που προωθείται στο δίκτυο ύδρευσης των πόλεων. Το φιλτράρισμα όμως δεν είναι από μόνο του αρκετό για να θεωρηθεί το νερό καθαρό. Χρειάζεται να περάσει και από ένα ακόμη στάδιο, αυτό της απολύμανσης.

Στάδιο Απολύμανσης Απολύμανση είναι ο καθαρισμός του νερού από παθογόνους μικροοργανισμούς. H απολύμανση έχει σκοπό την αδρανοποίηση των μικροοργανισμών, δηλαδή την παρεμπόδιση της ανάπτυξης και αναπαραγωγής τους. H απολύμανση δεν σημαίνει θανάτωση των μικροοργανισμών. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι οι μικροοργανισμοί καταστρέφονται μόνο με τη διαδικασία της αποστείρωσης (βράσιμο). H απολύμανση του νερού γίνεται με: α) χλωρίωση, β) διοξείδιο του χλωρίου, γ) οζόνωση, και δ) υπεριώδη ακτινοβολία.

Βιολογικός Καθαρισμός Λυμάτων Το νερό όμως που χρησιμοποιούμε το αποβάλλουμε μετά τη χρήση του επιβαρυμένο με τη μορφή λυμάτων. Για να μην μολύνουν τα λύματα αυτά τον υπόγειο υδροφόρο ορίζοντα, το νερό των ποταμών και της θάλασσας, τα συγκεντρώνουμε και τα επεξεργαζόμαστε σε ειδικές μονάδες που είναι γνωστές ως Μονάδες Βιολογικού Καθαρισμού. Εγκατάσταση μικρής μονάδας Βιολογικού Καθαρισμού Εγκαταστάσεις Βιολογικού Καθαρισμού Σπάρτης

Εκεί αφού τα λύματα καθαριστούν από τα στερεά απόβλητα (λυματολάσπη) είναι σχεδόν έτοιμα να τα προωθήσουν σε επιφανειακούς υδάτινους αποδέκτες (ποτάμια, λίμνες ή θάλασσα). Εάν τα επεξεργασμένα λύματα που πιθανόν περιέχουν και χλώριο, ακόμα και μικρές ποσότητες, προωθηθούν στους επιφανειακούς υδάτινους αποδέκτες μπορεί να επιφέρουν τοξικές επιπτώσεις στα ψάρια. Σε αυτές τις περιπτώσεις είναι απαραίτητο να αφαιρεθεί το χλώριο από το νερό. Αυτό επιτυγχάνεται με χρήση χημικών ουσιών, όπως το διοξείδιο του θείου, θειικό νάτριο, όξινο θειώδες νάτριο και μεταδιθειώδες νάτριο. Το σημείο από όπου το καθαρισμένο νερό των λυμάτων της Σπάρτης περνά πριν πέσει στον Ευρώτα