ΣΟΦΙΑ Κ. ΖΕΡΔΕΛΗ Φιλόλογος

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Πρόγραμμα Εκπαίδευσης Μουσουλμανοπαίδων
Advertisements

Δημιουργικές δραστηριότητες
Δρ. Τζάμου Αικατερίνη Φιλόλογος Πειραματικού Λυκείου Βαρβακείου Σχολής
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων
ΕΙΔΙΚΕΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ
Κουβαρα Βαϊα Πρανεντςη κατερινα Η ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΤΩΝ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΩΣ ΔΕΥΤΕΡΗ/ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ ΜΕΣΑ ΑΠο ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΔΙΑΔΡΟΜΩΝ.
Σωφρ. Χατζησαββίδης Η διδασκαλία της Πρώτης Γραφής και Ανάγνωσης
Ε1) 2.4 Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγραμμάτων ταυτοτήτων
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
ΚΩΣΤΑΣ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΣ ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ Π.Ε.
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
Η Διδασκαλία των ΤΠΕ στα Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ
Η χρήση του Kidspiration στη Διδασκαλία της Γλώσσας
Κεφ. 8 ο : Εκπαιδευτικό Λογισμικό Γενικοί ορισμοί: Γενικοί ορισμοί: (software): –Λογισμικό (software): οι καταγραφές σε υλικό –Υλικό hardware –Υλικό (hardware):
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
Γράμματα…Λέξεις…Ιστορίες
Αθανάσιος Αϊδίνης Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
Ο ρόλος της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης στην Ελλάδα
Ανδρέου Μπέττυ Σύμβουλος Γλωσσικού μαθήματος Σύμβουλος Γλωσσικού μαθήματος ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2006 ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2006.
Δρ Ι.Π.Αμπελάς Ορισμός, αίτια, συνέπειες, τρόποι αντιμετώπισης
Διδασκαλία γλώσσας και περιεχομένου
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
Λεξικολογία-Λεξικογραφία
ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δομιστική προσέγγιση (Ι)
ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΜΕΝΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Στρατηγικές ένταξης και επικοινωνίας Ευάγγελος Πεπές.
ΒΑΣΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΤΗΣ ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑΣ
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων Ειδικό Μέρος Ενότητα Ι, 2.4.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
Διδασκαλία των Θρησκευτικών με Νέες Τεχνολογίες
Το συγκεκριμένο διδακτικό σενάριο σχεδιάστηκε, προκειμένου να διδαχτεί σε τμήμα της β ’ Γυμνασίου που απαρτίζεται από αμιγώς αλλοδαπούς μαθητές με χώρες.
Αναπτύσσοντας, κινητοποιώντας και βελτιώνοντας δεξιότητες: η εφαρμογή μαθησιακού προγράμματος σε ομάδα τμήματος του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου.
Πρόγραμμα Ενδοσχολικής Επιμόρφωσης στις ΤΠΕ ΝΤ και Εκπαίδευση Μάινας Διονύσιος Επιμορφωτής ΠΕ2.
1 Ενότητα 5: Ταυτότητες στη Διασπορά – Η περίπτωση εφήβων με μεταναστευτικό υπόβαθρο Διδάσκων: Χρήστος Γκόβαρης Τμήμα: Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης.
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων Ειδικό Μέρος Ενότητα Ι, 2.4.
Μια σημαία, χίλιες λέξεις: Πολυγραμματισμοί και Ανάγνωση Πολυτροπικών Κειμένων στα Πλαίσια της Ευρωπαϊκής Ημέρας Γλωσσών Μαρία Εμμανουηλίδου Εκπαιδευτικός.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 1. ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΚΗ ΠΡΑΞΗ 1.1 Θεωρίες Μάθησης
Γλωσσική πολυμορφία και γλωσσική διδασκαλία στο Δημοτικό Σχολείο
Γλωσσική πολυμορφία και γλωσσική διδασκαλία στο Δημοτικό Σχολείο
Μάθημα 6: Γλώσσα και περιεχόμενο Διδάσκουσα: Βασιλάκη Ευγενία ΠΤΔΕ, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.
Η εργογραφία του Ναπολέοντα Μήτση
Σειρά «Μαργαρίτα» Το αλφαβητάρι.
Δίγλωσση εκπαίδευση και σχολική αποτυχία.. Σχολική Αποτυχία Συχνά η ευθύνη της σχολικής αποτυχίας, επιρρίπτεται στη διγλωσσία. Δεν ισχύει παρά μόνο για.
1 Διδασκαλία του γραμματισμού
Δεκαπενθήμερο Ενημέρωσης για την Πρόσβαση στην Εκπαίδευση, Οκτωβρίου 2015 «Προσβάσιμο Εκπαιδευτικό και Εποπτικό Υλικό για Κωφούς και Βαρήκοους Μαθητές»
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ
Η σύγχρονη παιδαγωγική σκέψη βρίσκεται ανάμεσα σε δύο ρεύματα, της κοινωνικής ανανέωσης και της κοινωνικής συντήρησης. Τα νέα άτομα στη διαδικασία της.
Ένταξη και εκπαίδευση των αλλοδαπών μαθητών στο δημοτικό σχολείο. Από την ομοιογένεια στην πολυπολιτισμικότητα.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Μαρία Νέζη Σχολική Σύμβουλος Πειραιά
Ένα εννοιολογικό πλαίσιο για τη Διδακτική της Πληροφορικής.
4 Μαίου 2012 Ομάδα 7 Βολιανίτη Γεωργία-Βαλεντίνα Καμπόλη Μαρίνα Κοντογιώργη Ιωάννα Τρίκολα Μαρίνα.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
Παναγιώτης Γ. Μουσταΐρας Δρ Κοινωνιολογίας της εκπαίδευσης
Σακελλαρίου Μαρία, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
Η διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της ελληνικής σε ΑμεΑ
Τι είναι/ περιλαμβάνει ένα περιβάλλον μάθησης;
Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ, Σ Παπαπέτρου
Διδακτική αρχαίων ελληνικών Α΄ λυκείου από πρωτότυπο κείμενο
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
Τπε και γλώσσα.
ΔΙΗΜΕΡΙΔΑ για το μάθημα της ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ Αθήνα, 1-2 Απριλίου 2005
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
Διαπολιτισμικότητα και Φυσική Αγωγή
Στο Σχολείο μας, παράλληλα με τις εκπαιδευτικές διαδικασίες, λειτουργούν οι ακόλουθες Ομάδες: - Μουσική Ομάδα, - Θεατρική Ομάδα, - Κινηματογραφική.
2ο Γυμνάσιο Ξυλοκάστρου
ΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Η ιστορία του γλωσσικού γραμματισμού.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 1. ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΚΗ ΠΡΑΞΗ 1.1 Θεωρίες Μάθησης
Πανεπιστημίου Θεσσαλίας
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΣΟΦΙΑ Κ. ΖΕΡΔΕΛΗ Φιλόλογος Η ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΥ ΛΕΞΙΚΟΥ ΩΣ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟΥ ΕΡΓΑΛΕΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΜΑΘΗΣΗ ΤΟΥ ΛΕΞΙΛΟΓΙΟΥ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΠΟ ΑΛΛΟΓΛΩΣΣΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΣΟΦΙΑ Κ. ΖΕΡΔΕΛΗ Φιλόλογος

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗΣ Η παράθεση μιας διδακτικής πρότασης που συνδυάζει Την ισόρροπη και παράλληλη ανάπτυξη λειτουργικής διγλωσσίας και πολυπολιτισμικής ταυτότητας Την εκμάθηση στρατηγικών χρήσης λεξικών από αλλόγλωσσους μαθητές με σκοπό την καλλιέργεια του λεξιλογίου της Νέας Ελληνικής ως Γ2

ΣΤΟΧΟΙ ΤΗΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗΣ Η διερεύνηση Της δυνατότητας αξιοποίησης του παιδαγωγικού λεξικού και της διδασκαλίας στρατηγικών χρήσης του σε πολυπολιτισμικές τάξεις Του πολυδιάστατου ρόλου του λεξικού και της συμβολής του στη διαπολιτισμική εκπαίδευση

Η ελληνική κοινωνία τα τελευταία χρόνια χαρακτηρίζεται από: Η ελληνική κοινωνία τα τελευταία χρόνια χαρακτηρίζεται από: Πολιτισμική ποικιλομορφία Σημαντική αύξηση του αριθμού των αλλοδαπών, παλιννοστούντων και γενικά των αλλόγλωσσων μαθητών στις σχολικές μονάδες της Α/θμιας & Β/θμιας εκπαίδευσης Πολυεθνικό και πολυπολιτισμικό χαρακτήρα του σύγχρονου σχολείου

ΑΝΑΓΚΑΙΟΤΗΤΑ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗΣ ΠΡΟΟΠΤΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Εφαρμογή του διαπολιτισμικού μοντέλου στην εκπαιδευτική διαδικασία Ενίσχυση των σχέσεων ισοτιμίας και αλληλεπίδρασης διαφορετικών πολιτισμικών ομάδων Δημιουργία ευκαιριών ενδυνάμωσης της ταυτότητας αλλόγλωσσων μαθητών αποδοχή διαλεκτική σχέση σεβασμός στην ιδιαιτερότητα αναγνώριση

Διαπολιτισμική εκπαίδευση Συνθήκες & Προβλήματα Διαπολιτισμική εκπαίδευση Συνθήκες & Προβλήματα Στα Διαπολιτισμικά Σχολεία η ελληνική διδάσκεται όπως ακριβώς και στους μητροδίδακτους ομιλητές της, με εγχειρίδια, μεθοδολογία και Αναλυτικά Πρόγραμματα φτιαγμένα αποκλειστικά γι’ αυτούς. Διδάσκεται, δηλαδή, σαν να ήταν η μητρική γλώσσα των αλλόγλωσσων μαθητών Η εξάνλτηση της διδακτέας ύλης δεν είναι εφικτή Αδυναμία των αλλόγλωσσων μαθητών στην πρόσκτηση και παραγωγή λεξιλογίου στη Γ2

Ο ρόλος του λεξικού κατά την εκμάθηση της Ελληνικής ως Γ2 Το λεξικό μπορεί να λειτουργήσει ως μέσο: Γνωριμίας και ανάπτυξης πολιτισμικής επαφής ανάμεσα σε μαθητές διαφορετικής εθνογλωσσικής και κοινωνικής προέλευσης Διάδοσης του πολιτισμού μιας χώρας Γνωστοποίησης του γλωσσικού υπόβαθρου μιας χώρας Ανάπτυξης σεβασμού και κατανόησης του «άλλου» και της ιδιαιτερότητάς του

Ο ρόλος του λεξικού κατά την εκμάθηση της Ελληνικής ως Γ2 Με τα δίγλωσσα και πολύγλωσσα λεξικά οι αλλόγλωσσοι μαθητές: Διευρύνουν το λεξιλόγιό τους Κατανοούν τη σημασία πολύπλοκων εννοιών Συγκρίνουν το λεξιλόγιο της μητρικής τους με αυτό της γλώσσας – στόχου Αναπτύσουν διγλωσσική συνειδητοποίηση Εκμάθηση Γ2 Ενίσχυση (ενδυνάμωση) ταυτοτήτων

Αρχή αλληλεξάρτησης γλωσσών Προώθηση δεξιοτήτων στη Γ2 μέσω της διδασκαλίας στη Γ1 (Cummins J. 2005) ΛΕΞΙΚΟ Διερεύνηση σχέσεων ετυμολογικά ή σημασιολογικά συγγενών λέξεων διαφορετικών γλωσσών Καταξίωση μητρικής γλώσσας και επιβεβαίωση ταυτότητας

ΛΟΓΟΙ ΧΡΗΣΗΣ ΛΕΞΙΚΟΥ Προσληπτικοί λόγοι Κατανόηση (αποκωδικοποίηση) /Comprehension (decoding): κατανόηση προφορικού λόγου κατανόηση γραπτού λόγου επιβεβαίωση της σημασίας μιας λέξης μερικώς γνωστής επιβεβαίωση εικασίας της σημασίας μιας λέξης από τα συμφραζόμενα του κειμένου

ΛΟΓΟΙ ΧΡΗΣΗΣ ΛΕΞΙΚΟΥ Παραγωγικοί λόγοι Παραγωγή προφορικού και γραπτού κειμένου (κωδικοποίηση)/Production (encoding) αναζήτηση άγνωστων λέξεων αναζήτηση ορθογραφίας, προφοράς, σημασίας, γραμματικής, συντακτικής χρήσης, περιορισμών της χρήσης, περιφράσεων, παράγωγων και σύνθετων τύπων επιβεβαίωση της ορθογραφίας, της προφοράς και της σημασίας άγνωστων λέξεων εύρεση συνωνύμων ή αντωνύμων έλεγχος για το εάν μια λέξη υπάρχει διόρθωση ενός λάθους

ΛΟΓΟΙ ΧΡΗΣΗΣ ΛΕΞΙΚΟΥ Εκμάθηση λεξιλογίου (Vocabulary Learning) Εντοπισμός και εκμάθηση άγνωστων λέξεων Εμπλουτισμός της γνώσης μερικώς γνωστών λέξεων, συμπεριλαμβανομένης της ετυμολογίας

ΛΟΓΟΙ ΧΡΗΣΗΣ ΛΕΞΙΚΟΥ Εκμάθηση λεξιλογίου (Vocabulary Learning) α) Λόγοι βελτίωσης του γλωσσικού οργάνου με τον εμπλουτισμό του λεξιλογίου β) Λόγοι παιδαγωγικοί, αφού το σχολείο δεν είναι πια μόνο χώρος μετάδοσης νέων γνώσεων, αλλά κυρίως χώρος, όπου οι μαθητές πρέπει να μυηθούν στην αυτόνομη, συνεχή μάθηση (Αναστασιάδη - Συμεωνίδη 1997)

ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΧΡΗΣΗΣ ΛΕΞΙΚΟΥ Εξοικείωση με διάφορα είδη λεξικών Οπτική αναγνώριση του λεξικού Εξοικείωση με τη δομή και την οργάνωση του λεξικού Εξοικείωση με τα τυπογραφικά στοιχεία του λεξικού (σύμβολα, πίνακες, γραμμική διάταξη κ.τ.λ.)

ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΧΡΗΣΗΣ ΛΕΞΙΚΟΥ Εξάσκηση στην αλφαβήτιση Η επανάληψη της αλφαβητικής σειράς και της θέσης των γραμμάτων στο αλφάβητο. Για παράδειγμα, ποιο γράμμα βρίσκεται ανάμεσα στο Μ και στο Ξ; Δίνονται λέξεις που αρχίζουν από διαφορετικό γράμμα για να τις βάλει ο μαθητής κατά αλφαβητική σειρά: κλίση, πίνακας, σκιά, αργοπορώ, αγκαλιάζω, αγκαλιά, μπουμπούκι, μπουφάν Αλφαβήτιση λέξεων με όμοιο το πρώτο γράμμα, π.χ. γλυκαίνω, γιορτασμός, γοργόνα

ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΧΡΗΣΗΣ ΛΕΞΙΚΟΥ Εξάσκηση στην αλφαβήτιση Δίνεται μια λέξη και ζητείται να βρεθεί το λήμμα που προηγείται και το λήμμα που έπεται Δίνονται δύο λήμματα σε μικρή απόσταση μεταξύ τους, π.χ. ζηλευτός και ζηλοτυπία και οι μαθητές εντοπίζουν το ρήμα που περιλαμβάνεται ανάμεσά τους, π.χ. ζηλεύω Δίνονται τα κεφαλάρια και μια ομάδα λέξεων και ζητείται να επιλεγούν εκείνες που βρίσκονται στις σελίδες με τα συγκεκριμένα κεφαλάρια

ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΧΡΗΣΗΣ ΛΕΞΙΚΟΥ Εξάσκηση στην αναζήτηση του κατάλληλου λημματικού τύπου: Δίνουμε στους μαθητές λέξεις και ζητάμε να βρουν τους λημματικούς τύπους, π.χ. έφαγα  τρώω, κοριτσάκι → κορίτσι Δίνουμε στους μαθητές μεμονωμένες προτάσεις ή ένα κείμενο με υπογραμμισμένες λέξεις και ζητάμε να βρουν τους λημματικούς τύπους τους Το καλοκαίρι πέρασε. Το φθινόπωρο κι αυτό τελειώνει! Οι βροχές άρχισαν.

ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΧΡΗΣΗΣ ΛΕΞΙΚΟΥ Άσκηση κατανόησης της ακουστικής, οπτικής και σημαντικής αξίας των λέξεων: Ο δάσκαλος διαβάζει λέξεις που αρχίζουν π.χ. από "ι", όπως: είδηση, είμαι, ημέρα, ήλιος, ιππασία και οι μαθητές τις καταγράφουν, τις κατατάσσουν με αλφαβητική σειρά, τις βρίσκουν στο λεξικό και σημειώνουν δίπλα την αντίστοιχη σελίδα που βρίσκονται.

ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΧΡΗΣΗΣ ΛΕΞΙΚΟΥ Άσκηση κατανόησης της μακροδομής των λεξικών: Ο δάσκαλος γράφει στον πίνακα λέξεις, όπως : έπιπλα, ψάρια, φρούτα, εργαλεία, πουλιά, ζώα και οι μαθητές καλούνται να βρουν από μία λέξη που ανήκει στις παραπάνω ευρύτερες έννοιες, π.χ. καρέκλα, τσιπούρα, μήλο, σφυρί, χελιδόνι, άλογο. Ψάχνουν ύστερα στη μακροδομή του λεξικού και σημειώνουν δίπλα τη σελίδα που βρίσκεται το κάθε λήμμα.

ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΧΡΗΣΗΣ ΛΕΞΙΚΟΥ Ομαδοσυνεργατική μέθοδος διδασκαλίας με τη χρήση λεξικού Οι μαθητές μπορούν να εργάζονται με λεξικά σε ομάδες για να μαθαίνουν νέες λέξεις σε ένα κείμενο. Εξάσκηση στην ανεύρεση λέξεων και κατανόηση ορισμών

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ Το λεξικό είναι ένα μέσο αναντικατάστατο στον τομέα της γλωσσικής διδασκαλίας

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ- ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ Όσον αφορά τους εκπαιδευτικούς Εφαρμογή προγραμμάτων επιμόρφωσης για την εκμάθηση στρατηγικών χρήσης λεξικών Ενσωμάτωση τεχνικών και δραστηριοτήτων στα προγράμματα σπουδών των παιδαγωγικών τμημάτων, που αφορούν την αξιοποίηση του λεξικού στη διδακτική πράξη. Όσον αφορά τις σχολικές μονάδες & τα αναλυτικά προγράμματα Εξοπλισμός των σχολικών βιβλιοθηκών με ικανό αριθμό μονόγλωσσων και δίγλωσσων λεξικών Ένταξη δίγλωσσων λεξικών στα αναλυτικά προγράμματα σε διαπολιτισμικά σχολεία

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ- ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ Όσον αφορά τους μαθητές Εκμάθηση κατάλληλων στρατηγικών χρήσης των λεξικών, ώστε να αναπτύσσουν πρωτοβουλίες και να αυτενεργούν Εξοικείωση με τη μορφή και το περιεχόμενο του λεξικού Εκπαίδευση στη χρήση λεξικών με αποτελεσματικό τρόπο μέσα από δραστηριότητες και ειδικές ασκήσεις Χρήση ηλεκτρονικού λεξικού Απόκτηση δεξιοτήτων χρήσης λεξικών για την κατανόηση και την παραγωγή γραπτών και προφορικών κειμένων

Η επιτυχία της εφαρμογής των όποιων τεχνικών και στρατηγικών εξαρτάται από την πρωτοβουλία του κάθε εκπαιδευτικού και από την προσωπική σχέση σεβασμού και αποδοχής ανάμεσα σε διδάσκοντες και μαθητές

Σκοπός μας, τέλος, είναι να συνειδητοποιήσουν οι μαθητές ότι οι σχέσεις ντόπιων και αλλοδαπών «πρέπει να οργανώνονται κατά τρόπο, ώστε η συνάντησή τους να μην οδηγεί σε συγκρούσεις, αλλά στη δημιουργική αλληλεπίδραση των πολιτισμών τους». (Γκόβαρης Χρ. 2001)

Ευχαριστώ πολύ για την προσοχή σας