Μεθοδολογία αναζήτησης. Χαρακτηριστικά των ερευνητών του διαδικτύου.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Χρήση διαδικτύου και αξιολόγηση ιστοσελίδων. Χρήση διαδικτύου Πλαίσιο αναφοράς: η εκπαιδευτική αξιοποίηση Λειτουργίες: αναζήτηση, επεξεργασία, αναμετάδωση.
Advertisements

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗ Στη διδακτική διαδικασία ο διδάσκων θέτει στόχους, στη συνέχεια μεριμνά για την επίτευξή τους και τέλος αξιολογεί το έργο του, το υλικό.
Ένα απαραίτητο στοιχείο στην ζωή μας. Εργασία Α’ εξαμήνου (Internet)  Τμήμα:1Ι-ΙΝΠ01  Έτος:  Ονοματεπώνυμο : Αντώνης Δημητριάδης  Μάθημα: Τεχν.
Copyright ©: SAMSUNG & Samsung Hope for Youth. Με επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος Εκπαιδευτικό υλικό Το Internet: Αναζητήσεις στο διαδικτύο.
ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΩΝ Τερέζας Γιακουμάτου Επιμορφώτριας νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση.
Ηλεκτρονική Δημοσίευση
Αξιοποίηση – Αξιολόγηση ιστοσελίδων, ιστοχώρων και πυλών
ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΩΝ, ΙΣΤΟΧΩΡΩΝ ΚΑΙ ΠΥΛΩΝ
ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ (INTERNET) Γκόγκου A. Μάρθα Msc Πληροφορικής.
To Διαδίκτυο ως πηγή πληροφοριών Ενότητα 3. Πλεονεκτήματα σε επίπεδο πηγών ► Υπάρχει πληθώρα πληροφοριών (που περιλαµβάνουν µεγάλο εύρος από media). ►
Διαχείριση πληροφοριών και επικοινωνίες Ονομ/νυμο Επιμορφωτή Επιμορφωτής: Ονομ/νυμο Επιμορφωτή ΥΠΕΠΘ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ»
1 Μηχανές αναζήτησης στον Παγκόσμιο Ιστό Search Engines.
Διαχείριση πληροφοριών και επικοινωνίες Ονομ/νυμο Επιμορφωτή Επιμορφωτής: Ονομ/νυμο Επιμορφωτή ΥΠΕΠΘ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ»
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΘΕΜΑ “ ΔΙΑΧΕΙΡΗΣΗ ΤΡΑΠΕΖΑΣ ΑΙΜΑΤΟΣ”
Σελ. 1 Ε.2.2 Υπηρεσίες – Λειτουργία Helpdesk Καταχώρηση και παρακολούθηση αιτημάτων μέσω web Ε Καταχώρηση αιτημάτων υποστήριξης.
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ WEBQUEST;.  Είναι μια εικονική διάταξη διδασκαλίας και μάθησης μέσα στο διαδίκτυο.  Όλες οι πληροφορίες γι’ αυτή τη διαδικασία προέρχονται.
Online Essentials Κίκα Χρυσοστόμου. Για να βρούμε κάτι που μας ενδιαφέρει στον Παγκόσμιο Ιστό μπορούμε να χρησιμοποιούμε Μηχανισμούς Αναζήτησης (Search.
Οι ιστοσελίδες ως πηγές πληροφόρησης και η αξιοπιστία τους
Εποπτεύων καθηγητής: Κος Σαράντος Καπιδάκης
Περιφερειακός Δ/ντής Α/θμιας & Β/θμιαςΕκπ/σης Δυτικής Ελλάδος
Αναζήτηση στο διαδίκτυο Για να μπούμε στον κόσμο του διαδικτύου, θα πρέπει να ξέρουμε ποια πόρτα να κτυπήσουμε!
To διαδίκτυο ως πηγή πληροφοριών
Μοντέλο Διδασκαλίας Φυσικών Επιστήμων, για την Υποχρεωτική Εκπαίδευση, στην Κατεύθυνση της Ανάπτυξης Γνώσεων και Ικανοτήτων. Π. Κουμαράς.
Copyright ©: SAMSUNG & Samsung Hope for Youth. Με επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος Εκπαιδευτικό υλικό Το Internet: Εύρεση πληροφοριών Επίπεδο.
Heal Link Η HEAL Link (Hellenic Academic Libraries Link) είναι ο Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών και λειτουργεί υπό.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
Τεχνικές Αναζήτησης στο Διαδίκτυο και όχι μόνο….
Εθνικόν και Καποδιστριακόν Πανεπιστήμιον Αθηνών Μάθημα «Διοίκηση Επιχειρήσεων» Παρασκευή 18 Ιανουαρίου Εισαγωγή στην τεχνική της παρουσίασης.
Ειδική Θεματική Δραστηριότητα Τμήμα Βπ– Τομέα Πληροφορικής 1 ου ΕΠΑΛ Λιβαδειάς Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Αθανασίου Παρασκευή ΠΕ19/ Σκίτσος Δημήτριος ΠΕ.
1 ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ Αναζητώντας πρότυπα αλληλεπίδρασης χρηστών για ψηφιακές βιβλιοθήκες Εργασία στο Μάθημα: Ψηφιακές.
Εκπαιδευτικό μάθημα Αναζητηςη ςτη βαςη δεδομενων CINAHL
Κάντε κλικ σε ένα από τα κεφάλαια παρακάτω για να πάρετε περισσότερες πληροφορίες ή κάντε κλικ στο κουμπί Επόμενο για να ξεκινήσει η ιστοσελίδα φροντιστήριο.
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΔΑΜΠΑΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Β ΚΑΛΩΤΑ ΑΝΝΑ Β
1 ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας "Διοίκηση & Οργάνωση.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ " Διοίκηση και Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
ΤΡΕΛΟΙ ΛΟΓΟΤΕΧΝΕΣ Λογοτεχνία – Γλώσσα Ονόματα μαθητών Ασλανίδου Νεκταρία – Χριστίνα Α1 Τουλούμη Αντιγόνη Α4 Αραούζου Βαρδαλάχου Αθηνά Α1 Νικοδημητροπούλου.
Πρόγραμμα Σπουδών ΤΠΕ-Τεχνολογίες Πληροφορίας Επικοινωνίας Δ’ τάξης.
Οδηγός Αναζήτησης Ιδρυματικού Αποθετηρίου
Αξιοποίηση – αξιολόγηση δικτυακών χώρων Ιστοσελίδες – ιστοχώροι - πύλες.
ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ «Υπηρεσίες Πληροφόρησης σε Ψηφιακό Περιβάλλον» ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ « Ηλεκτρονική Δημοσίευση.
Διδακτική προσέγγιση βασισμένη σε δραστηριότητες αξιοποιώντας το διαδίκτυο.
Μια διαπίστωση που αποδίδεται στον Seymour Papert Μας δίδεται η δυνατότητα, να επαναφέρουμε στην ζωή από τον 19ο αιώνα, έναν πιλότο, έναν χειρουργό και.
ΕΝΟΤΗΤΑ 3 – Κεφάλαιο 7: Υπηρεσίες Αναζήτησης στον Παγκόσμιο Ιστό Λέξεις Κλειδιά: Διεύθυνση Ιστοσελίδας (URL), Θεματικοί Κατάλογοι, Λέξεις Κλειδιά (Key.
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΠΕΡΙΟΔΙΚΩΝ ΒΛΙΣΙΔΟΥ ΕΥΔΟΚΙΑ ΚΕΡΚΥΡΑ, ΙΟΥΝΗΣ 2006.
Τεχνολογία ΛογισμικούSlide 1 Τεχνολογία Απαιτήσεων u Καθορίζει τι θέλει ο πελάτης από ένα σύστημα λογισμικού.
Αποκεντρωμένη Διοίκηση Θεσσαλίας – Στ. Ελλάδας ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΠΡΩΤΟΚΟΛΗΣΗ ΠΑΠΥΡΟΣ MILLENNIUM III.
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 4 η (2015 – 16) Βιβλιογραφική Έρευνα Δρ. Αλέξανδρος Αποστολακης
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΝΕΑΣ ΓΕΝΙΑΣ ΙΔΡΥΜΑ ΝΕΟΛΑΙΑΣ & ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΕΘΝΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΕΕ ΝΕΑ.
1 Βιβλιογραφική Ανασκόπηση Literature Review. 2 Τι είναι η Βιβλιογραφική Ανασκόπηση;  Είναι η ικανότητα του σπουδαστή- συγγραφέα-ερευνητή να ανατρέχει.
 Στόχος της παρουσίασης αυτής είναι η εξοικείωση με τον Ηλεκτρονικό Κατάλογο της Βιβλιοθήκης προκειμένου να αναζητήσουμε ένα τεκμήριο από τη συλλογή.
Κριτήρια και Μέθοδοι αξιολόγησης ιστοσελίδων Θέμα:
Γίνε ειδικός στις ΟΒΕΑ.
Κατάρτιση και αποδελτίωση βιβλιογραφίας
Τα καινοτόμα χαρακτηριστικά του Διαδικτύου και η ευρεία του αποδοχή από τις νεαρές ηλικίες καλλιέργησαν την ιδέα της αξιοποίησής του ως ένα εργαλείο στην.
Γυμνάσιο Νέας Κυδωνίας
Το ερωτηματολόγιο Μεθοδολογία έρευνας.
Σεμινάριο Τελειοφοίτων
Κεφάλαιο 7: Διαδικτύωση-Internet Μάθημα 7.9: Δρομολόγηση
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΠΟΛΥΜΕΣΙΚΗΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ
Χρήση διαδικτύου και αξιολόγηση ιστοσελίδων
Διδακτική της ιστορίας με ΤΠΕ 3ο μάθημα
ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΩΝ, ΙΣΤΟΧΩΡΩΝ ΚΑΙ ΠΥΛΩΝ
Αναζήτηση στο Διαδίκτυο
Εννοιολογική Χαρτογράφηση
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΕΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΡΙΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΟΠΗΣΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑΣ
Διαχείριση πληροφοριών και επικοινωνίες
Οι ιστοσελίδες ως πηγές πληροφόρησης και η αξιοπιστία τους
Βιβλιογραφική Ανασκόπηση
Μάρκετινγκ Υπηρεσιών Τουρισμού Διάλεξη 5η (2018 – 19) Συζήτηση πάνω στην Εργασία του Μαθήματος Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης
ΑΝΑΣΚΟΠΗΣΗ ΤΗΣ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Μεθοδολογία αναζήτησης

Χαρακτηριστικά των ερευνητών του διαδικτύου

Χρόνος που απαιτείται για μία μέση έρευνα

Παράγοντες που αυξάνουν τον χρόνο έρευνας  Μη επιθυμητά αποτελέσματα  Κατέβασμα και επισκόπηση αποτελεσμάτων  Μεγάλες λίστες αποτελεσμάτων  Αλλαγή ερωτήματος

Συμπέρασμα Απαιτείται χρόνος για την κατανόηση του τρόπου διατύπωσης ερωτημάτων καθώς και της λειτουργίας της υπηρεσίας αναζήτησης.

Τεχνικές αναζήτησης  Γενική αναζήτηση.  Ειδική αναζήτηση.  Προσαρμοζόμενη αναζήτηση.  Αναζήτηση μέρους λέξης.  Αναζήτηση Search and Jump.  Αναζήτηση κατηγορίας.  Αναζήτηση και κατάταξη.

Γενική αναζήτηση

Ειδική αναζήτηση

Προσαρμοζόμενη αναζήτηση

Αναζήτηση μέρους λέξης

Αναζήτηση Search and Jump

Αναζήτηση κατηγορίας

Αναζήτηση και κατάταξη

Λέξεις κλειδιά Το πιο σημαντικό στοιχείο σε μία έρευνα είναι οι λέξεις κλειδιά.

Παράδειγμα (Βήμα 1) Θέλουμε να βρούμε πληροφορίες σχετικά με μία τρομοκρατική επίθεση στην Ελλάδα

Κατηγορίες ερωτήσεων  WHO / WHAT? - ΠΟΙΟΣ / ΠΟΙΟ;  WHERE? – ΠΟΥ;  WHEN? – ΠΟΤΕ;  HOW? – ΠΩΣ;  WHY? – ΓΙΑΤΙ; Φυσικά οι παραπάνω κατηγορίες δεν έχουν εφαρμογή όλες σε κάθε περίπτωση αλλά προσαρμόζονται ανάλογα με την περίπτωση.

Παράδειγμα (Βήμα 2) ερωτήσεων  ΠΟΙΟΣ : η πρεσβεία των Η.Π.Α.  ΠΟΥ; Στην λεωφόρο Β.Σοφίας, κέντρο Αθηνών  ΠΟΤΕ; Οκτώβριος του 1986  ΠΩΣ; Εκτόξευση ρουκέτας  ΓΙΑΤΙ; Διαμαρτυρία για την εξωτερική πολιτική των Η.Π.Α

Κατακερματισμός του ερωτήματος Επικέντρωση στα ουσιαστικά και αντικείμενα

Παράδειγμα (Βήμα 3) πρεσβεία Η.Π.Α. λεωφόρο Β.Σοφίας κέντρο Αθηνών Οκτώβριος 1986 εκτόξευση ρουκέτα διαμαρτυρία εξωτερική πολιτική Αντικείμενο Πρεσβεία Η.Π.Α. Β.Σοφίας Ρουκέτα ΠολιτικήΕνέργεια εκτόξευσηΠροσδιοριστικό Εξωτερική Οκτώβριος 1986

Περικοπή λέξεων και χρήση χαρακτήρων μπαλαντέρ (δεν υποστηρίζονται πλέον)

Παράδειγμα (Βήμα 4) Πρεσβεί* Ρουκέτ* Πολιτικ*

Εύρεση του κατάλληλου επιπέδου

Συνώνυμα

Φράσεις Για παράδειγμα παίρνουμε διαφορετικά αποτελέσματα αν εκτελέσουμε μία αναζήτηση με τη φράση “ηλιακό σύστημα” και διαφορετικά με τις λέξεις κλειδιά ηλιακό AND σύστημα. Όταν χρησιμοποιούμε φράσεις πρέπει να προσέχουμε το τι πληκτρολογούμε μέσα στη φράση ανάμεσα στις λέξεις. Αν εισάγουμε δύο κενά (αντί για ένα) η αναζήτηση θα αποτύχει!

Παράδειγμα αναζήτησης (1/4) Έστω ότι ενδιαφερόμαστε να βρούμε ιστοσελίδες σχετικές με νέους πλανήτες που έχουν ανακαλυφθεί εκτός του ηλιακού συστήματος.

Παράδειγμα αναζήτησης (2/4)

Παράδειγμα αναζήτησης (3/4)

Παράδειγμα αναζήτησης (4/4)

Αξιολόγηση Πηγών Πληροφόρησης

Σωστό ή λάθος?  Η κίνηση του διαδικτύου διπλασιάζεται κάθε 100 ημέρες.  Στο διαδίκτυο οφείλεται το 8% της ηλεκτρικής κατανάλωσης στις Η.Π.Α.  Οι υπολογιστές και το διαδίκτυο καταναλώνουν το 13% της παραγωγής του ρεύματος στις Η.Π.Α. Αυτό το ποσό αναμένεται να φτάσει το 50% σε 10 χρόνια.

Κριτήρια αξιολόγησης Η αξιολόγηση των πηγών του διαδικτύου πρέπει να βασίζεται σε ορισμένα κριτήρια  Πηγή  Περιεχόμενο  Ύφος και λειτουργικότητα

Πηγή  Σε ποιους απευθύνεται η ιστοσελίδα;  Αναλογιστείτε την πηγή.  Ο συγγραφέας της ιστοσελίδας είναι αναγνωρίσιμος;  Ο συγγραφέας είναι ειδικός πάνω στο θέμα που διαπραγματεύεται η ιστοσελίδα;  Περισσότερες πληροφορίες  Που ανήκει η ιστοσελίδας;  Υπάρχει διεύθυνση ηλεκτρονικής αλληλογραφίας για υποβολή ερωτήσεων;

Περιεχόμενο  Αναζητήστε προσωπικές γνώμες και σημεία προκατάληψης.  Οι πηγές από όπου προέρχονται οι πληροφορίες πρέπει να εμφανίζονται  Το βάθος της πληροφορίας πρέπει επίσης να ελέγχεται.  Το περιεχόμενο καλύπτει μία ορισμένη χρονική περίοδο ή μία μόνο πτυχή του θέματος;  Χρησιμοποιείστε επιπλέον έντυπο και ηλεκτρονικό υλικό για να συμπληρώστε τις πληροφορίες.  Ελέγξτε αν η ιστοσελίδα έχει ανανεωθεί πρόσφατα βάση της ημερομηνίας της ιστοσελίδας

Ύφος και λειτουργικότητα  Υπάρχουν υπερσυνδέσεις σχετικές και κατάλληλες.  Είναι οι δικτυακοί τόποι που παραπέμπουν οι υπερσυνδέσεις είναι οι καταλληλότεροι;  Διερευνείστε επιπλέον δικτυακούς τόπους πάνω στο θέμα.  Ο δικτυακός τόπος πρέπει να είναι καθαρά και λογικά οργανωμένος σε υποενότητες.  Το στυλ του κειμένου πρέπει να είναι κατάλληλο για το ακροατήριο που απευθύνεται.  Εύκολη πλοήγηση - Εσωτερικές υπερσυνδέσεις στις μεγάλες ιστοσελίδες - εξωτερικές υπερσυνδέσεις πρέπει να είναι όλες ενεργές - αναζήτηση.

Κατηγορίες ιστοσελίδων Οι ιστοσελίδες μπορούν να χωριστούν σε 5 βασικές κατηγορίες:  Πληροφοριακές ιστοσελίδες  Ειδησεογραφικές ιστοσελίδες  Προσωπικές ιστοσελίδες  Προπαγανδιστικές ιστοσελίδες (οργανισμοί, κόμματα, κινήματα, οργανώσεις)  Εμπορικές ιστοσελίδες

Βασικά κριτήρια  Εγκυρότητα  Ακρίβεια  Αντικειμενικότητα  Επικαιρότητα  Κάλυψη Παραδείγματα

Πληροφοριακή ιστοσελίδα (1/5)

Πληροφοριακή ιστοσελίδα (2/5)

Πληροφοριακή ιστοσελίδα (3/5)

Πληροφοριακή ιστοσελίδα (4/5)

Πληροφοριακή ιστοσελίδα (5/5)

Ειδησεογραφική ιστοσελίδα (1/5)

Ειδησεογραφική ιστοσελίδα (2/5)

Ειδησεογραφική ιστοσελίδα (3/5)

Ειδησεογραφική ιστοσελίδα (4/5)

Ειδησεογραφική ιστοσελίδα (5/5)

Προσωπική ιστοσελίδα (1/3)

Προσωπική ιστοσελίδα (2/3)

Προσωπική ιστοσελίδα (3/3)