ΔΙΥΛΙΣΤΗΡΙΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΥ ΣΗΜΕΡΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ Υψηλές αποδόσεις Υψηλός βαθμός ολοκλήρωσης και αυτοματισμού Επεξεργασία βαρύτερων και δυσκολότερων τύπων αργού πετρελαίου Υψηλός βαθμός μετατροπής των υπολειμμάτων σε ελαφρά προϊόντα
ΔΙΥΛΙΣΤΗΡΙΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΥ ΣΗΜΕΡΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ (συνέχεια) Λειτουργία με τη μικρότερη δυνατή κατανάλωση ενέργειας Λειτουργία με σημαντικά μειωμένες εκπομπές ρύπων από τις εγκαταστάσεις Παραγωγή προϊόντων υψηλής ποιότητας με γνώμονα την προστασία του περιβάλλοντος
ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΠΟΥ ΘΑ ΕΠΗΡΕΑΣΟΥΝ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΩΝ ΔΙΥΛΙΣΤΗΡΙΩΝ Θέσπιση ορίων στις εκκλήσεις διοξειδίου του άνθρακα λόγω του φαινομένου του θερμοκηπίου Βιομηχανική παραγωγή αυτοκινήτων νέας «πράσινης» τεχνολογίας που θα χρησιμοποιούν διαφορετικά καύσιμα και διαφορετικά λιπαντικά Εξελίξεις στη βιοτεχνολογία που θα επιτρέψουν τη βιολογική επεξεργασία του πετρελαίου
ΑΥΞΗΣΗ ΤΗΣ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗΣ ΤΟΥ ΔΙΟΞΕΙΔΙΟΥ ΤΟΥ ΑΝΘΡΑΚΑ ΣΤΗΝ ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΑ 350 330 ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ CO2 ppm 310 290 270 1740 1790 1840 1890 1940 1990 ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΑ
ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΟΥ ΔΙΟΞΕΙΔΙΟΥ ΤΟΥ ΑΝΘΡΑΚΑ CO2 ΤΗΣ ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΑΣ ήταν σταθερή στα 280 ppm για 10.000 χρόνια Από τη βιομηχανική επανάσταση στα τέλη του 19ου αιώνα αυξάνεται συνεχώς. Σήμερα η συγκέντρωση CO2 είναι 360ppm Σοβαρές ανησυχίες. Σοβαρές αλλαγές Συνέχιση της αύξησης στο κλίμα Μείωση των εκκλήσεων CO2 στα επίπεδα του 1990 Στόχος Μείωση των εκκλήσεων CO2 κατά περίπου 30%
ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΟΥ CO2 ΚΑΙ ΤΑ ΔΙΥΛΙΣΤΗΡΙΑ ΤΑ ΔΙΥΛΙΣΤΗΡΙΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΠΙΤΥΧΟΥΝ: Αύξηση της απόδοσης στη χρήση της ενέργειας (εξοικονόμηση ενέργειας) Υψηλή ενεργειακή ολοκλήρωση Χρήση πολύ αποδοτικότερων καταλυτών Λιγότερο ενεργοβόρες διεργασίες διαχωρισμών (π.χ. απόσταξη) ΤΗ ΜΕΓΙΣΤΗ ΔΥΝΑΤΗ ΘΕΡΜΟΔΥΝΑΜΙΚΗ ΑΠΟΔΟΣΗ
ΤΟ «ΠΡΑΣΙΝΟ» ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΤΟΥ ΜΕΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΤΑ ΔΙΥΛΙΣΤΗΡΙΑ ΤΟ «ΠΡΑΣΙΝΟ» ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΤΟΥ ΜΕΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΤΑ ΔΙΥΛΙΣΤΗΡΙΑ Παρά τις όποιες τεχνολογικές εξελίξεις τα αυτοκίνητα για αρκετές δεκαετίες θα κινούνται με υδρογονάνθρακες, δηλαδή: Βενζίνη Ντήζελ Συμπιεσμένο φυσικό αέριο Η τεχνολογία των αυτοκινήτων θα εξελίσσεται με διαρκώς αυξανόμενους ρυθμούς Η κοινωνική πίεση θα απαιτεί αυτοκίνητα με διαρκώς μικρότερες εκπομπές ρύπων
ΤΟ «ΠΡΑΣΙΝΟ» ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΤΟΥ ΜΕΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΤΑ ΔΙΥΛΙΣΤΗΡΙΑ ΤΟ «ΠΡΑΣΙΝΟ» ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΤΟΥ ΜΕΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΤΑ ΔΙΥΛΙΣΤΗΡΙΑ Το αυτοκίνητο θα πρέπει να αντιμετωπισθεί ως ένα ενιαίο «σύστημα» βελτιώνοντας συγχρόνως: Τον κινητήρα Το καύσιμο Τους καταλύτες της εξάτμισης Τα λιπαντικά Οι περιβαλλοντικές απαιτήσεις από τα καύσιμα θα γίνονται διαρκώς μεγαλύτερες, σοβαρότερες ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: Θα απαιτηθούν δραματικές τεχνολογικές αλλαγές στα διυλιστήρια και πολύ σοβαρές επενδύσεις
ΚΑΙ ΤΑ ΔΙΥΛΙΣΤΗΡΙΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΥ Η ΒΙΟΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΤΑ ΔΙΥΛΙΣΤΗΡΙΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΥ Το μέλλον προοιωνίζεται θεαματικό Σήμερα στα διυλιστήρια βιοτεχνολογία χρησιμοποιείται μόνο στην επεξεργασία υγρών αποβλήτων Μέχρι σήμερα βασιζόμαστε σε μικροοργανισμούς που υπάρχουν στη φύση
ΚΑΙ ΤΑ ΔΙΥΛΙΣΤΗΡΙΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΥ Η ΒΙΟΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΤΑ ΔΙΥΛΙΣΤΗΡΙΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΥ Τα τελευταία χρόνια παρατηρούνται θεαματικές πρόοδοι στην Απ΄ευθείας επεξεργασία γονιδίων Γενετική Μηχανική Μεταβολική Μηχανική Σχεδιασμό και παραγωγή μικροοργανισμών που θα παράγουν ειδικά ένζυμα (καταλύτες της φύσεως) για επιθυμητές ειδικές αντιδράσεις με: Μεγάλη εκλεκτικότητα Υψηλές αποδόσεις Πολύ μικρή κατανάλωση ενέργειας