ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ & ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ ΜΕΣΩ ΤΟΥ Η/Υ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗ Στη διδακτική διαδικασία ο διδάσκων θέτει στόχους, στη συνέχεια μεριμνά για την επίτευξή τους και τέλος αξιολογεί το έργο του, το υλικό.
Advertisements

Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
Βασικές κατηγορίες εκπαιδευτικού λογισμικού
Εκπαιδευτικό λογισμικό Δέγγλερη Σοφία ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ.
ΤΕΙ ΠΑΤΡΑΣ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΠΥΡΓΟΥ ΤΜΗΜΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ Μ. Μ. Ε
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
Γνωστικά εργαλεία είναι: οι εκπαιδευτικές εφαρμογές των Τ. Π. Ε
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων
Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Β΄ Επιπέδου Ειδικό Μέρος Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (κλάδοι ΠΕ60-70) ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ.
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
Εφαρμογές των νέων Τεχνολογιών στη διδασκαλία και μάθηση
Ασύγχρονη Τηλεκπαίδευση
Εφαρμογές Πληροφορικής
Τίτλος εκπαιδευτικής δραστηριότητας: «Ασφαλής πλοήγηση στο Διαδίκτυο» Όνομα Εκπαιδευτικού: Μιχαηλίδης Θανάσης Σχολείο: Δ.Σ. Ερατεινού-Πετροπηγής- Ποντολιβάδου.
Ενότητα 2.2 Σύγχρονες προσεγγίσεις στη Διδακτική μεθοδολογία
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Οι ΤΠΕ (Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών) ως εργαλεία για την ανάπτυξη κριτικής ιστορικής σκέψης: εκπαιδευτικό λογισμικό, χρήση διαδικτύου ΜΕ.
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
Θεωρίες Μάθησης και Εκπαιδευτικά Λογισμικά
Κεφ. 8 ο : Εκπαιδευτικό Λογισμικό Γενικοί ορισμοί: Γενικοί ορισμοί: (software): –Λογισμικό (software): οι καταγραφές σε υλικό –Υλικό hardware –Υλικό (hardware):
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Έλενα Βλαχογιάννη Φιλόλογος – Επιμορφώτρια ΤΠΕ
Η ένταξη των ψηφιακών βιβλιοθηκών στον χώρο της εκπαίδευσης Επιμέλεια-Παρουσίαση Μαρία-Ειρήνη Καραχάλιου Β Ανδρομάχη Νοτοπούλου Β
 Π.Ε.ΚΑ.Π. Νικ. Καλογερόπουλος Αξιοποίηση των τεχνολογιών της πληροφορίας και της επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην εκπαίδευση. Η εξέλιξη της τεχνολογίας.
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
Δρ Ι.Π.Αμπελάς Ορισμός, αίτια, συνέπειες, τρόποι αντιμετώπισης
ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δομιστική προσέγγιση (Ι)
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΘΕΜΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ:RECENT DEVELOPMENTS IN FORMAL SETTINGS.(ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΣΤΑ ΕΠΙΣΗΜΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ. ) ΌΝΟΜΑ ΦΟΙΤΗΤΡ.:ΔΟΜΑΛΗ ΕΙΡΗΝΗ.
Απομακρυσμένη Εκπαίδευση
Αλληλεπιδρώσες Ψηφιακές Βιβλιοθήκες Εισαγωγή σε ένα ειδικό ζήτημα σχετικά με την αλληλεπιδραστικότητα στις Ψηφιακές Βιβλιοθήκες Jo.D.I.: Journal of Digital.
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Telematics Επιμέλεια:Παγώνης Γεώργιος Writer: Patrick Dillon.
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων Ειδικό Μέρος Ενότητα Ι, 2.4.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ " Διοίκηση και Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΑ ΨΗΦΙΑΚΑ ΜΕΣΑ.
Ενότητα 1.1 Ο ρόλος των ΤΠΕ στη δόμηση της κοινωνίας της Γνώσης. Η ένταξη των ΤΠΕ στα πλαίσια των στόχων της εκπαίδευσης για την περίοδο και.
 Λαμβάνουν υπόψη τις πολιτισμικές και κοινωνικές συνθήκες μάθησης.  Έχουν επιρροές από ανθρωπολογία και κοινωνική ψυχολογία  Ενδιαφέρονται για τις.
Ο υπολογιστής ως εργαλείο μάθησης
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
Ο Διαδραστικός Πίνακας ως διδακτικό εργαλείο Από τη βιβλιογραφία προκύπτουν μια σειρά από οφέλη από τη χρήση του ΔΠ τα οποία αφορούν τον εκπαιδευτικό,
Κατηγορίες Λογισμικού. Περιγραφή Ενότητας  Στην ενότητα αυτή θα παρουσιάσουμε την έννοια του λογισμικού. Θα αναπτυχθούν οι κατηγορίες λογισμικού με τις.
ΤΠΕ - ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΓΛΩΣΣΑΣ
Πρόγραμμα Ενδοσχολικής Επιμόρφωσης στις ΤΠΕ ΝΤ και Εκπαίδευση Μάινας Διονύσιος Επιμορφωτής ΠΕ2.
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων Ειδικό Μέρος Ενότητα Ι, 2.4.
Διδακτική Πληροφορικής
Α Τα Χαρακτηριστικά των ΤΠΕ που Ευνοούν τη Μάθηση.
Διάλεξη : είναι η μετάδοση γνώσεων από τον δάσκαλο στο μαθητή με το λόγο, την επίδειξη αντικειμένων, την υποδειγματική εκτέλεση δεξιοτήτων ( πνευματικών.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
Εκμετάλλευση υπηρεσιών Web 2.0 σε σχολικούς ιστοτόπους Παλάζης Βασίλης 3o Γυμνάσιο Μυτιλήνης.
Ένα εννοιολογικό πλαίσιο για τη Διδακτική της Πληροφορικής.
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
Παραδείγματα εκπαιδευτικών ερευνών δράσης
Ψηφιακό Παιγνίδι στην προσχολική ηλικία
Ο υπολογιστής ως εργαλείο μάθησης
Ερευνητική Εργασία στην Θεματική Ενότητα Κοινωνικές και Ανθρωπιστικές Επιστήμες με θέμα “Χάσμα Γενεών και Τεχνολογία”
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
ΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΤΑ ΘΕΤΙΚΑ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
Εννοιολογική Χαρτογράφηση
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Σκοπός Η συνοπτική παρουσίαση
Φάκελος υλικού (υποψήφιου) εκπαιδευτικού & επαγγελματική ανάπτυξη
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ & ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ ΜΕΣΩ ΤΟΥ Η/Υ ΟΜΑΔΑ: Pcmakers -Kαϊξή Γεωργία -Κοσμίδου Άννα -Τιτοπούλου Ζαχαρένια -Χασαπίδου Ράνια 2ο ΓΕΛ. Αγίου Αθανασίου Τάξη: Α’ Λυκείου Σχολικό Έτος: 2011-12

Περιεχόμενα Ψηφιακό σχολείο Εκμάθηση ξένων γλωσσών Εκπαιδευτικό λογισμικό Ηλεκτρονική εγκυκλοπαίδεια Μηχανές αναζήτησης Επίδραση δικτύων ενημέρωσης Πληροφόρηση- παραπληροφόρηση Πηγές πληροφόρησης

ΕΚΜΑΘΗΣΗ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΚΜΑΘΗΣΗ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ

Υπάρχουν πολλοί τρόποι να εμπλουτισουμε τις γνώσεις μας μέσω του διαδικτύου. Κάτι τέτοιο μπορούμε να το πετύχουμε όταν: επισκεπτόμαστε την επίσημη ιστοσελίδα του ψηφιακού σχολειού παρακολουθούμε μαθήματα ξένων γλωσσών, ζωντανά μέσω κάποιων ιστοσελίδων ή προγραμμάτων. Το ψηφιακό σχολείο έχει δημιουργηθεί για να: διευκολύνει τους μαθητές που είναι ταυτόχρονα και χρήστες του διαδικτύου να διευρύνουν τις γνώσεις τους να πληροφορηθούν για τα καινούρια μαθήματα.

Βασική πρόκληση είναι η ουσιαστική ενσωμάτωση των νέων τεχνολογιών στη διδασκαλία : όλων των μαθημάτων, σχολική ζωή. Για τους εκπαιδευτικούς: αποτελεί ένα μέσο υποστήριξης στον εκπαιδευτικό τομέα δίνει την δυνατότητα για διαρκή επιμόρφωση.

Η χρήση του υπολογιστή αναμένεται να αυξηθεί εφόσον είναι ένας νέος τρόπος μάθησης και επιμόρφωσης για όλους τους ανθρώπους. Η χρήση κάποιων προγραμμάτων μας δίνει την δυνατότητα να αποκτήσουμε γνώσεις ξένων γλωσσών χωρίς να είναι απαραίτητο να παρακολουθήσουμε ιδιαίτερα μαθήματα ή να πάμε σε κάποιο φροντιστήριο. Έτσι καταφέρνουμε να επιτύχουμε τον σκοπό μας χωρίς κάποια οικονομική επιβάρυνση

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ Όρος: Το εκπαιδευτικό λογισμικό είναι μια ειδική κατηγορία του λογισμικού γενικότερα, δηλαδή το πρόγραμμα που σχεδιάζεται και χρησιμοποιείται για εκπαιδευτικούς σκοπούς. Τα λογισμικά, με κριτήριο το βαθμό αλληλεπίδρασης με το χρήστη, συνιστούν <<ανοιχτά>> ή <<κλειστά>> εκπαιδευτικά προγράμματα.

Εκπαιδευτικό λογισμικό για την γλωσσική διδασκαλία Ο όρος εκπαιδευτικό λογισμικό είναι ιδιαίτερα προβληματικός στο χώρο της γλωσσικής διδασκαλίας για τρεις λόγους: 1. Μεγαλύτερο μέρος του λογισμικού, δεν είναι εκπαιδευτικό λογισμικό, αλλά περιβάλλοντα ευρύτερης χρήσης. Π.χ. Προγράμματα επεξεργασίας κειμένου, ηλεκτρονικά λεξικά. 2. Ο όρος εκπαιδευτικό λογισμικό υπονοεί ότι ο υπολογιστής χρησιμοποιείται ως υποστηρικτικό μέσο στη γλωσσική διδασκαλία. 3. Τέλος, μεγάλο πρόβλημα δημιουργείται από το γεγονός ότι η αξιοποίηση των Η/Υ στη διδασκαλία της ελληνικής ταυτίζεται συνήθως στη χώρα μας με την αξιοποίηση συγκεκριμένου τύπου εκπαιδευτικού λογισμικού.

Κατηγορίες λογισμικών για τη γλωσσική διδασκαλία με κριτήριο τη χρήση του Η/Υ στη διδασκαλία/ μάθηση. Προγράμματα εξάσκησης & πρακτικής: Τα προγράμματα αυτά έχουν ως στόχο την εξάσκηση των μαθητών σε επιμέρους ενότητες διδαγμένης ύλης. Σε αυτά τα προγράμματα δεν χρειάζεται η παρέμβαση του δασκάλου. Η διόρθωση και η ανατροφοδότηση γίνεται από το πρόγραμμα, το οποίο στο τέλος παρουσιάζει την πορεία και την επίδοση του ασκούμενου. Τα λογισμικά αυτού του χαρακτήρα εξασκούν συνήθως τους μαθητές σε διάφορες ενότητες της γραμματικής και του συντακτικού ή στην εκμάθηση του λεξιλογίου. Πολλές φορές έχουν την μορφή πολλαπλής επιλογής ή της συμπλήρωσης κενών κ.λπ.

Πλεονεκτήματα & μειονεκτήματα στα προγράμματα εξάσκησης & πρακτικής: Πλεονεκτήματα: Άμεση ανατροφοδότηση Περιθώριο άπειρων επαναλήψεων Δυνατότητα αξιολόγησης της πορείας των ασκουμένων. Μειονεκτήματα: Η ελάχιστη εκμετάλλευση των δυνατοτήτων των υπολογιστών Η ανατροφοδότηση που δίνεται είναι συνήθως τυπική και δεν εκμεταλλεύεται τις λανθασμένες απαντήσεις, για να δημιουργήσει συνθήκες δημιουργικής μάθησης.

Προγράμματα διδασκαλίας: Τα προγράμματα διδασκαλίας αναλαμβάνουν την διδασκαλία μίας ενότητας με την παράλληλη εξάσκηση. Η ύλη παρουσιάζεται κατά μικρές ενότητες και με κατάλληλες ερωτήσεις καταβάλλεται προσπάθεια να προκληθεί η συμμετοχή του μαθητή, από τις απαντήσεις του οποίου εξαρτάται η συνέχιση της διδασκαλίας. Επιδιώκεται, δηλαδή, η δυνατότητα εξατομίκευσης μαθησιακής διδασκαλίας που στηρίζεται στο διάλογο και παρακολουθεί την πορεία και την ικανότητα του κάθε μαθητή.

Προγράμματα προσομοίωσης: Τα προγράμματα προσομοίωσης αναπαριστούν την πραγματικότητα και έτσι μας επιτρέπουν να παρακολουθήσουμε κάποια φαινόμενα, τα οποία είναι δύσκολο, χρονοβόρο ή και ασύμφορο οικονομικά να παρακολουθήσουμε στην πραγματικότητα. Τέτοια προγράμματα υπάρχουν για την παρατήρηση φυσικών φαινόμενων, για τα μαθηματικά, την ιατρική κ.λπ. Τα περιθώρια για προσομοίωση δεν είναι τόσο μεγάλα λόγω της διαφορετικής φύσης του μαθήματος. Εντούτοις υπάρχουν προγράμματα που δίνουν στα παιδία διάφορους ρόλους (π.χ. του δημοσιογράφου, του αρχαιολόγου) και μέσω της συμμετοχής τους εξοικειώνονται με την αντίστοιχη επιστημονική ορολογία.

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΓΚΥΚΛΟΠΑΙΔΕΙΑ Βασικές πληροφορίες: Η ηλεκτρονική εγκυκλοπαίδεια είναι ένα από τα βασικότερα μέσα πληροφόρησης. Μπορούμε οποιαδήποτε στιγμή θέλουμε να ανατρέξουμε σ’ αυτήν και να αναζητήσουμε κάθε είδους πληροφορία. Είναι διαθέσιμη όλο το 24ώρο και ταυτόχρονα και πολύ χρήσιμη.

Είδη ηλεκτρονικής εγκυκλοπαίδειας: Εγκυκλοπαίδειες γενικής φύσης, οι οποίες περιέχουν άρθρα από θεματικές ενότητες πολλών διαφορετικών γνωστικών πεδίων ή εξειδικεύονται σε ειδικά θέματα (π.χ. εγκυκλοπαίδεια της Ιατρικής, της Φυσικής) Εγκυκλοπαίδειες που καλύπτουν μια ποικιλία θεματικών ενοτήτων από μια ιδιαίτερη πολιτισμική, θεματική ή ιδεολογική προοπτική (π.χ. Η μεγάλη Σοβιετική εγκυκλοπαίδεια) Εγκυκλοπαιδικά λεξικά.

Η δομή της εγκυκλοπαίδειας: Υπάρχουν δύο μέθοδοι οργάνωσης των ηλεκτρονικών εγκυκλοπαιδειών: Η μέθοδος της αλφαβητικής τάξης (τα άρθρα οργανώνονται με αλφαβητική τάξη) & η οργάνωση βάση ιεραρχημένων κατηγοριών.

… Η εξελισσόμενη φύση της ιεραρχημένης δομής της εγκυκλοπαίδειας είναι προσαρμόσιμη σε ψηφιακή μορφή κατάλληλη για CD-ROM ή τον σκληρό δίσκο ενός υπολογιστή. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα όλες οι μεγάλες εγκυκλοπαίδειες να στραφούν σε αυτή τη μορφή έκδοσης στα τέλη του 20ου αι. Οι ψηφιακές εκδόσεις έχουν το πλεονέκτημα της φτηνής παραγωγής και της εύκολης χρήσης και μεταφοράς. Περιλαμβάνουν πολυμέσα που δεν είναι δυνατόν να συμπεριληφθούν στην έντυπη έκδοση.

Νεότερες στρατηγικές για την κατασκευή ηλεκτρονικών εγκυκλοπαιδειών Οι νεότερες στρατηγικές για την κατασκευή εγκυκλοπαιδειών δίνουν έμφαση στην σύμπτωση πολλών πιθανών τρόπων οργάνωσης της γνώσης με τη χρήση μητρών για τον συνδυασμό, την αλληλεπίδραση και τη σύνθεση των κειμένων. Αυτή η μετά-εγκυκλοπαιδική προσέγγιση διαθέτει διαμεσολαβητές για την συστηματική ταξινόμηση και σύνθεση των λέξεων, των αριθμών, των ήχων και των εικόνων. Με αυτό τον τρόπο παράγει συναισθητική (τέχνη) και συγκριτική (επιστήμη) οργάνωση της γνώσης.

Είναι άραγε η Ηλεκτρονική εγκυκλοπαίδεια έμπιστη πηγή πληροφόρησης; Είναι φανερό πως το μεγαλύτερο ποσοστό των ανθρώπων καταφεύγει στην ηλεκτρονική εγκυκλοπαίδεια για να αναζητήσει κάθε είδους πληροφορία. Δεν έχουν όμως υπ’ όψιν τους ότι αυτές οι πληροφορίες μπορεί να είναι λανθασμένες. Γι’ αυτό καλό θα ήταν κάθε φορά που αντλούμε πληροφορίες από την ηλεκτρονική εγκυκλοπαίδεια να ελέγχουμε κατά πόσο είναι έγκυρες, βάση άλλων πηγών που ενδεικτικά είναι έγκυρες και πραγματικές.

Πλεονεκτήματα & μειονεκτήματα της Ηλεκτρονικής Εγκυκλοπαίδειας Πλεονεκτήματα: Η πληροφόρηση μέσω της Ηλεκτρονικής εγκυκλοπαίδειας Η διαθεσιμότητα της όλο το 24ώρο Η πλούσια γκάμα πληροφοριών Η γρήγορη αναζήτηση πληροφοριών Μειονεκτήματα: Οι μη έγκυρες πληροφορίες που αναρτούνται στην Ηλεκτρονική εγκυκλοπαίδεια.

ΜΗΧΑΝΕΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ –ΓΕΝΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ Οι μηχανές αναζήτησης είναι το κυριότερο εργαλείο του διαδικτύου. Με τη βοήθειά τους: 1. Ο χρήστης βρίσκει εύκολα και γρήγορα αυτό που ψάχνει. 2. Μειώνεται ο χρόνος αναζήτησης και συνήθως έχουν ένα εργαλείο ρομπότ αράχνη (robot spider). Περιλαμβάνουν όσο το δυνατόν μεγαλύτερο κομμάτι από τα περιεχόμενα του διαδικτύου. Η αξία των μηχανών μετριέται με το πόσο σχετικά είναι τα αποτελέσματα που εξάγει από τη βάση. Οι μηχανές εξάγουν τα αποτελέσματά τους «μυστικά» και ο βασικός λόγος είναι ο ανταγωνισμός ανάμεσά τους.

Τι είναι οι μηχανές αναζήτησης Οι μηχανές αναζήτησης είναι εργαλεία που χρησιμοποιούνται για την ανάκτηση και την αναζήτηση πληροφοριών στο Διαδίκτυο. Οι λέξεις-κλειδιά στις οποίες θα βασιστεί η αναζήτηση είναι: Τον τίτλο της ιστοσελίδας μια μικρή περιγραφή της ή το περιεχόμενό της κοντά στις λέξεις-κλειδιά, την τοποθεσία της ιστοσελίδας στο Διαδίκτυο

Μηχανές αναζήτησης και περιεχόμενο του διαδικτύου Οι μηχανές αναζήτησης είναι δημοφιλείς από: από το πόσο παραμετροποιημένα είναι ο τρόπος αναζήτησης, Και από τα αποτελέσματα που εξάγουν. Ακόμη οι μηχανές αναζήτησης: Προσφέρουν στους χρήστες & έχουν κερδίσει την εμπιστοσύνη τους. Διαρκώς εφευρίσκουν καινούργιες αλλά και εξειδικευμένες,

Μηχανές αναζήτησης και διαδίκτυο marketing Όλες οι μηχανές αναζήτησης έχουν αναπτύξει τις δικές τους διαφημιστικές υπηρεσίες. Οι πιο γνωστές από αυτές είναι: Google Adwords Yahoo! Search Marketing (Overture) Microsoft adCenter (MSN), www.in.gr. Τέλος, για σωστή κατασκευή του ιστοχώρου είναι απαραίτητο: Ιστοσελίδες φιλικές προς τις μηχανές αναζήτησης και προσεκτικά σχεδιασμένη καμπάνια στα διαφημιστικά προγράμματα.

ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΔΙΚΤΥΩΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΔΙΚΤΥΩΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ

Το τέλος του Ψυχρού πολέμου αλλά και η παγκοσμιοποίηση των επικοινωνιών αποτέλεσαν δυο κρίσιμους παράγοντες οι οποίοι άλλαξαν τον τρόπο µε τον οποίο τα Μέσα Ενημέρωσης επιδρούν στη διαδικασία λήψης αποφάσεων για την εξωτερική πολιτική.Τα Παγκόσμια Δίκτυα Ενημέρωσης (ΠΔΕ) καθίστανται πλέον ένας σημαντικός παράγοντας, η παρέμβαση του οποίου μεταβάλλει το περιβάλλον στο οποίο χαράσσεται και ασκείται η εξωτερική πολιτική. Tα χαρακτηριστικά που περιγράφουν την λειτουργία των Μέσων Ενημέρωσης είναι τα εξής πέντε : Η συνεχής μετάδοση, εικοσιτέσσερις ώρες το εικοσιτετράωρο Η πληροφόρηση σε πραγματικό χρόνο Οι περιορισμοί που επιβάλλονται από την έμφαση στη ‘ζωντανή’ κάλυψη των γεγονότων  Η μετάδοση από το ένα στο άλλος μέρος του κόσμου Και η κυριαρχία των εντυπωσιακών ‘τηλεγραφικών’ ειδησεογραφικών τίτλων

Η παγκόσμια ειδησεογραφική κάλυψη αδιαμφισβήτητα είναι σημαντική καθώς τοποθετεί στην ημερήσια διάταξη των κυβερνήσεων διεθνείς κρίσεις και συζητήσεις που στο παρελθόν περνούσαν απαρατήρητες. Το ζητούμενο για τους διπλωμάτες / ειδικούς είναι πώς να: Ανταγωνιστούν αποτελεσματικά τη ζωντανή και σε πραγματικό χρόνο ενημέρωση, χωρίς να υποβαθμίσουν τον επαγγελματισμό που διέπει τις αναλύσεις και προτάσεις τους. Μεταδώσουν συγκροτημένες αναλύσεις και πληροφορίες χωρίς να ξεπεραστούν από την ενημέρωση που παρέχουν τα ΠΔΕ. Ανταγωνιστούν εικόνες και ρεπορτάζ που είναι αντίθετες στις αξιολογήσεις τους και τα συμφέροντά των χωρών τους.

Συνοψίζοντας, τα ΠΔΕ προσφέρουν στις κυβερνήσεις ενημέρωση σε πραγματικό χρόνο , όπως και σηµαντικές ευκαιρίες προαγωγής των στρατηγικών τους στόχων. Ταυτόχρονα, τις εξαναγκάζει να τα αντιμετωπίσουν και να αποφύγουν αντιδράσεις και λάθη που μπορεί να προκαλέσει η εκτεταμένη και επικριτική κάλυψη, και προκαλούν τους διπλωμάτες/ειδικούς να διατηρήσουν τον παραδοσιακό τους ρόλο ως πηγή ενημέρωσης και αξιολόγησης των κυβερνήσεων/ηγετών. Τα ΠΔΕ συμβάλλουν στην κατανόηση των συγκρούσεων που σήµερα μαστίζουν πολλές περιοχές του πλανήτη. Τέλος τα ΠΔΕ διαχέουν την παγκόσμια πληροφόρηση και μας κρατούν ενήμερους για την κατάσταση που επικρατεί σε όλες τις χώρες του πλανήτη.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ Από τη φύση του φιλομαθής ο άνθρωπος επιθυμεί έντονα να γνωρίζει ό, τι συμβαίνει στο κοντινό και ευρύτερο περιβάλλον. Στο παρελθόν η γνώση αυτή ήταν περιορισμένη, αφού σχηματιζόταν βάσει πληροφοριών, που από στόμα σε στόμα μεταδίδονταν αλλοιωμένες και αφορούσαν κυρίως τα συμβάντα των τοπικών κοινωνιών.  Η ανάπτυξη της τεχνολογίας στον τομέα της επικοινωνίας προσφέρει στον σύγχρονο άνθρωπο τη δυνατότητα της άμεσης πρόσβασης σε γνώσεις και πληροφορίες που προέρχονται από όλα τα μέρη του κόσμου. Αυτή η κοσμογονική επανάσταση στην πληροφόρηση καταργεί τα σύνορα των κρατών και ευνοεί την προσέγγιση και συνεργασία τους σε παγκόσμια κλίμακα Σήμερα η πληροφόρηση, με την πρόοδο της τεχνικής, αποτελεί οργανωμένο θεσμό, όπως είναι τα γραφεία πληροφοριών που συγκεντρώνουν πληροφορίες πολιτικού, οικονομικού και επιστημονικού περιεχομένου. Οι επιχειρήσεις, τα ερευνητικά κέντρα κ.α. στηρίζουν την οργάνωση και απόδοσή τους στην πληροφόρηση.

Με την έγκαιρη και έγκυρη πληροφόρηση ο σύγχρονος άνθρωπος: Μαθαίνει τι γίνεται γύρω του Αποκτά θεωρητικές και πρακτικές γνώσεις Συμμετέχει στη συνεχή εξέλιξη των γνώσεων Καταργούνται τα σύνορα των κρατών και γεφυρώνονται οι μεγάλες αποστάσεις Σχηματίζει μια αντικειμενική αντίληψη Συμβάλλει στην επικοινωνία Γνωρίζει από πριν τις καταστάσεις που πρόκειται να αντιμετωπίσει Διακρίνεται για την αυτενέργεια και την πρωτοβουλία του. Συνειδητοποιεί τις ευθύνες του απέναντι στον εαυτό του και στους άλλους Αιτιολογεί τις σκέψεις και τις κρίσεις του Γίνεται αμερόληπτος Συμβιβάζει την ελευθερία στην έκφραση με τη σωστή πληροφόρηση. Αποκτά πολλά και ποικίλα ερεθίσματα για πνευματική δημιουργία Μπορεί να ερμηνεύσει τα γεγονότα και να τα συγκρίνει με άλλα παρόμοια Στηρίζει την κοινωνική ελευθερία και το δημοκρατικό πολίτευμα Διαφωτίζει την κοινή γνώμη πάνω σε ποικίλα θέματα

ΠΑΡΑΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ ΟΡΙΣΜΟΣ ΠΑΡΑΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ : Παραπληροφόρηση ονομάζουμε την εσκεμμένη διαστροφή αληθινών πληροφοριών ή την κατασκευή ψευδών με σκοπό την επίτευξη συγκεκριμένων στόχων. ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΤΗΣ ΠΑΡΑΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ : Τα προβαλλόμενα μηνύματα στην εποχή μας εκμεταλλεύονται τα συναισθήματα και την ηθική του δέκτη.  Οξύνει το φανατισμό, μαζοποιεί τον άνθρωπο, υποβαθμίζει την κριτική σκέψη  Αποδιοργανώνεται η εσωτερική ζωή των ατόμων Επικρατεί φόβος προς τον συνάνθρωπο, ωφελιμισμός και αριβισμός Αφαιρείται η πρωτοβουλία από τον άνθρωπο  Η κοινωνία δεν μπορεί να αντιμετωπίσει τα προβλήματά της, εφόσον δεν ενημερώνεται έγκαιρα και έγκυρα για τη φύση τους

ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΗΣ ΠΑΡΑΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ Για να αντιμετωπισθεί το φαινόμενο της παραπληροφόρησης επιβάλλεται: Ανάπτυξη υγιούς διαλόγου και θεσμική κατοχύρωση μιας πλουραλιστικής ενημέρωσης .  Η πληροφόρηση, για να είναι ωφέλιμη για το άτομο-δέκτη πρέπει να προέρχεται από χώρους όπου επικρατεί η δημοκρατία, η ελευθερία του στοχασμού, της άντλησης και μετάδοσης των ειδήσεων Οι εκπρόσωποι των ΜΜΕ να επιλέγονται με βάση το υψηλό εκπαιδευτικό τους επίπεδο  Ο επαναπροσδιορισμός της συνεκφοράς «ανθρώπινη επικοινωνία» Ο επαναπροσδιορισμός της έννοιας «ψυχαγωγία» Ανεξαρτησία από οικονομικά και πολιτικά κέντρα εξουσίας Σωστή ιεράρχηση των θεμάτων που απασχολούν τον πολίτη

ΠΗΓΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ Από το Διαδίκτυο: http://www.mediainfo.gr/internet/searchengines/index.html http://www.it.uom.gr/project/MultimediaTechnologyNotes/chap3a_7.htm http://www.samostimes.gr/portal/2011-07-01-11-00-06/278-2011-07-12-13-21-38 http://files.mgkworld.net/cipt/docs/CIPTFragonikolopoulosMediaFP.pdf http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%95%CE%B3%CE%BA%CF%85%CE%BA%CE%BB%CE%BF%CF%80%CE%B1%CE%AF%CE%B4%CE%B5%CE%B9%CE%B1 http://www.greek-language.gr/greekLang/modern_greek/bibliographies/edu_soft/02.html

Wikispaces.com Μέσα στα πλαίσια της ερευνητικής εργασίας δημιουργήσαμε ένα Wiki στο οποίο αναρτήσαμε τις πληροφορίες που αφορούσαν το θέμα μας ( Πληροφόρηση – Εκπαίδευση ). Ο καθένας έχει την δυνατότητα να επισκεφτεί την ιστοσελίδα μας στην παρακάτω διεύθυνση : https://www.wikispaces.com/