Αρχαϊκή εποχή( π.Χ.) Η ΤΕΧΝΗ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Η παρουσίαση θα γίνει από την Άννα Στεργιανούδη της ΣΤ τάξης.
Advertisements

ΑΡΧΑΪΚΗ ΤΕΧΝΗ.
Ζωφορος θησαυρου σιφνιων
Η εκκλησια τησ Καπνικαρεασ
1ο πρότυπο πειραματικό δημοτικό σχολείο Π.Τ.Δ.Ε-Α.Π.Θ.
Βυζαντινό-Νομισματικό Μουσείο Αθηνών 2012
ΠΑΡΑΙΣΘΗΣΙΟΓΟΝΕΣ ΟΥΣΙΕΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΑ
Η ΤΕΧΝΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΪΚΗ ΕΠΟΧΗ
Θέμα: Τα αγάλματα της Αρχαϊκής Εποχής
Η ΚΑΘΟΔΟΣ ΤΩΝ ΔΩΡΙΕΩΝ (11ος αι πΧ) οι
Επιτύμβιο άγαλμα, που θεωρείται ορόσημο στην εξέλιξη της αρχαίας ελληνικής πλαστικής και το τελευταίο της σειράς των αρχαϊκών κούρων. Σώζεται σχεδόν ακέραιο,
Εαρινο εξαμηνο η παραδοση ( )
Ο«ΧΡΥΣΟΣ ΑΙΩΝΑΣ» 5ος αι.π.Χ.
Η τέχνη της αρχαϊκής εποχής
Η τέχνη της αρχαϊκής εποχής
Τι θα γνωρίσουμε στην ιστορία της Δ΄ Τάξης
Εισαγωγή στην αρχαϊκή γλυπτική Κόρες
ΗΡΑ Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΤΟΥ ΔΙΑ Η ΒΑΣΙΛΙΣΣΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΕ ΤΟ ΓΑΜΟ,
Αρχαϊκή εποχή( π.Χ.) Η ΤΕΧΝΗ
Απελευθερωτικές επιγραφές
Η Ελλαδα ταξιδευει στο εξωτερικο
ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΗ ΜΙΝΩΙΚΗ ΚΡΗΤΗ
Κλασική Εποχή 5ος αιώνας.
Γιακουμάτου Τ. Αρχαϊκή γλυπτική Κούροι Γιακουμάτου Τ.
Η Αρχαϊκή Εποχή.
Αρχαίοι ελληνικοί ναοί
Η Αίγυπτος είναι η χώρα από την οποία ξεκίνησε η μεγάλη καινοτομία στην εξέλιξη της ελληνικής πλαστικής. J. Boardman: Greek Sculpture, The archaic period,
Χάρης Λεμονιάς 2009 Η ΑΚΡΟΠΟΛΗ ΤΩΝ ΑΘΗΝΩΝ.
Ο ναός χτίστηκε μεταξύ 425και406ΠΧ Οι Αθηναίοι θέλοντας να συμβιβάσουν δύο αντίπαλους θεούς,τον Ποσειδωνα και την Αθηνά,τούς αφιέρωσαν από ένα ιερό κάτω.
Η ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΡΧΑΪΚΗΣ ΕΠΟΧΗΣ
ΑΡΧΑΪΚΗ ΕΠΟΧΗ π.Χ. Η αρχαϊκή περίοδος σφραγίζεται από δύο κορυφαίες δημιουργίες: α) την ανέγερση λίθινων ναών και β) τη δημιουργία λίθινων αγαλμάτων.
Μαθητές: Γαγαμάνης Σάκης Δογάνης Γιώργος Καρκαδάκης Θεόφιλος
Εθνικό Ιστορικό Μουσείο Αθήνας, Ελλάδα
4ο ΕΠΑ.Λ. ΑΘΗΝΩΝ 2013 Πάουλα Σαλομπεχάι Λουίζα Σαλομπεχάι
Υπερφυσικό και κοινωνικές πρακτικές Μύθος και θρησκεία στην αρχαία Ελλάδα. Jean-Pierre Vernant.
Μελέγγογλου Έλενα Σταθούλια Πηνελόπη Ψηλού Αγγελική.
Αρχαϊκή Τέχνη.
1ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΜΕΓΑΡΩΝ
Η ΕΛΕΝΗ ΤΟΥ ΕΥΡΙΠΙΔΗ Η ΚΑΙΝΗ ΕΛΕΝΗ.
Εισαγωγή στην Κλασική Αρχαιολογία ΙΙ (5ος - 4ος αι. π.Χ.)
Δ 10. Αρχαϊκή τέχνη π Χ (σελ.65-67). Κορυφαίες δημιουργίες Οι λίθινοι μνημειακοί ναοί Οι λίθινοι μνημειακοί ναοί Τα λίθινα αγάλματα σε φυσικό.
Η ΤΕΧΝΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΪΚΗ ΕΠΟΧΗ
Η ΑΚΡΟΠΟΛΗ ΗΛΙΑΝΑ ΚΟΡΟΒΕΣΗ ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΜΑΚΡΗΣ. ΕΠΙΣΚΕΦΤΕΙΤΕ ΤΟΝ ΠΑΡΘΕΝΩΝΑ Ο Παρθενώνας χτίστηκε το 302 π.Χ. Αρχιτέκτονες ήταν ο Ικτίνος και ο Καλλικράτης.
Η ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΣΤΑ ΑΡΧΑΪΚΑ ΧΡΟΝΙΑ (800π.Χ.- 479π.Χ.).
Πεπλοφόρος Θεοδώρα Μπάφα Στ2 1ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσ/νικης Π.Τ.Δ.Ε.- Α.Π.Θ
ΣΤΕΡΓΙΟΣ Δ΄ Τάξη, Μάθημα Πληροφορικής 1 ο Π. Δ. ΣΧΟΛΕΙΟ ΡΟΔΟΥ
Η Ακρόπολη και τα μνημεία της
Τάματα ονομάζουμε τις υποσχέσεις ή τις ευχές που κάνουμε στο Θεό. Μερικοί κάνουν τάματα για να ευχαριστήσουν το Θεό για κάτι που τους έδωσε, ενώ άλλοι.
Η Νίκη της Σαμοθράκης Δημιουργήθηκε στα τέλη του 3ου - αρχές 2ου αιώνα π.Χ. (περ. στα 220 με 190 π.Χ.). Δυστυχώς δεν γνωρίζουμε τον καλλιτέχνη.
Αγία Σοφία Κωνσταντινούπολη. Ο Ναός της Αγίας Σοφίας (Ναός της Ύπατης Σοφίας του Ένσαρκου Λόγου του Θεού) χτίστηκε το 532 από τον Ιουστινιανό στη θέση.
Εισαγωγή στην Κλασική Αρχαιολογία ΙΙ (5ος - 4ος αι. π.Χ.) Ιφιγένεια Λεβέντη Τμήμα: Ιστορίας, Αρχαιολογίας και Κοινωνικής Ανθρωπολογίας Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.
Η Κληρονομιά μας Οι καταστροφές των αγαλμάτων σπουδαίων αρχαίων πολιτισμών στις εμπόλεμες περιοχές με λύπησαν πάρα πολύ. Συγκέντρωσα τις φωτογραφίες.
ΤΕΧΝΗ ΑΡΧΑΪΚΩΝ ΧΡΟΝΩΝ Καλλιόπη Ψαρουδάκη.
Το αναγλυφο του Τριπτολεμου των ελευσινιων μυστηριων
Ερέχθειον.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΠΕΤΚΟΓΛΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΣ Α2’ 2Ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΟΛΟΥ
Ο ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΗΝ ΑΡΧΑΊΚΗ ΕΠΟΧΗ ( π.Χ.)
ΑΚΡΟΠΟΛΗ ΠΑΡΘΕΝΩΝΑΣ ΕΡΕΧΘΕΙΟ-ΚΑΡΙΑΤΙΔΕΣ ΠΡΟΠΥΛΑΙΑ
ΚΩΣΤΑΣ ΣΤΑΣΙΝΟΣ ΕΛΕΝΗ ΛΙΟΣΗ
ΑΡΧΑΙΟΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΘΕΟΤΗΤΕΣ ΣΤΗΝ ΑΙΝΟ
Η ΑΡΧΑΙΑ ΠΟΛΗ ΤΗΣ ΑΙΝΟΥ.
ΠΛΑΚΑ.
Βασίλης Α. 1ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Τάξη Στ
ΑΚΡΟΠΟΛΗ ΠΑΡΘΕΝΩΝΑΣ ΜΟΥΣΕΙΟ ΑΚΡΟΠΟΛΗΣ ΠΡΟΠΥΛΑΙΑ ΕΡΕΧΘΕΙΟ
1. ΚΥΚΛΑΔΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Η εποχή του χαλκού (3000/ π.Χ.)
Η ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΡΧΑΪΚΗΣ ΕΠΟΧΗΣ. Βασικές καινοτομίες Η αρχαϊκή τέχνη αποτυπώνει την αίσθηση της υπεροχής που αισθάνονται οι Έλληνες μετά τη νίκη τους στους.
Ο Κυκλαδικός Πολιτισμός
Τα σημαντικότερα έργα του Λούβρου
Βυζαντινό-Νομισματικό Μουσείο Αθηνών 2012 Κακαριάρη Άννα Κουβά Ρεγγίνα.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Αρχαϊκή εποχή(800-470π.Χ.) Η ΤΕΧΝΗ Γεωμετρική εποχή Αρχαϊκή Κλασσική Ελληνιστική Ρωμαϊκή Βυζαντινή Νεοελληνική

Αρχαϊκή Γλυπτική Η αρχαϊκή περίοδος σφραγίζεται από τη δημιουργία αγαλμάτων σε φυσικό και υπερφυσικό μέγεθος Τα υλικά κατασκευής τους είναι ασβεστόλιθος από την Κρήτη μάρμαρο από τη Νάξο και την Πάρο Υπήρξαν πολλά τοπικά εργαστήρια από την Iωνία ως τη δυτική Eλλάδα. Αποφασιστικό ρόλο στη γέννηση της μεγάλης γλυπτικής έπαιξαν οι εμπορικές επαφές με την Αίγυπτο η συγκέντρωση πλούτου από τους αριστοκράτες Γιατί άραγε;

Βασικός τύπος αγάλματος είναι ο Κούρος που σημαίνει νεαρός άνδρας και η Κόρη, η νεαρή γυναίκα Ποιος ήταν άραγε ο σκοπός για τον οποίο δημιουργήθηκαν; Ήταν αφιερώματα στους θεούς ή επιτύμβια μνημεία.

Κούρος του Σουνίου Γύρω στο 600 π.Χ., Ύψος 3,05 , ναξιώτικο μάρμαρο, Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο Αθηνών

Κούρος της Νέας Υόρκης (590 π.Χ.,περίπου) περίπου), μάρμαρο, ύψος 1,84., Νέα Υόρκη, Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης

Το κεφάλι του κούρου της Αττικής (λεπτομέρεια)

Ο κούρος της Τενέας 560-550 π. Χ., παριανό μάρμαρο, ύψος 1,53εκ.,Γλυπτοθήκη Μονάχου

Κούρος της Βολομάνδρας (550 π.Χ. περίπου), επιτάφιο άγαλμα, μάρμαρο Νάξου, Ύψος 1,78 μ., από τη Βολομάνδρα Αττικής, Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο

Κούρος της Αναβύσσου, ο Κροίσος Επιτάφιο άγαλμα (530 π.Χ.), παριανό μάρμαρο, ύψος 1,94μ., Αθήνα, Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο

Επιτύμβιο επίγραμμα για τον Κούρο της Αναβύσσου ΣΤΕΘΙ ΚΑΙ ΟΙΚΤΙΡΟΝ ΚΡΟΙΣΟ ΠΑΡΑ ΣΕΜΑ ΘΑΝΟΝΤΟΣ ΗΟΝ ΠΟΤ' ΕΝΙ ΠΡΟΜΑΧΟΙΣ ΟΛΕΣΕ ΘΟΡΟΣ ΑΡΕΣ Στάσου και κλάψε μπρος στο μνήμα του νεκρού Κροίσου που θανάτωσε ο βίαιος Άρης καθώς πολεμούσε στην πρώτη γραμμή Όσοι κούροι χρησιμοποιήθηκαν ως επιτύμβια μνημεία φέρουν επιγράμματα σχετικά με το νεκρό ή τη νεκρή, που απεικονίζονται πάντα σε νεανική ηλικία

Ο Αριστόδικος 500 π.Χ., 1,98μ.,παριανό μάρμαρο, Εθνικό και Αρχαιολογικό Μουσείο Αθηνών

Κόρες Βρίσκονται σε κοιμητήρια και ιερά. Όταν δεν επιτελούν το ρόλο του «σήματος» η λειτουργία τους είναι δυσδιάκριτη. Όταν βρίσκονται σε ιερά άραγε αναπαριστούν τους αναθέτες τους ή τους αποδέκτες δηλ. θεές; Είναι αναθήματα για θρησκευτικές τελετές ( σαν ιέρειες;) ή αναπαριστούν μικρότερες θεότητες (π.χ. Νύμφες)

Αφιέρωμα της Νικάνδρης της Νάξου περ. 660-650 π.Χ.

επιγραφή στη βάση του αγάλματος

Με ανέθεσε σε Αυτόν που τοξεύει μακριά τα βέλη η Νικάνδρη, η εξαιρετική κόρη του Νάξιου Δεινοδίκη, η αδελφή του Δεινομένη και τώρα σύζυγος του Φράξου

Η κυρία της Auxerre 640- 630 π. Χ., Ο,65μ., Μουσείο Λούβρου

Κόρη του Βερολίνου 560-570, π.Χ., 1,93μ. Βρέθηκε στην Αττική, πιθανότατα σε νεκροταφείο,Βερολίνο

Η Φρασίκλεια 550- 540 π.Χ., ύψος 2,12 μ.,παριανό μάρμαρο, Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο

Φρασίκλεια Σῆμα Φρασικλείας· Στη βάση του αγάλματος υπήρχε η επιγραφή: Σῆμα Φρασικλείας· κόρη κεκλήσομαι αἰεί, ἀντί γάμου παρά θεῶν τοῦτο λαχοῦσ’ ὄνομα. Ἀριστίων Πάρι[ος μ' ἐπ]ό[ε]σε Μνήμα της Φρασίκλειας. θα καλούμαι κόρη για πάντα, αφού αντί για γάμο οι θεοί αυτό το όνομα μου όρισαν. Με έφτιαξε ο Αριστίων ο Πάριος

Η πεπλοφόρος κόρη περίπου 530 π.Χ.,1,17μ. Μουσείο Ακρόπολης

Η πεπλοφόρος κόρη

Κόρη Ακρόπολης 530-520 π. Χ., Ύψος 1,82μ.

Κόρη Αντήνορα 530-520 π.Χ., ύψος 2,ο1μ, Μουσείο Ακρόπολης

Η κόρη στηρίζεται σε βάση στην οποία διαβάζουμε την επιγραφή ΝΕΑΡΧΟΣ ΑΝΕΘΕΚΕ[Ν Ο ΚΕΡΑΜΕ] ΥΣ ΕΡΓΟΝ ΑΠΑΡΧΕΝ ΤΑΘ[ΕΝΑΙΑΙ] ΑΝΤΕΝΟΡ ΕΠ[ΟΙΕΣΕΝ] Ο ΕΥΜΑΡΟΣ Τ[Ο ΑΓΑΛΜΑ] Με ανέθεσε ο Νέαρχος ο κεραμέας. Το αναθέτει ως απαρχή του έργου του. Το άγαλμα το έκανε ο Αντήνορας ο γιος του Εύμαρου.

Η κόρη με τα αμυγδαλωτά μάτια 500 π.Χ., Ύψος 0,94μ., Μουσείο Ακρόπολης

Κόρη Ευθυδίκου, Η μουτρωμένη 490-485 π.Χ.

Οι αρχαιολόγοι πιστεύουν ότι οι κόρες ήταν βαμμένες με χρώματα Η κυρία της Auxerre Αναπαράσταση από το University of Cambridge

Αναπαράσταση Η πεπλοφόρος Το χρώμα των μαλλιών πρέπει να ήταν κόκκινο, τουλάχιστον αυτό συμπεραίνουμε από τα λίγα υπολείμματα χρωστικής ουσίας που υπάρχουν. Άλλες χρωστικές που ανακαλύπτουμε στην επιφάνεια του μαρμάρου είναι το κόκκινο στα μάτια, το κόκκινο και το πράσινο στην φορεσιά, ενώ μεγάλα τμήματα της φορεσιάς, καθώς και η επιδερμίδα της κόρης είχαν το φυσικό χρώμα του μαρμάρου. Η πεπλοφόρος Αναπαράσταση

Η Φρασίκλεια Αναπαράσταση

Άγαλμα= αφιέρωμα που προσφέρεται στους θεούς για να τους κάνει να αγάλλονται, να χαίρονται