Η ενδυμασία στο Βυζάντιο

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Η ενδυμασία από τα τέλη του 15ου έως τις αρχές του 19ου αιώνα
Advertisements

Ενδυμασία - Μόδα ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ
Παραδοσιακό φόρεμα της Κρήτης Το παραδοσιακό φόρεμα για τα άτομα
ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ - ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΟ ΧΡΟΝΟ
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ!
ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ ΜΙΝΩΙΤΩΝ Οι πληροφορίες που διαθέτουμε για το μινωικό ένδυμα προέρχονται από ένα πλήθος τοιχογραφικών παραστάσεων, από τα ενδύματα των ανθρωπόμορφων.
ΜΟΔΑ-ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ.
Η ΜΟΔΑ ΤΟΝ 20Ο ΑΙΩΝΑ.
Η ενδυμασία και η μόδα στα Βυζαντινά χρόνια
Φορέματα σε Α γραμμή (1950).
Από της δεκαετία του 1920 έως τη δεκαετία του 1930.
Αντίληψη της ομορφιάς Μόδα και περιποίηση
Ρώμη Βυζάντιο Μεσαίωνας
ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ 18ος - 19ος αιώνας.
Πάντα ακούμε τους «κανόνες» των γυναικών
ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΕΣ ΣΥΝΗΘΕΙΕΣ ΤΩΝ ΒΥΖΑΝΤΙΝΩΝ!!!
Το παλάτι, ο ιππόδρομος και οι Δήμοι
Τι ξέρετε για την ΟΡΑΣΗ;
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΒΥΖΑΝΤΙΝΩΝ ΧΡΟΝΩΝ
ΟΜΑΔΑ ΟΙ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΛΕΞΕΙΣ ΤΗΣ ΜΟΔΑΣ Βασίλης Βασιλειάδης Θοδωρής Βασιλειάδης Γιάννης Βορδάκης Γιώργος Γούλας.
Ρόλοι κατοίκων: ● Άντρες :γεωργοί, πολιτικοί αρχηγοί, θρησκευτικοί ηγέτες, στρατιώτες, σύζυγοι έπαιρναν μέρος σε όλες τις δημόσιες τελετές ● Γυναίκες:
ΒΥΖΑΝΤΙΟ Η ΧΑΜΕΝΗ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ
Η ενδυμασία στην Αρχαία Ρώμη
Ενδυμασιεσ αρχαιων Ελληνων
ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΡΓΑ ΚΑΙ ΗΜΕΡΑΙ TOY BYZANTIOY
ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΠΡΩΙΜΗ ΕΠΟΧΗ
ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΕΣ ΕΝΔΥΜΑΣΙΕΣ
H γυναικεία ενδυμασία κατά την εποχή του χαλκού
Ένδυση στα χρόνια του Βυζαντίου
ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΗ ΠΟΡΕΙΑ ΤΗΣ ΕΝΔΥΜΑΣΙΑΣ
Η εξέλιξη της ενδυμασίας στην αρχαία Ελλάδα
Το μακιγιάζ από την αρχαία εποχή έως και σήμερα…
ΜΟΥΣΕΙΟΕΞΕΡΕΥΝΗΣΗ Να κάνετε μια μουσειοξερεύνηση για εικόνες στο Διαδίκτυο που έχουν το ίδιο θέμα από διαφορετικές εποχές π.χ. Βάπτιση Χριστού από 7ο-15ο.
«Η σημασία και η συμβολική γλώσσα της ενδυμασίας»
Διαμαντίδου Χρυσή Β ’ Γυμνασίου Μάθημα Ιστορίας
Σωτήρης Θεοχάρης Ορφέας Λιακόπουλος
Κρητικές Παραδοσιακές Φορεσιές
Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΑ
ONOMATA 4ης ΟΜΑΔΑΣ ΣΤΕΛΛΑ ΜΟΥΤΑΦΗ ΚΟΡΙΝΑ ΜΠΟΥΖΟΥΚΗ.
Αρχαιολογικό Μουσείο Μυτιλήνης
Ρατσισμός.
ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
“Η μόδα στη ζωή μας” Η μόδα είναι ένα πολυσύνθετο φαινόμενο που καθρεπτίζει τις εξελίξεις μιας κοινωνίας σε μια ιστορική περίοδο. Ο ρόλος της είναι να.
ΤΑ ΝΥΧΙΑ ΚΥΡΤΑ ΗΜΙΔΙΑΦΑΝΗ ΠΕΤΑΛΑ ΑΠΟΤΕΛΟΥΝΤΑΙ : AΠΟ ΣΚΛΗΡΗ ΚΕΡΑΤΙΝΗ
Μελέγγογλου Έλενα Σταθούλια Πηνελόπη Ψηλού Αγγελική.
Η ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ ΣΤΟ ΠΕΡΑΣΜΑ ΤΩΝ ΑΙΩΝΩΝ
ΕΝΔΥΜΑΤΟΛΟΓΙΑ ΑΡΧΑΙΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ
ΣΚΥΛΑΚΙΑ ΧΡΙΣΤΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΥ.
Η καθημερινή ζωή στο Βυζάντιο
Όνομα ομάδας: Γαλαζοπράσινο Μαθητές: Καραίσκου Ρανια, Γιαμαίου Σπυριδούλα, Παπαδόπουλος Ευσέβιος, Τσατσαράγκος Θανάσης Θέμα: Φώς, Χρώμα και τέχνη Σχολείο:6ο.
Η ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ
Οργανολογία Ι Μάθημα Χ Βυζαντινά μουσικά όργανα. Βυζαντινά μουσικά όργανα - Πηγές Είναι ελάχιστες οι άμεσες πηγές. Έμμεσες πηγές: ιστορικά κείμενα με.
Η ενδυμασία και η μόδα στο βυζάντιο Ιστορία Β΄ Γυμνασίου Κεφ.Ε΄.1.
ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΑ Η ΜΟΔΑ ΣΤΟ ΜΑΚΙΓΙΑΖ
Σε αυτή την τάξη των εντόμων ανήκουν πάνω από είδη σε όλο τον κόσμο. Ολομετάβολα έντομα Δύο ζεύγη φτερών καλυμμένα με πολύχρωμα λέπια Διαθέτουν.
Η ενδυμασία στα χρόνια της Ωραίας Ελένης
Ασιατικοί Βεδουίνοι Γεωργία Θωμά. Πού ζει ο λαός  Οι Βεδουίνοι εντοπίζονται σε όλο το μήκος των εκτάσεων που καλύπτει η έρημος, από της ακτές της Σαχάρας.
Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΤΗΤΑ ΣΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ ΚΑΙ ΜΟΔΑ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΧΡΟΝΟ
Μόδα στον Ινδουισμό Μια εργασία για το μάθημα του Project από τους μαθητές: Νικολόπουλο Αχιλλέα, Παπία Θανάση, Πλάτανο Φώτη και Πούλιο Ηλία Π.Π.ΓΕΛ ΠΑ.ΜΑΚ.
ΔΙΟΝΥΣΗΣ ΒΡΥΩΝΗΣ ΝΤΑΝΙΕΛ ΛΙΛΑ Ε1
ΠΡΟΣΩΠΟ ΙΔΙΟΤΗΤΑ Αθηνά θεά, κόρη του Δία Πηνελόπη Γυναίκα Οδυσσέα
Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΣΤΗΝ ΟΜΗΡΙΚΗ ΕΠΟΧΗ
Η ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
   Γύρω μας βλέπουμε συνεχώς χρώματα .
Κυκλαδίτες, Μινωίτες και Μυκηναίοι- σύγκριση της τέχνης τους
Η σχέση της ενδυμασίας με τη χειραφέτηση της γυναίκας
ΧΡΥΣΟΨΑΡΑ.
Το κοχύλι στη ζωή του ανθρώπου
Το Παλάτι, ο Ιππόδρομος και οι Δήμοι. Κεφ 10 Ούρδας Ιωάννης 2013.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η ενδυμασία στο Βυζάντιο Μαρία Τσαμπάζη Ισμήνη-Νεκταρία Μπίντα Μαθήτριες της Β’2 Γυμνασίου

Τοιχογραφίες : οι πρώτες πηγές Τα ρούχα που φορούσαν οι Βυζαντινοί τα έχουμε όλοι δει σε εικόνες και τοιχογραφίες αγίων στις εκκλησίες. Βλέπουμε λοιπόν στις εικόνες τους άντρες με χιτώνες, σαν φουστάνια φαρδιά, με μια ζώνη σφιχτά δεμένη στη μέση τους, που φτάνει σε άλλους μέχρι τα γόνατα και σε άλλους μέχρι κάτω στον αστράγαλο. Το μήκος του χιτώνα εξαρτιόταν συχνά από την ασχολία του κάθε ανθρώπου.

Η ενδυμασία των αστών Οι αστοί φορούσαν μακρύ χιτώνα με πολλές πτυχώσεις και δερμάτινες μπότες ή ανατολίτικα παπούτσια. Οι αγρότες φορούσαν αμάνικους χιτώνες με ζώνη, μακριές βράκες και δεν φορούσαν παπούτσια.

Η ενδυμασία των γυναικών Οι γυναίκες φοράνε χιτώνες αλλά πάντα μακριούς, με μακριά, φαρδιά μανίκια που καλύπτουν τελείως τα χέρια, μια και την εποχή εκείνη η γυναίκα έπρεπε να κρύβει το σώμα της, αλλιώς θα τη θεωρούσαν «ανήθικη». Επίσης ρίχνουν επάνω τους εσάρπες και μακριές μαντήλες που πάντα καλύπτουν και το κεφάλι τους.

Αυτοκρατορική ενδυμασία ο Αυτοκράτορας, τα μέλη της οικογένειάς του και όλοι όσοι ήτανε μαζί του στο παλάτι ,διέθεταν τις πιο εντυπωσιακές ενδυμασίες. Μάλιστα, η χρήση μιας βαφής με βαθύ κόκκινο (ή κάπως βιολετί) χρώμα  που ονομάζεται πορφύρα , και την έβγαζαν από ένα είδος κοχυλιού, πολύ σπάνιου, ήταν προνόμιο μόνο του βασιλιά.

Γενικά, όσο πιο μεγάλη κοινωνική θέση και χρήματα είχε κάποιος, τόσο πιο ωραίες φορεσιές διέθετε, με αποτέλεσμα η ενδυμασία στο Βυζάντιο να είναι διακριτικό σήμα της καταγωγής, του αξιώματος, της κοινωνικής τάξης, του επαγγέλματος και της ασχολίας του κάθε ανθρώπου.

Η διαφορετικές ενδυμασίες σε κάθε κοινωνική τάξη

Η σημασία των χρωμάτων Τα χρώματα των ρούχων των Βυζαντινών ήταν ζωηρά, γαιώδη, μια και προέρχονταν από φυσικά υλικά: καφέ, ώχρα, πράσινο, σταχτί. Το λευκό συμβόλιζε την αγνότητα, αλλά και τη σεμνότητα, συμβολισμός που έχει διατηρηθεί ως τις μέρες μας με το λευκό που φοράνε οι νύφες. Αντίθετα, το μαύρο ήταν χρώμα της στενοχώριας· το φορούσαν οι γυναίκες και οι άντρες είχαν χάσει δικό τους αγαπημένο άνθρωπο.

Η επιρροή από τη Δύση Ο τρόπος που ντύνονταν οι Βυζαντινοί έμεινε ίδιος στο μεγαλύτερο τμήμα της Βυζαντινής περιόδου. Χρειάστηκε να περάσουν αρκετοί αιώνες , και μόνο στην τελευταία περίοδο του Βυζαντίου (Υστεροβυζαντινή περίοδο) άρχισαν νέες τάσεις από τη Δύση να υιοθετούνται από τους Βυζαντινούς.

Πηγές http://exploringbyzantium.gr/EKBMM/Page?name=ypomeleti&lang=gr&id=2&sub=320&level=2 http://vizantinonistorika.blogspot.gr/2013/04/blog-post20.html

ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΑΣ!!!