Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης για τα Νέα Αναλυτικά Προγράμματα Πληροφορικής και Επιστήμης Η/Υ Διδακτικές προσεγγίσεις στο μάθημα της Πληροφορικής.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης για τα Νέα Αναλυτικά Προγράμματα Πληροφορικής και Επιστήμης Η/Υ Αντιστοίχιση Υφιστάμενου Εκπαιδευτικού Υλικού.
Advertisements

Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης για τα Νέα Αναλυτικά Προγράμματα Πληροφορικής και Επιστήμης Η/Υ Προγραμματισμός Έτους και Ενότητας (Γ’ Γυμνασίου)
Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
ΤΟ ΥΛΙΚΟ ΤΟΥ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ Κεφάλαιο 3 ο - Συνέχεια Ελληνογαλλική Σχολή Καλαμαρί - Τίκβα Χριστίνα.
Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης για τα Νέα Αναλυτικά Προγράμματα Πληροφορικής και Επιστήμης Η/Υ Σειρά Διδασκαλίας Μαθημάτων / Προαπαιτούμενες.
Σωκράτης Μυλωνάς Νοέμβριος 2012
Στρατηγικές διδασκαλίας και σχεδιασμός μαθήματος
«Καινοτομικές/Μαθητοκετρικές» Εκπαιδευτικές Προσεγγίσεις, Μέρος Β’ :
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΔΕΙΓΜΑΤΙΚΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Σωκράτης Μυλωνάς και Νικόλαος Ζάγγουλος Σεπτέμβριος 2013
Σωκράτης Μυλωνάς Νοέμβριος 2011
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
ΕΑΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ ΠΤΔΕ ΡΟΔΟΣ 2010
Πληροφορική και Επιστήμη Η/Υ Νέα Αναλυτικά Προγράμματα Σωκράτης Μυλωνάς Σεπτέμβριος 2012.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ – ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Το υλικό του Υπολογιστή
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 2: To υλικό του υπολογιστή
Γυμνάσιο Νέας Κυδωνίας
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΝΕΑ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΚΑΙ ΕΞΟΙΚΕΙΩΣΗ ΜΕ ΤΙΣ ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ, ΤΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ.
ΞΑΝΘΗ 2013, 2ο ΣΕΚ ΞΑΝΘΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΗΣ : ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΤΙΔΗΣ Μαθηματικός.
ΝΕΟ ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Γ’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Β΄ Επιπέδου Ειδικό Μέρος Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (κλάδοι ΠΕ60-70) ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ.
ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ
ΝΕΟ ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Α’, Β’, & Γ’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Ανδρέας Σ. Ανδρέου (Αναπλ. Καθηγητής ΤΕΠΑΚ - Συντονιστής) Μάριος Μιλτιάδου, Μιχάλης Τορτούρης.
07/09/ Διδακτική της Πληροφορικής ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Ανδρέας Σ. Ανδρέου (Αναπλ. Καθηγητής ΤΕΠΑΚ - Συντονιστής) Μάριος Μιλτιάδου, Μιχάλης Τορτούρης (ΕΜΕ.
ΣΕΝΑΡΙΟ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΤΜΗΜΑ Π 2 ΓΟΓΟΥΛΟΥ ΑΓΟΡΙΤΣΑ ΓΕΝΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΕΝΟΤΗΤΑ 5.4 ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ, ΕΞΕΡΕΥΝΗΣΗ.
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
 Να δούμε το υλικό  Διδακτικοί στόχοι  Διδακτικές στρατηγικές  Αλληλεπίδραση στην τάξη  Τι είναι φυσική, χημεία, βιολογία;  Αξιολόγηση μαθητών και.
Το Εκπαιδευτικο Σενάριο είναι:
Εφαρμογή της καθοδηγούμενης διερευνητικής μεθόδου: πλεονεκτήματα, δυσκολίες και τρόποι αντιμετώπισης Σαλούστρου Πόπη ΓΕΛ Γαζίου.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΝΕΑ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ Ευθυγράμμιση Στόχων – Διδασκαλία – Αξιολόγηση ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Ανδρέας Σ. Ανδρέου.
Σενάριο.
Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης για τα Νέα Αναλυτικά Προγράμματα Πληροφορικής και Επιστήμης Η/Υ Προγραμματισμός Έτους και Ενότητας Σωκράτης.
Γεωρ. Λασκαράκης Εισήγηση με θέμα
ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ Διακρίνεται σε:
Διδακτικά σενάρια.
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
ΝΕΟ ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Β’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Τάξεις στις οποίες απευθύνεται: Β Γυμνασίου
Το Υλικό του Υπολογιστή
Σχεδίαση Εκπαιδευτικού Λογισμικού Σχέδιο Μαθήματος – Ανάπτυξη Εφαρμογών Γ’ Λυκείου Τεχνολογικής Κατεύθυνσης Ιωάννης Βλαχόπουλος – Μ1249 Αικατερίνη Δρόσου.
ΦΥΣΙΚΗ Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣ ΓΙΑΛΟΥΡΗΣ.
Διδασκαλία των Θρησκευτικών με Νέες Τεχνολογίες
Τι είναι το Εκπαιδευτικό Σενάριο
Ο Διαδραστικός Πίνακας ως διδακτικό εργαλείο Από τη βιβλιογραφία προκύπτουν μια σειρά από οφέλη από τη χρήση του ΔΠ τα οποία αφορούν τον εκπαιδευτικό,
Xρήση Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση (692) Χρήση Ψηφιακών Εργαλείων στη Διδασκαλία των Μαθηματικών Εαρινό εξάμηνο 2008 Μαθηματικό Τμήμα ΕΚΠΑ.
ΑΝΑΛΥΟΝΤΑΣ ΜΙΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
Διδακτική Πληροφορικής
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ ΜΕ ΤΙΣ «ΙΔΕΟΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ» 1 Ν. Αμανατίδης.
Διδακτική Πληροφορικής Ενότητα 3: Η Πληροφορική στην Εκπαίδευση. Διδάσκων: Γεώργιος Σούλτης, Επίκουρος Καθηγητής. Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής, Τεχνολογικής.
Μαθήματα των ΤΕΕ ßΧρήση Η/Υ (για όλους τους τομείς) ßΥλικό Υπολογιστών (Α’ τάξη - 1ος κύκλος) ßΕργασιακό Περιβάλλον (Α’ τάξη - 1ος κύκλος) ßΣυντήρηση Υπολογιστών.
Εκπαιδευτικό Σενάριο : “ Μαθαίνω για το κακόβουλο λογισμικό και προστατεύομαι ” Ζαμπέτογλου Γεώργιος ΕκπαιδευτικόςΠληροφορικής ΠΕ.
Προγραμματισμός και οργάνωση διδακτέας ύλης, εκπόνηση σχεδίου μαθήματος 1.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Τίτλοσ μαθηματοσ: Το υλικό του υπολογιστή
Αυδίκος Αθανάσιος – Πήχας Στέφανος
Πορεία Διδασκαλίας-Στάδια Διδασκαλίας
Μονάδες εισόδου – εξόδου Είδη υπολογιστών
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
2Ο ΓΕΛ ΙΛΙΟΥ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Β’ ΛΥΚΕΙΟΥ
ΣΧΕΣΗ ΥΛΙΚΟΥ ΚΑΙ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ
Εννοιολογική Χαρτογράφηση
Επιμορφωτική Ημερίδα για την Τεχνική και Επαγγελματική Εκπαίδευση
Επιμορφωτική Ημερίδα για την Τεχνική και Επαγγελματική Εκπαίδευση
Προβλήματα του υπολογιστικού συστήματος και η αντιμετώπιση τους
Υλικό/ Αρχιτεκτονική Η/Υ
Η Συνθετική Δημιουργική Εργασία ως εναλλακτική μορφή αξιολόγησης της Αγγλικής Γλώσσας στο Γυμνάσιο: Ένα παράδειγμα Χριστίνα Κάλφογλου Πειραματικό Γυμνάσιο.
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης για τα Νέα Αναλυτικά Προγράμματα Πληροφορικής και Επιστήμης Η/Υ Διδακτικές προσεγγίσεις στο μάθημα της Πληροφορικής και Επιστήμης Ηλ. Υπολογιστών: Ένα παράδειγμα Σωκράτης Μυλωνάς

Το μάθημα Β Γυμνασίου Ενότητα: Υλικό/Αρχιτεκτονική Ηλεκτρονικού Υπολογιστή Στόχος (Σκοπός): Να κατανοήσουν τις βασικές έννοιες που σχετίζονται με την αρχιτεκτονική Ηλεκτρονικών Υπολογιστών. Δείχτες Επιτυχίας (Στόχοι, όχι πάντοτε μετρήσιμοι): Να αναφέρουν και να συγκρίνουν τα διαφορετικά είδη περιφερειακών συσκευών (π.χ. εκτυπωτών, οθονών, και σαρωτών, χρησιμοποιώντας τα κύρια τους χαρακτηριστικά όπως ανάλυση οθόνης, ταχύτητα εκτύπωσης, ανάλυση εκτύπωσης). Σκοπός Στόχοι (μετρήσιμοι, θα χρησιμοποιηθούν και στην αξιολόγηση) Προαπαιτούμενες γνώσεις Τι πρέπει να βεβαιωθώ ότι κατέχουν οι μαθητές ώστε να μπορούν να παρακολουθήσουν το μάθημα; Μετρήσιμες, περιορισμός στα απαραίτητα (διαφορετικά θα ξοδέψω το χρόνο του μαθήματος) Βασικές έννοιες Σωκράτης Μυλωνάς: Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης για τα Νέα Αναλυτικά Προγράμματα Πληροφορικής και Επιστήμης Η/Υ

Σχέδιο Μαθήματος Γνώση Ανάλυση/σύνθεση Μεταγνώση Σωκράτης Μυλωνάς: Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης για τα Νέα Αναλυτικά Προγράμματα Πληροφορικής και Επιστήμης Η/Υ

Διδακτικές προσεγγίσεις: Έλεγχος προαπαιτούμενης γνώσης Παραδοσιακά π.χ. με ερωτήσεις προς τους μαθητές (ποιος απαντάει;) δραστηριότητες από το φύλλο εργασίας Εναλλακτικά, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε εργαλεία αξιολόγησης στον υπολογιστή, π.χ. Hot Potatoes (web page) NetSupport QuizCreator (flash) Σωκράτης Μυλωνάς: Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης για τα Νέα Αναλυτικά Προγράμματα Πληροφορικής και Επιστήμης Η/Υ

Διδακτικές προσεγγίσεις: Αλληλοδιδασκαλία Παραδοσιακά Ο καθηγητής χρησιμοποιεί έτοιμη παρουσίαση και αναφέρει τις βασικές πτυχές του μαθήματος στους μαθητές Παθητικός ρόλος μαθητών Εναλλακτικά μπορούμε να μετατρέψουμε την παρουσίαση σε slide show και να την έχουμε στους υπολογιστές των μαθητών για βρουν, να καταγράψουν και να αναφέρουν /εξηγήσουν στους συμμαθητές τους βασικά στοιχεία που σχετίζονται με το μάθημα Συνδυάζεται με συνεργατική συναρμολόγηση / σε ομάδες των ειδικών Σωκράτης Μυλωνάς: Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης για τα Νέα Αναλυτικά Προγράμματα Πληροφορικής και Επιστήμης Η/Υ

Συνεργατική Συναρμολόγηση Εκτυπωτής Ακίδων A1 A2 A3 A4 Οι μαθητές εντάσσονται σε ομάδες μικτής ικανότητας Ο κάθε μαθητής έχει καρτέλα με ένα γράμμα (Α, Β, Γ) και ένα αριθμό (1, 2, 3, 4) Αρχικά οι μαθητές σε ομάδες Α, Β, Γ Μετά σε ομάδες 1, 2, 3, 4 για αλληλοενημέρωση/εξηγήσεις (ο καθηγητής παρεμβαίνει εκεί που χρειάζεται) Ερωτήσεις για απευθύνονται σε κάθε μέλος της ομάδας για άλλο θέμα από εκείνο που αρχικά εξέτασε Αξιολογούνται τόσο η γνώση όσο και η συνεργασία B1 Γ1 B2 Γ2 Εκτυπωτής ψεκασμού Εκτυπωτής Λέιζερ B3 Γ3 B4 Γ4 A? Καθηγητής Σωκράτης Μυλωνάς: Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης για τα Νέα Αναλυτικά Προγράμματα Πληροφορικής και Επιστήμης Η/Υ

Διδακτικές προσεγγίσεις Επίδειξη Εναλλακτικοί τρόποι Να κινούν το ενδιαφέρον του μαθητή Να έχουν στοιχεία που να θυμάται ο μαθητής Να εξυπηρετούν τους στόχους του μαθήματος Αναφορές/ παραδείγματα από την καθημερινότητα/ πραγματικότητα του μαθητή Διαφημιστικά φυλλάδια από προμηθευτές/περιοδικά Διαδίκτυο Σωκράτης Μυλωνάς: Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης για τα Νέα Αναλυτικά Προγράμματα Πληροφορικής και Επιστήμης Η/Υ

Διδακτικές προσεγγίσεις: Δραστηριότητες Αξιολόγησης Να ονομάζουν και διακρίνουν τα κύρια είδη εκτυπωτών Το φύλλο εργασίας Περιέχει διαβαθμισμένες δραστηριότητες Να μπορεί ο κάθε μαθητής να φέρει εις πέρας τις βασικές Αξιολογούνται όλοι οι στόχοι που τέθηκαν στην αρχή του μαθήματος Να περιγράφουν σε γενικές γραμμές τα βασικά δομικά στοιχεία και την αρχή λειτουργίας του κάθε είδους εκτυπωτή Να ταξινομούν τους εκτυπωτές σε κρουστικούς/μη κρουστικούς Να ταξινομούν τους εκτυπωτές σε κρουστικούς/μη κρουστικούς Σωκράτης Μυλωνάς: Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης για τα Νέα Αναλυτικά Προγράμματα Πληροφορικής και Επιστήμης Η/Υ

Διδακτικές προσεγγίσεις: Δραστηριότητες Αξιολόγησης Να αναφέρουν τις μονάδες μέτρησης της ανάλυσης και της ταχύτητας ενός εκτυπωτή … Να αναφέρουν και εξηγούν τα κύρια χαρακτηριστικά ενός εκτυπωτή (ανάλυση, ταχύτητα εκτύπωσης, δυνατότητα χρώματος, είδος και μέγεθος χαρτιού, διπλότυπα, κόστος) … και τις εντοπίζουν σε παραδείγματα Σωκράτης Μυλωνάς: Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης για τα Νέα Αναλυτικά Προγράμματα Πληροφορικής και Επιστήμης Η/Υ

Διδακτικές προσεγγίσεις: Δραστηριότητες Αξιολόγησης Να συγκρίνουν εκτυπωτές με βάση τα χαρακτηριστικά τους. Οι δραστηριότητες σε κάθε μέρος έχουν σταδιακά αυξανόμενο βαθμό δυσκολίας Να επιλέγουν και προτείνουν κατάλληλο εκτυπωτή για κάποιο σενάριο εφαρμογής Να δίνουν παραδείγματα χρήσης του κάθε είδους εκτυπωτή από την καθημερινότητα τους • Συμπεραίνουν ποια είναι τα κύρια χαρακτηριστικά άλλου είδους περιφερειακών συσκευών (μεταγνωστικός στόχος) Σωκράτης Μυλωνάς: Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης για τα Νέα Αναλυτικά Προγράμματα Πληροφορικής και Επιστήμης Η/Υ

Διδακτικές προσεγγίσεις: Δραστηριότητες Αξιολόγησης Να δίνουν παραδείγματα χρήσης του κάθε είδους εκτυπωτή από την καθημερινότητα τους Να συμπεραίνουν ποια είναι τα κύρια χαρακτηριστικά άλλου είδους περιφερειακών συσκευών (μεταγνωστικός στόχος) Σωκράτης Μυλωνάς: Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης για τα Νέα Αναλυτικά Προγράμματα Πληροφορικής και Επιστήμης Η/Υ

? Εάν έχετε ερωτήσεις … Σωκράτης Μυλωνάς: Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης για τα Νέα Αναλυτικά Προγράμματα Πληροφορικής και Επιστήμης Η/Υ