Leonardo da Vinci Αρχιτεκτονική Πρωτοπαπάς Ανδρέας Γεραμούτσος Γιώργος

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Leonardo Da Vinci Η βιογραφία του.
Advertisements

Μια πανέμορφη πόλη και πρωτεύουσα!!!
Τα τείχη της Γορίτσας Αραπίτσα Δήμητρα Γουργιώτης Γιάννης
ΕΔΙΝΒΟΥΡΓΟ.
Η εκκλησια τησ Καπνικαρεασ
ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ.
ΛΕΟΝΑΡΝΤΟ ΝΤΑ ΒΙΝΤΣΙ ΚΑΙ ΠΟΛΕΜΙΚΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ
Donnybrook Quarter Hackney, Lower East End London
ΤΕΧΝΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ.
ΟΙ ΤΕΧΝΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΤΑ ΕΛΛΗΝΙΣΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΑ
ΡΑΦΑΗΛ ΑΓΓΕΛΟΣ [ζωγράφος]
ΤΑ ΠΙΟ ΔΙΑΣΗΜΑ ΚΤΙΡΙΑ ΣΕ ΟΛΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ
Η ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΟΥ ΧΘΕΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΠΑΡΤΑΛΗΣ ΤΙΤΟΣ ΜΙΝΙΣΣΑΛΙ
Leonardo Da Vinci Άνθρωπος
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
6.8. Ο πολιτισμός της Αναγέννησης (15ος-16ος αι.)
Αρχιτεκτονική Μέσης Βυζαντινής περιόδου
Copyright by Tsoulis Miltiadis 1999
ΓιΩργοΣ ΖογγολΟπουλοΣ
Τιτσιάνο “Η Αφροδίτη του Ουρμπίνο”
ΜΝΗΜΕΙΑ & ΑΞΙΟΘΕΑΤΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Τέχνες και πολιτισμός Η πολιτιστική μας κληρονομιά και η δύναμή της παγκοσμίως. Κλασική εποχή 5ος αιώνας π.Χ. Βυζαντινή τέχνη 3ος αιώνας μ.Χ.-1821μ.Χ.
ΕΝΟΤΗΤΑ 7: ΚΛΙΜΑΚΑ ΣΧΕΔΙΑΣΗΣ
Τα ποτάμια και οι λίμνες στη ζωή των Ευρωπαίων
  Χρωματικά το Μαυσωλείο είναι κτισμένο από λευκό μάρμαρο που έρχεται σε αντίθεση με τα δύο παραπλήσια κτίρια, το τέμενος και το τζαβάμπ, που είναι.
Μνημεία & Αξιοθέατα της Θεσσαλονίκης
Λεονάρντο Ντα Βίντσι Αγαθοκλής Πέτσας.
Προοπτική με ένα σημείο φυγής
Μία βόλτα στο χωριό Κοντιά: αφορμή για έρευνα
ΛΕΟΝΑΡΝΤΟ ΝΤΑ ΒΙΝΤΣΙ Ο Λεονάρντο γεννήθηκε στο Βίντσι της Ιταλίας στις 15 Απριλίου του 1452. Το πλήρες όνομά του ήταν "Leonardo di ser Piero da Vinci",
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΞΑΝΘΑΚΗΣ
Λεονάρντο Ντα Βιντσι Ευστάθιος Παναγιώτου.
Στο τελευταίο C.I.A.M. ο Aldo Van Eyck παρουσιάζει τους “κύκλους του Otterlo” με τη μορφή μανιφέστου, όπου διακηρύσσει την ανάγκη συγκερασμού, και όχι.
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ ΠΟΥ ΣΧΕΤΙΖΟΝΤΑΙ ΜΕ ΤΟ ΝΕΡΟ ΑΠΟ ΠΑΛΙΑ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ
Αρχαίοι Έλληνες μαθηματικοί και η συμβολή τους στη θετική σκέψη
Θέμα του Project : <<Ποιος σκότωσε τον κύριο Χ>>
ΤΟ ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΙΟΥΣΤΙΝΙΑΝΟΥ
Διοίκηση Αθλητικών Εγκαταστάσεων Σχεδιασμός & Κατασκευή Αθλητικής Εγκατάστασης Διοίκηση Αθλητικών Εγκαταστάσεων.
Από τη μαθήτρια Δανάη Κασσελάκη
ΜονH της ΧΩραΣ Βυζαντινά Μονοπάτια.
Οι Ιταλοί καλλιτέχνες τις Αναγέννησης
Όλγα Μακρή Γιώργος Μοσχόπουλος Αριόλα Τσαρτσάνη Βέρα Βυθούλκα
ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ Τμήμα ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ – ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΣΕ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Μαρκουλιδάκης Ανδρέας 1112.
Γεννήθηκεστην πόλη Αντσιάνο, κοντά στο Βίντσι της Ιταλίας στις 15 Απριλίου του έτους 1452 μ.Χ. Πλήρες όνομα: Leonardo di ser Piero da Vinci Υπέγραφε τα.
Η Ακρόπολη και τα μνημεία της
Αγία Σοφία Κωνσταντινούπολη. Ο Ναός της Αγίας Σοφίας (Ναός της Ύπατης Σοφίας του Ένσαρκου Λόγου του Θεού) χτίστηκε το 532 από τον Ιουστινιανό στη θέση.
Ιφιγένεια Ποντίκη Φιλόλογος ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΙΑΚΗ ΤΕΧΝΗ 15 ος- αρχές 17 ου αι. Ζωγραφική, Γλυπτική, Αρχιτεκτονική.
ΑΞΙΟΘΕΑΤΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ.
ΣΑΝ ΜΑΡΙΝΟ Εργασία στη Γεωγραφία της μαθήτριας
ΑΞΙΟΘΕΑΤΑ ΟΛΟΥ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ!!!
Πρώτη Έρευνα Τίτλος: Σχέση μεταξύ ανοίγματος χεριών και ύψους μαθητών
Ο Aριθμός φ στην αρχιτεκτονική
Αξιοθέατα Θεσσαλονίκης
Ιταλία.
Λίγα λόγια για τα αξιοθέατα κάθε χώρας
Αξιοθέατα της Ευρώπης Μαρία & Άννα-Μαρία.
ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΣΤΗ ΔΥΤΙΚΗ ΕΥΡΩΠΗ
Μονή Αγίου Νικολάου ΦιλανθρωπΗνών
ΡΩΜΑΙΚΗ ΑΓΟΡΑ.
Project Τμήμα : Γ1 του 6ου Γυμνασίου Χαλκίδας
25. Η Εκκλησιαστικη τέχνη στη Δύση Δανάη Φιλιπποπούλου
(Λεονάρντο Ντα Βίντσι)
Τα ποτάμια και οι λίμνες στη ζωή των Ευρωπαίων
ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
ΟΙΚΙΑ - ΜΟΥΣΕΙΟ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ (ΧΑΛΕΠΑ ΧΑΝΙΩΝ)
Μερικά θαύματα μηχανικής του XXI αιώνος
Μερικά θαύματα μηχανικής του XXI αιώνος
15. Η Αγία Σοφία, ένα αριστούργημα της αρχιτεκτονικής
Μια νέα πρωτεύουσα η Κωνσταντινούπολη μάθημα 6 Διαμόρφωση παρουσίασης Ούρδας Ιωάννης2013.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Leonardo da Vinci Αρχιτεκτονική Πρωτοπαπάς Ανδρέας Γεραμούτσος Γιώργος Γεραμούτσος Γιώργος Χριστόπουλος Χρήστος

O Da Vinci σαν Αρχιτέκτονας Ο “Leonardo di ser Piero da Vinci” γεννήθηκε στις 15 Απριλίου 1452 και πέθανε στις 2 Μαίου 1519. Μεγάλωσε στη Φλωρεντία, πόλη καλλιτεχνών και ζωγράφων που τον προσδιόρισε, στην εποχη της αναγέννησης. Η αρχιτεκτονική της ιταλικής Αναγέννησης αποζητούσε την αρμονική ενότητα των μορφών. Για το λόγο αυτό τα έργα των αρχιτεκτόνων της περιόδου, είναι κατά κύριο λόγο κτίρια διατεγμένα κυκλικά ως προς ένα κεντρικό σημείο. Γνωρίζουμε το ιδιαίτερο ενδιαφέρον του Λεονάρντο για την αρχιτεκτονική και τις θεωρίες της από τα πολυάριθμα σχετικά σχέδιά του. Είναι περίφημες οι σπουδές του για τον τρούλο του Καθεδρικού ναού της Φλωρεντίας, στις οποίες βασίστηκε καιρό αργότερα για τα σχέδια του Καθεδρικού ναού του Μιλάνου. Ο Λεονάρδο σκόπευε να συγκεντρώσει τις μελέτες του σε μια πραγματεία η οποία - κατά το παράδειγμα του Αλμπέρτι και του Φιλαρέτι - θα εντασσόταν στη μεγάλη παράδοση του Βιτρούβιου. Τέλος εφάρμοσε τις πλούσιες αρχιτεκτονικές του γνώσεις στον τομέα της κατασκευής οχυρωματικών έργων και έγινε ο πολύτιμος σύμβουλος των πολεμοχαρών ηγεμόνων.

Μελέτες για τον τρούλο Καθεδρικού ναού π. 1487 Πένα και μελάνι 375x 270 mm Ατλαντικός Κώδικας, Αμβροσιανή Βιβλιοθήκη Μιλάνο Το σχέδιο αυτό έγινε για την ανέγερση του καθεδρικού ναού του Μιλάνου, στην οποία συμμετείχε και ο Λεονάρντο. Στο σχέδιο διακρίνεται ο τρούλος, η κατασκευή των αψίδων, οι αντηρίδες, οι δοκοί καθώς και αριθμητικοί υπολογισμοί.

Μελέτη οχυρωματικού έργου π. 1503 Πένα και μελάνι 230x300mm Αμβροσιανή Βιβλιοθήκη Μιλάνο Προτάσεις αναβάθμησης των οχυρώσεων από την εποχή που ο Λεονάρντο δούλευε ως στρατιωτικός αρχιτέκτονας του Καίσαρα Βοργία.

Ο “Οι ειδικοί θεωρούν οτι οι περισσότερες από τις σπουδές του στην αρχιτεκτονική ήταν θεωρητικές και ο Leonardo δεν αντιμετώπισε συχνά τα πρακτικά προβλήματα που προκαλούνταν από την πράξη της κατασκευής. Από την άλλη κάποια σκίτσα του έχουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον, δεδομένου ότι είναι αρκετά φιλόδοξα. Οπως τεράστιοι θόλοι, παρεκκλήσια, σκάλες τεσσάρων κατευθύνσεων , διπλά ελικοειδείς σκάλες, ή πολυ-επίπεδες αρτηρίες για τους πεζούς και την εμπορική κίνηση. Ως αρχιτέκτονας επίσης ο Λεονάρντο είχε εκπονήσει πολεοδομικές μελέτες. Στο αρχιτεκτονικό του έργο προχώρησε τόσο πολύ ώστε να παρουσιάσει ένα σχέδιο για την “ιδανική πόλη”. Στο τέλος κανένα μνημείο του δεν χτίστηκε και κανένα σχέδιό του δεν υλοποιήθηκε.

Πολεοδομικό σχέδιο - Ιδανική Πόλη Ο Διάσημες έχουν μείνει οι προτάσεις του για το Μιλάνο. Το 1485 η υπερκατοικημένη πόλη έπεσε θύμα επιδημίας και αφανίστηκε το ένα τρίτο του πληθυσμού της. Ο Λεονάρδο εμπνεύσητκε από την τραγωδία και πρότεινε ένα νέο σχέδιο πόλης. Εκρινε πως η βασική αιτία αυτών των επιδημιών ήταν η ελλειψη υγιεινής: “Θα συναντήσεις στις πόλεις πέντε χιλιάδες σπίτια με τριάντα χιλιάδες κατοίκους και η μολυσματική δυσωδία που εκλύεται από κάθε πόρτα αποτελεί την καλύτερη σπορά του πανωλικού θανάτου”.

Σχέδιο της πόλης του Μιλάνου π. 1497 - 1500 Πένα και μελάνι 385x 210 mm Ατλαντικός Κώδικας, Αμβροσιανή Βιβλιοθήκη Μιλάνο Στο πάνω μέρος της σελίδας απεικονίζεται μία κάτοψη του Μιλάνου στην οποία ο Λεονάρντο σημειώνει τις αποστάσεις ανάμεσα στις πύλες της πόλης. Στο κάτω μέρος διακρίνεται ένα πανόραμα της πόλης με όλα τα σημαντικά της μνημεία.

Ο Αυτό που σε πρώτο κοίταγμα μοιάζει με σκακιέρα είναι στην πραγματικότητα ένα σύστημα καναλιών που χρησιμεύει σαν υδάτινος δρόμος για τη μεταφορά αγαθών. Τα πλοία φορτώνουν και ξεφορτώνουν στο επίπεδο του υπόγειου των σπιτών και έτσι οι δρόμοι αποσυμφορούνται. Σε άλλα σχέδια τα κανάλια χρησιμεύουν για την απομάκρυνση των λυμάτων. Στο σύστημα περιλαμβάνεται και ένα ποτάμι, το οποίο διασφαλίζει τη σταθερή παροχή νερού. Το νεωτερικό αυτό σχέδιο προέβλεπε “διπλούς δρόμους, σε ένα ανώτερο και κατώτερο επίπεδο. Οι δρόμοι του ανώτερου επιπέδου πρέπει να έχουν ρήση προς το κέντρο, όπου μια υδροροή θα απομακρύνει το νερό της βροχής, οι κάτω θα πλένονται με το νερό του ποταμού και όλη η λάσπη που μαζεύεται εκεί θα απομακρύνεται με τις τσουγγράνες”. Προκειμένου να φωτίζονται καλύτερα οι σειρές των σπιτιών, ο Λεονάρντο ήθελε το πλάτος των δρόμων να είναι δύο φορές το ύψος των σπιτιών. Είχε σκεφτεί τα πάντα: το φως, τον εξαερισμό, το σύστημα αποχέτευσης και τις υγειονομικές εγκαταστάσεις. Πολλά από αυτά τα μέτρα δεν εφαρμόστηκαν πριν το 19ο αιώνα. Τα προσχέδιά του για μια ιδανική πόλη που θα απλώνεται σε δύο επίπεδα θυμίζουν το Plan Voisin (πρόγραμμα γειτονίας) που πρότεινε το 1920 ο Λε Κορμπυζιέ για το Παρίσι.

Αρχιτεκτονικές Μελέτες π. 1493 Πένα και μελάνι 63x92 mm Κώδικας Φόρστερ ΙΙΙ, Μουσείο Βικτωρίας και Αλβέρτου, Λονδίνο Ο Φραγκίσκος Α σχεδίαζε να ιδρύσει μια κανούρια πρωτεύουσα στο κέντρο της Γαλλίας. Ο Λεονάρντο ολοκλήρωσε μερικές μελέτες για μια ιδανική πόλη, η οποία θα συνδεόταν με την υπόλοιπη χώρα μέσω ενός συστήματος καναλιών. Περιγράφει πως το νερό θα μπορούσε να διατηρείται καθαρό με τη βοήθεια μηχανισμών που μοιάζουν με μύλους και δηλώνει πως τον ενδιαφέρει να φτιάξει μια " Υγιεινή Πόλη ". Τελικά μετά από μια επιδημία πανώλης το 1519, το σχέδιο εγκαταλήφθηκε.

Μελέτη για την ιδανική πόλη Ραμοραντέν π. 1517 Πένα και μελάνι 260x 177 mm Ατλαντικός Κώδικας, Αμβροσιανή Βιβλιοθήκη Μιλάνο