Βιωματικό εργαστήριο στο μάθημα Αρχές Φιλοσοφίας

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
Advertisements

6 Μαρτίου 2013: ΑΦΟΡΜΗ για Δράσεις κατά της βίας στο σχολείο ΔΙ.Δ.Ε. ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ Μαρία Π. Δοντά Υπεύθυνη Σχολικών Δραστηριοτήτων.
ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΩΝ, ΙΣΤΟΧΩΡΩΝ ΚΑΙ ΠΥΛΩΝ
 eTwinning Οι συμμετοχές του Ομίλου μας Οι μαθητές σ αυτήν την συνεργασία, βοηθούμενοι από τους καθηγητές τους σχεδιάζουν ένα μάθημα χρησιμοποιώντας την.
Ονοματεπώνυμο Φοιτητριών:
Στρατηγικές διδασκαλίας και σχεδιασμός μαθήματος
Ιδέες Συνεργασιών Η παρουσίαση αυτή απευθύνεται κυρίως στους χρήστες που έχουν εγγραφεί στην πλατφόρμα eTwinning αλλά δεν έχουν συνάψει ακόμα συνεργασία.
Γραπτη εργαςια ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ Συνεργαζόμενα μαθήματα: Γαλλικά – Τ.Π.Ε.
ΣΧΕΔΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ
Tο project από τα μάτια των μαθητών ΕΓΩ ΚΑΙ ΕΝΑ ΚΑΙΝΟΥΡΙΟ ΜΑΘΗΜΑ Το καλοκαίρι του 2011, όταν άκουγα στην τηλεόραση για ένα καινούριο μάθημα– την ερευνητική.
E-Bay 1η Φάση Εργασίας - : Γιάννης Μοντίν: Υπεύθυνος συλλογής πληροφοριών, υπεύθυνος παρουσίασης, υπεύθυνος σύνδεσης υλικού Παρασκευάς Πιτσιάνης: Υπεύθυνος.
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ (PROJECT)
Τίτλος εκπαιδευτικής δραστηριότητας: «Ασφαλής πλοήγηση στο Διαδίκτυο» Όνομα Εκπαιδευτικού: Μιχαηλίδης Θανάσης Σχολείο: Δ.Σ. Ερατεινού-Πετροπηγής- Ποντολιβάδου.
Προγραμματισμός Ενότητας στο μάθημα των Ελληνικών
Copyright ©: SAMSUNG & Samsung Hope for Youth. Με επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος Εκπαιδευτικό υλικό Το Internet: Εύρεση πληροφοριών Επίπεδο.
Δ΄Δ/ΝΣΗ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΘΗΝΑΣ
Σενάρια διδασκαλίας ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
 Να δούμε το υλικό  Διδακτικοί στόχοι  Διδακτικές στρατηγικές  Αλληλεπίδραση στην τάξη  Τι είναι φυσική, χημεία, βιολογία;  Αξιολόγηση μαθητών και.
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΟΔΥΣΣΕΑ-ΠΗΝΕΛΟΠΗΣ
Στάση λεωφορείου Πατησίων: Λυσσιατρείο, τρόλεϊ 313,11, 5, 14
Σενάριο.
Έργο: Ψηφιακό Σχολείο. Πράξη «Προδιαγραφές Ψηφιακής Εκπαιδευτικής Πλατφόρμας, Ανάπτυξη και Λειτουργία Ψηφιακής βάσης Γνώσης, Ψηφιακή Διαμόρφωση και Τεχνικός.
Γεωρ. Λασκαράκης Εισήγηση με θέμα
Η διδασκαλία των δικτύων στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση με χρήση εικονικού περιβάλλοντος μάθησης Θ. Ζευγίτης Ημερίδα Καθηγητών Πληροφορικής.
Μια φορα κι eναν καιρο στο Διαδικτυο…
ΚΛΑΔΟΙ ΤΗΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ ΠΕΡΑΚΗ ΕΙΡΗΝΗ Γ3.
ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Σεμινάρια Επιθεωρητών Φιλολογικών Μαθημάτων Φεβρουάριος – Μάρτιος 2012 Σόνια Κούμουρου, Σύμβουλος Λογοτεχνίας Βασιλική Σελιώτη, Φιλόλογος, Γραφείο Α.Π.
ΤΡΕΛΟΙ ΛΟΓΟΤΕΧΝΕΣ Λογοτεχνία – Γλώσσα Ονόματα μαθητών Ασλανίδου Νεκταρία – Χριστίνα Α1 Τουλούμη Αντιγόνη Α4 Αραούζου Βαρδαλάχου Αθηνά Α1 Νικοδημητροπούλου.
Οι Ολυμπιακοί Αγώνες στην αρχαιότητα –Οι Ολυμπιακοί Αγώνες σήμερα
ΒΙΟΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΤΟΥ ΑΛΕΞΗ ΖΟΡΜΠΑ
Διδασκαλία των Θρησκευτικών με Νέες Τεχνολογίες
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ Γυμνασίων Οκτώβριος 2007.
Λογοτεχνικό εργαστήριο: «οι μαθητές γράφουν» «Η εφηβεία και η τέχνη του λόγου» Μουσικό Σχολείο Παλλήνης Εισηγήτρια: Χρύσα Αλεξοπούλου.
Tο project από τα μάτια των μαθητών  ΕΓΩ ΚΑΙ ΕΝΑ ΚΑΙΝΟΥΡΙΟ ΜΑΘΗΜΑ Tο σχολείο χώρισε τους μαθητές της Α’ Λυκείου σε 9 διαφορετικά project, ανάλογα με το.
Διδακτική προσέγγιση βασισμένη σε δραστηριότητες αξιοποιώντας το διαδίκτυο.
«ΗΓΕΤΕΣ ΤΟΥ ΧΘΕΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΗΜΕΡΑ»
Συνεδρίαση διευθυντών
Google Drive (διαμοιρασμός αρχείων
Β΄ Αρσάκειο Γενικό Λύκειο Ψυχικού Ερευνητική εργασία Β΄Λυκείου «Συμμετέχουμε, άρα υπάρχουμε»: Η κοινωνική οπτική της WEB 2.0 μάθησης ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2012.
Διδακτική Πληροφορικής Ενότητα 3: Η Πληροφορική στην Εκπαίδευση. Διδάσκων: Γεώργιος Σούλτης, Επίκουρος Καθηγητής. Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής, Τεχνολογικής.
 Το απόσπασμα του Ερωτόκριτου περιγράφει την συναισθηματική κατάσταση του ίδιου, δηλώνει τον έρωτα του και παρομοιάζει την επιθυμία του για έρωτα όπως.
7o Δημοτικό Σχολείο Αγίου Δημητρίου
ΚΡΙΣΙΜΟ ΣΥΜΒΑΝ ΖΑΝΝΕΙΟΣ ΣΧΟΛΗ Γ ΄ΛΥΚΕΙΟΥ ( ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗ ) ΠΛΥΤΑ ΕΛΕΝΗ 08/03/2013.
R oc k & Τέχνη Rock 4 four. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ Συνθέσαμε μια εργασία η οποία έχει σχέση με διάφορες ταινίες, λογοτεχνικά βιβλία, και αφιερώματα σε συγκροτήματα.
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ
ΚΑΤΑΝΟΩ ΤΙΣ ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ SCRATCH Χρήστος Μανώλης, Πληροφορικός ΠΕ 19 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ / ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2015 Ομάδα ανάπτυξης 6 ο εσπερινό ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης.
Μουσική παράσταση μνήμης για τον αγώνα του Οκτώβρη του 1940 ΜΟΥΣΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΡΤΑΣ 27 Οκτώβρη 2016 Υπεύθυνος εκπαιδευτικός : Γιαννούτσος Παναγιώτης Επιμέλεια.
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Μαρία Νέζη Σχολική Σύμβουλος Πειραιά
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
1 ο ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΙΑΚΕ «ΤΟ ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟ ΠΡΙΣΜΑ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ: ΑΠΟ ΤΗ ΘΕΩΡΙΑ ΣΤΗΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ.
«Από το σκοτάδι στο φως» Οδυσσέας Ελύτης – Vincent Van Gogh Μία διδακτική πρόταση Γεωργία Παντίδου, Φιλόλογος, M.Ed., Επιμορφούμενη Επιμορφώτρια Β’ επιπέδου.
John Dewey
ΜΑΡΙΑ ΣΥΡΓΙΑΝΝΗ, ΣχολιΚΗ Συμβουλοσ Θεολογων
Καθηγητής Σιδερής Ευστάθιος
Διδακτική της Πληροφορικής
Διδακτική αρχαίων ελληνικών Α΄ λυκείου από πρωτότυπο κείμενο
The cool girls Παναγιώτα Ζαχαρία Χριστίνα Σοβαρά
Αρχαια ελληνικα απο πρωτοτυπο στο γυμνασιο
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Στέφανος Σκαρπέλλος (Φιλόλογος) Σωτηρία Διαμαντοπούλου (Φιλόλογος)
Το μάθημα των “Νέων Ελληνικών” στα ΕΠΑΛ: Ζητήματα διδασκαλίας
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
Ενότητα 3η: Προτεινόμενες εργασίες
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΚΡΙΣΙΜΟΥ ΣΥΜΒΑΝΤΟΣ
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ (30%)
ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΩΝ, ΙΣΤΟΧΩΡΩΝ ΚΑΙ ΠΥΛΩΝ
Νεότερη ποίηση Από την εισαγωγή του σχολικού βιβλίου Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας, β’ τεύχος (σελ )
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Αξιοποιώντας κομμάτια της καθημερινής ζωής και της τέχνης στη διδασκαλία της Φιλοσοφίας Βιωματικό εργαστήριο στο μάθημα Αρχές Φιλοσοφίας Τόπος :Αίθουσα εκδηλώσεων Π.Π.Λ.Π.Π. Χρόνος :12-03-2014 Εμψυχώτρια :Χριστίνα Καραντώνη Συμμετέχοντες: Οι διδάσκοντες το μάθημα καθηγητές ανήκοντες στην αρμοδιότητα της σχολικής συμβούλου φιλολόγων κ. Παναγιώτας Ψυχογυιοπούλου

Σκοποθεσία του μαθήματος Αρχές Φιλοσοφίας Ο εντοπισμός και η διατύπωση φιλοσοφικών ερωτημάτων Η αναζήτηση τρόπων για τη διευκρίνιση θεμελιωδών ερωτημάτων Ο στοχασμός πάνω στις διαθέσιμες γνώσεις

Στοχοθεσία κάθε ενότητας Τίθεται από τον διδάσκοντα ανάλογα με την ενότητα και βάσει του βιβλίου του καθηγητή

Η πρότασή μας: Στηρίζεται στην άποψή μας πως: Φιλοσοφικά προβλήματα θέτουμε – ακόμα και αν δεν το συνειδητοποιούμε πάντα - με τον τρόπο που προσεγγίζουμε τα πράγματα στις διάφορες εκφάνσεις τις καθημερινής μας ζωής και πως τα ζητήματα αυτά μπορούμε να τα αναδείξουμε Ένας ελκυστικός τρόπος παρουσίασης διευκολύνει την εμβάθυνση, αν αποφευχθεί ο κίνδυνος της υπεραπλούστευσης

Οι δύο βασικές διαδικασίες-διαδρομές 1. Εντοπισμός και ανάσυρση πρόσφορου υλικού για την εκάστοτε διδακτική ενότητα 2. Αξιοποίηση και ένταξη στη διδακτική πράξη υλικού που μας είναι ήδη γνωστό

1.Εντοπισμός και ανάσυρση πρόσφορου υλικού για την εκάστοτε διδακτική ενότητα 1.α. Αναζητούμε φράσεις της καθημερινότητας που μπορεί να σχετίζονται με το θέμα μας [παραδείγματα υπάρχουν και στο βιβλίο π.χ. σελ 42 για τη χρήση των όρων αληθής, αλήθεια ]

Παραδείγματα Α. Ενότητα :Γλώσσα και λόγος Φράσεις: «Στο μυαλό μου το έχω και δεν μπορώ να το πω» «Το είπα αλλά δεν το εννοούσα» «Μου ζήτησε το λόγο» «Να σκέφτεσαι πριν μιλήσεις» «Έδωσα το λόγο μου» «Τι μέρος του λόγου είναι αυτός;» κ.λπ.

Β. Ενότητα: Σκεπτικισμός Φράσεις: «Τον βλέπω σκεπτικό τελευταία» [=προβληματισμένο, κάτι τον απασχολεί και δυσκολεύεται να βρει απάντηση , λύση ή δυσκολεύεται να αποφασίσει] → η Εποχή των σκεπτικών

«Τα φαινόμενα απατούν» [=Το φαίνεσθαι δεν ταυτίζεται με το είναι] → Σκεπτικοί :Μπορούμε να γνωρίσουμε μόνο τα φαινόμενα, όπως η πραγματικότητα μας παρουσιάζεται, όχι τη φύση της πραγματικότητας

1.β. Αναζητούμε πρόσθετο υλικό σε διαδίκτυο [βίντεο, εικόνες, κείμενα] ή βιβλία Παραδείγματα : Α. Αλήθεια και πραγματικότητα «Αλήθεια» : http://www.youtube.com/watch?v=nuSWs5hbqwQ Η αλήθεια :Μουσική –στίχοι :Αντώνης Κορακάκης

«Μπράβο, γερός φαίνεσαι εσύ» http://www.youtube.com/watch?v=C1EezI22P5E Αντίληψη και πραγματικότητα http://www.youtube.com/watch?v=mSl8DeugSM4 [εντοπισμός μέσα από τη μηχανή αναζήτησης Google ]

Γ. Γλώσσα και λόγος [Ξεφυλλίζοντας τους ποιητές εντοπίζω και επιλέγω δύο ποιήματα του Νικηφόρου Βρεττάκου]

Δ. Ξεκινώντας από την απορία [Εικόνα από το διαδίκτυο]

2. Αξιοποίηση και ένταξη στη διδακτική πράξη υλικού που μας είναι ήδη γνωστό 2.1. Φράσεις καθημερινές: π.χ. «Δεν σε αναγνωρίζω» «΄Ο,τι λάμπει δεν είναι χρυσός» «Είσαι και φαίνεσαι» «Είναι εκτός τόπου και χρόνου» «Δάσκαλε που δίδασκες και λόγο δεν εκράτεις» «Ο σκοπός αγιάζει τα μέσα» Κ.λπ. Πού θα ενταχθούν και πώς θα αξιοποιηθούν;

2.2. Εικόνες γνωστές από την καθημερινή ζωή και την τέχνη π.χ. Salvador Dali ,The Persistence of Memory ,1931

René Magritte, La Trahison des images, 1928-29

Ανθοδοχείο ή πρόσωπα αντικριστά; Ανθοδοχείο ή πρόσωπα αντικριστά;

Σας έχει συμβεί;

2.3.Λογοτεχνία –ποίηση π.χ. Τάσος Λειβαδίτης «Καντάτα» Απόσπασμα Κείμενα ΝΕ Λογοτεχνίας Γ΄ Λυκείου Νίκος Καζαντζάκης, Αλέξης Ζορμπάς, απόσπασμα, ο.π. Β΄ Λυκείου Τάσος Λειβαδίτης «Αν θέλεις να λέγεσαι άνθρωπος» Κ.λπ.

2.4. Άσματα π.χ. Ο ανθρωπάκος [ Μουσική :Γιώργος Χατζηνάσιος –Στίχοι :Λευτέρης Παπαδόπουλος ] Για το καλό μου [Μουσική-στίχοι :Γιάννης Μηλιώκας ] Στα είπα όλα [Μουσική :Μιλτιάδης Πασχαλίδης-Στίχοι :Οδυσσέας Ιωάννου] Ξημερώνει [Μουσική :Μάνος Χατζιδάκις-Στίχοι: Βαγγέλης Γκούφας

Φωτογραφία «Μέτρα και σταθμά» ( © Χριστίνα Καραντώνη) Φωτογραφία «Μέτρα και σταθμά» ( © Χριστίνα Καραντώνη) Φωτογραφία «Μέτρα και σταθμά» ( © Χριστίνα Καραντώνη)

ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Φωτογραφία :Μέτρα και σταθμά ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Φωτογραφία :Μέτρα και σταθμά Να εντοπίσετε τις αντιθέσεις που εμπεριέχονται στην εικόνα Αν θεωρήσετε ότι η εικόνα θέτει κάποια ζητήματα σχετικά με το θέμα της προόδου, ποια είναι κατά τη γνώμη σας αυτά;

Εργασία σε ομάδες

Ευχαριστούμε