Επιμορφωτική Συνάντηση

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Διδακτικά Εργαλεία.
Advertisements

Πρότυπο Εκπαιδευτήριο Ευρωπαϊκή Παιδεία
Ενημέρωση και αγωγή υγείας για τη νέα γρίπη στα σχολεία Α. Ξεκαλάκη Παιδίατρος Δ/νση Κοινωνικής και Αναπτυξιακής Παιδιατρικής Ινστιτούτο Υγείας του Παιδιού.
Διδακτικές στρατηγικές Oδηγίες για βέλτιστες συνθήκες μάθησης Gagné.
Πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης
 εργαλείο δυναμικής διαχείρισης γεωμετρικών σχημάτων και αλγεβρικών παραστάσεων  δυνατότητα δυναμικής αλλαγής των αντικειμένων :  είναι δυνατή η μετακίνηση,
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012 Δουλεύοντας με Σχέδια Εργασίας – Η μέθοδος Project Γιάννης Ρουσσάκης.
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ Μαρια Κουτάτζη ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012.
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012 Δουλεύοντας με Σχέδια Εργασίας – Η μέθοδος Project Γιάννης Ρουσσάκης / Μαρία Κουτάτζη.
ΕΑΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ ΠΤΔΕ ΡΟΔΟΣ 2010
Γνωστικά εργαλεία είναι: οι εκπαιδευτικές εφαρμογές των Τ. Π. Ε
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ αποτελεί σημαντικό μέρος της μεθοδολογικής προσέγγισης Τι μπορεί να περιλαμβάνει η παρουσίαση; παιχνίδι ρόλων, αφήγηση,
Η εργαστηριακή διδασκαλία στη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Δ΄Δ/ΝΣΗ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΘΗΝΑΣ
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΠΡΟΤΑΣΗ ΘΕΜΑΤΟΣ.
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ
Επιμόρφωση στα Επιμόρφωση στα νέα βιβλία Συνάντηση πρώτη Μαθηματικά Γκουτζαμάνης Βασίλης – Σχολικός Σύμβουλος Ζυγούρη Έλενα – Σχολικός.
ΕΠΙΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Πρόταση αποτελεσματικής μαθησιακής διαδικασίας για το μάθημα : Προγραμματιστικά εργαλεία για το διαδίκτυο. Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας.
Σενάριο.
Συνάντηση 6η: Συνέντευξη Ιάσονας Λαμπριανού.
Σχεδιασμός – Οργάνωση –Υλοποίηση προγράμματος Αγωγής Υγείας
Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΩΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΠΡΑΞΗ
ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Γνώση και κατανόηση της Παιδαγωγικής. Επεξεργασία της Εκπαιδευτικής Στρατηγικής. Επιλογή Εκπαιδευτικών μέσων και εργαλείων. Ψαθάκη.
Μέθοδος Project Μια εναλλακτική μορφή διδασκαλίας απέναντι στην παραδοσιακή, στο μάθημα της Έκφρασης-΄Εκθεσης. Προσανατολισμός: Ανθρωπιστικός - Παιδοκεντρικός.
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
«Εκπαίδευση Εκπαιδευτών ΙΕΚ ΠΑΤΡΑΣ» ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ ΕΝΟΤΗΤΩΝ
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Δεύτερη συνάντηση Μάχιμων Εκπαιδευτικών ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ.
Προαγωγή δημιουργικότητας και καινοτομίας στην Επιστήμη στο Δημοτικό Σχολείο Η Επιστήμη προσφέρεται ιδιαίτερα για προαγωγή του πιο πάνω στόχου γιατί τα.
Τμήματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Περιβαλλοντική Εκπαίδευση Axαΐας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Καινοτόμο Σεμινάριο Περιβαλλοντικής.
Διδακτική προσέγγιση βασισμένη σε δραστηριότητες αξιοποιώντας το διαδίκτυο.
Χρήση και αξιοποίηση ΤΠΕ στην διδακτική διαδικασία
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
«Φυσικές Επιστήμες και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Βιβλιογραφική επισκόπηση και ζητήματα που αναδύονται» Βασιλούδης Ιωάννης, Δάσκαλος, MSc Βιώσιμης Ανάπτυξης.
ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΔΩΔ/ΣΟΥ.
7o Δημοτικό Σχολείο Αγίου Δημητρίου
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΜΟΥΣΕΙΑΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ Αρχές οργάνωσης εκπαιδευτικού προγράμματος.
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ & ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Γιάννης Τζωρτζάκης Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ12 Αξιολόγηση με Πίνακες Διαβαθμισμένων Κριτηρίων (rubrics) στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
Πηγή: Ματσαγγούρας, Η. (2000) Ομαδοσυνεργατική διδασκαλία και μάθηση
Τα καινοτόμα χαρακτηριστικά του Διαδικτύου και η ευρεία του αποδοχή από τις νεαρές ηλικίες καλλιέργησαν την ιδέα της αξιοποίησής του ως ένα εργαλείο στην.
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Παιδαγωγική: Ειδική Διδακτική των Αρχαιογνωστικών Μαθημάτων
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
Διαδικασία Μάθησης Γνωστικές Δεξιότητες
Πορεία διδασκαλίας Στάδιο προετοιμασίας Στάδιο παρουσίασης
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ:
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 9η Σύνταξη Πτυχιακής Εργασίας
Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Προσχολική Παιδαγωγική
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
Διδάσκοντας ομάδες ενηλίκων Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗ.
Αναλυτικό Πρόγραμμα Προσχολικής Αγωής
Παιχνίδι ρόλων Δρ. Δ. Δαποντας.
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Αξιολόγηση της διδασκαλίας – Αναστοχασμός του εκπαιδευτικού
Ατομικός Φάκελος Υλικού / Φάκελος Εργασιών Εκπαιδευτικού και Μαθητή
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Επιμορφωτική Συνάντηση Πάτρα 24/01/2011 Παπαϊωάννου Ιωάννα Βλάχος Ιωάννης Υπεύθυνοι Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Αχαΐας

Ο ρόλος του εκπαιδευτικού

ο εκπαιδευτικός, θα πρέπει: Να έχει το απαιτούμενο γνωστικό υπόβαθρο και να ενημερώνεται τακτικά σχετικά με τις εξελίξεις Να είναι ικανός να αξιοποιεί πληροφορίες και τεχνολογία Να μπορεί να διδάσκει δεξιότητες και να παρέχει τα κατάλληλα εφόδια για τη λύση των προβλημάτων έχοντας την ικανότητα διεπιστημονικής προσέγγισης. Να προωθεί τη συμμετοχή των εκπαιδευόμενων και να παρέχει εμπειρίες Να διδάσκει πως σκεφτόμαστε και όχι τι να σκεφτόμαστε

Ο ρόλος του εκπαιδευτικού Ο ρόλος του εκπαιδευτικού Εμψυχωτής Προκαλεί το ενδιαφέρον Αφουγκράζεται τις ανάγκες Ενθαρρύνει, εμπνέει Ενισχύει την ανακάλυψη, συνεργατικότητα, αυτοεκτίμηση…. Να έχει όραμα, ευαισθησία, μεράκι… Ευέλικτος ………………………………

Στόχοι

Στόχοι Γνωστικοί (ξέρω να, …..εξηγώ, απαριθμώ, ορίζω, κατατάσσω, κατηγοριοποιώ, διακρίνω…) Ψυχοκινητικοί (μπορώ να, ……επιδεικνύω, χρησιμοποιώ, μετρώ, κατασκευάζω, σχεδιάζω, εφαρμόζω…) Συναισθηματικοί (θέλω να, ….αμφισβητώ, απορρίπτω, υποστηρίζω, αποδέχομαι, προτιμώ, παροτρύνω…)

Διερεύνηση θέματος- ανάλυση-καθορισμός στόχων Βιβλιογραφική διερεύνηση και αναζήτηση Καταιγισμός ιδεών Εννοιολογικός χάρτης Διαστάσεις (οικονομική, κοινωνική, περιβαλλοντική, ιστορική,πολιτιστική, αισθητική, καλλιτεχνική…) Υποθέματα

Μεθοδολογία

Εκπαιδευτικές Μέθοδοι - Τεχνικές Βιβλιογραφική αναζήτηση Ερωτήσεις – σταυρόλεξο – ακρωνύμιο Ανάγνωση (κειμένου, φωτογραφίας…) Συζήτηση Συγκρίσεις Οπτικοακουστικά μέσα Αποσαφήνιση αξιών Έρευνα Χαρτογράφηση έννοιας Πειραματική μέθοδος Αφήγηση Ιστορίας …….

Μέθοδοι - Τεχνικές Επίλυση προβλήματος Μελέτη περίπτωσης Επισκόπηση απόψεων Παιχνίδι ρόλων Αντιπαράθεση απόψεων

Δραστηριότητες

Σχεδιασμός δραστηριοτήτων

Παρουσίαση

Επεξεργασία στοιχείων Εξασφάλιση δυνατότητας για ομαδική εργασία Επιλογή στρατηγικής Power point Δημιουργία ακρονύμιου, σταυρόλεξου…….. Κατασκευάζουμε εννοιολογικό χάρτη Αφήγηση μιας ιστορίας με τις λέξεις (π.χ. ανάπτυξη, οικολογία, αειφορία, δικαίωμα, φυσικοί πόροι, μελλοντικές γενεές) Παιχνίδι ρόλων, debate,… Δημιουργώ αφίσα, έντυπο…. Σε αφίσα τοίχου κατασκευάζουμε συγκεντρωτικό πίνακα με τις συνέπειες και τις προτεινόμενες λύσεις

Παρουσίαση Αφήγηση κειμένου - δραματοποίηση Παρουσίαση με power point Έκθεση σχετικών βιβλίων, άρθρων… Εφημερίδα τοίχου debate Παιχνίδι ρόλων Έκδοση υλικού ( έντυπο, ηλεκτρονικό, εφημερίδας ….)

Αξιολόγηση

ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ στοιχεία Γιατί; Ποιος; Τι; Πότε; Πώς;

Αντικείμενο- διακρίβωση αποτελεσμάτων Α) Μαθητές (γνωστικό, συναισθηματικό, Ψυχοκινητικό) Β) Εκπαιδευτικοί (Αυτοαξιολόγηση) (οργάνωση, σχεδιασμός, σχέση- επικοινωνία) Γ) Συνθήκες Συνεργασίες (φορείς-πρόσωπα, σχ. Κοινότητα), Απαγορευτικοί συντελεστές ανάπτυξης προγράμματος Διαδιακασία

Συνέντευξη (α) ερωτηματολόγιο (μαθητές-γονείς…) Περιγραφή- αναφορά (α-ο) Φύλλα εργασίας (α) Portfolio (α) Χάρτης εννοιών (ο) Δημιουργία ιστορίας (ο) Παιχνίδι ρόλων- παρουσιάσεις (ο) Δηλώσεις- πράξεις αντίδρασης Παρατήρηση εκπαιδευτικού

Ευχαριστούμε

Επίλυση προβλήματος Εντοπισμός και διερεύνηση του προβλήματος Διερεύνηση εναλλακτικών λύσεων Σύνταξη κριτηρίων για την επιλογή της πιθανής / ρεαλιστικής λύσης Επιλογή της κατάλληλης λύσης σύμφωνα με τις αρχές της αειφορίας

Αντιμετωπίζεται με μέτρα: Έχει αίτια: ………………………………………………………… Το πρόβλημα Προκαλεί επιπτώσεις: ………………………………………………………… Αντιμετωπίζεται με μέτρα: Ως προς τον χρονικό ορίζοντα ( μακροπρόθεσμα , βραχυπρόθεσμα ) Ως προς τον χώρο ( τοπικά, εθνικά, παγκόσμια) Συλλογικά Ατομικά …………………………………… ………………………………….. …………………………………… ..…………………………………

Μελέτη περίπτωσης Σχέση του θέματος με καταστάσεις που οι μαθητές αντιμετωπίζουν στη ζωή τους Εντοπισμός και διερεύνηση της συγκεκριμένης περίπτωσης Διερεύνηση απόψεων Σύνταξη κριτηρίων για την επιλογή απόφασης

ΕΠΙΣΚΟΠΗΣΗ ΑΠΟΨΕΩΝ Ερωτηματολόγιο Συνέντευξη

Με το ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ διερευνούμε: ΓΝΩΣΕΙΣ: Τι γνωρίζουν; ΓΝΩΜΕΣ: Τι γνώμη έχουν; ΠΕΠΟΙΘΗΣΕΙΣ: Τι πιστεύουν; ΑΞΙΕΣ: Τι εκτιμούν πιο πολύ; ΣΤΑΣΕΙΣ: Τι θα έκαναν; ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΕΣ: Τι κάνουν;

ΜΟΡΦΕΣ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΩΝ Δομημένη (προκαθορισμένο περιεχόμενο, αριθμός και σειρά ερωτήσεων) Μη δομημένη ( μια μορφή ελεύθερης συζήτησης) Εστιασμένη συνέντευξη (εξετάζει συγκεκριμένα θέματα με συστηματικό τρόπο)

Παιχνίδι ρόλων Εκπαιδευτική τεχνική – εργαλείο, που βάζει τους εκπαιδευόμενους να υποδυθούν ρόλους (που αντιπροσωπεύουν κοινωνικές ομάδες ή άλλα βιοτικά μέρη) που σχετίζονται με μία κατάσταση – πρόβλημα και προσομοιώνεται σε πραγματικές συνθήκες.

Συνδυάζει την ενεργητική συμμετοχή των συμμετεχόντων με τη συνεργατική και βιωματική μάθηση Χρησιμοποιείται κατεξοχήν σε προγράμματα που αποβλέπουν: Στην αλλαγή αξιών και συμπεριφοράς Στη γλωσσική ανάπτυξη μέσα από τη γνώση και βίωση πραγματικών – προβληματικών και συγκρουσιακών καταστάσεων