" Παίζοντας Νύχτα": Μια ποιοτική προσέγγιση στην μουσική εργασία Τσιουλάκης Ιωάννης, Μ.Α., Υπ. Διδ. Queen's University of Belfast Κεσίσογλου Γεώργιος,

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 1.1 Τεχνικές δεξιότητες και προσόντα.
Advertisements

© GfK 2013 | Η Επιχειρηματικότητα στην Ευρώπη – 2013 | Αθήνα, 4 Φεβρουαρίου GfK Hellas | Consumer Experiences | Dr. Spyridon Tryfonas Αθήνα, 4 Φεβουαρίου.
Στάσεις και συνήθειες απέναντι στα φροντιστήρια και τα ιδιαίτερα Απρίλιος 2008.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – • Λειτουργεί.
“Οι νέοι της β' γενιάς στη δουλειά”: Αρχικές σκέψεις και προκαταρκτικά ευρήματα για τη δια/του λόγου διαπραγμάτευση της εργασιακής πραγματικότητας των.
Σάββατο, 26 Ιανουαρίου 2013 Ημέρα Γνωριμίας. Στόχος Προπτυχιακού Προγράμματος Τμήματος Αγγλικών Σπουδών  Καλλιέργεια ενσυνείδητης κριτικής σκέψης που.
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
Βασίλης Παπαχαρίσης ( /
Γεωπονικό πανεπιστήμιο αθηνών (Γ. Καλπουζάνης). Γ΄ Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης 2000 – 2006 Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακό Ανάπτυξης (Ε.Τ.Π.Α.) Τομεακό Επιχειρησιακό.
Κωδικοποίηση και επεξεργασία ποιοτικών δεδομένων
Ανάλυση Λόγου (Discourse Analysis)
Μαθησιακά αποτελέσματα στην τριτοβάθμια εκπαίδευση Η περίπτωση του ΑΠΘ Κωνσταντίνος Αϊβαζίδης Υπεύθυνος Διασφάλισης Ποιότητας, Έργο ΜΟΔΙΠ ΑΠΘ.
B a c kn e x t h o m e ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΕΞ’ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ Υπουργείο Απασχόλησης και Κοινωνικής προστασίας Κ.Π. «Equal”ΤεχνομάθειαΕυρωπαϊκή.
ΘΕΩΡΗΤΙΚΕΣ ΣΧΟΛΕΣ/ΜΕΘΟΔΟΙ
Χρησιμότητα & Τρόποι Αξιοποίησης από τους Διαπραγματευτές των μερών
Διατύπωση Λειτουργικού Ορισμού
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Δ΄ ΦΑΣΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
1.1 Οι φυσικές επιστήμες και η μεθοδολογία τους
Η επικοινωνία στις κοινωνικές ομάδες και στην εκπαίδευση
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ & ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ «ΦΥΛΟ ΚΑΙ ΝΕΑ ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ.
ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ Β’ ΛΥΚΕΙΟΥ κεφάλαιο 2 κατανοώντας τα πράγματα
Είδη δειγμάτων Τυχαίο/ μη τυχαίο
Δόμηση και αποδόμηση κειμένων εκπαιδευτικής πολιτικής
Διακρίσεις και ο ρόλος του σχολείου Το πρόγραμμα PROGRESS και εμείς.
Φιλοσοφική / Ερμηνευτική Παιδαγωγική
Η σκηνή στον κινηματογράφο
Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης Υποδομές και Ανθρώπινο Δυναμικό.
3/4/2015Μαθηματικές έννοιες και Φυσικές Επιστήμες 1 ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ Συνάντηση 5η.
1 Ενότητα 5: Ταυτότητες στη Διασπορά – Η περίπτωση εφήβων με μεταναστευτικό υπόβαθρο Διδάσκων: Χρήστος Γκόβαρης Τμήμα: Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης.
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ συστηματική και μεθοδευμένη δραστηριότητα κατά την οποία ο δάσκαλος αποσκοπεί να επιδράσει, σύμφωνα με ορισμένους σκοπούς και χρησιμοποιώντας.
Η έννοια της ποικιλίας στην ανθρώπινη γλώσσα
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ Μάριος Κουκουνάρας - Λιάγκης Λέκτορας Διδακτικής των Θρησκευτικών Μάθημα 6 Το εκπαιδευτικό έργο και οι γενικές όψεις και συνθήκες της εκπαίδευσης.
Χορός: Μια πρώτη εννοιολογική προσέγγιση Φιλίππου Φίλιππος Επίκουρος καθηγητής ΤΕΦΑΑ, ΔΠΘ
Αντικείμενο και κλάδοι της Παιδαγωγικής Επιστήμης.
ΧΟΡΟΣ-ΜΟΥΣΙΚΗ ΟΙ ΧΟΡΟΓΡΑΦΟΙ. ΧΟΡΟΣ Ο χορός είναι μορφή καλλιτεχνικής και αθλητικής έκφρασης η οποία γενικά αναφέρεται στην κίνηση του σώματος, συνήθως.
1 ΚΡΙΤΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΛΟΓΟΥ (Critical Discourse Analysis) ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΕΡΕΥΝΑΣ.
ORGANIZATIONAL BEHAVIOR – CHAPTER 18 ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ (ORGANIZATIONAL CULTURE)
Κοινωνιοδυναμική Συμβουλευτική (ΚΣ) για τη Σταδιοδρομία.
Αναλυση ποιοτικων δεδομενων
Βασικοί Παιδαγωγικοί όροι
Έργο Παιδαγωγικής, κλάδοι, βασικοί παιδαγωγικοί όροι Έργο Παιδαγωγικής: να βοηθήσει το παιδί και τον έφηβο να διανύσει ομαλά την εξελικτική του πορεία.
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Ερμηνευτική προσέγγιση
Ανάλυση δεδομένων κοινωνικής έρευνας
Μάθηση σημαίνει τροποποίηση συμπεριφοράς & σχηματισμό συνηθειών
Εισαγωγή στην Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης Μάθημα 10ο
5/2017 ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ/ 8 Φιλίππα Χατζησταύρου Συμπεριφορισμός.
Μεθοδολογία Έρευνας Δρ Ηλίας Αβραμίδης Tel:
Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης Μάθημα 6
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Ο ΚΟΣΜΟΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΣΤΗ ΔΕΥΤΕΡΗ ΝΕΩΤΕΡΙΚΟΤΗΤΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΝΕΩΤΕΡΙΚΟΤΗΤΑ
Συμμετοχική παρατήρηση Συστηματική παρατήρηση
Φροντιστηριακό μάθημα «Κοινωνικής Κλινικής Ψυχολογίας»
Ανάλυση λόγου Discourse Analysis.
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΜΟΝΟΓΡΑΦΙΕΣ
Χαρακτηριστικά εκπαιδευτικής έρευνας δράσης
Μεθοδολογια εκπαιδευτικης ερευνας
ΜΟΥΣΙΚΟΣ.
Προσεγγίσεις στην κοινωνική έρευνα - Ποιοτική και ποσοτική μεθοδολογία
Γυμνάσιο Αγίου Νεοφύτου Σχολική Χρονιά
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ Χειμερινό εξάμηνο
Σημειολογία και σχεδιασμός
<Χ> ε πώς την είδες την κλήρωση; (.)
Α΄ Φάση Δι.Με.Π.Α 2ο μάθημα: Μέθοδοι Παρατήρησης της διδασκαλίας.
Προσωπική Εκπαιδευτική Θεωρία
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

" Παίζοντας Νύχτα": Μια ποιοτική προσέγγιση στην μουσική εργασία Τσιουλάκης Ιωάννης, Μ.Α., Υπ. Διδ. Queen's University of Belfast Κεσίσογλου Γεώργιος, M.Sc., Υπ. Διδ. Ψυχολογίας, Α.Π.Θ.

Τίτλος / Μεθοδολογία “Working or Playing?” Hybrid identities and cosmopolitan imaginaries among professional musicians in Athens  35 ημι-δομημένες συνεντεύξεις με νέους επαγγελματίες μουσικούς στην Αθήνα.  Συμμετοχική παρατήρηση (ως μουσικός ή/και μέλος του κοινού)‏

Εθνομουσικολογία  Καταγωγή από τη Συγκριτική Μουσικολογία Μελέτη των μουσικών των «άλλων» λαών. (Curt Sachs – Erich von Hornbostel, Γερμανία )‏  Εθνομουσικολογία – Ανθρωπολογία της Μουσικής Στρουκτουραλισμός, «Η μουσική ως κουλτούρα» (Merriam, 1964)‏  Μουσική Ανθρωπολογία: ( )‏ Ερμηνευτική φαινομενολογία, «Η μουσική κουλτούρα» (Bohlman, 1991; Rice, 1994; 1997, Κάβουρας, 2007 )‏ Musical performance = Μουσική «επιτέλεση»

«Επαγγελματίας μουσικός»  «Επαγγελματίας»: 1. Κερδίζει χρήματα από τη μουσική ενασχόληση 1. Ένταξη στο χώρο της «νύχτας» 1. Αποδοχή από το κύκλωμα της μουσικής βιομηχανίας

«Επαγγελματίας μουσικός»  «Μουσικός»:  Εκτελεστής μουσικών οργάνων επί σκηνής  Αντιδιαστολή με τους άλλους επαγγελματίες του χώρου («τραγουδιστής», «δημιουργοί», «τεχνικοί», «παραγωγή»)‏

Επαγγελματική κατάρτιση  Σπουδές μουσικής και εξειδίκευση σε όργανο συνήθως σε παιδική ηλικία: 1. Εφηβικά μουσικά είδωλα – επαγγελματικά πρότυπα 1. Βιοπορισμός μέσω μουσικής πρακτικής (στοιχείο ταυτότητας)‏

Επαγγελματική πρακτική  Περιστασιακή απασχόληση  Μεταβαλλόμενες συνθήκες / επιτελεστικά πλαίσια  Προσαρμογή σε αντικρουόμενες αισθητικές και ιδεολογίες  Συνεχής διαπραγμάτευση κοινωνικής δύναμης στο εκάστοτε πλαίσιο

Βασικές θεωρητικές αρχές της «Ανάλυσης Λόγου» (Discourse Analysis)‏ 8  H γλώσσα θεωρείται βασική για την κοινωνική ζωή και χωρίς αυτή η κοινωνική ζωή δε θα ήταν εφικτή  Η γλώσσα κάνει πράξεις: είναι κάτι που το χρησιμοποιούμε  Οι αναλυτές της γλώσσας αναζητούν τις πράξεις που εκτελούνται από συγκεκριμένες γλωσσικές εκφορές και αντίστροφα πώς στην κοινωνική ζωή πράξεις επιτυγχάνονται μέσω των γλωσσικών εκφορών.  Μελετάμε τη γλώσσα μέσα στο πλαίσιό που εκφέρεται γιατί η σημασία των γλωσσικών εκφορών εξαρτάται από το πλαίσιο στο οποίο συμβαίνουν.  Οι ψυχολογικές καταστάσεις δεν πρέπει να θεωρούνται ότι κρύβονται πίσω από τη γλώσσα αλλά μέσα σε αυτή. Η γλώσσα χρησιμοποιείται για να συστήσει αυτό που είναι γνωστό ως «ψυχολογικές καταστάσεις».

Αναλυτικές Έννοιες: 9  Ερμηνευτικά ρεπερτόρια: πολιτισμικά οικείες και συνηθισμένες γραμμές επιχειρηματολογίας, που αποτελούνται από αναγνωρίσιμα θέματα, κοινούς τόπους και πιστεύω (Wetherell, 1998).  Θέσεις υποκειμένων: θέσεις που οι ομιλητές παίρνουν και κατασκευάζουν μέσα στο λόγο, πολιτισμικά οικείες ταυτότητες ή νέες ταυτότητες που αποδίδουν στον εαυτό τους (Wetherell, 2000)‏  Ιδεολογικά διλήμματα: τα αντιθετικά θέματα που εμπεριέχονται στις ιδεολογίες και τον καθημερινό λόγο σε κάθε ιστορικό πλαίσιο (Billig, 1987)  Τεχνικές λόγου: Ρητορικές τεχνικές στη συνομιλία, που πετυχαίνουν να πείθουν για την αντικειμενικότητα της περιγραφής της πραγματικότητας και την ανεξαρτησία της περιγραφής από τον παρατηρητή (Edwards & Potter, 1992).

Θέσεις Υποκειμένων 10  Οι θέσεις των υποκειμένων μπορούν να οριστούν ως τόποι μέσα στη συνομιλία. Είναι οι ταυτότητες που γίνονται σχετικές με συγκεκριμένους τρόπους ομιλίας.  Ταυτότητα: την πετυχαίνουν οι άνθρωποι στην ροή της κοινωνικής αλληλεπίδρασης, ανάλογα με το κοινωνικό πλαίσιο που βρίσκονται  γίνεται αντικείμενο διαπραγμάτευσης με τη χρήση της γλώσσας.  Ρευστή έννοια, όχι βιολογία

Ρητορικές Τεχνικές 11  H ανάδειξη και ερμηνεία των αναλυτικών εννοιών απαιτεί και την αναγνώριση των ρητορικών τεχνικών με τις οποίες επιτυγχάνεται η διατύπωση των νοημάτων, των χαρακτηριστικών του λόγου και της οργάνωσής του:  Η επίκληση κατηγοριών  Η παραστατική περιγραφή  Διήγηση  Συστηματική αοριστία  Λογοδότηση με όρους εμπειρισμού  Η ρητορική του επιχειρήματος  Διατυπώσεις ακραίας περίπτωσης  Συναίνεση  Λίστες και αντιπαραβολές

Τι γίνεται όταν πληρώνεσαι για δουλειά που δεν έκανες; 12  Αλεξ, 24, μπασίστας 2 ταυτότητες στο λόγο “επαγγελματίας μουσικός” “μουσικός που παίζει”

Επαγγελματίας μουσικός 13  Αναγνωρίζει την επαγγελματική συμπεριφορά του αφεντικού, όταν τηρεί τις συμφωνίες του  Δεν “αριστερίζει”, (Καπιταλισμός, αφεντικά)‏  Δεν στεναχωριέται και πολύ (πληρώθηκε για κάτι που δεν του άρεσε και πολύ)‏  Διασκεδάζει τον κόσμο, τον “καλούν” σε ένα μαγαζί για να εκτελέσει κάποια κομμάτια με ένα συγκεκριμένο τρόπο, με σκοπό να “περάσουν κάποιοι άλλοι καλά”  Υπάλληλος, Γλάστρα παρά μουσικός.  Πόρνη, αφού πουλάει το σώμα του.

“Μουσικός που παίζει” 14  Σε “gig για να παίξεις μουσική”,  Δεν τον νοιάζει αν θα' χει κόσμο, αν θα τον ακούει κανείς  Ανεβαίνει στη σκηνή, τον χτυπάνε τα φώτα, και του βγαίνει το “ψώνιο του μουσικού” να παίξει γαμώ με τα φιλαράκια του  Δεν τον νοιάζει αν θα πληρωθεί  Δεν τον νοιάζει τίποτα πέρα από τη μουσική  Αν του πει κάποιος μην παίξεις, θα 'χει μεγάλο τσαμπουκά

Συμπέρασμα  «Δουλειά» vs. «Παίξιμο» Αξιολογικό κριτήριο και δίπολο ταυτότητας  Η «αλήθεια» στη μουσική πράξη