Η ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΚΙΝΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΙΑΠΩΝΙΑ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Αριάδνη Σαχίνογλου, Α’ Γυμνασίου
Advertisements

ΟΙ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ΧΟΡΟΙ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ
ΑΒΟΡΙΓΙΝΕΣ.
Η ενδυμασία από τα τέλη του 15ου έως τις αρχές του 19ου αιώνα
ΠΗΝΕΛΟΠΗ GANDHI ΜΙΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΦΑΝΤΙΚΗ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΚΡΗΤΗΣ.
Παραδοσιακό φόρεμα της Κρήτης Το παραδοσιακό φόρεμα για τα άτομα
ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ - ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΟ ΧΡΟΝΟ
Toυ Νεκρού αδερφού Εισαγωγικά Παραλογές
.  Η ελαιοκομία παίζει σημαντικό ρόλο στην οικονομία της περιοχής μας, αφού αποτελεί την κύρια πηγή εισοδήματος για τους κατοίκους. Στην περιοχή μας.
ΜΟΔΑ-ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ.
Η ΜΟΔΑ ΤΟΝ 20Ο ΑΙΩΝΑ.
Φορέματα σε Α γραμμή (1950).
Από της δεκαετία του 1920 έως τη δεκαετία του 1930.
Η ΜΟΔΑ ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ 100 ΧΡΟΝΙΑ
ΥΠΟΘΕΜΑ: Η ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ ΤΟΥ ΧΘΕΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΗΜΕΡΑ
ΒΑΣΙΛΗΣ ΑΘΑΝΑΣΙΑΔΗΣ Δ ΙΑΠΩΝΙΑ ΒΑΣΙΛΗΣ ΑΘΑΝΑΣΙΑΔΗΣ Δ
Αντίληψη της ομορφιάς Μόδα και περιποίηση
Ρώμη Βυζάντιο Μεσαίωνας
Α Σ Ι Α.
ΥΠΟΘΕΜΑ: Η ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ ΤΟΥ ΧΘΕΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΗΜΕΡΑ
Η ενδυμασία στο Βυζάντιο
ΕΠΟΧΕΣ.
ΟΜΑΔΑ ΟΙ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΛΕΞΕΙΣ ΤΗΣ ΜΟΔΑΣ Βασίλης Βασιλειάδης Θοδωρής Βασιλειάδης Γιάννης Βορδάκης Γιώργος Γούλας.
Τατουαζ και body-piercings
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΘΕΜΑ ΕΝΔΥΣΗ ΚΑΙ ΙΣΤΟΡΙΑ
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΜΟΔΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΚΟΜΜΩΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ
Μανικιούρ - Πεντικιούρ
Ο«ΧΡΥΣΟΣ ΑΙΩΝΑΣ» 5ος αι.π.Χ.
Η ενδυμασία στην Αρχαία Ρώμη
Μαρία Βανδουλάκη Αντριάνα Ντίνι Άννα Παπαβενετίου
Ενδυμασιεσ αρχαιων Ελληνων
Η τέχνη της αρχαϊκής εποχής
ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΠΡΩΙΜΗ ΕΠΟΧΗ
Κοροσίδου Αναστασία COLOSSEUM ΚΟΡΟΣΙΔΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ.
ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΕΣ ΕΝΔΥΜΑΣΙΕΣ
H γυναικεία ενδυμασία κατά την εποχή του χαλκού
Ένδυση στα χρόνια του Βυζαντίου
Η εξέλιξη της ενδυμασίας στην αρχαία Ελλάδα
Γιολάντα Θαρτόρι Γιώτα Κόρακα
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Η ενδυμασία στο πέρασμα του χρόνου» Σχ
Το μακιγιάζ από την αρχαία εποχή έως και σήμερα…
«Η σημασία και η συμβολική γλώσσα της ενδυμασίας»
ΣΟΚΟΛΑΤΑ ΕΝΑΣ ΓΛΥΚΟΣ ΠΕΙΡΑΣΜΟΣ
Κρητικές Παραδοσιακές Φορεσιές
Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΑ
Βίλα Βαρόνης Σβαρτς Μια ιδιαίτερα αγαπητή περιοχή της πόλης των Χανίων τόσο αρχιτεκτονικά όσο και ιστορικά είναι η Χαλέπα. Περπατώντας στους δρόμους της,
“Η μόδα στη ζωή μας” Η μόδα είναι ένα πολυσύνθετο φαινόμενο που καθρεπτίζει τις εξελίξεις μιας κοινωνίας σε μια ιστορική περίοδο. Ο ρόλος της είναι να.
ΜΑΡΙΑ ΚΟΥΤΣΟΥΚΟΥ ΔΗΜΗΤΡΑ ΛΙΑΚΟΥ
Μινωικός πολιτισμός (καθημερινή ζωή, θρησκεία, γραφή)
Η ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ ΣΤΟ ΠΕΡΑΣΜΑ ΤΩΝ ΑΙΩΝΩΝ
ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΡΙΩΝ: Τάξη : B4 Καθηγήτρια : Παπαδημητρίου Ζωή
Μουσική Ε'2 Ελευθερία-Φαίδρα Ποπ Ποπ ονομάζεται ένα είδος μουσικής. Ο όρος Ποπ προέρχεται από τον αγγλικό όρο popular, που σημαίνει δημοφιλής. Τα κύρια.
ΕΝΔΥΜΑΤΟΛΟΓΙΑ ΑΡΧΑΙΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ
Η ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΤΗΣ ΜΟΔΑΣ ΣΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ
1ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΜΕΓΑΡΩΝ
Αυτόχθονες Λαοί Αυτόχθονες ή ιθαγενείς ονομάζονται στις μέρες μας οι μειονοτικοί πληθυσμοί ενός κράτους, στην περίπτωση που κατοικούσαν στο έδαφός του.
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΜΟΔΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΚΟΜΜΩΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ
Η θέση της γυναίκας ανά τους αιώνες
Όνομα ομάδας: Γαλαζοπράσινο Μαθητές: Καραίσκου Ρανια, Γιαμαίου Σπυριδούλα, Παπαδόπουλος Ευσέβιος, Τσατσαράγκος Θανάσης Θέμα: Φώς, Χρώμα και τέχνη Σχολείο:6ο.
Η ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ
Διερευνητική εργασία Α’ Λυκείου Ενδυμασία-Ταξίδι στο χρόνο κομμάτι: -μοντέρνο κοστούμι -ρούχα της δουλειάς.
Η ενδυμασία και η μόδα στο βυζάντιο Ιστορία Β΄ Γυμνασίου Κεφ.Ε΄.1.
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΚΟΜΜΩΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ 2000 μέχρι ΣΗΜΕΡΑ
Η ζωγραφική ως εικονική αναπαράσταση πρωτοεμφανίστηκε στη ζωή του ανθρώπου στο τροφοσυλλεκτικό στάδιο, στην τελευταία φάση της παγετωνικής εποχής και.
Η εκστρατεία και το έργο του
Αρχαίο Ελληνικό θέατρο
Μόδα στον Ινδουισμό Μια εργασία για το μάθημα του Project από τους μαθητές: Νικολόπουλο Αχιλλέα, Παπία Θανάση, Πλάτανο Φώτη και Πούλιο Ηλία Π.Π.ΓΕΛ ΠΑ.ΜΑΚ.
Η σχέση της ενδυμασίας με τη χειραφέτηση της γυναίκας
«Παιδική Συναυλία» Οι φωτισμοί και τα χρώματα του πίνακα "περιλούζουν" έξι παιδικές μορφές και μία νεαρή κοπέλα, που πιθανόν είναι η μητέρα του μικρότερου.
FASHION.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΚΙΝΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΙΑΠΩΝΙΑ

ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΚΙΝΕΖΙΚΗΣ ΚΑΙ ΙΑΠΩΝΙΚΗΣ ΕΝΔΥΜΑΣΙΑΣ Η Κίνα και η Ιαπωνία, λόγω του ότι είναι γειτονικές χώρες, παρουσιάζουν πολλά κοινά πολιτισμικά στοιχεία. Τέτοια κοινά στοιχεία εντοπίζονται και στην ένδυση, όπου έχουμε ενδύματα με: Παρόμοια σχέδια. Παρόμοια χρώματα. Παρόμοια υφάσματα.

ΚΙΝΑ: Η ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗ ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ Η άνοδος των Μαντσού (Manchu) δυναστείας των Qing στην εξουσία έφερε ένα νέο στυλ ενδυμάτων που φοριόταν από όλους τους ευγενείς και τους αξιωματούχους. Υιοθετήθηκαν νέοι τρόποι ένδυσης και χτενίσματος, οι οποίοι έγιναν ευρέως διαδεδομένοι και στην κατώτερη τάξη. Εμφανίστηκε ένα νέο φόρεμα, που ονομάστηκε Tangzhuang, και περιλαμβάνεται το Changshan που φοριόταν από τους άνδρες και το Qipao που φοριόταν από τις γυναίκες.  Ένδυμα του αυτοκράτορα Qianlong με τον κινέζικο δράκο, σήμα κατατεθέν της αυτοκρατορικής οικογένειας.

ΚΙΝΑ: Η ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗ ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ Η κατάργηση της αυτοκρατορικής Κίνας, το 1912 είχε άμεση επίδραση στην ενδυμασία. Ο Sun-Yat-Sen δημιούργησε ένα νέο στυλ ντυσίματος των ανδρών, που χαρακτηριζόταν από σακάκι και παντελόνι. Αυτό το ένδυμα έγινε γνωστό ως κοστούμι Zhongshan (Zhongshan είναι ένα από τα ονόματα Sun-Yat-sen στα κινέζικα). Για τις γυναίκες, μια μεταμόρφωση του παραδοσιακού Qipao (cheongsam) είχε ως αποτέλεσμα την δημιουργία ενός πολύ πιο σύγχρονου ενδύματος. Αυτό το πανωφόρι είναι κατασκευασμένο από μετάξι. Κινέζικος θρύλος λέει ότι η παραγωγή μεταξιού ανακαλύφθηκε από την Hsi-Ling-Shih, σύζυγο του μυθικού Κίτρινου Αυτοκράτορα.

ΚΙΝΑ: Η ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ Η εγκαθίδρυση του κομμουνιστικού καθεστώτος στην Κίνα έφερε μεγάλες αλλαγές στον τρόπο ένδυσης. Το κινεζικό «χιτώνιο», στρατιωτικού τύπου κοστούμι που σχεδίασε και φορούσε ο Σουν Γιατ-σεν ήταν δημοφιλέστατο στις δεκαετίες του 1950 και του 1960. Τα κοστούμια τύπου Λένιν ήταν μόδα για τις νεαρές κοπέλες γύρω στη δεκαετία του 1960. Το κοστούμι αυτό το φορούσαν αρχικά οι άνδρες στη Ρωσία , αλλά στην Κίνα έγινε ιδιαίτερα ευπρόσδεκτο από τις γυναίκες.

ΚΙΝΑ: Η ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ Οι κορυφαίοι ηγέτες παρακολουθούν τη σύνοδο της Asia-Pacific Economic  Cooperation (APEC) του 2001 στη Σαγκάη, φορώντας παραδοσιακές κινεζικές ενδυμασίες. "In the Mood of Love" – μια ταινία από τον σκηνοθέτη Wong Kar-Wai, από το Χονγκ Κονγκ – που έκανε δημοφιλές το τσιπάο το 2000. Ο Γάλλος σχεδιαστής μόδας Pierre  Cardin πραγμα-τοποίησε την πρώτη επίδειξη μόδας στην Κίνα το 1979 και εισήγαγε το δυτικό στυλ ενδυμασίας.

ΚΙΝΑ: Η ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ ΤΩΝ ΜΑΝΔΑΡΙΝΩΝ Οι Μανδαρίνοι ήταν γραφειοκράτες της αυτοκρατορικής Κίνας. Ο τίτλος δινόταν σε ανώτερους κρατικούς υπαλλήλους. Η ενδυμασία τους ήταν αρχοντική, καθώς οι ίδιοι ήταν σύμβολα εξουσίας. Δύο στολές Μανδαρίνων με διαφορετικά σχέδια και χρώματα.

ΚΙΝΑ: ΕΝΔΥΣΗ ΚΑΙ ΧΡΩΜΑΤΑ Στην Κίνα κάθε χρώμα συμβολίζει και αντιπροσωπεύει μία κατάσταση ή ένα συναίσθημα. Αυτό έπαιξε ρόλο και στη χρήση των χρωμάτων στα ρούχα. Συγκεκριμένα: Το κόκκινο συμβολίζει την τύχη και τη χαρά (φοριόταν την Πρωτοχρονιά και στις οικογενειακές γιορτές). Το πράσινο συμβολίζει την υγεία, την ευημερία και την αρμονία. Το μπλε συμβολίζει την αθανασία. Το λευκό συμβολίζει την αγνότητα και την καθαρότητα, αλλά είναι και το χρώμα του πένθους. Το κίτρινο θεωρείται το καλύτερο χρώμα και συμβολίζει την καλή τύχη. Ο πολύχρωμος κινέζικος δράκος που συμβολίζει την ευδαιμονία και την μεγαλοπρέπεια.

Παραδοσιακό kimono του γάμου, με tsunokakushi (γαμήλιο καπέλο). ΙΑΠΩΝΙΑ: ΤΟ ΚΙΜΟΝΟ Με τον όρο Kimono, εννοούμε την Ιαπωνική παραδοσιακή ενδυμασία που δε σημαίνει τίποτα άλλο παρά, Πράγμα (μoνό / πράγμα)για να Φορέσεις (κι / φορώ). Παλιά, το Κιμονό ήταν η καθημερινή ενδυμασία, σήμερα όμως πια, οι γυναίκες στην Ιαπωνία, προτιμούν δυτικού τύπου ενδυμασία και φορούν το Κιμονό (κατά κύριο λόγο) σε τρεις μόνο εκδηλώσεις στη διάρκεια της ζωής τους: Στην παιδική εθνική εορτή το φθινόπωρο που παιδάκια επισκέπτονται τους ναούς. Στην εποχή της ενηλικίωσης τον Ιανουάριο. Στο γάμο τους. Παραδοσιακό kimono του γάμου, με tsunokakushi (γαμήλιο καπέλο).

ΙΑΠΩΝΙΑ: ΤΟ ΚΙΜΟΝΟ Η παράδοση θέλει τα κιμόνο να περνάνε από γενιά σε γενιά δηλαδή από μητέρα σε κόρη, δεδομένου ότι δεν έχουν μεγέθη. Είναι πολύ μακριά και μαζεύονται από τη ζώνη, το obi ( η οποία σύμφωνα με τον τρόπο δεσίματος υποδηλώνει εάν μία γυναίκα είναι παντρεμένη ή ελεύθερη). To ίδιο ισχύει και για τα μανίκια, τα οποία όταν είναι μακριά, συμβολίζουν μία γυναίκα ελεύθερη που σαν πουλί θέλει να φωνάξει τους άνδρες κοντά της, ενώ όταν είναι ‘κομμένα’ υποδηλώνουν ότι είναι παντρεμένη. Τα σχέδιά τους εναλλάσσονται σύμφωνα με τις εποχές και είναι πάντα δανεισμένα από τη φύση, γεγονός που καθιστά αυτό το είδους την ενδυμασία απόλυτα εποχιακή. Συνήθως μία γυναίκα δεν μπορεί να φορέσει ένα kimono μόνη της, και χρειάζεται τη βοήθεια κάποιου τρίτου, ενώ η όλη διαδικασία διαρκεί περίπου 45’-1 ώρα, και το τελικό σύνολο αποτελείται από 17 διαφορετικά κομμάτια!

ΒΙΝΤΕΟ: ΠΩΣ ΦΟΡΙΕΤΑΙ Η ΙΑΠΩΝΙΚΗ ΖΩΝΗ “OBI”

ΙΑΠΩΝΙΑ: ΤΟ ΚΙΜΟΝΟ Η τιμή ενός παραδοσιακού χειροποίητου Κιμονό ξεκινά από €2.000-3.000 για το «πανωφόρι», ενώ τα καλά Obi από €3.000-4.000. Για μία ολοκληρωμένη εμφάνιση με Κιμονό, θα πρέπει να ξοδέψει κανείς πάνω από €10.000, γεγονός που από μόνο του καθιστά πάρα πολύ δύσκολη τη συνεχή καθημερινή του χρήση.

ΙΑΠΩΝΙΑ: Η ΕΝΔΥΣΗ ΚΑΙ ΟΙ ΓΚΕΪΣΕΣ Γκέισα ονομάζεται στην Ιαπωνία η μορφωμένη γυναίκα, η οποία έχει παρακολουθήσει ειδικές σπουδές, φοράει τα κιμονό με εντυπωσιακά χρώματα και σχέδια και χτενίζεται με το χαρακτηριστικό χτένισμα, γνωρίζει καλά την πατροπαράδοτη «τελετουργία του τσαγιού» και χορεύει τους παραδοσιακούς χορούς της Ιαπωνίας ή παίζει το μουσικό όργανο σαμισέν. Η Μαρία Κάλλας ντυμένη ως γκέισα στην όπερα Madame Butterfly.

ΙΑΠΩΝΙΑ: Η ΕΝΔΥΣΗ ΚΑΙ ΟΙ ΓΚΕΪΣΕΣ Οι γκέισες φορούν πάντοτε κιμονό. Οι μαθητευόμενες φορούν πολύχρωμα κιμονό με εξεζητημένες ζώνες όμπι. Αποτελούν επίσης σημάδι για την οικονομική ευρωστία των σπιτιών οκίγια, καθώς μια γκέισα δε θα πρέπει να φοράει ένα κιμονό πάνω από μια φορά. Επίσης, ανάλογα με την εποχή ή το γεγονός που θα παρίσταται η γκέισα, μεταβάλλεται και το χρώμα, το σχέδιο και το στυλ ενός κιμονό. Χαρακτηριστικά είναι επίσης τα ξύλινα παπούτσια, στα οποία ισορροπούν και περπατάνε οι γκέισες, γνωστά ως okobo. Επίσης υπάρχουν τα zori, σανδάλια με επίπεδες σόλες, και τα tabi, παρόμοια με τα πρώτα, τα οποία όμως φοριούνται μόνο μέσα στο σπίτι.

ΙΑΠΩΝΙΑ: Η ΕΝΔΥΣΗ ΚΑΙ ΟΙ ΓΚΕΪΣΕΣ Το χτένισμα των γκεϊσών δεν ήταν πάντοτε το ίδιο. Στο παρελθόν, ήταν συνηθισμένο να έχουν τα μαλλιά τους λυτά, αλλά κατά τη διάρκεια του 17ου αιώνα υιοθετήθηκε το χτένισμα shimada, ένας τύπος παραδοσιακού σινιόν, που προτιμούσαν οι περισσότερες γκέισες. Το χτένισμα διακοσμείται με περίτεχνα χτένια και φουρκέτες.

ΙΑΠΩΝΙΑ: Η ΕΝΔΥΣΗ ΚΑΙ ΟΙ ΣΑΜΟΥΡΑΪ Οι σαμουράι, όπως τουλάχιστον παρουσιάζονται στην ιαπωνική ιστορία, ήταν μια τάξη άφοβων και βίαιων πολεμιστών, που ουσιαστικά κυριάρχησε στην Ιαπωνία για περισσότερα από 600 χρόνια, από τα μέσα του 12ου αιώνα. Η θέση τους στο κοινωνικοπολιτικό πλαίσιο της ιαπωνικής φεουδαρχίας υπήρξε σημαντική, καθώς λειτούργησαν αρκετές φορές ως ρυθμιστές της ροής των ιστορικών γεγονότων. Απέκτησαν παγκόσμια φήμη για τις ικανότητές τους στο χειρισμό των όπλων, ιδιαίτερα στο ξίφος, και τα κατορθώματά τους έγιναν θρύλοι της ενδοχώρας. Ηθοποιοί του χοροθεάτρου Καμπούκι, ντυμένοι ως σαμουράι (1880).

ΙΑΠΩΝΙΑ: Η ΕΝΔΥΣΗ ΚΑΙ ΟΙ ΣΑΜΟΥΡΑΪ Το βασικό στοιχείο ενδυμασίας για τους σαμουράι ήταν το κιμονό, το οποίο για τους άνδρες αποτελείτο συνήθως από ένα εξωτερικό και ένα εσωτερικό ένδυμα. Τα βαρύτερα κιμονό φοριούνταν το χειμώνα, ενώ τα ελαφρύτερα, καμωμένα από μετάξι για παράδειγμα, φοριούνταν το καλοκαίρι. Τα υποδήματα των Σαμουράι ήταν γενικά τα σανδάλια (γαράτζι) και τα ξύλινα γκέτα. Τα σανδάλια κατασκευάζονταν από διάφορα υλικά, ανάμεσα στα οποία συμπεριλαμβάνεται το άχυρο, η κάνναβη και το βαμβακερό νήμα. Σαμουράι με την πανοπλία του. Διπλωμένο κιμονό και χακάμα.

ΒΙΝΤΕΟ: Η ΕΝΔΥΣΗ ΣΤΗΝ ΚΙΝΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΙΑΠΩΝΙΑ

ΜΕΛΗ ΟΜΑΔΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ!!! Αθανάσιος Μάνος Θάλεια Βόρρη ΜΕΛΗ ΟΜΑΔΑΣ Αθανάσιος Μάνος Θάλεια Βόρρη Αλεξάνδρα Μαγγίτα Αμαλία Κόμνου Πέγκυ Παπαδοπούλου ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ!!!